Урок "Закріплення навичок додавання і віднімання в межах 100 без переходу через десяток"

Про матеріал

Під час уроку діти закріплюють навички додавання і відніманняв межах 100 без переходу через десяток, удосконалюють навички розв'язання математичних виразів, вчитель залучає учнів до творчої роботи над задачами, формує вміння застосовувати математичне мовлення, розвиває пізнавальний інтерес, емоції учнів,уміння долати труднощі, виховує охайність, дисциплінованість, зосередженість,викликає почуття відповідальності, радості за виконану роботу.

Перегляд файлу

Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики

«Закріплення навичок додавання і віднімання  в межах 100 без переходу через десяток»

(1 клас)

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель

початкових класів

Баранчук Валентина Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківка

2018

Тема. Закріплення навичок додавання і віднімання  в межах 100 без переходу через десяток ( слайд2)

Мета. Закріплювати навички додавання і віднімання  в межах 100 без переходу через десяток, удосконалювати навички розв’язання математичних виразів, залучати учнів до творчої роботи над задачами, формувати вміння застосовувати математичне мовлення, розвивати пізнавальний інтерес, емоції учнів, уміння долати труднощі, виховувати охайність, дисциплінованість, зосередженість,викликати почуття відповідальності, радості за виконану роботу. (слайд 3)

Знати:  склад чисел, прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел, геометричні фігури.

Уміти:розв’язувати задачі, математичні вирази, розпізнавати геометричні фігури, креслити відрізки.( слайд 4)

Обладнання: сигнальні картки, індивідуальний матеріал, смайлики настрою,картки.

І.Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал ,

працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Всі трудитись починаймо.

Привітання до гостей.

Ми вам раді, люди добрі

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

 На урок у перший клас.

- Яким би ви хотіли бачити наш урок?

- Цікавим , веселим, казковим.

- Перед вами букви , виберіть одну з них, придумайте слово, «Яким я хочу бути на уроці?

П А У С Р Н

П - працьовитими

А – активними

У – уважними

С – старанними

Р – розумними

Н – наполегливими

Математика – наука точна, не любить лінивих, тож девіз нашого уроку:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – точно,

Лічимо – правильно,

Пишемо – гарно!

ІІ Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення з планом уроку.

  • Яке сьогодні число?
  • Що ми знаємо про це число?
  • Назвіть сусідів числа?
  • Назвіть числа менші за число 16.
  • Назвіть числа більші за число 16.
  • Як утворилось число16?
  • Яким цифрами пишеться число 16?

Каліграфічна хвилина  16. ( слайд 5)

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок – подорож. А мандрувати ми будем не самі, а з звірятами, які також хочуть більше знати про чудову країну Математику.
  • Оберемо транспорт, відгадавши загадку: Кінь біжить, аж земля дрижить (Поїзд)
  • З яких геометричних фігур складається наш поїзд?
  • Провідник цього поїзда, тітонька Сова, дуже вимоглива,розумна і сувора, а тому нікого без квитка не пропустить.
  • А щоб  придбати квитки необхідно виконати певні завдання. ( слайд 6)

4+4          18- 10           6+3         19 – 10                5+5          20 – 10

5+3           38- 30          49 – 40    10- 1                   12 – 2       18- 10

  • До нашого поїзда зайчик забіг,

Нікого не питаючись,

На перше місце сів.

Ти не чемний, зайчику,

Не добре так робить,

Як хочеш з нами їхати

Квиток треба купить.

  • А серед вас немає таких зайчиків?
  • Всі придбали квитки?  ( слайд7 )
  • До відправлення поїзда залишилось 10 с  (рахунок в зворотньому напрямку)
  • І так зупинка « Тренувальна». Зустрів їжачок, який тільки проснувся після зимового сну. ( слайд 8)

7, 10, 16, 9, 47, 50, 4, 99, 75.

  • Назвати двоцифрові числа. Назвати найбільше двоцифрове.   Назвати найменше двоцифрове число.

1. Шість кумедних ведмежат

Біля броду борюкались.

Двоє з них втекло до мами.

Скільки ведмежат зосталось? 

2. Йшли три їжаки,

Несли по три буряки.

А ви їм допоможіть –

Буряки ті полічіть.

3. Є в зайчихи пять малят –

Неслухняних зайченят.

На обід їх мати зве.

Три прийшли.

 А скільки йде?

4. На травиці біля хати

Метушаться цуценята.

Троє білих наче сніг,

двоє чорних.

Скільки всіх?    (слайд 9, 10, 11, 12)

 Зупинка « Обчислювальна»  Робота в парах.  (слайд  13)

  • Лиска приклади писала,

Розв’язати, як не знала.

А ми лисці носа втрем

Швидко відповідь знайдем.

Вовчик теж наш не дрімає

І завдання для нас має.

З’єднати приклади з однаковими відповідями.

40 +20          30 + 60

50+ 40           80-20

70 – 30           90 – 70

60 – 40          20 +20

  • Наступна зупинка « Геометрична»   ( слайд 14)
  • На цій зупинці нас зустріла білочка.

Числа у рядку стоять,

Треба вам їх порівнять.

Часу ми не гаємо,

Вирази читаємо.

1дм  … 9 см   1дм 5см …1дм 6см

18 см …1дм 1см    1дм 3см …15 см

  • Накреслити  відрізки зазначеної довжини. ( слайд 15 )

Фізкультхвилинка (слайд16)

Наступна   зупинка « Самостійності» (диференційовані завдання) ( слайд 17)

Легко  5+5+ 2       16- 6 +4

  3+ 7+ 4     16 – 6 +5

Важко  Порівняй. Впиши потрібний знак  >,  <, =

15 – 1… 10 +4   20 – 1… 19 – 1

16 + 1…10 + 6   18 – 8… 20 – 10

Дуже важко  Встав пропущені числа

10 - …+ 2 = 5   8 -  2  -… = 2

9 - … + 10 = 12                6 +… + 3 =13

Зупинка  «Задачна». Склади задачу. Робота з підручником. Задача 32.

 ( слайд 19)

Зупинка « Підсумкова»  Робота в групах. Пригостимо наших звірят  гостинцями.

Білочка  - горішки: (вибрати  вирази з відповіддю 10)  20 – 10, 7 + 3,  6 + 4,               18 – 8 ,               17 – 7,               8+ 2,   5+4,   22 – 20,    18 – 1,   4 +4

Їжачок – гриби : (вибрати  вирази з відповіддю 9)  19 – 10, 5 + 4, 6 +3,               10 – 1,              7 +2,                    39 – 30,   22-20,    15- 10,       14+1,    6+4

Вовчик – рибки : (вибрати  вирази з відповіддю 8)   10 – 8 ,18 – 10, 4+ 4,               6 + 2,                            28 – 20,              3 + 5,      28- 1,    15- 10,      13 +1

Лисичка – рибки: (вибрати  вирази з відповіддю 7)   6 + 1,  5 + 2, 17 – 10,              10 – 3,              4 + 3,               27 – 20,  13 -1,  16 +1,    32 – 30,   41 - 1

Ведмедик – мед:  (вибрати  вирази з відповіддю 6)   36 – 30, 5 + 1, 16 – 10,               3 + 3,                            26 – 20,              4 + 2,   55 -1,   4 + 6,      15 – 1,       22 +1

Зайчик – морква:  (вибрати  вирази з відповіддю 5)   4 + 1,  55 – 50,   35 – 30,                15 – 10,              25 – 20,               3 + 2,  26 – 1,    15 + 1,   4 + 5,    2 +8

Ось і пригостили ми казкових звірят.

-Добре. Але я бачу, галявина якась незвична. Що ви бачите на ній? Вам цікаво, що це? Але ж як ми його дістанемо? Я відкрию вам секрет. Ми стали трішечки  чарівниками. Заплющте очі. Повторюйте за мною. 1, 2, 3. Чарівний мішечок з’явися з гори! ( Дістаю червоний мішечок із-за дошки. На ньому напис: «Знання»). – що це, діти? Це ваші знання. А знання, як ми всі знаємо – це великий скарб. Щоб він ніколи не зник, знання потрібно завжди збільшувати, поповнювати, для чого ми і ходимо до школи. Мені дуже цікаво, що там всередині, але я не можу його відкрити. Ви повинні мені допомогти. У вас на парті лежить листочок. Нам потрібно підібрати код, щоб відкрити його. Тільки той, чиї цифри співпадуть з кодом на мішечку, зможе відкрити його. Будьте уважними і пильними. (записують тільки відповіді).

10 8 = 1+5 =  9 – 6 = 3+5 =   7 -2 =   5 -4 =  2+7 =

(2638519 - код)  (слайд 20)

Тож, отримайте ці солодощі, які є в цьому чарівному мішечку.

Підсумок уроку. (слайд  21)

  • Чи  сподобався вам урок?
  • Що найбільше вам запам’яталося?
  • На якій зупинці вам найбільше сподобалось?
  • Яким тваринам допомогли сісти у потяг?

Продзвенів уже дзвінок,

Закінчився наш урок.

Працювали дружно всі

Ви ж у мене

МОЛОДЦІ!

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку