урок №
Конспект уроку математики для 10 класу
із використанням інноваційних технологій
Вчитель: Шаповал О.М.
Тема «Ділення дробу на ціле число»
Мета: вивчити правило ділення звичайних дробів, повторити та закріпити знання і вміння виконання дій зі звичайними дробами, розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу, формувати навички усного рахунку, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, розвивати культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, виховувати дисциплінованість.
Наочне оформлення: Презентація «Ділення звичайних дробів», методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх закладів Математика 10 клас, кросворд «Дроби».
Обладнання: ноутбук, проектор, дошка, роздатковий матеріал, підручник «Математика10 клас» .
ХІД УРОКУ
Слово учителя:
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти.
Сьогодні на уроці ми розберемо завдання домашньої роботи, при виконанні яких виникли проблеми, повторимо все, що ми вже знаємо про дроби, дії, які з ними можна виконувати і вивчимо ще одну дію зі звичайними дробами, але яку, про це дізнаєтесь пізніше.
II. Перевірка домашнього завдання
3. Яке з чисел 1, , , є найменшим?
4. Який вигляд має дріб після скорочення?
5. При якому значенні х правильна рівність = 8 ?
а) 48; б) ; в) 26; г) 1 .
6. Обчислити
а) 4; б) 14; в) 7; г)2.
7. від становить
а) 5; б)4; в)6; г)9.
III. Мотивація навчальної діяльності
Ви вже знаєте, що натуральні числа виникли в результаті практичної діяльності людей, яким треба було лічити тварин, предмети, вимірювати довжини, площі, об’єми. Але результат вимірювання не завжди можна позначити натуральним числом, бо внаслідок вимірювань найчастіше дістаємо частини прийнятої одиниці. Тому у науці, промисловості і сільському господарстві часто використовують дроби.
Більше ніж 2000 років тому видатний римський оратор Ціцерон сказав: «Без знань дробів ніхто не може сказати, що знає математику».
Дроби вважали найважчим розділом арифметики. І до цього часу в німців залишилась приказка «попався на дробі», тобто потрапив у важке становище. Я думаю, що ми постараємось, гарно вивчимо цю тему, будемо знати всі дії з дробами і не будемо «попадатися на дробі». Для цього лише потрібно уважно слухати, запам’ятовувати і виконувати всі завдання.
Слайд № 1 презентації «Ділення звичайних дробів»
IV. Актуалізація опорних знань
Усні вправи «Графічна анаграма»
(На екрані з’являється слайд № 2 презентації із завданням)
Потрібно усно обчислити приклади і до кожної відповіді, якщо вона правильна, знайти відповідну їй букву. З букв утвориться анаграма, яку потрібно відгадати.
У зошитах записуємо число, класна робота. Нижче:
Анаграма:
Слово:
Починаємо виконувати завдання.
(Під час обчислень учні повторюють
правила виконання дій зі звичайними дробами).
Слайд № 2
Обчисліть:
Анаграма: іеднялн Слайд № 3
Слово: Ділення
І це не випадково, тому що сьогодні ми вивчимо тему «Ділення звичайних дробів на ціле число».
V. Пояснення нового матеріалу
Запишіть у зошит тему уроку «Ділення звичайних дробів на ціле число».
(тема висвітлюється на слайді № 4)
Щоб нам було цікаво вивчати цю тему, нам допоможуть наші давні друзі.
(Перегляд частини уроку № 35 «Ділення звичайних дробів»
методичного комплексу
Математика 10 клас)
Отже, щоб поділити звичайні дроби, потрібно ділене помножити на дріб, обернений до дільника.
- Про що слід пам’ятати при виконанні ділення?
(На нуль ділити не можна!)
Робота з підручником
Ми почули правило ділення звичайних дробів від наших віртуальних друзів, а тепер подивимося, що пише наш підручник з математики. Відкрийте підручник на сторінці 76 і у § 17 прочитаємо правило (кожен читає мовчки), а потім один учень вголос.
Слово учителя:
Та ж дріб ділити – легко дуже,
Лиш дільника переверни, мій друже,
А потім – як при множенні робить,
І результат готовий в тую ж мить.
Слайд № 5
Правило 2 Щоб поділити дріб на ціле число, треба знаменник дробу омножити на ціле число, а чисельник залишити без змін.
VI. Фізкультхвилинка
Щоб ми мали силу працювати далі, проведемо фізкультхвилинку, а допоможуть нам у цьому наші веселі смайлики. Слайд № 6
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу - все гаразд.
А тепер продовжуємо працювати.
VII. Розв’язування вправ
Користуючись правилом обчисліть:
Слайд № 7 Слайд № 8
Слайд № 9
VIII. Домашнє завдання
▪ Повторити правила виконання дій зі звичайними дробами, опрацювати § 17 ст. 76-77, виконати № 395, № 397, № 401, №405.
(переглянути з учнями усі номери, дати вказівки щодо виконання)
▪ Індивідуальне завдання
1)До магазину завезли 1 т овочів. За перший день було продано усіх овочів. При цьому овочів, які продали в перший день, повезли до шкільної їдальні, а по дорозі завезли до дитячого садка. Скільки кілограмів овочів було завезено до дитячого садка?
2)Підготувати виступ «Дещо з історії множення і ділення дробів».
VIII. Оцінювання учнів
Учням, які працювали на уроці з класу задають по три питання з вивчених тем з математики.
IX. Підсумок уроку
На цьому наш урок закінчено. Дякую за роботу.