Урок вивчення та закріплення нових знань. Протягом уроку вчити учнів застосовувати під час обчислень правила множення і ділення на 100, розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати кмітливість,логічне мислення; виховувати уважність, старанність, інтерес до математики. На уроці застосовувалась робота в групі , робота в парі, інтерактивні методи "Мікрофон", "Мозковий штурм"
Ділення на 100. Задачі на подвійне зведення до одиниці
Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень правила множення і ділення на 100, розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати кмітливість,логічне мислення; виховувати уважність, старанність, інтерес до математики.
Обладнання: сигнальні картки, картки для обчислень, презентація,геометричний матеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент. (слайд 1)
Всі почули ви дзвінок, він покликав на урок
Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка, а за ними і хлоп’ятка,
Побажаємо удачі. За роботу, в добрий час.
II. Актуалізація опорних знань.
-Математику називають Царицею наук. А секрет дружби з нею у прислів’ї, яке зашифроване. Щоб дізнатися, що то за прислів’я, розв’яжіть приклади . (слайд 2)
130-70= (Без)
60+230= (нема)
290-140= (труда)
150+430= (плода)
-Тепер розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я.
-Що означає це прислів’я? (Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль.)
-Отже, девіз нашого уроку:
До праці мерщій!
Усі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
1.Технологія «Мозковий штурм»
-Що таке множення?
-Назвіть компоненти множення.
-Що таке ділення?
-Назвіть компоненти ділення.
2.Прийом «Закінчи речення»
-Щоб знайти невідомий множник…
-Щоб знайти ділене…
-Щоб знайти дільник…
-При множенні нуля на будь-яке число у добутку…
-1.Перевірка домашнього завдання
Завдання 597
Завдання 598
— Яке рівняння склали? Скільки літрів бензину використали?
Гра «Ланцюжок» (слайд 3,4)
370 + 30 130+150
230-130 300-70
90 + 310 100-10
280 + 20 11:1+11-1
1-34 + 1 10*5+100*5
100-6-350 4+1*14
10-7-25 0:6+0
400-30 4*5*0
130+150 (6+1)*6
300-70 (30-0):5
3. Робота в парах по картках. Гра «Порівнялки»
8*8 …7*9 56:8 …63:9
6*9 …4*8 7*8 …8*8
48:8 …54:6 3*9 …5*9
72:9 …32: 4 40:8 …36:9
III. Повідомлення теми і мети уроку(слайд5)
— Сьогодні на уроці ми розглянемо прийоми ділення на 100,
продовжимо роботу над задачами з подвійним зведенням до одиниці. 1.Каліграфічна хвилинка (слайд 6)
3. Математичний диктант .
-Записати числа, які містять:
3сотні і 4одиниці; 8десятків і 6 одиниць; 9 сотень; 7 сотень і 9 десятків.
-Збільшити на1 число254;
-зменшити на1 число 818;
-записати наступне число до числа399;
-записати попереднє число до числа 700;
-записати: найменше та найбільше трицифрове число.
- Самоперевірка: взяли олівці і звірте з відповідями на екрані.
IV. Вивчення нового матеріалу. (слайд7)
Гра «Мікрофон» (слайд 8)
Завдання 599. Робота в парах
Завдання 600
Учні обчислюють і до кожної рівності на множення складають по дві рівності на ділення.
Самостійне виконання завдання. Троє учнів працюють біля дошки.
Завдання 601
2.!!!Висновок. Щоб поділити число, що закінчується нулями, на 100, потрібно праворуч відкинути в ньому два нулі.
Наприклад: 500 : 100 = 5; 700 : 100 = 7; 1000 : 100 = 10.
Завдання 602. Коментоване розв'язування прикладів
До рівностей на множення учні складають рівності, що містять ділення
на 100.
4 • 100 = 400 9 • 100 = 900 100 • 3 = 300
400 : 100 = 4 900 : 100 = 9 300 : 100 = З
V. Розвиток математичних знань.
1. Продовження роботи за підручником (с. 96-97)(слайд10)
Завдання 603
Учні «ланцюжком» розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 604
Після складання виразу учні записують розв’язання самостійно.
300: (171-71) =3
2.Робота над задачами
Завдання 605 (слайд 11)
1.Поясніть числа задачі.
-Що дізнаємося в першій дії? (Скільки соку в одній банці?)
- Що треба знати, щоб знайти, скільки соку в одній банці? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну кількість соку і кількість банок.)
- Що дізнаємося в другій дії? (Кількість банок)
- Що треба знати, щоб знайти кількість банок? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну кількість соку і кількість соку в одній банці.)
2.- Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати два числові значення: 1 — масу 1 пакета (невідомо), та 2 — кількість пакетів (відомо — 4).
-Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? (Дією множення: щоб знайти загальну масу, треба масу 1 пакета помножити на кількість пакетів.)
-Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Не можна, ми не знаємо масу 1 пакета.)
- Що сказано в задачі про масу 1 пакета в першому та другому випадках? (Маса 1 пакета і в першому, і в другому випадках однакова.) Що це означає? (Можна знайти масу 1 пакета у першому випадку.)
- Що треба знати, щоб знайти масу 1 пакета — однакову величину? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну масу пакетів (відомо — 36 кг), та 2 — кількість пакетів (відомо — 4 шт.).) Запишіть вираз. (36 :4)
- Як тепер відповісти на питання задачі? (Помножити отримане число на кількість пакетів, тобто на 8.)
Розв’язання 36 : 4 • 8 = 72 (кг)
Відповідь: 72 кг маса 8 таких пакетів.
Фізкультхвилинка (слайд 12)
Вже стомилися ми трішки (ходьба на місці)
Вийдем, дітки, на доріжку.
Наші ручки: один, два, три. (поплескали)
Наші ніжки: один, два, три. (потупали)
Ось голівонька стомилась,
Вліво-вправо нахилилась. (нахиляння головою в сторони)
Будем пальчики стискати,(стискання пальців рук)
Будем знову працювати.
Продовження роботи над розв’язуванням задач
Завдання 606
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують, склавши вираз.
За 2 дні — 16 ящ.
За 7 дн. — ?
Розв’язання
16 : 2 • 7 = 56 (кг)
Відповідь: 56 кг морозива він продасть за тиждень.
3.Знаходження значення виразу зі змінною
-Знайдіть значення виразу а - (310 + Ь), якщо а = 750, b = 40.
Розв’язання
750-(310+ 40) = 400
4.Робота в парі (слайд13)
5.Обчислення значень виразів (слайд 14)
63:9 + 350 = 357
(670 - 650) : 4 = 5
(868 - 860) • 9 = 72
450 - 2 • 5 = 440
440 - (80 + 50) = 310
29 + 27:9-15 = 17
45-17-24:8 = 25
400-(80-50)=370
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічної задачі (слайд 15,16,17)
Оксанка гостювала у бабусі 5 тижнів, а Надійка — на 5 днів довше. Скільки днів гостювала у бабусі Надійка? (40 днів)
8. Робота в групах по картках. Гра «Знаки – втікачі»
72 …8 …9 =18 3 …3 …8 =72
42 …18 …9 =40 40 …5 …9 =85
3 …3 …9 =81 81 …9 …3 =27
VI. Підсумок уроку(слайд 18)
-Що треба зробити, щоб помножити число на 100?
-Що треба зробити, щоб поділити число, що закінчується нулями, на 100?
VII. Домашнє завдання(слайд 19 )
С.97, завдання 607; 608.
Додаток до уроку
Завдання 597
Завдання 598
— Яке рівняння склали? Скільки літрів бензину використали?
370 + 30
230-130
90 + 310
280 + 20
1-34 + 1
100-6-350
10-7-25
400-30
130+150
300-70
100-10
11:1 + 11-1
10 • 5 + 100 • 5
4 + 1 • 14
0:6 + 0
4 • 5 • 0
(6 + 1) •6
(30-0):5
3. Хвилинка каліграфи (с. 95)
Всі почули ви дзвінок, він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався на перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята
Побажаємо удачі,за роботу, в добрий час.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Усний рахунок
Математику називають Царицею наук. А секрет дружби з нею у прислів’ї, яке зашифроване. Щоб дізнатися, що то за прислів’я, розв’яжіть приклади.
130 -70=60 ( Без )
60 + 230 =290 (нема)
290 – 140 = 150 ( труда)
150 + 430 = 580 (плода)
– Тепер розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я.
– Що означає це прислів’я? (Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль).
Отже, девіз нашого уроку:
До праці мерщій!
Усі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилина не втратилась марно.
Математичний диктант.
• Записати числа, які містять:
– 3 сотні і 4 одиниці;
– 8 десятків і 6 одиниць;
– 9 сотень;
– 7 сотень і 9 десятків;
• Збільшити на 1 число 194
• Зменшити на 1 число 717
• Записати наступне число до числа 199
• Записати попереднє число до числа 600.
• Записати: найменше трицифрове число, найбільше трицифрове число.
(Самоперевірка) Взяли олівчики і звіремо з відповідями на екрані.
Відповіді: 304, 86, 900, 790, 195, 716, 200,599, 100, 999.
– Якщо у вас немає жодної помилки на полях поставте 2 бали, якщо 1 помилка 1 бал.
VI. Фізкультхвилинка
Вже стомилися ми трішки, ( ходьба на місці)
Вийдем, дітки, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три. (поплескали)
Наші ніжки: раз, два, три.( потупотіли)
Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони)
Вліво-вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук)
Будем знову працювати.
Актуалізація опорних знань.