Урок. "Ділення на 100. Задачі на подвійне зведення до одиниці"

Про матеріал

Урок вивчення та закріплення нових знань. Протягом уроку вчити учнів застосовувати під час обчислень правила множення і ділення на 100, розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати кмітливість,логічне мислення; виховувати уважність, старанність, інтерес до математики. На уроці застосовувалась робота в групі , робота в парі, інтерактивні методи "Мікрофон", "Мозковий штурм"

Перегляд файлу

Ділення на 100. Задачі на подвійне зведення до одиниці

 

Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень правила множення і ділення на 100, розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати кмітливість,логічне мислення; виховувати уважність, старанність, інтерес до математики.

 Обладнання: сигнальні картки, картки для обчислень, презентація,геометричний матеріал

Хід уроку

І.  Організаційний момент. (слайд 1)

Всі  почули ви дзвінок, він покликав на урок

Кожен з вас приготувався,  на перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка, а за ними і хлопятка,

Побажаємо удачі. За роботу, в добрий час.

 

II. Актуалізація опорних знань.

-Математику називають Царицею наук.  А секрет дружби з нею у прислів’ї, яке  зашифроване. Щоб дізнатися, що то за прислів’я, розв’яжіть приклади . (слайд 2)

130-70=           (Без)

60+230=          (нема)

290-140=         (труда)

150+430=        (плода)

-Тепер  розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я.

-Що  означає це прислів’я?  (Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль.)

-Отже, девіз нашого уроку:

До праці мерщій!

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб  жодна хвилина не втратилась марно.

F:\Ярмарок\DSC09177.JPG1.Технологія «Мозковий штурм»

-Що таке множення?

-Назвіть компоненти множення.

-Що таке ділення?

-Назвіть компоненти ділення.

 

2.Прийом «Закінчи речення»

-Щоб знайти невідомий множник…

-Щоб знайти ділене…

-Щоб знайти дільник…

-При множенні нуля на будь-яке число у добутку…

-1.Перевірка домашнього завдання  

Завдання 597

  • Прочитайте рівняння і його розв’язання, (х = 500)

Завдання 598

— Яке рівняння склали? Скільки літрів бензину використали?

 

  1.               Усне обчислення значень виразів

Гра «Ланцюжок»             (слайд 3,4)

 

           370 + 30                                   130+150

             230-130                                         300-70 

90 + 310                                        100-10

280 + 20                                        11:1+11-1

1-34 + 1                                         10*5+100*5

100-6-350                                       4+1*14

10-7-25                                           0:6+0

400-30                                             4*5*0

          130+150                                          (6+1)*6

300-70                                             (30-0):5

 

3. Робота в парах по картках.   Гра «Порівнялки»

 

8*8 …7*9                                          56:8 …63:9

6*9 …4*8                                          7*8 …8*8

48:8 …54:6                                       3*9 …5*9

72:9 …32: 4                                       40:8 …36:9

F:\Ярмарок\DSC09182.JPG

 

III. Повідомлення теми і мети уроку(слайд5)

— Сьогодні на уроці ми розглянемо прийоми ділення на 100,

продовжимо роботу над задачами з подвійним зведенням до одиниці. 1.Каліграфічна хвилинка  (слайд 6)

3. Математичний диктант .

-Записати числа, які містять:

3сотні і 4одиниці; 8десятків і 6 одиниць; 9 сотень;  7 сотень і 9 десятків.

-Збільшити на1 число254;

-зменшити на1 число 818;

-записати наступне число до числа399;

-записати попереднє число до числа 700;

-записати: найменше та найбільше трицифрове число.

- Самоперевірка: взяли олівці і звірте з відповідями на екрані.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.  (слайд7)

Гра  «Мікрофон»      (слайд 8)

  1. Робота за підручником (с. 95-96)

 

Завдання 599. Робота в парах

  • Розв’яжіть чарівний ланцюжок. (Відповідь: 9.)

 

Завдання 600

Учні обчислюють і до кожної рівності на множення складають по дві рівності на ділення.

Самостійне виконання завдання. Троє учнів працюють біля дошки.

 

 

Завдання 601

  • Розгляньте запис. (слайд 9)
  • Порівняйте результат ділення з діленим. Зробіть висновок.

 

2.!!!Висновок. Щоб поділити число, що закінчується нулями, на 100, потрібно  праворуч відкинути в ньому два нулі.

Наприклад:    500 : 100 = 5; 700 : 100 = 7; 1000 : 100 = 10.

 

Завдання 602. Коментоване розв'язування прикладів

До рівностей на множення учні складають рівності, що містять ділення

на 100.

4 • 100 = 400 9 • 100 = 900 100 • 3 = 300

400 : 100 = 4 900 : 100 = 9 300 : 100 = З

 

V. Розвиток математичних знань.

1. Продовження роботи за підручником (с. 96-97)(слайд10)

 

Завдання 603

Учні «ланцюжком» розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

 

Завдання 604

Після складання виразу учні записують розв’язання самостійно.

300: (171-71) =3

2.Робота над задачами

Завдання 605    (слайд 11)

1.Поясніть числа задачі.

-Що дізнаємося в першій дії? (Скільки соку в одній банці?)

- Що треба знати, щоб знайти, скільки соку в одній банці? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну кількість соку і кількість банок.)

- Що дізнаємося в другій дії? (Кількість банок)

- Що треба знати, щоб знайти кількість банок? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну кількість соку і кількість соку в одній банці.)

 

2.- Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати два числові значення: 1 — масу 1 пакета (невідомо), та 2 — кількість пакетів (відомо — 4).

-Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? (Дією множення: щоб знайти загальну масу, треба масу 1 пакета помножити на кількість пакетів.)

-Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Не можна, ми не знаємо масу 1 пакета.)

- Що сказано в задачі про масу 1 пакета в першому та другому випадках? (Маса 1 пакета і в першому, і в другому випадках однакова.) Що це означає? (Можна знайти масу 1 пакета у першому випадку.)

- Що треба знати, щоб знайти масу 1 пакета — однакову величину? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну масу пакетів (відомо — 36 кг), та 2 — кількість пакетів (відомо — 4 шт.).) Запишіть вираз. (36 :4)

- Як тепер відповісти на питання задачі? (Помножити отримане число на кількість пакетів, тобто на 8.)

Розв’язання 36 : 4 • 8 = 72 (кг)

Відповідь: 72 кг маса 8 таких пакетів.

 

Фізкультхвилинка  (слайд 12)

Вже стомилися ми трішки (ходьба на місці)

Вийдем, дітки, на доріжку.

Наші ручки: один, два, три. (поплескали)

Наші ніжки: один,  два, три.  (потупали)

Ось голівонька стомилась,

Вліво-вправо нахилилась.  (нахиляння головою в сторони)

Будем пальчики стискати,(стискання пальців рук)

Будем знову працювати.

 

Продовження роботи над розв’язуванням задач

Завдання 606

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують, склавши вираз.

За 2 дні — 16 ящ.

За 7 дн. — ?

Розв’язання

 16 : 2 • 7 = 56 (кг)

Відповідь: 56 кг морозива він продасть за тиждень.

 

3.Знаходження значення виразу зі змінною

-Знайдіть значення виразу   а - (310 + Ь), якщо а = 750, b = 40.

Розв’язання

750-(310+ 40) = 400

 

4.Робота в парі (слайд13)

5.Обчислення значень виразів (слайд 14)


63:9 + 350 = 357

(670 - 650) : 4 = 5

(868 - 860) • 9 = 72

450 - 2 • 5 = 440

                                           440 - (80 + 50) = 310

                                            29 + 27:9-15 = 17

                                            45-17-24:8 = 25

                                             400-(80-50)=370
 

6. Офтальмологічна пауза

 

7. Розв'язування логічної задачі (слайд 15,16,17)

Оксанка гостювала у бабусі 5 тижнів, а Надійка — на 5 днів довше. Скільки днів гостювала у бабусі Надійка? (40 днів)

 

8.   Робота в групах по картках.   Гра «Знаки – втікачі»

F:\Ярмарок\DSC09180.JPG

72 …8 …9 =18                              3 …3 …8 =72

42 …18 …9 =40                            40 …5 …9 =85

3 …3 …9 =81                                81 …9 …3 =27

VI. Підсумок уроку(слайд 18)

-Що треба зробити, щоб помножити число на 100?

-Що треба зробити, щоб поділити число, що закінчується нулями, на 100?

 

VII. Домашнє завдання(слайд 19 )

С.97, завдання 607; 608.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

  1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 597

  • Прочитайте рівняння і його розв’язання, (х = 500)

Завдання 598

— Яке рівняння склали? Скільки літрів бензину використали?

 

  1.               Усне обчислення значень виразів



 

370 + 30 

230-130 

90 + 310

280 + 20

1-34 + 1

100-6-350

10-7-25

400-30

130+150

300-70

100-10

11:1 + 11-1 

10 • 5 + 100 • 5

4 + 1 • 14

0:6 + 0

4 • 5 • 0

(6 + 1) •6

(30-0):5



 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Хвилинка каліграфи (с. 95)

 Всі почули ви дзвінок, він покликав на урок.

 Кожен з вас приготувався на перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята

Побажаємо удачі,за роботу, в добрий час.

ІV. Актуалізація опорних знань

1.     Усний рахунок

      Математику називають Царицею наук. А секрет дружби з нею  у прислів’ї, яке зашифроване. Щоб дізнатися, що то за прислів’я,  розв’яжіть приклади.

130 -70=60  ( Без ) 

60 + 230 =290 (нема)

290 – 140 = 150 ( труда)

150 + 430 = 580 (плода)

       Тепер розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я.

 

       Що означає це прислів’я? (Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль).

 

Отже, девіз нашого уроку:

До праці мерщій!

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилина не втратилась марно.

 Математичний диктант.

• Записати числа, які містять:

       3 сотні і 4 одиниці;

       8 десятків і 6 одиниць;

       9 сотень;

       7 сотень і 9 десятків;

 Збільшити  на 1 число 194

• Зменшити на 1 число 717

• Записати наступне число до числа 199

• Записати попереднє число до числа 600.

• Записати: найменше трицифрове число, найбільше трицифрове число.

 

 (Самоперевірка) Взяли олівчики і звіремо з відповідями на екрані.

Відповіді: 304, 86, 900, 790, 195, 716, 200,599, 100, 999.

 

       Якщо у вас немає жодної помилки на полях поставте 2 бали, якщо 1 помилка 1 бал. 

               

VI. Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки, ( ходьба на місці)

Вийдем, дітки, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три. (поплескали)

Наші ніжки: раз, два, три.( потупотіли)

Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони)

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук)

Будем знову працювати.

Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка каліграфії  (пишуть число 239)
  • Скільки цифр у числі?
  • Як називаються такі числа?
  • Назвати сусідів, розряди цього числа.
  • Записати красиво.
  1. Технологія «Мозковий штурм»
  • Що таке множення?
  • Назвіть компоненти множення.
  • Що таке ділення?
  • Назвіть компоненти ділення.
  1. Прийом «Закінчи речення»
  • Щоб знайти невідомий множник …
  • Щоб знайти ділене ….
  • Щоб знайти дільник…
  • При множенні нуля на будь-яке число у добутку …
  1. Усний рахунок
  • За картками працює І, ІІ ряд; у лото грає ІІІ ряд. /додаток 5-7/
  • Скільки ніг у 8 горобців?
  • Скільки лапок у 3 павуків?
  • Скільки лапок у 5 мух?
  • Скільки ніг у 3 мишенят?
  • Запишіть шістками до 60 (І варіант), сімками до 70 (ІІ варіант)
  • Розташування арифметичних дій.
  •  
  • Гра «Знаки - втікачі».
  •  
  • 1варіант                                                          2варіант
  • 72…8...9=18                                                   3…3…8=72
  • 42…18…9=40                                                 40…5…9=85
  • 3…3…9=81                                                      81…9…3=27
  •  
  •                                                                                             
  •                                                                                             Додаток 4
  •  
  • Гра «Порівнялки»
  •  
  • Самостійна робота
  •  
  • 1варіант                                                           2варіант
  • 8*8…7*9                                                           56:8…63:9
  • 6*9…4*8                                                           7*8…8*8
  • 48:8…54:6                                                         3*9…5*9
  • 72:9…32:4                                                         40:8…36:9  
  • Діти перевіряють правильність за таблицями відповідей.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2018
Переглядів
3294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку