Тема:Ділення раціональних чисел. Застосування правила ділення до розв’язування вправ. Повторення
матеріалу. Підготовка до контрольної роботи
Мета:
Епіграф до уроку:
«Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати робити його трохи цікавішим»
Б. Паскаль
Тип урок: систематизації та узагальнення знань, умінь, навичок учнів.
Обладнання : дошка, наочність, роздатковий матеріал для парної роботи учнів.
Структура уроку:
I. |
Організаційний етап |
2 хв. |
1 |
Усний рахунок «Клубок» |
3 хв. |
ІІ. |
Перевірка домашнього завдання. |
|
1 |
Вправа «Багато мишей» |
2 хв. |
ІII. |
Формулювання теми, мети, завдань уроку. |
3 хв. |
ІV. |
Актуалізація опорних знань. Вправа «Ланцюжок» |
6 хв. |
1 |
Фізкультхвилинка |
2 хв. |
V. |
Систематизація знань і вмінь учнів. Вправа «Соління огірків» |
15 хв. |
VІ. |
Випереджальне домашнє завдання |
4 хв. |
VІІ. |
Рефлексія. Вправа «Портфель» |
3 хв. |
VІІІ. |
Домашнє завдання. |
2 хв. |
ІХ. |
Оцінювання учнів |
3 хв. |
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання.
Вчитель:
Я сподіваюсь, що ви сьогодні прийшли до школи в доброму настрої, і наш урок буде для вас цікавим та пізнавальним. Я впевнена, що гарний настрій не залишить вас упродовж всієї нашої співпраці! Тому епіграфом до нашого уроку я обрала наступні слова: «Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати робити його трохи цікавішим»
Б. Паскаль
1. Усний рахунок «Клубок»
Вчитель:
Любі діти! Сьогодні нам дуже знадобиться вміння швидко і правильно рахувати. Тому я пропоную розпочати урок з вправи Клубок» (усний рахунок).
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вправа багато мишей
Вчитель: Діти, подивіться, на ваших партах багато папірців, що дуже схожі на мишей. На них написано багато різних слів. Виберіть серед них ті, які на вашу думку знадобляться нам сьогодні на уроці.
(Учні коментують свій вибір)
ІІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку
Вчитель: Як ви гадаєте, діти, яка тема нашого сьогоднішнього уроку (Підготовка до контрольної роботи)
Що ми сьогодні повинні зробити на уроці? Учні самостійно визначають завдання уроку (повторити правила, розв’язати приклади, щоб повторити правила на практиці, розв’язати рівняння).
ІV. Актуалізація опорних знань. Вправа «Ланцюжок»
Вчитель: Щоб перейти до розв’язування більш серйозних завдань я пропоную пригадати дії з раціональними числами у вигляді гри «Ланцюжок».
Кожен ряд отримав лист з завданням. По моїй команді лист перевертається і кожна парта виконує лише одну дію ланцюжка, далі лист передається наступній парті, і так доки не дійдемо до останньої. Остання парта виконує свою дію ланцюжка і учень з останньої парти виходить до дошки і записує відповідь. Працюємо обов’язково парою! Дозволяється наступній парі перевірити правильність виконання дії попередньою!
Я – найкраща! Я – найкращий!( пошепки, голосніше, ще голосніше). – 2 рази.
-Чудово. Ви дійсно найкращі, і про це говорить ваша робота.
V. Систематизація знань і вмінь учнів. Вправа «Соління огірків»
Вчитель: Тепер ми вже готові до розв’язання більш серйозних завдань. Тому переходимо до вправи «Соління огірків». Кожен з вас отримав завдання. У мене в класі є учні – консультанти. Учні – консультанти виконують більше завдань ніж усі останні. Після того як консультант виконав свої завдання. Він несе їх на перевірку мені. Я перевіряю його завдання і даю йому дозвіл на перевірку завдань учнів, що за ним закріплені. Кожен учень, що виконав завдання піднімає руку після його виконання і учень – консультант перевіряє їх. Результати перевірки надає мені. А учневі видаються фішки – смайлики за кількістю правильно виконаних прикладів.
Але перед виконанням роботи хочу нагадати правила, яких ми дотримуємось:
Завдання
Виконай ділення:
1);
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
Розв’яжи рівняння:
1);
2) .
Вчитель: Діти, багато учнів не справились з рівняння № 2. Зараз один із учнів – консультантів допоможе нам в ньому розібратись. Розв’язання рівняння № 2
VІ. Випереджальне домашнє завдання
Вчитель: Діти, ви знаєте що є рівняння які містять знак модуля, це одні зі складних рівнянь. У нас було випереджальне домашнє завдання, я пропоную вам подивитись на розв’язання цього рівняння.
VІІ.Рефлексія. Вправа «Портфель»
Вчитель: Діти, зараз я хочу, щоб ви поклали в наш «Портфель» ті знання, які треба взяти з собою на контрольну роботу.
Учні на клейких папірцях записують все що потрібно їм на контрольній роботі і наклеюють на умовний портфель що висить на дошці.
VІІІ. Домашнє завдання
Вчитель: Відкрийте щоденники, запишіть домашнє завдання
Підручник: п. 39 – 40 (повторити), с. 312. № 1121 (4,6), с. 364, № 1296 (5) – письмово
ІХ. Оцінювання учнів
Ось і пролунав дзвінок,
закінчився наш урок.
За роботу по заслузі,
щиро дякую вам , друзі!
У кожного учня за урок зібрались смайлики. За кількістю смайликів учням виставляються оцінки