Тема: Ділення з остачею
Мета: Формувати вміння розв’язувати вправи, що передбачають застосування дії ділення Сформувати вміння виконувати ділення з остачею, записувати результат такого ділення ; домогтися засвоєння компонентів дії ділення з остачею.
Розвивати вміння застосовувати власний досвід у нових ситуаціях, математичну компетентність ( уміння оперувати числовою інформацією), соціальну та громадянську компетентність ( вміння висловлювати власну думку, слухати )
Сприяти вихованню відповідальності, уважності, дисциплінованості.
Тип : комбінований
Обладнання : зошити, підручники, дидактичний матеріал, листи самооцінки.
Методи і прийоми : бесіда, розповідь, вправа « Мікрофон», колективна та самостійна робота.
Очікувані результати : - виконають вправи, що передбачають дію ділення; ділення з остачею;
Девіз: Знання тільки тоді варті, коли їх можна
застосувати на практиці.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Учні по черзі промовляють : « Я, ти,, він, вона – всі ми дружна сім’я»
Вчитель : Тому на уроці ми будемо дружніми, відповідальними, дисциплінованими. Та дотримуватися правил спілкування, а саме :
Девізом нашого уроку буде такий вислів : « Знання тільки тоді варті, коли можна їх застосувати на практиці». Як ви розумієте даний вислів ? ( вислови учнів )
2. Актуалізація опорних знань
Вчитель: Протягом уроку, ми будемо виконувати різні завдання, та оцінювати свою роботу. Щоб не розгубити отримані дані пропоную їх фіксувати в листах самооцінки, відразу після виконаного завдання.
Запишемо в зошиті дату. На перерві я переглянула ваші домашні завдання і в листі самооцінки всі можуть виставити за даний вид роботи по 1 балу.
Наше завдання на уроці : перевірити знання, вміння з вивченої теми ; отримати нові знання ; застосувати отримані знання на практиці.
Пропоную розпочати свою роботу 1 вправою « Мозковий штурм»
а : в = с а : 1 а : а 0 : а а : 0 - учні аналізують
264 : 2 500 : 50 1400 : 700 90 : 3 484 : 4 360 : 120
60 : 20 640 : 160 280 : 40 8600 : 20 – усний рахунок ( по 1 балу )
2. « Самостійна робота» - різнорівнева
* Всього - 4200 мішків * Цукерки – по 120 грн
1 мішок - 50 кг Печиво - ? в 3 рази дешевше за цукерки
1 авто - 5 т Скільки коштує 5 кг такого печива ?
Кожне авто – 6 рейсів 1) 120 : 3 = 40 (грн. ) коштує 1кг печива
Скільки потрібно автомобілів 2) 40 * 5 = 200 ( грн. )
на перевезення вантажу ? Відповідь : 5 кг печива коштує 200 грн
Відповідь : Потрібно 7 автомашин, щоб перевести 4200 мішків
Учні обговорили розв’язки задач, виставили бали до листів самооцінки
3. Пояснення нової теми
Вчитель зачитує задачі, учні усно їх розв’язують
Кожна задача має залишок, в математиці це остача. Отже темою нашого уроку буде : Ділення з остачею.
( діти в зошит записують тему уроку )
На прикладі 7 : 2 = 3 ( ост. 1 ) вчитель пояснює назв елементів, дається формула а : в = g (ост. r)
Підвести учнів до приклада: а : 5 = 4 ( ост. 2 ) – учні аналізують, та за зразком обчислюють :
а : 9 = 8 ( ост. 5 ) а : 16 = 5 ( ост 10 ) а : 14 = 8 ( ост. 7 ) ( бали до листа )
Робота з таблицею
Ділене а |
ддд |
Неповна частка
|
Остача r |
29 32 78 |
имммпе |
4 5 9
|
1 2 8 |
Учні заповнюють пропущені слова, букви, цифри. Після заповнення іде обговорення результатів
Колективна задача ( показати учням практичне застосування ділення з остачею ) будуємо клітку для кролів. Потрібно 8 кусків дроту по 12 м. В одній бухті 50 м. Скільки нам потрібно бухт дроту купити ?
Колективна задача : Потрібно пофарбувати підлогу в кімнаті , розміри якої 3м та 4м. Відомо, що на один метр квадратний витрачається 200г фарби. Коробку якої ваги слід купити ?
Відбувається обговорення задачі, учні дійшли висновку, що слід купити 3 кг коробку фарби та залишок становитиме 600г.
4.Підсумок уроку
№ |
Вид роботи |
Можливі бали |
Мої бали |
1. |
Домашнє завдання |
1 |
|
2. |
«Мозковий штурм» |
2 |
|
3. |
Самостійна робота |
2 / 4 |
|
4. |
Обговорення нової теми |
1 |
|
5. |
Робота з таблицею |
1 |
|
6. |
Задачі практичного змісту |
1 |
|
|
|
8 /10 |
|