Урок, "Динаміка образу Елізи Дулітл" за п'єсою Б.Шоу "Пігмаліон"

Про матеріал
Тему розкрито з використанням вправ"Печворк з числами", "Кроссенс",уривки звучать в оригіналі і з перекладом, використано відео матеріали.
Перегляд файлу

Тема уроку. Динаміка образу Елізи Дулітл.

 

Цілі уроку:

 

Навчальні

  •                 визначити особливості творчої манери Б.Шоу
  •                 формувати навички аналізу драматичного твору
  •                 формувати вміння і навички вести дискусію
  •                 розкрити образи твору
  •                 поглибити вміння аналізу та інтерпретації творів літератури із застосуванням основних теоретичних понять
  •                 сформувати в учнів уміння виокремлювати компоненти змісту й форми
  •                 активізувати інтерес учнів до вивчення літератури в оригіналах і перекладах, розвинути вміння зіставляти оригінали й переклади
  •                 характеризувати  художні образи, виявляти художні засоби їхнього створення
  •                 висловлювати власні судження
  •                 аргументувати свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами

Розвиваючі 

Розвивати 

  • читацькі компетенції учнів
  • навички виразного читання англійською, українською мовою
  • вміння вести дискусію, висловлювати та обґрунтовувати свої думки
  • вміння й навички зв’язного мовлення (із застосуванням аргументації, елементів дискусії, оцінки щодо прочитаного та ін.)
  • навички ухвалювати життєво важливі рішення та брати на себе відповідальність за них
  • критичне осмислення  методів досягнення мети
  • усвідомлення важливості креативних рішень  для самореалізації.
  • підвищувати стилістичну культуру мовлення.

Виховні

Виховувати в учнів:

  • самосвідомість, кращі людські якості  
  • потребу удосконалювати свої знання
  • аргументовано захищати свої погляди, порівнювати різні підходи до одного й того ж питання
  • почуття толерантності та відповідальності за людську долю та її вибір
  • повагу до  чужої думки
  • самостійність мислення, кмітливість  
  • естетичні почуття та емоції, формувати здібність отримувати естетичне задоволення від прочитаного
  • право на свободу вибору
  • Сприяти самоствердженню учнів, виробленню в них моральних якостей.

 

Обладнання уроку:  підручники, таблиці, схеми, текстові завдання, диференційовані завдання,  контрольні запитання.

 

Основні поняття

Основні знання

Драма  

літературний жанр, п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі

Парадокс

порізно істинне твердження чи група тверджень, яке призводить до суперечності або ігнорує інтуїцію.

Переклад

текст, перекладений з іншої мови

Трагікомедія

драматичний жанр, якомувластивіознакиводночас і трагедії, і комедії.

 

Перебіг уроку

 

1. Організаційний етап уроку                    

 

Привітання.

Вправа «Якого кольору ваш сьогоднішній настрій?»

 

Оголошення теми і мети уроку. 

 

2.Актуалізація опорних знань       

 

Вправа «Печворк з числами».

На дошці розташовані різнокольорові картки з номерами (1-6). За кожною з них знаходиться певне зображення (портрет письменника, фото  Лондона,ірландця,  ілюстрація до міфа «Пігмаліон» тощо).

 

3. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння матеріалу урока. 

Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Мотивація навчальної діяльності.

 

Перегляд буктрейлера до драми «Пігмаліон»

https://www.youtube.com/watch?v=pOe2pkmsfYA

- Які асоціації у Вас виникли під час перегляду відеоролика?

 

Проблемне питання.

У чому особливість  ….?

 

4. Засвоєння нового матеріалу 

 

Вправа «Кроссенс».

За поданими асоціативними малюнками відтворити зміст п᾿єси «Пігмаліон».

 

Словникова робота

Драма – це…

Доведіть, що «Пігмаліон» - драматичний твір.

 

Важливим засобом для творення  образу Елізи є  мова цієї дівчини. Як відомо, задумом автора була саме пропаганда літературної англійської мови.

 

Для характеристики образу автор використовує яскраві епітети.

 

Якою була Еліза?

Якою стала Еліза?

noisy

polite

dirty

elegant

fussy

calm

vulgar

refined

 

Зробіть, будь ласка, переклад українською мовою і відчуйте себе трішечки у ролі перекладача.

 

Перегляд уривків з фільму «Пігмаліон» (мова Елізи)

https://www.youtube.com/watch?v=n_2B7WcmHFc

  •                   Яку роль відіграє мова у зображенні образу …?

 

Дискусія

«Чи можна зробити леді з пучка моркви?»

 

5.Хвилинка релаксації   

 

Перегляд відео «Мотивація на успіх»

https://www.youtube.com/watch?v=tuMKk_ZSOvg

 

6. Перевірка  розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу   

 

Робота з епіграфами

З дипломом можна заробити на життя. Самоосвіта зробить Вам статок. (Джим Рон)

Успіх сам не приходить до Вас… Ви йдете до нього. (Марва Коллінз)

 

Кого з визначних людей сьогодення ви можете назвати як приклад можливості досягнення своє мети та успішності?

 

7. Підбиття підсумків уроку  

Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності.

 

Тестові завдання

1. Яка погода була під час першої зустрічі квіткарки і професора?

А) сонячна

Б) морозна

В) йшов дощ

Г) було туманно

2. З ким Хіггінс заключає парі?

А) з Елізою

Б) з Альфредом Дуліттлом

В) з Пікерінгом

Г) з Фредді

Д) з батьком Елізою

3. Чому присвятив своє життя професор Хіггінс?

А) вивчав фізику

Б) написав «Словник діалектів»

В) досліджував фонетику англійської мови

Г) написав 9 книг

4. Жанр твору Б.Шоу "Пігмаліон".

  А) "роман у 5 діях"

  Б) драма

  В) комедія

  Г) драматична комедія

       5. Альфред Дуліттл вимагав від Хіґґінса:

  А) повернути йому доньку;

  Б) заплатити п’ять фунтів;

  В) заплатити мільйон;

  Г) одружитися з Елізою.

    6. Яка ідея пʼєси "Пігмаліон"?

  А) важливість освіти, правильної вимови, грамотності для успішного життя особистості;

  Б) значення шлюбу для людини;

  В) боротьба багатих і бідних верств населення;

  Г)  важка праця бідних людей;

  Д)  стосунки батьків і дітей.

 

«Кому належать слова?» (індивідуальне завдання учням)

 

 «Ну от! Більш нічого ви й не доб’єтеся від Елізи. Ах-ах-о-у! Нічого їй не розтлумачиш. Ви як військовий мали б це знати. Їй треба давати накази — і цього з неї вистачить. Елізо! На наступних півроку ви лишаєтеся жити тут…» (Хігінс)

«Безперечно. І все ж, саме він навчив вас правильно розмовляти, а я, самі знаєте, цього не зумів би.» (Пікерінг)

«Будьте ласкаві, містере Гіггінсе, не ухиляйтеся від розмови. Я хочу знати, на яких умовах має дівчина тут перебувати. І чи одержуватиме вона якусь платню. І що з неї вийде, коли закінчиться ваша наука. Треба хоч трохи заглядати вперед!» (Місіс Пірс)

«Хто я такий, скажіть ви мені?! Бідний, недостойний чоловік, от хто! А подумайте тіки, шо це значить! Це значить, шо буржуазна мораль проти нашого брата!» (Дулітл)             

«Це справа звички. В цьому немає нічого ані поганого, ані доброго. Здебільшого на такі слівця ніхто не звертає уваги, а тим часом їхня незвичність додає буденним фразам певного шику» (Клара)

«Боюсь, ви зіпсували цю дівчину, Генрі! Я б потерпала за тебе й за неї, коли б вона не любила так полковника Пікерінга.» (Місіс Хігінс)

«Мені хочеться трохи доброти. Я знаю, що я проста невчена дівчина, а ви — повний книжкової примудрості пан. Тільки ж я — не грудка бруду під вашими ногами.» (Еліза)

 

 

Читання мовою оригіналу

LIZA [desperate] Oh, you are a cruel tyrant. I can't talk to you: you turn everything against me: I'm always in the wrong. But you know very well all the time that you're nothing but a bully. You know I can't go back to the gutter, as you call it, and that I have no real friends in the world but you and the Colonel. You know well I couldn't bear to live with a low common man after you two; and it's wicked and cruel of you to insult me by pretending I could. You think I must go back to Wimpole Street because I have nowhere else to go but father's. But don't you be too sure that you have me under your feet to be trampled on and talked down. I'll marry Freddy, I will, as soon as he's able to support me.
HIGGINS [sitting down beside her] Rubbish! you shall marry an ambassador. You shall marry the Governor-General of India or the Lord-Lieutenant of Ireland, or somebody who wants a deputy-queen. I'm not going to have my masterpiece thrown away on Freddy.

LIZA. You think I like you to say that. But I haven't forgot what you said a minute ago; and I won't be coaxed round as if I was a baby or a puppy. If I can't have kindness, I'll have independence.
HIGGINS. Independence? We are all dependent on one another, every soul of us on earth.
LIZA [rising determinedly] I'll let you see whether I'm dependent on you. If you can preach, I can teach. I'll go and be a teacher.
HIGGINS. What'll you teach, in heaven's name?
LIZA. What you taught me. I'll teach phonetics.
HIGGINS. Ha! Ha! Ha!

 

  •                   Чому неможлива щаслива розвʼязка сюжету твору?

 

«Метод незакінченого речення»:

Сьогодні на уроці я відчув (-ла)…

 

9. Інформація про домашнє завдання, інструктаж про його виконання  

Відповісти на питання підручника.

Повторити визначення  «драма» і «п᾿єса».

 

 

 

Використані джерела

 

1. Ніколенко О.М. Підручник Зарубіжна література 9-й клас Ніколенко відповідає чинній (новій програмі 2017 року) із зарубіжної літератури для 9-х класів. / Ніколенко О. М., Зуєнко М. О., Стороха Б. В. – К.: Грамота, 2017.

2. Шоу Д. Б. Пігмаліон / Д. Б. Шоу; [пер. з англ. О. Мокровольський]. — К.: 1999.

3. http://armytage.net/lecture/m_lectcnt.asp?num=952&nat=29&term=&cnum=268

4. http://skubenkot.blogspot.com/p/blog-page_22.html

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
3927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку