Тема уроку. Динаміка образу Елізи Дулітл.
Цілі уроку:
Навчальні
|
Розвиваючі Розвивати
|
Виховні Виховувати в учнів:
|
Обладнання уроку: підручники, таблиці, схеми, текстові завдання, диференційовані завдання, контрольні запитання.
Основні поняття |
Основні знання |
Драма |
літературний жанр, п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі |
Парадокс |
порізно істинне твердження чи група тверджень, яке призводить до суперечності або ігнорує інтуїцію. |
Переклад |
текст, перекладений з іншої мови |
Трагікомедія |
драматичний жанр, якомувластивіознакиводночас і трагедії, і комедії. |
Перебіг уроку
1. Організаційний етап уроку
Привітання.
Вправа «Якого кольору ваш сьогоднішній настрій?»
Оголошення теми і мети уроку.
2.Актуалізація опорних знань
Вправа «Печворк з числами».
На дошці розташовані різнокольорові картки з номерами (1-6). За кожною з них знаходиться певне зображення (портрет письменника, фото Лондона,ірландця, ілюстрація до міфа «Пігмаліон» тощо).
3. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння матеріалу урока.
Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Мотивація навчальної діяльності.
Перегляд буктрейлера до драми «Пігмаліон»
https://www.youtube.com/watch?v=pOe2pkmsfYA
- Які асоціації у Вас виникли під час перегляду відеоролика?
Проблемне питання.
У чому особливість ….?
4. Засвоєння нового матеріалу
Вправа «Кроссенс».
За поданими асоціативними малюнками відтворити зміст п᾿єси «Пігмаліон».
Словникова робота
Драма – це…
Доведіть, що «Пігмаліон» - драматичний твір.
Важливим засобом для творення образу Елізи є мова цієї дівчини. Як відомо, задумом автора була саме пропаганда літературної англійської мови.
Для характеристики образу автор використовує яскраві епітети.
Якою була Еліза? |
Якою стала Еліза? |
noisy |
polite |
dirty |
elegant |
fussy |
calm |
vulgar |
refined |
Зробіть, будь ласка, переклад українською мовою і відчуйте себе трішечки у ролі перекладача.
Перегляд уривків з фільму «Пігмаліон» (мова Елізи)
https://www.youtube.com/watch?v=n_2B7WcmHFc
Дискусія
«Чи можна зробити леді з пучка моркви?»
5.Хвилинка релаксації
https://www.youtube.com/watch?v=tuMKk_ZSOvg
6. Перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу
Робота з епіграфами
З дипломом можна заробити на життя. Самоосвіта зробить Вам статок. (Джим Рон)
Успіх сам не приходить до Вас… Ви йдете до нього. (Марва Коллінз)
Кого з визначних людей сьогодення ви можете назвати як приклад можливості досягнення своє мети та успішності?
7. Підбиття підсумків уроку
Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності.
Тестові завдання
1. Яка погода була під час першої зустрічі квіткарки і професора?
А) сонячна
Б) морозна
В) йшов дощ
Г) було туманно
2. З ким Хіггінс заключає парі?
А) з Елізою
Б) з Альфредом Дуліттлом
В) з Пікерінгом
Г) з Фредді
Д) з батьком Елізою
3. Чому присвятив своє життя професор Хіггінс?
А) вивчав фізику
Б) написав «Словник діалектів»
В) досліджував фонетику англійської мови
Г) написав 9 книг
4. Жанр твору Б.Шоу "Пігмаліон".
А) "роман у 5 діях"
Б) драма
В) комедія
Г) драматична комедія
5. Альфред Дуліттл вимагав від Хіґґінса:
А) повернути йому доньку;
Б) заплатити п’ять фунтів;
В) заплатити мільйон;
Г) одружитися з Елізою.
6. Яка ідея пʼєси "Пігмаліон"?
А) важливість освіти, правильної вимови, грамотності для успішного життя особистості;
Б) значення шлюбу для людини;
В) боротьба багатих і бідних верств населення;
Г) важка праця бідних людей;
Д) стосунки батьків і дітей.
«Кому належать слова?» (індивідуальне завдання учням)
«Ну от! Більш нічого ви й не доб’єтеся від Елізи. Ах-ах-о-у! Нічого їй не розтлумачиш. Ви як військовий мали б це знати. Їй треба давати накази — і цього з неї вистачить. Елізо! На наступних півроку ви лишаєтеся жити тут…» (Хігінс)
«Безперечно. І все ж, саме він навчив вас правильно розмовляти, а я, самі знаєте, цього не зумів би.» (Пікерінг)
«Будьте ласкаві, містере Гіггінсе, не ухиляйтеся від розмови. Я хочу знати, на яких умовах має дівчина тут перебувати. І чи одержуватиме вона якусь платню. І що з неї вийде, коли закінчиться ваша наука. Треба хоч трохи заглядати вперед!» (Місіс Пірс)
«Хто я такий, скажіть ви мені?! Бідний, недостойний чоловік, от хто! А подумайте тіки, шо це значить! Це значить, шо буржуазна мораль проти нашого брата!» (Дулітл)
«Це справа звички. В цьому немає нічого ані поганого, ані доброго. Здебільшого на такі слівця ніхто не звертає уваги, а тим часом їхня незвичність додає буденним фразам певного шику» (Клара)
«Боюсь, ви зіпсували цю дівчину, Генрі! Я б потерпала за тебе й за неї, коли б вона не любила так полковника Пікерінга.» (Місіс Хігінс)
«Мені хочеться трохи доброти. Я знаю, що я проста невчена дівчина, а ви — повний книжкової примудрості пан. Тільки ж я — не грудка бруду під вашими ногами.» (Еліза)
Читання мовою оригіналу
LIZA [desperate] Oh, you are a cruel tyrant. I can't talk to you: you turn everything against me: I'm always in the wrong. But you know very well all the time that you're nothing but a bully. You know I can't go back to the gutter, as you call it, and that I have no real friends in the world but you and the Colonel. You know well I couldn't bear to live with a low common man after you two; and it's wicked and cruel of you to insult me by pretending I could. You think I must go back to Wimpole Street because I have nowhere else to go but father's. But don't you be too sure that you have me under your feet to be trampled on and talked down. I'll marry Freddy, I will, as soon as he's able to support me.
HIGGINS [sitting down beside her] Rubbish! you shall marry an ambassador. You shall marry the Governor-General of India or the Lord-Lieutenant of Ireland, or somebody who wants a deputy-queen. I'm not going to have my masterpiece thrown away on Freddy.
LIZA. You think I like you to say that. But I haven't forgot what you said a minute ago; and I won't be coaxed round as if I was a baby or a puppy. If I can't have kindness, I'll have independence.
HIGGINS. Independence? We are all dependent on one another, every soul of us on earth.
LIZA [rising determinedly] I'll let you see whether I'm dependent on you. If you can preach, I can teach. I'll go and be a teacher.
HIGGINS. What'll you teach, in heaven's name?
LIZA. What you taught me. I'll teach phonetics.
HIGGINS. Ha! Ha! Ha!
«Метод незакінченого речення»:
Сьогодні на уроці я відчув (-ла)…
9. Інформація про домашнє завдання, інструктаж про його виконання
Відповісти на питання підручника.
Повторити визначення «драма» і «п᾿єса».
Використані джерела
1. Ніколенко О.М. Підручник Зарубіжна література 9-й клас Ніколенко відповідає чинній (новій програмі 2017 року) із зарубіжної літератури для 9-х класів. / Ніколенко О. М., Зуєнко М. О., Стороха Б. В. – К.: Грамота, 2017.
2. Шоу Д. Б. Пігмаліон / Д. Б. Шоу; [пер. з англ. О. Мокровольський]. — К.: 1999.
3. http://armytage.net/lecture/m_lectcnt.asp?num=952&nat=29&term=&cnum=268