Урок " Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори."

Про матеріал
Тема уроку. Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори. Мета: : навчальна: сформувати в учнів єдине, цілісне уявлення про фізичну природу явища дисперсії світла; використовуючи методи наукового пізнання, пояснити природу дисперсії світла, застосувати отримані знання до пояснення атмосферних оптичних явищ; сформувати уявлення про залежність показника заломлення світла від кольору; спектральний склад білого світла; розглянути умови виникнення веселки; формувати необхідність збереження зору. розвивальна: формувати інтерес до фізичного експерименту; розширити знання учнів про гаму кольорів та їх практичне застосування; сприяти активізації творчого мислення учнів; створювати ситуацію успіху; виховна: виховувати організованість, упевненість у собі, самостійність, відповідальність, уміння знаходити і сприймати прекрасне в природі. Тип уроку: урок-занурення. Урок засвоєння нових знань Обладнання та наочність: портрет І. Ньютона та презентація про вченого, спостереження дисперсії світла під час його проходження через плоскопаралельну пластинку, через ніжку кришталевого бокалу, фотографії з веселкою, добірка віршів про веселку, дослід з різнокольоровим обертовим диском (диск з електрофорної машини), комп’ютерний дослід зі змішування кольорів, демонстрація лампи LED MINI PARTYLIGHT.
Перегляд файлу

Тема  уроку. Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори.

 

 

 

 

 

Мета: : навчальна: сформувати в учнів єдине, цілісне уявлення про фізичну природу явища дисперсії світла; використовуючи методи наукового пізнання, пояснити природу дисперсії світла, застосувати отримані знання до пояснення атмосферних оптичних явищ; сформувати уявлення про залежність показника заломлення світла від кольору; спектральний склад білого світла; розглянути умови виникнення веселки; формувати необхідність збереження зору.

розвивальна: формувати інтерес до фізичного експерименту; розширити знання учнів про гаму кольорів та їх практичне застосування; сприяти активізації творчого мислення учнів; створювати ситуацію успіху;

виховна:  виховувати організованість, упевненість у собі, самостійність, відповідальність, уміння знаходити і сприймати прекрасне в природі.

 

Тип уроку: урок-занурення. Урок засвоєння нових знань

 

Обладнання та наочність: портрет І. Ньютона та презентація про вченого, спостереження дисперсії світла під час його проходження через плоскопаралельну пластинку, через ніжку кришталевого бокалу, фотографії з веселкою, добірка віршів про веселку, дослід з різнокольоровим обертовим диском (диск з електрофорної машини), комп’ютерний дослід зі змішування кольорів, демонстрація лампи  LED MINI PARTYLIGHT.

ХІД УРОКУ 

Гасло уроку

« Немає нічого, що більшою мірою могло б привернути увагу людини й варте бути предметом її вивчення, ніж природа. Зрозуміти її величезний механізм, відкрити її творчі сили й пізнати закони, що керують нею,- найбільша мета людського розуму». Нікола Тесла

 

І. Організаційний етап

 

 Доброго ранку - сонце привітне!

Доброго ранку - небо блакитне!

Доброго ранку - в небі пташки!

Доброго ранку - зелені дубки!

Доброго ранку - люди привітні!

Я всім бажаю щоб посмішки квітли!

 

 

 

 Американський винахідник Генрі Форд сказав:

 

 

 

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

 

  ІІ. Контроль знань.       Повторимо матеріал про світло й світлові явища.Рекомендація. Учні можуть підготувати аркуші для самооцінювання, де вони самі себе оцінюють, збираючи бали. В кінці уроку ставлять оцінку і повідомляють вчителю.

Мозкова атака

 

 

Дослід 1. Завдання на передбачення (прогнозування) результатів досліду.

 

   

 

 

Що буде, якщо дерев’яну паличку опустити у склянку з водою. Виберіть правильний варіант результату досліду. Відповідь обґрунтувати.

Провести дослід і перевірити після того як учні запишуть на листку свою відповідь з обґрунтуванням.

Дослід 2. Увага! Подивіться на тіло, занурене у воду (учні бачать блискучу кулю, не підозрюючи, що вона покрита сажею). Витягнемо кулю з води. Чому у воді куля здавалась блискучою? Спробуйте відповісти на це питання. Врахуйте, що куля покрита сажею.

Дослід 3. Шановні знавці! Я пропоную вам ще один дослід. На столі знаходиться пробірка з рідиною, зануривши в яку скляну паличку і подивившись на неї, ви її практично не побачите. Чому?

 Яка рідина в пробірці?( Очікувана відповідь – гліцерин)

(На дошці записані абсолютні показники речовин).

 

 

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

Погляньте навколо, яка захоплива, чудова природа, що нас оточує! Яке розмаїття кольорів, яке має кожна пора року: зелена трава,жовте сонце, блакитне небо, різнобарвні  квіти, осіннє листя… Важко уявити, що було б , якби колір зник. Яким був би наш світ?Отже, світ зробився б дуже бідним, непривабливим, чорно-білим, сірим.

За яких умов ми бачимо світ кольоровим? (коли є світло).

ІV. Мотивація навчальної діяльності    

 Гаслом нашого уроку я взяла слова НІколо Тесли. Природа прекрасна й загадкова, а в пізнанні чудова й захоплива. Навколишній світ наповнений мільйонами різноманітних відтінків. Завдяки властивостям світла кожен предмет і об'єкт навколо нас має певний колір, що сприймається людським зором. (перегляд ролика про красу навколишнього світу

 Райдуга з неба злетіла,

Райдуга впала на землю,

Барвами вкрила долину,

Плава і в’ється над нею.

Ніжно її обіймає,

Ясно всміхається Сонцю.

 Крила йому простягає                  (Олександр Олесь) )

 Чому кожна квітка забарвлена в свій колір? Чому утворюється веселка, яка надихає своєю красою поетів?

З’ясувати це зможемо, вивчаючи явище дисперсії

Дисперсія – звучить чудово слово,

чудове і явище саме.

Воно з дитинства нам близьке й знайоме.

І сотні раз спостерігали ми його.

Не оком лиш, а з поміччю його

Побачить розум, світ й красу життя цього. (Уїльям Блей)

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Слайд 5. Тема:  Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори.

Записуємо в зошитах число і тему уроку.

.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  Мета: на уроці вивчимо поняття дисперсії світла, розглянемо залежність показника заломлення світла від кольору, спектральний склад білого світла; з’ясуємо, що таке веселка; умови її появи; розширимо знання про гаму кольорів та практичне їх застосування.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку