Підготoвка до заняття за темою «ДИСПЕРСНІ СИСТЕМИ»
https://www.youtube.com/watch?v=bqVyKALtFYw
Або
https://www.youtube.com/watch?v=8w3NdyzFgH8
Опорний конспект до теми
Дисперсні системи
Дисперсні системи - це ___________________________________________________
____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Дисперсніть - це _____________________________________________________________
Дисперсні системи складаються з :
А) ________________________ - це ______________________________________________
_____________________________________________________________________________
Б) _________________________- це ______________________________________________
_____________________________________________________________________________
Класифікація дисперсних систем (за розміром частинок)
__________________
Розмір частинок:
|
__________________
Розмір частинок:
|
__________________
Розмір частинок:
|
|||
_______________________
Мають _____________________ |
Гомогенні Не мають поверхню розділу фаз
|
||||
Грубодисперсні системи
|
|||||
__________________
Фаза______________
Середовище________
Приклад _________
|
_____________
Фаза_________
Середовище________
Приклад _________ |
_____________
Фаза________
Середовище_______
Приклад _________ |
__________________
Фаза____________
Середовище_______
Приклад _________ |
||
Колоїдні розчини
___________ __________ _____________
Коагуляція - це __________________________________________
Драгління гелів - це _______________________________________
Істинні розчини
________________ __________________
Властивості дисперсних систем (д.с.)
д.с. властивості |
Грубодисперсні системи (зависі) |
Колоїдні розчини |
Істинні розчини |
Оптичні властивості |
|
|
|
Стійкість
|
|
|
|
Можливість розділення |
|
|
|
ХІД УРОКУ
Вид заняття: лекція, технологія перевернутого класу.
1. Тема: Дисперсні системи.
2.Мета заняття:
2.1. Навчальна:
2.2. Розвиваюча:
2.3. Виховна:
3. Методи: словесні, наочні, практичні.
4. Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби:
4.1. Комп’ютер
4.2. Проектор
4.3. Екран.
4.4. Картки з завданням
5. Література:
Рейтер А.Г., Степаненко О.М., Басов В.П. Теоретичні розділи загальної хімії: навчальний посібник/ Л. Г. Рейтер. – К.: Каравела, 2003. – 344 с.: іл
Глінка М.Л. Загальна хімія: підручник/ М.Л. Глінка - К.: Вища школа 1982.-650с.
Савчин М.М. підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. К.: Грамота, 2017. –256 с.: іл
6. Структура заняття:
|
|
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА УЧНІВ
Завдання до теми «Дисперсні системи»
Завдання 1. Складіть схему «Класифікація дисперсних систем» на дошці, використавши картки
Завдання 2. Оберіть приклади для відповідних типів дисперсних систем, заповніть таблицю «Класифікація гетерогенних дисперсних систем»:
Агрегатний стан |
Дисперсна фаза |
||
Тверда |
Рідка |
Газувата |
|
Тверде |
тт |
рт |
гт |
Рідке |
тр |
рр |
гр |
Газувате |
тг |
рг |
гг |
Завдання 3. Охарактеризуйте властивості грубодисперсних систем, колоїдних та істинних розчинів за властивостями:
Завдання 4. Дайте визначення поняттям, «захованим» в хмаринці слів.
Завдання 5. Складіть сінквейн до будь- якого терміну з попереднього завдання. Правила складання сінквейна:
У першому рядку - Повинна перебувати сама тема сінквейна, зазвичай це явище або предмет, про який йде мова. Найчастіше в першому рядку пишеться всього одне слово, але іноді й невелике словосполучення. За частини мови це займенник або іменник, і відповідає на питання: Хто? Що?
У другому рядку - Знаходяться вже два слова, іноді і словосполучення, які описують властивості і ознаки цього предмета чи явища. За частини мови це зазвичай причастя та прикметники, що відповідають на питання: Який? Яка?
У третьому рядку - Містяться вже 3 слова (іноді і словосполучення) які описують дії звичайні для цього явища або об'єкта. За частини мови це дієслова і дієприслівники що відповідають на питання: Що робить?
У четвертому рядку - автор пише вже безпосередньо свою думку з обраної теми. Іноді це може бути просто відомий афоризм, фраза або щось подібне, іноді навіть невеликий вірш. Самий традиційний варіант, коли ця фраза складається з чотирьох слів, але це не так принципово 3-5 слів вважається також відмінно, але зустрічаються і більш довгі варіанти для пояснення своєї позиції по темі.
П'ятий рядок - Містить в собі знову всього одне слово або словосполучення. Це як би резюме усього вірша, що відображає суть предмета або явища про яке говориться в сінквейна, і думка автора про це. Зазвичай як частина мови також іменник або займенник і відповідає на питання: Хто? Що?
КАРТКИ до завдання 1 «Класифікація дисперсних систем»
(Вчитель роздруковує в збільшеному форматі)
Дисперсні системи |
7 |
Частинки розміром 1-100 |
|
2 |
Гетерогенні системи |
8 |
Колоїдні розчини нм |
3 |
Гомогенні системи |
9 |
Золі Гелі Драглі |
4 |
Частинки розміром >100 нм |
10 |
Частинки розміром <1 нм |
5 |
Грубодисперсні системи (зависі) |
11 |
Істинні розчини |
6 |
Суспензії Емульсії Аерозолі Піни |
12 |
Йонні та молекулярні розчини |