Це інтегрований урок математика+природознавство, побудований у формі ділової гри, на на якому діти удосконалюють обчислювальні навички та розширяють свої знання про природні об'єкти України.
Інтегрований урок математика+природознавство, 4 клас.
Тема. Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Табличне й поза табличне, усне й письмове віднімання. Карта України.
Мета. Узагальнити знання про дію віднімання, її властивості;вивчити правило віднімання суми від числа; повторити види простих задач на віднімання; вправляти учнів у виконанні обчислень на табличне та поза- табличне віднімання; вдосконалювати обчислювальні навички; розширити знання учнів про природні об’єкти України; розвивати навички взаємоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність; виховувати дружні стосунки у співпраці, інтерес до приватної діяльності, бажання берегти і примножувати багатства рідної землі.
Хід уроку
І. Організація класу. Знайомство.
«Мозковий штурм»
Наш урок я хочу почати словами С. Ковалевської:
“ Математика – наука, яка вимагає найбільше фантазії”(Слайд №1)
Доведіть це твердження.
II. Контроль, корекція та закріплення знань учнів. (Слайд №2)
Усне опитування
– Яку дію вивчали на попередньому уроці?
ІІI.Мотивація.
Наш урок буде проходити у формі ділової гри. А грати ми будемо у приватні підприємства. Які фірми займаються організацією різноманітних подорожей по всій країні та за кордоном? (Туристичні агентства)(Слайд №3)
Отже, ви зараз перетворюєтесь у працівників туристичних агенцій. Кожна компанія має свою назву. Залишилось розподілити обов’язки. Обираємо директора та менеджера, останні працівники – екскурсоводи. Тепер наші туристичні фірми готові до роботи, але вам не вистачає коштів на розвиток свого бізнесу. У цьому випадку директори шукають собі інвестора – людину, яка може зробити грошовий внесок у ваше підприємство. Я і буду цим інвестором. У мене є кошти. Я хочу примножити свій капітал, і тому залюбки робитиму внески у ту фірму, яка буде демонструвати гарну і злагоджену роботу у колективі, швидко і правильно вести розрахунки.
IV.Актуалізація опорних знань.
-Виконайте обчислення усно, «директори» записують отриманий кінцевий результат, та передають «інвестору», тобто мені. За швидкість та правильність обчислень відповідні групи отримують перші «грошові внески». (Слайд №4)
-А зараз «інвестор» бажає перевірити охайність та правильність ваших записів.
Сядемо рівненько, пишемо гарненько.( Число. Класна робота) (Слайд №5)
І продовжимо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Цифри пишемо рівнесенько,
Щоб було гарнесенько!
Оскільки у нас працюють туристичні агенції, то вони повинні добре знати географічні дані України.
Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.
- Довжина кордону України 6500км,
- В Україні 73000 річок
-20000 озер
- Найвища вершина Кримських гір (Роман-кош) – 1545м,
- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м
- назвіть найбільше число –(73000)
- Назвіть найменше число – (1545)
- Скласти задачу на дію додавання (усно), використовуючи ці дані. (Слайд №6)
Робота в групах, оцінювання роботи.
V. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.
VI. Вивчення нового матеріалу.
-Що таке віднімання?
Відніманням називають дію, за допомогою якої ...
Число, від якого віднімають називають...
Число, яке віднімають називають...
Число, яке отримують в результаті називають...
Щоб від числа відняти суму двох інших чисел...
Оцінюються робота активних членів груп, що приносять «прибуток» своїй фірмі.
Фізхвилинка. На будь-якому підприємстві є обідня перерва. А у нас – це фізхвилинка.
VII.Первинне закріплення вивченого матеріалу.
Опрацювати на своїх «підприємствах» задачі №384. Записати на аркушах паперу номери та відповіді до тих задач, які розв’язуються дією віднімання. Читають задачі «менеджери», розв’язуєте разом, записують відповіді «директори». Коли фірма закінчує роботу, «директор» несе свої розрахунки «інвестору».
2. Перевірка, та оцінювання роботи груп.
1.800-70=730(г)- задача на зменшення на кілька одиниць
2.36-22=14(кг)- задача на різницеве порівняння
4.40-8=32 - задача на знаходження невідомого доданка
5. а-в=80-65=15(л) – задача на зменшення на кілька одиниць, сформульована у непрямій формі
6.80-20=60 – задача на знаходження невідомого від’ємника
3. Письмове віднімання. №386 виконуємо на дошці та у зошитах, по одному учню від кожної групи. Оцінювання.
VIII. Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.
Відповідь: борошна дістали на 686 кг більше.
IX. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
На уроці я дізнався...На уроці мені сподобалося...На уроці я повторив...
На уроці мене зацікавило...Підсумок роботи груп, підрахунок коштів.
Рефлексія. За гарну роботу усіх туристичних агенцій від «інвестора» - винагорода: уявна подорож українськими краєвидами.(Відеоролик «Софіївський парк») Це дендрологічний парк «Софіївка». У 18 столітті його заснував граф Станіслав Потоцький для своєї дружини, яка була гречанкою. Вона дуже сумувала за своєю батьківщиною, тому чоловік вирішив подарувати своїй дружині диво – сад, який би нагадував їй про батьківщину, з красивими фонтанами, водоспадами, підземними ріками, красивими скульптурами і диво – рослинами.
- Ось така красива і дивовижна наша українська земля. Але нам слід пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми не будемо берегти природу і не будемо про неї дбати.- Чи сподобався вам, діти, наш урок? Який настрій ви маєте в кінці уроку? Покажіть його на смайликах.