Урок "Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел."

Про матеріал

Ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона, закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі і приклади; розвивати логічне мислення; формувати бажання розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно; виховувати навчальну активність і бажання займатися фізкультурою і спортом.

Перегляд файлу

 

            

 

Тема : Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Мета: Ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона, закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі і приклади; розвивати логічне мислення; формувати бажання розв’язувати поставлені завдання швидко і правильно; виховувати навчальну активність і бажання займатися фізкультурою і спортом.

Обладнання: карта піратів ,комп’ютер, проектор, картки поточного контролю знань, підручник, дерево бажань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

    Пролунав уже дзвінок

    Починається урок

     Цей урок є незвичайним

     В подорож ми вирушаєм

     Щоб урок минув цікаво

     Всі беремося до справи.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Ми  повинні навчитися додавати і віднімати багатоцифрові числа.

- Сьогодні  у нас незвичайний урок. Я пропоную вам відправитись у подорож, але не просту ,а в подорож пошуків справжніх піратських скарбів.

- Скажіть, ви любите подорожувати?

- Щоб подорожувати якими ми повинні бути?

- А чи хочете знайти скарби, які так старанно заховали пірати ?

Сьогодні мене зустрів справжній пірат Джек, який пообіцяв нам віддати карту, за допомогою якої ми зможемо знайти скарби.

- А хто такі пірати?

-  Але пірати в нас які?

Так вони хитрі, підступні. Тому Джек підготував нам багато випробувань, виконавши які , ми зможемо отримати скарби.

  •                                Ви хочете їх отримати?
  •                                Що треба зробити і якими треба бути, щоб пройти всі випробування?
  •                                Цю карту мені передав пірат Джек.( Показ карти)

Ну що ж розпочнемо нашу мандрівку.

1.

1) Усний рахунок.

Обчисли ланцюжок ( на комп’ютері)

780-230+60-200+410+180=

420-60+250-180+570:1000=

2) Математичний диктант

а) записати числа:

125150; 240080; 377007; 1000000.

б) знайти суму

510 і 240;

в) знайти різницю

900 і 250;

г) суму чисел 750 і 250 зменшити у 100 разів.

2.

1)Підготовча робота.

№317 –у підручнику колективно.

483+255=738

483-255=228

- Як потрібно записувати числа при письмовому додаванні і відніманні?

2)Самостійне опрацювання нового матеріалу.

1352+809=2161

27352-14803=12549

Висновок: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконується так само, як додавання і віднімання  трицифрових чисел.

3) Первинне закріплення.

№318 ( 1)-2учні до дошки

№318 (2)- 1учень до дошки

4 учням картки

 

56432+53291               6342-5796

78467+25239               18200-8552     

 

48367+23581                4045-3936

35893+12427                 8442-7896

 

70647+97009                 73051-4645

75103+32645                 54031-4325

 

16224+27697                  56374-4323

37024+22465                  40070-98643.

Ми прийшли до  „Чарівного дерева бажань”. Це чарівне дерево, на якому багато різнокольорових квіточок. У піратів існує повір’я, якщо посадити на кольорову квіточку метелика і загадати бажання, то воно обов’язково здійсниться.

  •                                Хочете загадати бажання?
  •                                Які бажання ви хотіли б загадати? Кожен, загадайте те бажання, що ви найбільше бажаєте.

Тоді оберіть метелика (2учні розв’язують рівняння, що записані на метеликах).

Х+34013=764354            х-20244=45645

Х=764354-34013             х=45645+20244

Х=730341                         х=65889

 

4.

    (Фізкультхвилинка )

- Діти, що ми проводимо в школі кожного ранку?

- Хто сьогодні робив зарядку?

- Фізичні вправи виконують не тільки люди, а навіть звірі. Вони бігають, літають, стрибають , плавають. І ми теж виконаємо фізкультхвилинку.

5.

Прочитайте задачу№320.

  •                                Про що йде мова у задачі?
  •                                Подумайте і складіть короткий запис до задачі.

Хто склав короткий запис до задачі?

Було -? кг

Вивезли -7250 кг

Залишилось -? ,(7250-3240)кг

- Чи можемо ми відразу дати відповідь на питання задачі?

- Щоб дізнатись скільки картоплі залишилось, ми повинні від того що вивезли, відняти3240кг.

1)7250-3240=1010(кг)

Щоб дізнатись скільки було картоплі, ми до того, що залишилося додаємо те, що вивезли

2)1010+7250=8260(кг)

- А хто з вас допомагав батькам садити і збирати картоплю?

- Як ви вважаєте, чи ця робота сприяє зміцненню вашого здоровя ?

№321 ( учень біля дошки пояснює)

      1)75:5=15(р.)                                  2)22*15=330(кг)

6.

1. У шкільному садку росло 9 вишень і 17 слив. Скільки всього кілограмів вишень і слив зібрали учні восени?

 

2. Двоє хлопчиків грали в шахи 40хвилин.Скільки хвилин грав кожен з них?

 

3. Кріль важить2кг та ще стільки , скільки важить його половина. Скільки важить кріль?

- Діти зараз ви попрацюєте у групах.

 

4. Трійка коней пробігла 12 км. Скільки км пробіг кожен кінь?

 

5. По небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло?

 

6. Дід, баба, онучка, собачка, кішка та мишка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку?

7. Знайти загублені цифри ( 3групи)

  _7*316                 _9*2**               ­_3**1

    *52*8                   *6*27                 *64*

   108*6*                  52060 7876

7.

Ну ,ось ми і пройшли маршрутом всієї карти і можемо тепер знайти скарби.

- Де ж заховані скарби?

Так ось і скриня. Давайте подивимось, які скарби приготували нам пірати?

Ось які ми молодці і як добре попрацювали.

Скажіть, чи сподобалась вам мандрівка?

- Що сподобалось найбільше?

- Яка пригода вам запам’яталась найбільше?

- А який наш найбільший скарб?

Здоровя .Його не можна купити ні за які гроші, ні за які скарби. А сприяє нашому здоровю фізичні вправи.

(Повернімось до нашого дерева бажань і подивимось що є найбільшим скарбом---Здоровя )

Підсумок

Дякую вам за урок. Дякую Джека за цікаві завдання і нашим гостям, які завітали до нас на урок.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ейхман Любов Вікторівна
    Дякую за чудовий конспект уроку. Успіхів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
2205
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку