Ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона, закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі і приклади; розвивати логічне мислення; формувати бажання розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно; виховувати навчальну активність і бажання займатися фізкультурою і спортом.
Тема : Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Мета: Ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона, закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі і приклади; розвивати логічне мислення; формувати бажання розв’язувати поставлені завдання швидко і правильно; виховувати навчальну активність і бажання займатися фізкультурою і спортом.
Обладнання: карта піратів ,комп’ютер, проектор, картки поточного контролю знань, підручник, дерево бажань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок
Починається урок
Цей урок є незвичайним
В подорож ми вирушаєм
Щоб урок минув цікаво
Всі беремося до справи.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Ми повинні навчитися додавати і віднімати багатоцифрові числа.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Я пропоную вам відправитись у подорож, але не просту ,а в подорож пошуків справжніх піратських скарбів.
- Скажіть, ви любите подорожувати?
- Щоб подорожувати якими ми повинні бути?
- А чи хочете знайти скарби, які так старанно заховали пірати ?
Сьогодні мене зустрів справжній пірат Джек, який пообіцяв нам віддати карту, за допомогою якої ми зможемо знайти скарби.
- А хто такі пірати?
- Але пірати в нас які?
Так вони хитрі, підступні. Тому Джек підготував нам багато випробувань, виконавши які , ми зможемо отримати скарби.
Ну що ж розпочнемо нашу мандрівку.
1.
1) Усний рахунок.
Обчисли ланцюжок ( на комп’ютері)
780-230+60-200+410+180=
420-60+250-180+570:1000=
2) Математичний диктант
а) записати числа:
125150; 240080; 377007; 1000000.
б) знайти суму
510 і 240;
в) знайти різницю
900 і 250;
г) суму чисел 750 і 250 зменшити у 100 разів.
2.
1)Підготовча робота.
№317 –у підручнику колективно.
483+255=738
483-255=228
- Як потрібно записувати числа при письмовому додаванні і відніманні?
2)Самостійне опрацювання нового матеріалу.
1352+809=2161
27352-14803=12549
Висновок: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконується так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.
3) Первинне закріплення.
№318 ( 1)-2учні до дошки
№318 (2)- 1учень до дошки
4 учням картки
56432+53291 6342-5796
78467+25239 18200-8552
48367+23581 4045-3936
35893+12427 8442-7896
70647+97009 73051-4645
75103+32645 54031-4325
16224+27697 56374-4323
37024+22465 40070-98643.
Ми прийшли до „Чарівного дерева бажань”. Це чарівне дерево, на якому багато різнокольорових квіточок. У піратів існує повір’я, якщо посадити на кольорову квіточку метелика і загадати бажання, то воно обов’язково здійсниться.
Тоді оберіть метелика (2учні розв’язують рівняння, що записані на метеликах).
Х+34013=764354 х-20244=45645
Х=764354-34013 х=45645+20244
Х=730341 х=65889
4.
(Фізкультхвилинка )
- Діти, що ми проводимо в школі кожного ранку?
- Хто сьогодні робив зарядку?
- Фізичні вправи виконують не тільки люди, а навіть звірі. Вони бігають, літають, стрибають , плавають. І ми теж виконаємо фізкультхвилинку.
5.
Прочитайте задачу№320.
Хто склав короткий запис до задачі?
Було -? кг
Вивезли -7250 кг
Залишилось -? ,(7250-3240)кг
- Чи можемо ми відразу дати відповідь на питання задачі?
- Щоб дізнатись скільки картоплі залишилось, ми повинні від того що вивезли, відняти3240кг.
1)7250-3240=1010(кг)
Щоб дізнатись скільки було картоплі, ми до того, що залишилося додаємо те, що вивезли
2)1010+7250=8260(кг)
- А хто з вас допомагав батькам садити і збирати картоплю?
- Як ви вважаєте, чи ця робота сприяє зміцненню вашого здоров’я ?
№321 ( учень біля дошки пояснює)
1)75:5=15(р.) 2)22*15=330(кг)
6.
1. У шкільному садку росло 9 вишень і 17 слив. Скільки всього кілограмів вишень і слив зібрали учні восени?
2. Двоє хлопчиків грали в шахи 40хвилин.Скільки хвилин грав кожен з них?
3. Кріль важить2кг та ще стільки , скільки важить його половина. Скільки важить кріль?
- Діти зараз ви попрацюєте у групах.
4. Трійка коней пробігла 12 км. Скільки км пробіг кожен кінь?
5. По небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло?
6. Дід, баба, онучка, собачка, кішка та мишка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку?
7. Знайти загублені цифри ( 3групи)
_7*316 _9*2** _3**1
*52*8 *6*27 *64*
108*6* 52060 7876
7.
Ну ,ось ми і пройшли маршрутом всієї карти і можемо тепер знайти скарби.
- Де ж заховані скарби?
Так ось і скриня. Давайте подивимось, які скарби приготували нам пірати?
Ось які ми молодці і як добре попрацювали.
Скажіть, чи сподобалась вам мандрівка?
- Що сподобалось найбільше?
- Яка пригода вам запам’яталась найбільше?
- А який наш найбільший скарб?
Здоров’я .Його не можна купити ні за які гроші, ні за які скарби. А сприяє нашому здоров’ю фізичні вправи.
(Повернімось до нашого дерева бажань і подивимось що є найбільшим скарбом---Здоров’я )
Підсумок
Дякую вам за урок. Дякую Джека за цікаві завдання і нашим гостям, які завітали до нас на урок.