Тема Дія з числами. Дія додавання. Невідомий доданок
Цілі: сприяти розумінню школярами понять «компоненти дії додавання », «доданки», «сума», «невідомий доданок»; повторити розрядний склад числа; навчити знаходити значення виразів; удосконалювати вміння складати та розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати критичне мислення,математичне мовлення, вміння продуктивно працювати в парах, групах; виховувати бережливе ставлення до природи.
Очікувані результати:
-називають назви компонентів дії додавання;
-читають рівності на додавання;
-знаходять невідомий доданок;
-знаходять значення числового виразу;
-використовують різні стратегії розв’язання проблемної ситуації.
Основні терміни і поняття: компоненти дії додавання; розрядний склад числа.
Обладнання: роздавальний матеріал у вигляді листочків, картки із завданнями; схеми до задач, малюнок дерева
Освітні галузі: математична
Хід уроку
І. Організація класу
Вчитель. Вже дзвінок нам сповістив:
Працювати час настав
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Створіть коло і передайте один одному потисканням руки іскорку успіху і натхнення (за допомогою цеглинок LEGO показують свій кольоровий настрій).
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні ми будемо з вами писати цифру 5. Будь ласка, запишіть у вигляді прямокутника число 5:
-охарактеризуйте це число;
-сусіди (4 і 6);
-склад числа (1 і 4; 2 і 3; 4 і 1; 3 і 2);
-запишіть усі двоцифрові числа, у яких може бути цифра 5 (15, 25, 35, 45, 55, 65, 75, 85, 95).
3. Математичний диктант
- запишіть сусідів числа 10;
- запишіть сусідів числа 25;
- запишіть сусідів числа 38;
- запишіть сусідів числа 92;
- запишіть сусідів числа 64.
Сума чисел – 12, перший доданок – 6. Знайдіть другий доданок. Обміняйтесь зошитами і перевірте роботу (на екрані мультимедійної дошки бачите відповіді).
ІІІ. Основна частина
6+…=16 20+…=25 …+11=18
…+40=50 56 +…=59 …+6=10
Сьогодні ми з вами повинні повторити, як знайти невідомий доданок.
Обчисліть лише і вирази, у яких перший доданок – непарне число.
23+…= … 14+…=…
50+…=… …+31=…
42+…=… …+50-…
І варіант
9+…=10 65+…=69
15+…=19 …+34=44
…+11=33 …+6=8
ІІ варіант
…+7=9 54+…=59
…+13=23 21+…=25
45+…=55 4+…=8
Об’єднавшись у групу, побудувати за допомогою цеглинок геометричні фігури.
IV. Заключна частина
Сьогодні на уроці повторив (ла)…
Тепер я зможу …
Мені було цікаво…
Мені було легко виконувати завдання…