Презентація містить методичні рекомендащії для роботи з технікою "Кероване читання". Розроблено на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Кероване читання. Презентацію створилавикладач вищої категорії викладач- методист. КВНЗ «Новобузький педколедж»Тімашова О. А
Номер слайду 2
Кероване читання (читання з передбаченням)Алгоритм дій: Поділіть текст на частини (як детектив)Дайте відповідь на запитання за змістом після читання. Зробіть прогноз щодо наступних подій. Проаналізуйте власне передбачення. З'ясуйте слова, які вказували не такий розвиток сюжетуактуалізація. Усвідомлення змістурефлексія
Номер слайду 3
Види запитань. Що відчули, коли читали 1 абзац?Що відчуваєте тепер?Що побачили чи почули уявно?Що трапиться в цій історії?Яка важлива тема підіймається?Що позитивного\негативного в історії?Чому ви так думаєте?Оповідання закінчилось як ви очікували?Що потім буде з головним героєм?Що може підтвердити ваші припущення?Яку проблему вирішує автор?Як це оповідання стосується думки про…?Як ця приказка стосується цього оповідання?
Номер слайду 4
Вчитель вибирає текст. Чому я хочу, щоб учні прочитали текст?Що зрозуміють учні, коли прочитають?Над якими питаннями мають замислитися учні?Які важливі проблеми розглядаються в тексті?Який досвід отримають учні після знайомства з текстом?
Номер слайду 5
Поділ тексту на частини. Немає правильних і неправильних місць поділу. Текст не ділиться раз і назавжди. Не ділити на дрібні частини
Номер слайду 6
« Чарівна квітка»Я передбачаю. Це може означати. Я припускаю. Це може бутиможливо. Мої передбачення
Номер слайду 7
Як я можу зробити висновок?Мій висновок базується на фактах чи припущеннях?Так ні Так ніЯкі це факти. Шукаю факти. Факти підтверджують висновок. Висновок правильний. Шукай факти. Зроби правильний висновок
Номер слайду 8
Рефлексія мої думки змінюються, коли я читаю…Спочатку я думав…Коли читав, то думав…Наприкінці я думав…
Номер слайду 9
Передбачення в парах(за ключовими словами)Не більше 5-7 слів. Міркування за фактами. Оголосіть назву тексту. Чи знайомий ?Запишіть слова з тексту, що диктується. Прочитайте передбачення . Прочитайте текст. Запишіть в парах про що текст(5хв.)АЛГОРИТМЧитаючи, повертайтесь до передбачення за ключовими словами
Номер слайду 10
Запитання до автора (різновид керованого читання)Мета: залучити читача до дискусії з автором. Читання - розмова з автором. Проблема: підтримувати чи не підтримувати ( автора, героя, вчинки, події)Читання пов'язує читача і автора- Читач і автор повноправні учасники дискусіїЧитач розмірковує над смислами
Номер слайду 11
Запитання до автора Алгоритм роботи Виберіть текст (10-25 хв.)2. Визначте незрозумілі місця.3. Розділіть на частини. Визначте зупинки.4. Складіть запитання до зупинок.
Номер слайду 12
Види запитань до автора. Що автор хотів сказати?Яку думку висловлює автор?Про що говорить автор?Ініціюючі ПодальшіВ парі Що має на увазі автор, коли описує…Чи чітко пояснив своє розуміння?Як пов'язано з тим, що сказано раніше?Чи сказав нам автор про…Чому?Чому автор описує це саме тут?- Один одному за текстом- Автору