Урок для 1 класу. Інтегрований курс «Я досліджую світ» (МОВ)
Тема. Письмо великої букви Є, складів, слів із нею. Розвиток зв’язного мовлення «Транспорт»
Мета: закріплювати знання з теми «Транспорт», вчити писати велику літеру Є; удосконалювати навички правильної вимови, каліграфічного письма, формувати навички самоконтролю; вчити дітей бути спостережливими, уважними; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, інтелектуальні здібності, уяву, кмітливість, інтерес до навчання; формувати екологічну свідомість учнів, вміння працювати за зразком; виховувати охайність, естетичні смаки; бажання працювати; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання; навчати висловлювати свою думку, уважно слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками.
Обладнання: робочий зошит; зразок рукописної літери Є, цеглинки «ЛЕГО», роздатковий матеріал, малюнки до теми, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ось дзвіночок дав сигнал – Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Наш урок розпочинаймо.
II. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ.Повідомлення теми і завдань уроку
-А про що ми відгадували загадки? Так, отже сьогодні ми з вами будемо вести розмову про транспорт, а також навчимося писати велику літеру Є.
1)Екологічна хвилинка «Природа і транспорт»
Бесіда:
- Чи завжди автомобілі приносять користь?
- Як автомобілі впливають на природу? (сигналом своїм відлякує тварин, бензин із автомобілів потрапляє в річку і забруднює її, вихлопні гази забруднюють повітря.)
- Що ж потрібно зробити, щоб вирішити проблему із забрудненням транспортом навколишнього середовища?
- Які види транспорту не забруднюють навколишнє середовище?
- Чому корисно користуватися велосипедом, самокатом? Чи вмієте їздити велосипедом?
- Конструктори вже створюють транспортні засоби, які не забруднюють навколишнє середовище. Це електромобілі.
2)Рухлива гра «Де моє місце?" Діти, я роздаю вам картки з будь-яким видом транспорту. - Ви повинні швиденько, по сигналу, визначити для них місце: повітряному – аеродром; наземному - гараж, депо; водному - порт. (Таблички з написами місця в різних куточках класу)
IV. Вивчення нового матеріалу
-Ми продовжуємо з вами урок і прошу поглянути на дошку.
1. Показ зразка рукописної літери Є в сітці зошита
2. Аналіз графічної будови літери Є
-На що схожа велика літера Є?
Буква «Є». Яка вона?
Ніби скибка кавуна.
Кавуна маля просило —
Двічі скибку надкусило.
3. Робота в зошиті
1) Алгоритм написання великої букви Є.
2) Написання букви в повітрі під рахунок.
3) Написання букви в зошиті.
4) Написання буквосполучень.
4. Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Письмо слів із буквою Є
Прочитайте слова. Поясніть їх значення. Запишіть.
Єгор, Єреван, Європа, Євразія. Єгор - чоловіче ім’я. Єреван - столиця Вірменії. Європа - частина світу, у якій розташовані такі держави, як Україна, Франція, Германія, Польща тощо. Євразія - найбільший материк.
2) Гра « Що зайве?» 1. Автобус, трамвай, тролейбус, КАМАЗ. 2. Швидка допомога, машина поліції, ПАРОВОЗ, вантажівка «Нова пошта». 3. Вертоліт, КОРАБЕЛЬ, літак, дирижабль. 4. Теплохід, катер, МЕТРО, яхта.
VІ. Підсумок уроку
-От і завершується наш урок. Працювали ви старанно, виконували завдання у зошитах охайно. Розумнички! А зараз давайте згадаємо.
-Яку букву навчилися писати?
-Які звуки нею позначаються на письмі?
-Згадайте слова, які пишуться з великої букви Є.
Рефлексія
- Як людина використовує транспорт у своєму житті? - Як транспорт впливає на забруднення навколишнього середовища? - Яким повинен бути транспорт, щоб він не забруднював повітря?