Тема . Обчислення на основі нумерації. Складання задачі за малюнком.
Мета. Закріпити додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд на основі нумерації; виробляти навички усної лічби, вміння складати і розв'язувати задачі за малюнком; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять; виховувати доброту, взаємодопомогу, уміння працювати в команді, турботливе ставлення до птахів.
Хід уроку
І. Організаційний момент Добрий день! У добрий час! Радо ми вітаєм вас! З миром зустрічаємо, щастя вам бажаємо! - Діти, як будете сьогодні працювати? - Будемо навчатись гарно, швидко, весело і вправно!
ІІ. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. – Яка зараз пора року? Які зміни в живій природі ви помітили? - Виконаємо вправу «Хто зайвий?» - Чому горобця, синичку і дятла ви об'єднали в одну групу? - А які птахи, крім шпаків, теж повертаються з вирію? (граки, зозулі, ластівки, дикі гуси, качки, лебеді, лелеки, журавлі, сойки, солов'ї, іволги, стрижі).
ІV. Повторення вивченого матеріалу.
1.Усна лічба. - Пограємо в гру: «Допоможи шпаку долетіти до шпаківні» і виконаємо усні обчислення.
2.Каліграфічна хвилинка. – Сьогодні будемо каліграфічно писати число … . Що ви про нього знаєте? Зробіть презентацію.
3.Математичний диктант.
4. Вправа «Мікрофон». – Діти, я зараз у вас візьму інтерв'ю. Пригадайте… - Як називаються числа при додаванні? - Прочитайте переставний закон додавання . – Для чого потрібний цей закон? - Як дія додавання пов'язана з відніманням? - Як знайти невідомий доданок? - Назвіть компоненти дії віднімання. – З яких частин складається задача? – Які ви знаєте одиниці довжини? Маси? Місткості? Грошові одиниці?
V. Розвиток математичних знань.
1.Гра «Пташка видзьобала число» - Відновіть приклади.
2.Крісло автора - Діти, ви сьогодні допомагаєте птахам, граєте з ними в ігри. А от про якого птаха розповість вам Ваня, дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку: Ця птаха тендітна і сильна. Пливе вона в річці повільно. Шия довга, наче спиця. А постава , як в цариці. Дуже схожі на гусей. Обережні до людей. (Лебеді)
Лебеді великі та граціозні птахи. Для людей вони стали символом краси, вірності і чистоти. Всього в світі налічується близько 6 тисяч видів цих птахів. Лебеді тримаються парами і разом виховують пташенят, подають їм приклад для життя. На наше Зноб-Новгородське озеро кожну весну прилітають лебеді. Ми можемо спостерігати цих красивих птахів. Головне, не забувайте: бережіть рідну природу, любіть птахів!
3.Розвязування задачі.
- А тепер попрацюємо над задачею.
Із вирію повернулися 40 лебедів, а диких гусей – на 20 більше. Скільки диких гусей повернулися з вирію?
Фізкультхвилинка
Ми цеглиночки візьмемо, Руханочку проведемо. Синя в ручках- покружляєм, з жовтою – поприсідаєм. Помаранчеву беру – і на голову кладу. Рівновагу я тримаю, буду вправним- точно знаю! Голубенька у руках – політаєм, як той птах. Ще й червону я візьму. Й з ними ножиці зроблю. Вже зелену брати час, бо робота є у нас.
4. Складання задачі за малюнком. – Розгляньте малюнок. Складіть задачу.
В одному ящику 5 кг яблук. А в другому – на 10 кг більше. Скільки кілограмів яблук у другому ящику?
5. Робота в групах (шпак, журавель, лебідь , лелека)
- Кожна група отримує завдання від синички. На аркуші запишіть тільки відповіді.
( 50 ,50, 100, 80, 0 , 80 ) Взаємоперевірка груп.
– Птахи дуже просять, щоб ви попрацювали дружно і з цеглинок збудували для них гарні будиночки.
VІ.Закріплення вивченого матеріалу.
1.Гра «Веселий дзьобик» - Порівняймо числа.
2.Задачки від горобчика.
3.Весела геометрія.
4.Цікавинки від сороки.
VІІ.Підсумок уроку. Рефлексія.
-Що вам найбільше запам'яталося? – Яке завдання було найцікавішим? – Яке враження від уроку у вас залишилось? Чи з усіма завданнями вдалося впоратися? - Над чим ще слід попрацювати?