Урок для 1 класу з математики " Обчислення на основі нумерації. Складання задачі за малюнком.".НУШ2

Про матеріал
Урок для 1 класу з математики на додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд на основі нумерації; виробляти навички усної лічби, вміння складати і розв'язувати задачі за малюнком; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять; виховувати доброту, взаємодопомогу, уміння працювати в команді, турботливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Тема . Обчислення на основі нумерації. Складання задачі за малюнком.

Мета. Закріпити додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд на основі нумерації; виробляти навички усної лічби, вміння складати і розв'язувати задачі за малюнком;                                                                                      розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять;                                                                                виховувати доброту, взаємодопомогу, уміння працювати в команді, турботливе ставлення до птахів.

Хід уроку

І. Організаційний момент                                                                                                        Добрий день! У добрий час!                                                                                                                        Радо ми вітаєм вас! З миром зустрічаємо, щастя вам бажаємо!                                                                      - Діти, як будете сьогодні працювати?                                                                                                         - Будемо навчатись гарно,                                                                                                      швидко, весело і вправно!

ІІ. Повідомлення теми уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                                               – Яка зараз пора року? Які зміни в живій природі ви помітили?                                     - Виконаємо вправу «Хто зайвий?»                                                                                                                                       - Чому горобця, синичку і дятла ви об'єднали в одну групу?                                                                  - А які птахи, крім шпаків, теж повертаються з вирію? (граки, зозулі, ластівки, дикі гуси, качки, лебеді, лелеки, журавлі, сойки, солов'ї, іволги, стрижі).

ІV. Повторення вивченого матеріалу.

1.Усна лічба.                                                                                                                                               -  Пограємо в гру: «Допоможи шпаку долетіти до шпаківні» і виконаємо усні обчислення.

2.Каліграфічна хвилинка.                                                                                                                    – Сьогодні будемо  каліграфічно писати число … . Що ви про нього знаєте? Зробіть презентацію.

3.Математичний диктант.

4. Вправа «Мікрофон».                                                                                                                     – Діти, я зараз у вас візьму інтерв'ю. Пригадайте…                                                                                  -   Як називаються числа при додаванні?                                                                                                       - Прочитайте переставний закон додавання .                                                                                                          – Для чого потрібний цей закон?                                                                                                                     - Як дія додавання пов'язана з відніманням?                                                                                                      - Як знайти невідомий доданок?                                                                                                                              - Назвіть компоненти дії віднімання.                                                                                                    – З яких частин складається задача?                                                                                                             – Які ви знаєте одиниці довжини? Маси? Місткості? Грошові одиниці?    

V. Розвиток математичних знань.

1.Гра «Пташка видзьобала число»                                                                                                              - Відновіть приклади.  

2.Крісло автора                                                                                                                                       - Діти, ви сьогодні допомагаєте птахам, граєте з ними в ігри. А от про якого птаха розповість вам Ваня, дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:                                                             Ця птаха тендітна і сильна.                                                                                                                                     Пливе вона в річці повільно.                                                                                                                               Шия довга, наче спиця.                                                                                                                                  А постава , як в цариці.                                                                                                                                            Дуже схожі на гусей.                                                                                                              Обережні до людей.   (Лебеді) 

Лебеді великі та граціозні птахи. Для людей вони стали символом краси, вірності і чистоти. Всього в світі налічується близько 6 тисяч видів цих птахів. Лебеді тримаються парами і разом виховують пташенят, подають їм приклад для життя.                                                                                                                                                           На наше Зноб-Новгородське озеро кожну весну прилітають лебеді. Ми можемо спостерігати цих красивих птахів. Головне, не забувайте: бережіть рідну природу, любіть птахів!

3.Розвязування задачі.

- А тепер попрацюємо над задачею.

 Із вирію повернулися 40 лебедів, а диких гусей  – на 20 більше. Скільки диких гусей повернулися з вирію?

Фізкультхвилинка

Ми цеглиночки візьмемо,                                                                                                            Руханочку проведемо.                                                                                                                        Синя в ручках- покружляєм,                                                                                                                                             з жовтою – поприсідаєм.                                                                                                                                    Помаранчеву беру – і на голову кладу.                                                                                                                  Рівновагу я тримаю, буду вправним- точно знаю!                                                                                                          Голубенька у руках – політаєм, як той птах.                                                                                                  Ще й червону я візьму. Й з ними ножиці зроблю.                                                                      Вже зелену брати час, бо робота є у нас. 

4. Складання задачі за малюнком.  – Розгляньте малюнок. Складіть задачу.

 В одному ящику 5 кг яблук. А в другому – на 10 кг більше. Скільки кілограмів яблук у другому ящику?

5. Робота в групах  (шпак, журавель, лебідь , лелека)

- Кожна група отримує завдання від синички. На аркуші запишіть тільки відповіді.

( 50 ,50, 100, 80, 0 , 80 ) Взаємоперевірка груп.

 – Птахи дуже просять, щоб ви попрацювали дружно і з цеглинок збудували для них гарні будиночки.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу. 

1.Гра «Веселий дзьобик»                                                                                                                          - Порівняймо числа.

2.Задачки від горобчика.

3.Весела геометрія.

4.Цікавинки від сороки.

VІІ.Підсумок уроку. Рефлексія.

-Що вам найбільше запам'яталося?                                                                                                           – Яке завдання було найцікавішим?                                                                                                                                             – Яке враження від уроку у вас залишилось? Чи з усіма завданнями вдалося впоратися?                                                                                                                                            - Над чим ще слід попрацювати?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку