Урок для 1 класу з української мови " Одяг"

Про матеріал
Урок з української мови для другого класу нової української школи на тему " Одяг".Урок містить цікаві для дітей завдання .
Перегляд файлу

                       Українська мова ( 1 клас)    вчитель: Курачанська В.Л.

 

Тема: Одяг

Мета: Вчити класифікувати одяг та взуття за видами і групами за допомогою вправ « Що куди одягати ?», « Що коли одягати?». Збагачувати словниковий запас, активізувати лексику учнів, розвивати навичку говоріння, читання, письма . Розвивати пам’ять, увагу, уяву. Виховувати любов до української мови.

 

Хід уроку:

 

1.Вітання

-Мої , любі діти! До нас прийшли гості, давайте з ними привітаємось.

-У мене такий гарний настрій, а який настрій у вас?

-За допомогою цеглинок ЛЕГО покажіть свій настрій.

-Якщо гарний покажіть цеглинку зеленого кольору.

-Якщо хороший покажіть цеглинку жовтого кольору.

-Якщо сумний покажіть цеглинку синього кольору.

Давайте працювати так, щоб настрій у учнів нашого класу став кращим.

 

2.Мовна розминка.

Для мовної розминки пропоную повторити за мною вірш.

 

Шепче вітер: «ша –ша –ша !»

Шубку білочка знайшла!

Шелестить трава похила.

«Шубку білочка купила!»

Шепчеш ти, і вірю я:

Шубка в білочки своя!»

 

-Діти, що купила білочка ? ( Шубку)

-Шубка це що? ( Одяг. Зимовий одяг)

-Чи пов’язане це слово з темою нашого тижня ? ( Так)

-Давайте пригадаємо тему тижня .Як називається тема тижня? ( Мода)

 

3.Повідомлення теми:

Сьогодні ми познайомимось з назвами одягу українською мовою, відгадаємо загадки, перевіримо себе, наскільки ми уважні, пограємо в різні ігри.

4.Робота з загадками.

-Всі діти люблять відгадувати загадки. Послухайте й відгадайте загадки.

( Учитель показує малюнки та промовляють разом відгадки по три рази)

 

-Подивишся- штани, але обрізані вони. Що це? ( Шорти)

-У тепле літо одягають плаття на бретельках. ( Сарафан)

-Має крила- не літає.( Капелюх)

-Виплетені з ниток, одягають на ноги коли холодно. ( Шкарпетки)

-Влітку прикриває голову від сонця. ( Панамка)

-Коли холодно обмотує шию.( Шарф)

-Плету хлівець на четверо овець, а на п’яту окремо. ( Рукавичка)

 

-Як ми можемо назвати ці речі одним словом? ( Одяг)

-Давайте, діти, ще раз повторимо назву одягу за малюнками.( Разом та по одному)

Молодці, ви гарно запам’ятали назву одягу українською мовою.

5.Гра « Кращий перекладач»

 

Я пропоную прийняти участь у конкурсі на кращого перекладача.

Я буду говорити слова російською мовою, а ви перекладайте на українську мову.

Спочатку перекладачами будуть дівчатка. ( Учитель показує малюнки та промовляють разом відгадки по три рази)

 

Завдання для дівчаток:

Платье - ( плаття, сукня)

Юбка- (спідниця)

Фартук- (фартух)

 

А зараз перекладачами будуть хлопчики.

Брюки- (штани)

Рубашка- (сорочка)

Галстук- (краватка)

 

Діти, давайте подивимось на малюнки.

-Які з цих речей можуть носити як хлопчики , так і дівчатка?

 Сорочка ( блуза), штани, краватка, фартух.

 

6.Фізкультхвилинка.

7.Гра « Що змінилося?»

Перед вами малюнки, уважно на них подивіться. Зараз ви заплющите очі, а за моїм сигналом розплющите і скажете, що змінилося.

-Прибрати малюнок.

-Поміняти місцями.

-Добавити новий малюнок.

 

Діти, а навіщо люди придумали різний одяг?

( Щоб не було холодно, щоб прикрасити себе, щоб виділитися)

8.Фізкультхвилинка.

- Ну а тепер покажіть як ви вмієте одягатися ви вже дорослі , першокласники. Встаньте і гарно  потягніться.

Давайте чарівним часом повернемо час. Уявіть що зараз ранок. Ви одягаєтесь.

-одягніть на себе штанці ( Покажіть як ви це робите)

-дівчатка одягають блузку, а хлопчики- сорочку

-тепер шкарпетки

-а тепер светр

-візьміть щітку для волосся, причешіться

-погляньте у дзеркало. Який ви маєте вигляд. Охайний? Посміхніться .

 

9.Групова робота.

А чи знаєте ви, що одним із різновидів одягу кожної країни є національний костюм.

І я вам приготувала цікаве завдання, над яким ви попрацюєте в групах.

Це завдання для справжніх українців.

Ви бачите на листах елементи українського костюму та хлопчика і дівчинку.

Вам треба їх одягнути. Поєднайте лінією одяг який має одягнути дівчинка та хлопчик.

Якщо ви закінчили завдання. То вам треба визначитись хто буде представляти групу.

Представники від кожної групи повісьте свої роботи на дошку та розгляньте однакові у вас малюночки чи ні?  Називайте який одяг для дівчинки, а який для хлопчика.

 

10.Творче завдання для розвитку критичного мислення.

Речей у нас багато, але не всі речі ми одягаємо щодня. Подивіться на дошку, перед вами чотири малюнки. Давайте назвемо яка пора року зображена на кожному? ( Осінь, зима, весна, літо)

Мені потрібна ваша допомога. У мене є малюнки сезонного одягу, нам треба їх розмістити за сезонами. Подивіться як це роблю я.

-це шапка, її одягають взимку ( почепила до малюнку зими)

Ви повинні продовжити розподіляти одяг за сезонами. Виберіть представників від трьох груп.

Діти працюють в групах.

-Закінчили роботу?  Якісь труднощі виникли ? Чому виникли труднощі?

-Який одяг не змогли розподілити?

-Хто допоможе вирішити проблему?

 

- Що ви можете сказати про одяг який розподілили за сезонами?

(Є одяг який одягають як навесні, так і восени. )

-Ви вирішили проблему.

 

11. Рефлексія. Гра « Продовж речення»

 

Наше заняття підходить до кінця і мені дуже цікаво пограти з вами .

Треба продовжити речення.

-восени я одягаю – ( куртку, черевики, шапку, сукню)

-я знаю одяг який носять і дівчатка і хлопчики- ( штани, шарф, куртка)

-я знаю український національний одяг- ( вишиванка, шаровари, спідниця, чоботи, черевики)

 -Добре. Дякую. Ви добре справились з завданнями.

-Покажіть свій настрій , будь ласка.

 

 

docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
4711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку