Урок для 5 класу.
Тема: Відсотки. Знаходження відсотка від числа. Знаходження число за його відсотком.
Мета:
Навчальна: : Розширення, поглиблення і систематизувати знання: означення відсотка та запису відсотка у вигляді десяткового дробу і навпаки; засвоїти уміння та навички знаходити відсотки від числа та числа за його відсотком; формування вміння думати, зіставляти, порівнювати, аналізувати; Формування умінь та навиків самоконтролю.
Розвивальна: Розвивати творчий підхід до роботи як засіб виховання стійкого професійного інтересу; Розвивати необхідність постійного самовдосконалення і самоосвіти; Стимулювати активну пізнавальну діяльність.
Виховна: Виховувати творче відношення до праці і навчання; Виховувати любов до математики; виховувати позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання учнів.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми вже багато знаємо про відсотки, розв’язали чимало задач. А навіщо нам це потрібно? Де я можу використати ці знання? На вашу думку у яких професіях застосовують відсотки?
ІV. Актуалізація опорних знань.
3% становлять … величини
100% становлять … величини
V. Пояснення нового матеріалу.
Припустимо у першому семестрі Юрко отримав одинадцять «12» з математики – це багато чи мало?
Відповісти на це запитання не можна, адже невідомо, скільки всього оцінок з математики він отримав у цілому семестрі та яку частину з них складають «12».
Ось коли сказати, що в цьому семестрі з його оцінок з математики 90: - оцінки «12», то відразу зрозуміло, що хлопець знає цей предмет.
Хто полюбляє полуницю? Вона солена чи солодка? А ви знали, що полуниці містять 6% цукру. А я купила 15 кг полуниць, скільки цукру там?
Розв’язання…
Ми з’ясували скільки становить 6% від числа 15. Таку задачу називають задачею на знаходження відсотка від числа.
А скільки кілограмів полуниці слід купити, що отримати 36 кг цукру?
Розв’язання…
А у цій задачі ми знайшли число 600, знаючи, що 36 становить від шуканого числа 6%. Це задача на знаходження числа за його відсотком.
Давайте уявимо, що доставляємо продукти. Завантажили повну машину товару і повезли у магазин. До магазину завезли 600 кг шоколадних цукерок, печиво і мармелад. Цукерки становили 40% завезеного товару, печиво – 25%. Скільки кілограмів мармеладу завезли до магазину?
Робота з підручником
Мерзляк/математика 5клас: с239 – 243 і с245-248.
Інтерактивне завдання:
Розв’яжіть завдання:
Заздалегідь на дошці прописуються відповіді у хаотичному порядку і біля кожної відповіді конкретну літеру. Поставивши відповіді у порядку зростання – отримаємо слово водойма.
Як відомо, організм людини на сімдесят відсотків складається з води, тому вона відіграє одну з найважливіших ролей у житті організму. Проте 80% населення України використовує в своєму житті воду з поверхневих джерел, а екологічний стан цих вод з кожним роком погіршується. Майже 75% українців п'є воду з Дніпра, якість якої погіршується вниз за течією річки.
VI. Домашнє завдання.
Підготейте статистичну інформацію про якість води чи повітря у вашому улюбленому куточку світу. У які чинники впливають на їх якість?
Виконати завдання з підручника.
VII. Рефлексія.
Для мене сьогодні було відкриттям …
Я дізнався, що …
Мене вразило …
Я хочу дізнатися більше про …
Найбільше мені запам’яталося …