Урок для 5 класу з теми "Відсотки".

Про матеріал
Урок для 5 класу. Тема: Відсотки. Знаходження відсотка від числа. Знаходження число за його відсотком. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Урок для 5 класу.

Тема: Відсотки. Знаходження відсотка від числа. Знаходження число за його відсотком.

Мета:

Навчальна: : Розширення, поглиблення і систематизувати знання: означення відсотка та запису відсотка у вигляді десяткового дробу і навпаки; засвоїти уміння та навички знаходити відсотки від числа та числа за його відсотком; формування вміння думати, зіставляти, порівнювати, аналізувати; Формування умінь та навиків самоконтролю.

Розвивальна: Розвивати творчий підхід до роботи як засіб виховання стійкого професійного інтересу; Розвивати необхідність постійного самовдосконалення і самоосвіти; Стимулювати активну пізнавальну діяльність.

Виховна: Виховувати творче відношення до праці і навчання; Виховувати любов до математики; виховувати  позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

  Привітання учнів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми вже багато знаємо про відсотки, розв’язали чимало задач. А навіщо нам це потрібно? Де я можу використати ці знання? На вашу думку у яких професіях застосовують відсотки?

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1.               Продовжить речення:

3% становлять … величини

100% становлять … величини

  1.               Під час розпродажу телефон став коштувати у два рази дешевше. На скільки відсотків знизилася ціна?
  2.               У скільки відсотків збільшилася величина, якщо вона стала у два рази більшою?
  3.               Запишіть у вигляді десяткового дробу: 67%, 87%, 700%.
  4.               Tри соті частини – це … відсотків.
  5.               Відсоток – це … частина.
  6.               Виразіть число у відсотках.
  7.               У  нашому класі хлопці складають 68% . Скільки відсотків  усіх учнів класу становлять дівчата?
  8.               Якій відсоток замальовано кольором?

Математика 4 клас (Дроби) | Тест з математики – «На Урок»

V. Пояснення нового матеріалу.

Припустимо у першому семестрі Юрко отримав одинадцять «12» з математики – це багато чи мало?

Відповісти на це запитання не можна, адже невідомо, скільки всього оцінок з математики він отримав у цілому семестрі та яку частину з них складають «12».

Ось коли сказати, що в цьому семестрі з його оцінок з математики 90: - оцінки «12», то відразу зрозуміло, що хлопець знає цей предмет.

 

Хто полюбляє полуницю? Вона солена чи солодка? А ви знали, що полуниці містять 6% цукру. А я купила 15 кг полуниць, скільки цукру там?

Розв’язання…

Ми з’ясували скільки становить 6% від числа 15. Таку задачу називають задачею на знаходження відсотка від числа.

 

А скільки кілограмів полуниці слід купити, що отримати 36 кг цукру?

Розв’язання…

А у цій задачі ми знайшли число 600, знаючи, що 36 становить від шуканого числа 6%. Це задача на знаходження числа за його відсотком.

 

Давайте уявимо, що доставляємо продукти. Завантажили повну машину товару і повезли у магазин. До магазину завезли 600 кг шоколадних цукерок, печиво і мармелад. Цукерки становили 40% завезеного товару, печиво – 25%. Скільки кілограмів мармеладу завезли до магазину?

 

Робота з підручником

Мерзляк/математика 5клас: с239 – 243 і с245-248.

 

 

Інтерактивне завдання:

Розв’яжіть завдання:

  1.               1% це 18, а 10% це ?
  2.               Знайдіть число 50% якого становлять 30?
  3.               3% від гривні ставлять ?
  4.               Яка п’ята частина числа 25 ?
  5.               Якщо число зменшити на 50 %, то воно зменшиться у …
  6.               25%- це … частина числа.
  7.               Сплав містить 28% міді. Яка маса зливку сплаву, якщо він містить 56 кг міді?

Заздалегідь на дошці прописуються відповіді у хаотичному порядку і біля кожної відповіді конкретну літеру. Поставивши відповіді у порядку зростання – отримаємо слово водойма.

 

Як відомо, організм людини на сімдесят відсотків складається з води, тому вона відіграє одну з найважливіших ролей у житті організму. Проте 80% населення України використовує в своєму житті воду з поверхневих джерел, а екологічний стан цих вод з кожним роком погіршується. Майже 75% українців п'є воду з Дніпра, якість якої погіршується вниз за течією річки.

 

VI. Домашнє завдання.

Підготейте статистичну інформацію про якість води чи повітря у вашому улюбленому куточку світу. У які чинники впливають на їх якість?

Виконати завдання з підручника.

 

VII. Рефлексія.

Для мене сьогодні було відкриттям …

Я дізнався, що …

Мене вразило …

Я хочу дізнатися більше про …

Найбільше мені запам’яталося …

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 червня 2022
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку