Урок для 6 класу на тему: "Органи рослин"

Про матеріал

Розробка уроку "Органи рослин" містить різні форми роботи учнів на уроці, такі як " ТАК або Ні", індівідуальна робота з картками, заполнення таблиці у ході вивчення нового матеріалу, а також проблемні питання. Матеріал супроводжується презентацією.

Перегляд файлу

     Тема: “Органи рослин”

 

     Мета: Поглибити знання учнів про вегетативні та генеративні органи вищіх рослин, їхні функції; сформувати поняття про регенерацію та ії значення для вегетативного розмноження рослин;

розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою; порівнювати та робити узагальнення, висновки;

виховувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

 

     Тип уроку: комбінований, урок отримання нових знань.

 

     Структура уроку:

 

  1. Організаційний момент

 Доброго дня, діти. На кожному уроці ми прагнемо досягти успіху Сьогоднішній урок не виключення. Тож, для початку, посміхніться один одному і побажайте успіху. До речі, успіх. Це важливо в житті людини? Ви хотіли б бути людьми успішними? А що потрібною щоб досягти успіху в житті?

 

На дошці викреслюється схема.

 

УСПІХ

 Здоров'я

Праця

Знання

Бажання

 

А де все це можна здобути?

Отже, кожен день, проведений в школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І сьогоднішній урок біології - це ще один крок до нього.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

 2.1 Роздача індивідуальних карток з завданням:

    Установити відповідність між рослинними тканинами та їхніми функціями.

А твірні

Б основні

В покривні

Г провідні

1 захищають рослини від несприятливих умов, здійснюють зв’язок рослини з довкіллям

2 забезпечують обмін речовин між підземною та надземною частинами рослин

3 виконують фотосинтезуючу, запасаючу функції, можуть здійснювати газообмін

4 забезпечують ріст і розвиток рослин, дають початок усім іншим типам тканин

5 надають органам рослини міцності та пружності

   Відповіді: А — 4, Б — 3, В — 1, Г — 2.

 

  1.  Біологічний диктант “Так або Ні”

1. Тканина рослин — це группа клітин, спільних за будовою та  які виконують спільні функції.

2. У рослин є механічні, нервові та сполучні тканини.

3. Об'єднання клітин у тканинах відбувається завдяки міжклітинній речовині.

4. Твірна тканина забеспечує ріст та розвиток рослин.

5. Коли клітина спеціалізується вона втрачає здатність ділитися.

6. Постійні тканини не розрізняються за функціями.

7. Покривні тканини регулюють обмін речовин з зовнішнім середовищем.

8. Провідні тканини забеспечують фотосинтез.

9.Між покривними і провідними тканинами розміщуються основні.

10. Основні тканини поділяються на фотосинтезуючи, запасаючі та механічні.

11. Клітини твірних тканин здатні сприйняти подразнення навколишнього середовища.

12. Клітини організмів можуть розрізнятися за формою, розмірами, функціями та будовою.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

так

ні

так

так

так

ні

так

ні

так

так

ні

так

  (проведення самоперевірки)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми та мети уроку.

3.1 Щоб з’ясувати якою буде тема нашого уроку  виконайте завдання, утворіть слова переставляючи букви, якщо правильно виконаєте завдання, то зможете визначити, про що піде бесіда. На цю роботу я виділяю не більше 1 хвилини.

ИАНСНАНІ – насінина (56483172)            ВІКАКТ – квітка (512634)

ІЛДП – плід  (4213)                                       РІНЬОК — корінь (651234)

СТИЛ — лист (4312)                                    ТЕЛОБС — стебло (612534)

 

3.2 Яким терміном ми можемо об'єднати ці слова?  (органи)

Повідомлення теми уроку, мети і завдант уроку.

 

  1. Вивчення нового матеріалу. ( робота з підручником та заповнення таблиці, використання презентації)

 

Органи рослин

Схематичний малюнок

Функції

Корінь

 

 

Забеспечує закріплення рослини в грунті.

Бере участь у мінеральному живленні.

Стебло

 

З'єднує кореневу систему з надземною частиною рослин в цілісний організм.

Листок

 

Забеспечує фотосинтез, дихання та транспірацію.

Транспірація — це процес випаровування вологі.

Квітка

 

Забеспечує  насінне розмноження квіткових рослин.

Плід

 

Захист та поширення насінини.

 

  1. Дати визначення, що таке орган. (розповідь вчителя, робота з підручником ст 90)

       Орган – це частина організму, що має певну будову, займає певне місце і положенн в організмі та виконує                відповідні функції.

 

  1. Ділення органів на вегетативні та генеративні (репродуктивні) органи.

 

   Вегетативні — забеспечують ріст рослини,  ії живлення, дихання, фотосинтез, транспорт речовин по рослині, утримання на певному місці, пристосування до умов існування.

             Вегетативні органи виконують основні життєві функції.

             До вегетативних органів відносяться: корінь та пагін.

 

     Генеративні органи -  це органи, які виконують функцію формування зачатків нового покоління, захисту зачатків рослин та розселення рослин на планеті.

  До них належать: квітки, плоди, насіння.

      Репродуктивні органи необхідні для того, щоб сформувати зачатки           майбутньої рослини, захистити їх від несприятливих умов довкілля та забезпечити їхнє розселення.

  Отже, репродуктивні органи забезпечують існування виду               на планеті, його розселення на різноманітні території та продовження в наступних  поколіннях.

     4.3 Руханка

Ми з вами знаємо, що необхідною умовою забезпечення життя рослини є наявність певної температури, повітря, якість і глибина ґрунту, вологості, яка потрапляє на  землю у вигляді дощу. А чи відчували ви це на собі? Ні! Тоді давайте послухаємо, який він. Зараз по ланцюжку ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте  уважно!

 

 

В Австралії піднявся вітер. (тре долоні)

Починає капати дощ. (клацає пальцями)

Дощ посилюється.(почергово плескає долонями по грудях)

Починається справжня злива. ( плескає по стегнах)

А ось град – справжня  буря. (тупотить ногами)

Але що це? Буря стихає. (плескає долонями по грудях)

Рідкі краплі падають на землю. (клацає пальцями)

Тихий шелест вітру. ( потирає долоні)

Вийшло сонце! ( піднімає руки догори)

 

Сідайте діти всі за парти, навчання – праця

 

     4.4 Як відбуваеться утворювання органів:

     Якщо посадити або посіяти рослину, то спочатку виростають вегетативні органи, а вже потім репродуктивні.

     Спочатку набирає сили молодий корінець, якому необхідно заглибитись, закріпитись та поглинати воду із розчиненими в ній поживними речовинами.

    За коренем починає рости  пагін,  який розгалуджується і формує надземну частину рослини.

   Корінь і пагін ростуть, розвиваються, накопичують поживні речовини. Після того, як вегетативні органи повністю сформуються, тільки тоді починають розвиватися репродуктивні органи, тоб то спочатку квіти, а після плоди з насінням.

   Вегетативні органи ростуть протягом усього життя, а репродуктивні утворюються  на  короткий  час.

 

  1. Узагальнення теми та систематизація знань;

5.1  Закінчи речення: (використовуя слова для справок)

 

Органи вищих рослин залежно від їх функцій поділяють на ______________ та _________________ . Корінь та пагін належать до ___________________ органів. Основними функціями кореня є _______________, ___________________ та проведення їх до надземної частини. Пагін складається із __________, _________ та _____________. Статеве розмноження здійснюють _____________ органи. До них належать ___________, _____________ та _______________ .

 

Слова для справок: вегетативні, генеративні, вегетативних, закріплення рослин у ґрунті, усмоктування розчинів мінеральних солей, стебла, листків, бруньок, генеративні, квітка, насінина, плід.

 

5.2 Гра «До сонця»

 

Уявіть себе квіточкою, що тягне руки-листя до сонця. Давайте спробуємо це зробити (діти простягають свої руки та ніби тягнуться до сонечка).

 

А зараз, якщо ви згодні з твердженням, тягнемося до сонця, а якщо ні руки-листя не підіймаємо.

 

1. Організм рослини – це природна система. (Так)

 

2. Корінь виконує функцію фотосинтезу. (Ні)

 

3. Листок – це вегетативний орган. (Так)

 

4. Пагін – надземна частина рослини. (Так)

 

5. Фотосинтез відбувається в листках рослини. (Так)

 

6. Стебло – генеративний орган рослини. (Ні)

 

7. Корінь моркви виконую запасаючу функцію (Так)

 

  1.      Плід та насіння генеративні органи рослини. (Так)

 

  1.      Бруньки розташовані на корені. (Ні)

 

  1.      Підбиття підсумків уроку:

     - На сегоднішньому уроці я дізнався про.....

      - Мені було цікаво .....

     - Мені було не цікаво.....

 

  1.      Домашне завдання:

     Підручник _______________

     Скласти  п'ять тестових завдань формату А-4 (на вибір однієї правфльної відповіді) за матеріалом уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздаточний матеріал до уроку

 

 

2.1 Роздача індивідуальних карток з завданням:

    Установити відповідність між рослинними тканинами та їхніми функціями.

А твірні

Б основні

В покривні

Г провідні

1 захищають рослини від несприятливих умов, здійснюють зв’язок рослини з довкіллям

2 забезпечують обмін речовин між підземною та надземною частинами рослин

3 виконують фотосинтезуючу, запасаючу функції, можуть здійснювати газообмін

4 забезпечують ріст і розвиток рослин, дають початок усім іншим типам тканин

5 надають органам рослини міцності та пружності

 

 

 

 

     Закінчи речення: (використовуя слова для справок)

 

Органи вищих рослин залежно від їх функцій поділяють на ______________ та _________________ . Корінь та пагін належать до ___________________ органів. Основними функціями кореня є _______________, ___________________ та проведення їх до надземної частини. Пагін складається із __________, _________ та _____________. Статеве розмноження здійснюють _____________ органи. До них належать ___________, _____________ та _______________ .

 

Слова для справок: вегетативні, генеративні, вегетативних, закріплення рослин у ґрунті, усмоктування розчинів мінеральних солей, стебла, листків, бруньок, генеративні, квітка, насінина, плід.

 

 

 

 

 

Органи рослин

Схематичний малюнок

Функції

Корінь

 

 

Стебло

 

 

Листок

 

 

Квітка

 

 

Плід

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОМУНАЛЬНІЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

“НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №138
“ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД 1 СТУПЕНЯ – ГІМНАЗІЯ”

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему:

Органи рослин

(6 клас)

 

 

 

 Вчитель  біології

Самойленко О.Г.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Дніпропетровськ

2014 р.

 

doc
Додано
12 липня 2018
Переглядів
4510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку