Урок для 6 класу Тема. Узагальнення вивченого з теми «Прикметник».

Про матеріал

Пропонований урок для 6 класу за темою "Узагальнення вивченого з теми «Прикметник». Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про прикметник, як частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати орфографічні навички школярів, збагачувати їхній словниковий запас; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань (формування мовленнєвої компетенції).

Засоби навчання: проектор, мультимедійні засоби, роздавальний матеріал, підручник.

Перегляд файлу

Тема. Узагальнення вивченого з теми «Прикметник».

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про прикметник, як частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати орфографічні навички школярів, збагачувати їхній словниковий запас; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань (формування мовленнєвої компетенції).

Засоби навчання: проектор, мультимедійні засоби,  роздавальний матеріал, підручник.

Перебіг уроку

І. Організаційний етап.

Створення позитивного настрою.

Мультимедійна  міні-презентація «Весна прийшла».(Слайди 1- 13)

Свої слова вчитель ілюструє відповідними слайдами зі світлинами весняних пейзажів.( Додаток 1).

Словесний настрій.

Слово вчителя. Схарактеризуйте  свій настрій за допомогою  двох – трьох прикметників. (Гарний, спокійний, піднесений).

Живописний  настрій.

Слово вчителя. Схарактеризуйте  свій настрій за допомогою  кольорової палітри.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. (Слайди 14, 15)

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

Бліц – опитування (Слайд 16).

  • Що означає прикметник?
  • На які розряди поділяється прикметник?
  • Які прикметники мають ступені порівняння?
  • Яким членом речення найчастіше виступає?
  • Як пишуться складні прикметники?

І\/. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних наукових ідей.

  1. Гра «Хто швидше».( Слайд 17)

Розподіліть прикметники у три колонки за розрядами: якісні, відносні, присвійні.

Розумний, охайний, шкільний, зимовий, мамин, батьків, український, вовчий, тижневий, червоний, сміливий, домашній, широкий, учнів, учнівський.

 

  1. «Гра «Коректор». Учитель учням пропонує відредагувати речення. (Слайд 19)

Наш край самий красивий. Поганіший настрій у мене тоді, коли йде дощ. Наступного року очікують теплуватішої весни.  Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.

 

 

 

  1. Виконання завдання ( розвиток загальної компетентності).

Чи мають ступені порівняння,  запропоновані прикметники.

(Слайд 20)

 

 

  1. Прочитати вірш, назвати прикметники та морфологічні ознаки. (Слайд 21)

 

\/. Фізкультхвилинка. ( Слайд 22)

На слайді зображено весняний дощ. Під звуки дощу учні виконують вправи.

  1. Виконання вправи «Ромашка».

Учні вибирають пелюстку із ромашки, виконують індивідуальні завдання.

(Переписують слова, знімаючи риску, пояснюють написання складних прикметників разом і через дефіс.)

Право/бережний, ясно/блакитний, науково/дослідний, світло/коричневий, слабо/силий, темн/окий, жовто/гарячий, західно/український, південно/східний, італійсько/французький, мовно/літературний, кисло/солодкий.

  1. Проведення  «Аукціону». (Слайд 25)

Вчитель учням пропонує заробити на аукціоні 12 балів. У, запропонованих реченнях, знайти прикметники, вказати на морфологічні ознаки. Хто з учнів виконає правильно -  отримає 12 балів.

  1. Виконання тестових завдань.(Слайди 26-28)

\/І. Оцінювання учнів. Рефлексія.

  • Я не вмів (-ла), а тепер умію…
  • Я готовий (-о) до…

\/ІІ. Домашнє завдання.

Повторити теоретичний матеріал з теми «Прикметник», підготуватися до контрольної роботи.

 

(Додаток 1)

Весна прийшла

   Весна прийшла і все кругом ожило. Сонячні промені пробиваються крізь хмари, проганяючи холод. Сніг сходить з пагорбів веселими струмочками. Звідусіль чується їх дзюрчання. Весна прийшла і принесла нове життя.

   Зима намагається ще втриматися на своєму троні, проте з кожним днем сили її тануть, вона не може протистояти весні. Всюди чується голос весни: крапель, дзюрчання струмочків, веселе щебетання птахів.

   Коли весна вже зайняла свої володіння, починають прилітати птахи. Як вони скучили за рідною землею, і повертаються кожен рік з теплих країн, долаючи величезні відстані. Саме перелітні птахи говорять про те, що прийшла весна. Зимове царство зруйновано і тепер буде тепло.

    Починають прокидатися природа. На деревах починає розпускатися листя. Прокидаються і перші весняні квіти підсніжники, які наче сніг вистилають землю. Саме ці квіти є символом весни. Дні стає довшим, і від цього ставати веселіше. Так і хочеться цілими днями гуляти по вулиці.

    Багато роботи у звірів і птахів. Вони повинні вирити нори, побудувати гнізда. Також багато роботи і у людей. Весна пора роботи.

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку