Пропонований урок для 6 класу за темою "Узагальнення вивченого з теми «Прикметник». Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про прикметник, як частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати орфографічні навички школярів, збагачувати їхній словниковий запас; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань (формування мовленнєвої компетенції).
Засоби навчання: проектор, мультимедійні засоби, роздавальний матеріал, підручник.
Тема. Узагальнення вивченого з теми «Прикметник».
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про прикметник, як частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати орфографічні навички школярів, збагачувати їхній словниковий запас; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань (формування мовленнєвої компетенції).
Засоби навчання: проектор, мультимедійні засоби, роздавальний матеріал, підручник.
Перебіг уроку
І. Організаційний етап.
Створення позитивного настрою.
Мультимедійна міні-презентація «Весна прийшла».(Слайди 1- 13)
Свої слова вчитель ілюструє відповідними слайдами зі світлинами весняних пейзажів.( Додаток 1).
Словесний настрій.
Слово вчителя. Схарактеризуйте свій настрій за допомогою двох – трьох прикметників. (Гарний, спокійний, піднесений).
Живописний настрій.
Слово вчителя. Схарактеризуйте свій настрій за допомогою кольорової палітри.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. (Слайди 14, 15)
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
Бліц – опитування (Слайд 16).
І\/. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних наукових ідей.
Розподіліть прикметники у три колонки за розрядами: якісні, відносні, присвійні.
Розумний, охайний, шкільний, зимовий, мамин, батьків, український, вовчий, тижневий, червоний, сміливий, домашній, широкий, учнів, учнівський.
Наш край самий красивий. Поганіший настрій у мене тоді, коли йде дощ. Наступного року очікують теплуватішої весни. Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.
Чи мають ступені порівняння, запропоновані прикметники.
(Слайд 20)
\/. Фізкультхвилинка. ( Слайд 22)
На слайді зображено весняний дощ. Під звуки дощу учні виконують вправи.
Учні вибирають пелюстку із ромашки, виконують індивідуальні завдання.
(Переписують слова, знімаючи риску, пояснюють написання складних прикметників разом і через дефіс.)
Право/бережний, ясно/блакитний, науково/дослідний, світло/коричневий, слабо/силий, темн/окий, жовто/гарячий, західно/український, південно/східний, італійсько/французький, мовно/літературний, кисло/солодкий.
Вчитель учням пропонує заробити на аукціоні 12 балів. У, запропонованих реченнях, знайти прикметники, вказати на морфологічні ознаки. Хто з учнів виконає правильно - отримає 12 балів.
\/І. Оцінювання учнів. Рефлексія.
\/ІІ. Домашнє завдання.
Повторити теоретичний матеріал з теми «Прикметник», підготуватися до контрольної роботи.
(Додаток 1)
Весна прийшла
Весна прийшла і все кругом ожило. Сонячні промені пробиваються крізь хмари, проганяючи холод. Сніг сходить з пагорбів веселими струмочками. Звідусіль чується їх дзюрчання. Весна прийшла і принесла нове життя.
Зима намагається ще втриматися на своєму троні, проте з кожним днем сили її тануть, вона не може протистояти весні. Всюди чується голос весни: крапель, дзюрчання струмочків, веселе щебетання птахів.
Коли весна вже зайняла свої володіння, починають прилітати птахи. Як вони скучили за рідною землею, і повертаються кожен рік з теплих країн, долаючи величезні відстані. Саме перелітні птахи говорять про те, що прийшла весна. Зимове царство зруйновано і тепер буде тепло.
Починають прокидатися природа. На деревах починає розпускатися листя. Прокидаються і перші весняні квіти підсніжники, які наче сніг вистилають землю. Саме ці квіти є символом весни. Дні стає довшим, і від цього ставати веселіше. Так і хочеться цілими днями гуляти по вулиці.
Багато роботи у звірів і птахів. Вони повинні вирити нори, побудувати гнізда. Також багато роботи і у людей. Весна пора роботи.