Урок для 8 класу -Тема: Організація дорожнього руху.§ 22

Про матеріал
Урок основ здоров'я для учнів 8 класу з теми Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутникбезпеки»).Правила дорожнього руху. Регулюваннядорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. § 22. За підручником О.В. Тагліна
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема: Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутникбезпеки»). Правила дорожнього руху. Регулюваннядорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. § 22 План. Організація дорожнього руху;Зниження небезпеки на дорозі;Основні правила організації дорожнього руху;Трикутник безпеки;Дотримання правил дорожнього руху;Правила дорожнього руху.

Номер слайду 3

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Перед вами перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника. Воно вважається регульованим. Чи діють на такому перехресті знаки пріоритету? Чому?Знаки пріоритету

Номер слайду 4

Запам’ятайте! Перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють. Сигнали світлофорів, крім жовтого миготливого, мають перевагу перед дорожніми знаками пріоритету. вказують напрямок головної дороги, але оскільки працює світлофор – знаки пріоритету не діють

Номер слайду 5

Організація дорожнього руху. Перебування на дорозі вимагає особливої уваги, тому що автомобіль є засобом підвищеної небезпеки. Щорічно у світі в дорожньо-транспортних пригодах гинуть мільйони та одержують травми десятки мільйонів людей. Намагаючись привернути увагу до цієї проблеми, у березні 2010 року Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй у своїй резолюції оголосила 2011–2020 рр.«Десятиліттям дій із безпеки дорожнього руху.»Логотип Десятиліття дій із безпеки дорожнього руху

Номер слайду 6

План Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху передбачав:• створення дорожньої інфраструктури;• навчання безпечної поведінки на дорогах;• будівництво безпечних доріг;• виробництво безпечних автомобілів;• забезпечення належної швидкої допомоги потерпілим у ДТП.

Номер слайду 7

Зниження небезпеки на дорозі Для зниження небезпеки на дорозі дуже важливою є правильна організація дорожнього руху. Перш за все слід дотримуватися Правил дорожнього руху, які встановлені законом України «Про дорожній рух» і діють на всій території України.

Номер слайду 8

За законом основними є такі правила організації дорожнього руху:1. В Україні установлено правосторонній рух транспортних засобів. Учасники дорожнього руху зобов’язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила. Основні правила організації дорожнього руху

Номер слайду 9

2. Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров’ю громадян, завдавати матеріальних збитків.

Номер слайду 10

Водії, пішоходи та пасажири зобов’язані бути особливо уважними до таких категорій учасників дорожнього руху, як діти, люди похилого віку та особи з явними ознаками інвалідності.4. Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством. Саме така організація дорожнього руху приводить до зниження дії чинників ризику дорожньої аварійності.

Номер слайду 11

Трикутник безпеки. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»)До основних груп факторів ризику, що призводять до дорожньої аварійності, належать три групи: фактор дороги (як вона побудована, як її експлуатують тощо), фактор транспортного засобу (який це транспортний засіб, наскільки він безпечний, як його експлуатують) тафактор людини — учасника дорожнбого руху.

Номер слайду 12

Дотримання правил дорожнього руху. Учасники дорожнього руху мають дотримуються Правил дорожнього руху, виконувати свої обов’язки щодо здійснення дорожнього руху). Основою безпеки на дорозі є розуміння всіма учасниками дорожнього руху взаємозв’язків «ЛЮДИНА–ДОРОГА–ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Цей взаємозв’язок можна показати на такій моделі безпечного дорожнього середовища, як «трикутник безпеки».

Номер слайду 13

Безпека дорожнього руху - це життя Дорожнє середовище стає більш безпечним, якщо уникати факторів ризику дорожньої аварійності. Для цього потрібно: «ЛЮДИНА»навчати дітей безпечної поведінки в дорожньому середовищі;навчати водіїв безпечної поведінки в дорожньому середовищі;організовувати інформаційні кампанії з роз’яснення необхідності дотримуватися закону України «Про дорожній рух»;підтримувати високу культуру поведінки в дорожньому середовищі.

Номер слайду 14

«ТРАНСПОРТНІ ЗАСІБИ»У рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху пропонувалося таке:регулювати придбання й експлуатацію транспортних засобів;контролювати експлуатаційний стан парку транспортних засобів;удосконалювати пасивне й активне обладнання транспортних засобів;використовувати транспортну телематику — супутниковий моніторинг транспорту.

Номер слайду 15

«ДОРОГА»У рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху пропонувалося таке:підвищення комфортності дороги й плавності руху;організація сучасного придорожнього сервісу;забезпечення роботи служби порятунку.

Номер слайду 16

Правила дорожнього руху. Правила дорожнього руху регламентують обов’язки й права водіїв механічних транспортних засобів, рух транспортних засобів зі спеціальними сигналами, обов’язки й права пішоходів, обов’язки й права пасажирів, вимоги до велосипедистів. Там же прописані правила регулювання дорожнього руху, проїзду перехресть, руху через залізничні переїзди, перевезення пасажирів, перевезення вантажу, дорожні знаки й дорожня розмітка.

Номер слайду 17

Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів, а також регулювальниками. Дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою і можуть бути постійними, тимчасовими та зі змінною інформацією. Тимчасові дорожні знаки розміщуються на переносних пристроях, дорожньому обладнанні або закріплюються на щиті із тлом жовтого кольору й мають перевагу перед постійними дорожніми знаками.

Номер слайду 18

Пріоритети в дорожньому русі – є дуже важливими. Треба дотримуватися правил проїзду перехресть, знати пріоритети проїзду перехресть.

Номер слайду 19

Запам’ятайте те, що перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють. У разі вимкнення світлофора або його роботи в режимі миготіння сигналу жовтого кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим і водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та установленими на перехресті знаками пріоритету.

Номер слайду 20

На регульованих і нерегульованих перехрестях водій, повертаючи праворуч або ліворуч, повинен дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає, а також велосипедистам, які рухаються прямо в попутному напрямку.

Номер слайду 21

У разі потреби надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою (стоп-лінією) або світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні — перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів.

Номер слайду 22

Забороняється виїжджати на будь-яке перехрестя, у тому числі при сигналі світлофора, що дозволяє рух, якщо утворився затор, який змусить водія зупинитися на перехресті, що створить перешкоду для руху інших транспортних засобів і пішоходів.

Номер слайду 23

Опорні точки. (переписати у зошит)Генеральна асамблея Організації Об’єднаних Націй у своїй резолюції оголосила 2011–2020 рр. Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Для зниження факторів ризику, що призводять до дорожньої аварійності, була розроблена модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Безпека на дорозі забезпечується грамотною організацією дорожнього руху, виконанням його правил, професійним регулюванням руху, до-триманням пріоритетів у дорожньому русі. Домашнє завдання:1. Опрацювати матеріал § 22;2. Виконати у зошиті Практичне завдання № 10

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 березня
Переглядів
619
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку