Тема: Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутникбезпеки»). Правила дорожнього руху. Регулюваннядорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. § 22 План. Організація дорожнього руху;Зниження небезпеки на дорозі;Основні правила організації дорожнього руху;Трикутник безпеки;Дотримання правил дорожнього руху;Правила дорожнього руху.
Запам’ятайте! Перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють. Сигнали світлофорів, крім жовтого миготливого, мають перевагу перед дорожніми знаками пріоритету. вказують напрямок головної дороги, але оскільки працює світлофор – знаки пріоритету не діють
Організація дорожнього руху. Перебування на дорозі вимагає особливої уваги, тому що автомобіль є засобом підвищеної небезпеки. Щорічно у світі в дорожньо-транспортних пригодах гинуть мільйони та одержують травми десятки мільйонів людей. Намагаючись привернути увагу до цієї проблеми, у березні 2010 року Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй у своїй резолюції оголосила 2011–2020 рр.«Десятиліттям дій із безпеки дорожнього руху.»Логотип Десятиліття дій із безпеки дорожнього руху
За законом основними є такі правила організації дорожнього руху:1. В Україні установлено правосторонній рух транспортних засобів. Учасники дорожнього руху зобов’язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила. Основні правила організації дорожнього руху
Водії, пішоходи та пасажири зобов’язані бути особливо уважними до таких категорій учасників дорожнього руху, як діти, люди похилого віку та особи з явними ознаками інвалідності.4. Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством. Саме така організація дорожнього руху приводить до зниження дії чинників ризику дорожньої аварійності.
Трикутник безпеки. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»)До основних груп факторів ризику, що призводять до дорожньої аварійності, належать три групи: фактор дороги (як вона побудована, як її експлуатують тощо), фактор транспортного засобу (який це транспортний засіб, наскільки він безпечний, як його експлуатують) тафактор людини — учасника дорожнбого руху.
Дотримання правил дорожнього руху. Учасники дорожнього руху мають дотримуються Правил дорожнього руху, виконувати свої обов’язки щодо здійснення дорожнього руху). Основою безпеки на дорозі є розуміння всіма учасниками дорожнього руху взаємозв’язків «ЛЮДИНА–ДОРОГА–ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Цей взаємозв’язок можна показати на такій моделі безпечного дорожнього середовища, як «трикутник безпеки».
Безпека дорожнього руху - це життя Дорожнє середовище стає більш безпечним, якщо уникати факторів ризику дорожньої аварійності. Для цього потрібно: «ЛЮДИНА»навчати дітей безпечної поведінки в дорожньому середовищі;навчати водіїв безпечної поведінки в дорожньому середовищі;організовувати інформаційні кампанії з роз’яснення необхідності дотримуватися закону України «Про дорожній рух»;підтримувати високу культуру поведінки в дорожньому середовищі.
«ТРАНСПОРТНІ ЗАСІБИ»У рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху пропонувалося таке:регулювати придбання й експлуатацію транспортних засобів;контролювати експлуатаційний стан парку транспортних засобів;удосконалювати пасивне й активне обладнання транспортних засобів;використовувати транспортну телематику — супутниковий моніторинг транспорту.
Правила дорожнього руху. Правила дорожнього руху регламентують обов’язки й права водіїв механічних транспортних засобів, рух транспортних засобів зі спеціальними сигналами, обов’язки й права пішоходів, обов’язки й права пасажирів, вимоги до велосипедистів. Там же прописані правила регулювання дорожнього руху, проїзду перехресть, руху через залізничні переїзди, перевезення пасажирів, перевезення вантажу, дорожні знаки й дорожня розмітка.
Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів, а також регулювальниками. Дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою і можуть бути постійними, тимчасовими та зі змінною інформацією. Тимчасові дорожні знаки розміщуються на переносних пристроях, дорожньому обладнанні або закріплюються на щиті із тлом жовтого кольору й мають перевагу перед постійними дорожніми знаками.
Запам’ятайте те, що перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють. У разі вимкнення світлофора або його роботи в режимі миготіння сигналу жовтого кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим і водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та установленими на перехресті знаками пріоритету.
У разі потреби надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою (стоп-лінією) або світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні — перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів.
Опорні точки. (переписати у зошит)Генеральна асамблея Організації Об’єднаних Націй у своїй резолюції оголосила 2011–2020 рр. Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Для зниження факторів ризику, що призводять до дорожньої аварійності, була розроблена модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Безпека на дорозі забезпечується грамотною організацією дорожнього руху, виконанням його правил, професійним регулюванням руху, до-триманням пріоритетів у дорожньому русі. Домашнє завдання:1. Опрацювати матеріал § 22;2. Виконати у зошиті Практичне завдання № 10