Урок для 8 класу з предмету "Основи здоров'я"

Про матеріал
Тема: Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення
Перегляд файлу

1

 

8 клас – урок з предмету «Основи здоров’я»

Тема: Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри  ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення

Мета: сформувати поняття про вміння вчитися та його складові;  довести важливість налаштування на успіх, розвивати логічне та образне мислення; розвивати здоров’язберігаючу компетентність;формувати групи компетентностей: соціальну і громадянську, уміння вчитися впродовж життя; реалізувати змістову лінію «Здоров’я і безпека»;

виховувати  толерантне ставлення один до одного;

Цілі:

Знаннєвий компонент

Учень/учениця називатимуть чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту;

наводитимуть приклади  бар’єрів ефективного навчання;

розпізнаватимуть можливості для розвитку своїх здібностей;

пояснюватимуть відмінності між двома видами пам’яті;

Діяльнісний компонент

умітимуть користуватися прийомами ефективного навчання і запам’ятовування;

демонструватимуть налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети;

Ціннісний компонент

усвідомлюватимуть необхідність планувати своє майбутнє

Тип уроку: урок засвоєння знань

Форма проведення: урок з елементами тренінгу

Методи: бесіда, робота в парах,  групах, індивідуальна та фронтальна

 

Обладнання: малюнки геометричних фігур, фліпчарт, маркери, аркуші паперу, малюнки для розвитку  лівої і правої півкуль мозку, підручник, тестові запитання, зразок написання сенкану

Хід уроку

Епіграф  «Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»
Мартін Лютер Кінг

американський лідер руху за громадянські права   

Клас ділиться за геометричними фігурами :  коло - 7 учнів,  прямокутник  - 7 учнів,  трикутник – 6 учнів.

І. Організаційний етап

Доброго дня! Посміхніться один одному і побажайте один одному гарного настрою.

ІІ. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних уявлень та чуттєвого досвіду

  •          Чи модно зараз вчитися? Давайте запишемо всі «за» і «проти» даного запитання. Учні висловлюють свої думки.

Модно навчатись

Не модно навчатись

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Постановка проблеми

Японія  експортує у світі 99 % корисних копалин, тобто власних запасів має лише 1 %.  Але  вона є яскравим прикладом того, як відсутність або мала кількість природних ресурсів не є перешкодою на шляху до економічного розвитку і процвітання.            

 Як ви думаєте  за рахунок чого Японія тримає лідерські позиції у світі?

Частка населення з вищою освітою: 45%.

У Японії тестують в торговельній мережі міста Осака "розумний кошик" для покупок у супермаркетах.

Винахід планують впровадити в магазинах інших міст у 2018 році.

Японський кошик для покупок сам сканує електронні мітки на товари, підраховує загальну вартість покупки. При виході з торгового залу кошик ставиться на спеціальну стійку. Поки покупець розплачується, дно кошика зсувається, а товари акуратно поміщаються в пластиковий пакет.

Отже, люди, які гарно навчаються та здобувають освіту є винаходом  для держави.

Визначення та прийняти правил, які сприятимуть ефективній роботі

Мозковий штурм  «Правила роботи групи»

 Мета: прийняти правила роботи груп

 Матеріали: ватман, маркер.

 Хід проведення:  Учасникам пропонуються на обговорення перелік правил роботи, які за бажанням змінюються, доповнюються. Погоджені всіма правила записуються на ватмані:

  •          всі думки команди висловлює спікер;
  •          давати відповіді сидячи;
  •          довірливий стиль спілкування;
  •          повага до співрозмовника;
  •          говорити по темі;
  •          не кричати, говорити спокійно, хороша поведінка;
  •          активна участь усіх учасників

З’ясувати, чи всі учасники погоджуються із правилами.

Підведення  підсумків.

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку

Тема нашого уроку – «Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри  ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення». Як ви гадаєте, про що сьогодні ми з вами будемо говорити? Метою нашого заняття є ознайомлення із важливістю налаштування на успіх та дізнатися про бар’єри навчання.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником

Опрацюйте у підручнику на сторінці 81 параграфа 12 історію «Я отримаю найвищу оцінку!». Подумайте, що саме допомогло Едварду вступити до Кембриджу? Як ви розумієте вислів: «Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»?
Мартін Лютер Кінг

2. Фізкультпауза «Гімнастика для мозку».

Щоб добре навчатися ми з вами зараз проведемо вправу для гармонійного розвитку півкуль головного мозку. Для цього вам необхідно одночасно правою та лівою рукою з’єднати малюнки, які лежать у вас на партах. 

3. Створення проекту відмови від бар’єру навчання.

На сторінці 84 у вас є перераховані бар’єри навчання. Кожній команді слід розробити проект відмови від одного з бар’єрів навчання. Всі учасники команди мають бути задіяні. Спікер в кінці презентує проект.

VІ. Осмислення нових знань, умінь

1. Робота з підручником.

Прочитайте перші два абзаци на сторінці 85. Наведіть приклади історій з власного життя, коли ви застосовували короткострокову пам'ять.

2. Руханка «Лампа Алладіна»

    Зараз ми з вами проведемо руханку для зняття втоми  очей та напруження м’язів. Я вам читаю текст і коментую, що потрібно зробити. А ви повторюєте за мною.

Уявімо, що ми з вами захисники природи і вирушаємо в подорож Азією, щоб попасти туди ми повинні потерти чарівну лампу Алладіна (тремо долоню об долоню, щоб руки зігрілися,закриваємо очі і прикладаємо долоні до очей). Перед нами постає справжнє царство султана, нам не віриться, що ми дійсно в Азії. (відкриваємо очі і кліпаємо 5 раз). Відчуваємо тепло Сходу. (у нас покращується кровообіг очей, зволожується рогівка ока.)  Ось ми і прибули до водойми, щоб побачити тих, хто забруднює річки (робимо поворот очима вліво, вправо, вверх, вниз) і тут ми бачимо азіатів, що забруднюють річку. Ми умовно підходимо до них (тупаємо ногами) і розказуємо їм про небезпеку відходів для екосистеми річки і самої людини, потім (дивлячись вдалечінь переводимо погляд на кінчик носа) і розуміємо, що ми вже вдома, сидимо за партами і вирушаємо далі в країну знань.

VІІ. Закріплення, систематизація та узагальнення

 

  1. Складання пам’ятки «Моє навчання у наступному році».

Вам необхідно написати лист проте, що ви зробите для покращення навчання у наступному році. Можливо це буде акцент на вивченні окремих предметів, або ж загалом.

VІІІ. Контрольно – коригувальний етап

  1. Сенкан «Пам'ять»

Створіть сенкан за зразком, що у вас є на партах на тему «Пам'ять».

  1. Тестові запитання:
  1. Що допомогло Едварду Х’югсу поступити у Кембридж?

а) знання французької мови

б) свіже повітря та наполегливість

в) харчування

г) батьки

2. Пам'ять буває:

А) короткострокова і довговічна

Б) короткострокова і довготривала

В) низька і середня

Г) усі відповіді вірні

3. Серед бар’єрів ефективного навчання зайвим буде:

А) недосипання

Б)депресія

В) концентрація уваги

Г) неправильне харчування

ІХ. Підбиття підсумків уроку

  1. Прийом «Мікрофон». Чи є у мене бар’єри навчання, якщо так – то які саме?

Х. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

Опрацювати параграф 12.

Написати міні – твір: «Моя майбутня професія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Етап актуалізації опорних знань:

1.Бесіда.

Чи відбуваються у вас зміни стосовно ваги і зросту протягом року? Які саме?

Чи буває у вас так, що часто немає настрою? Що вам допомагає підняти настрій?

2.Прийом «Мозковий штурм»

Яку на ваш погляд людину називають гармонійно розвинутою?

3. Сенкани на тему: «Дитина» та «Доросла людина».

Вчитель. Якщо говорити про підлітка то сенкан матиме такий вигляд:

Підліток

Цікавий, енергійний,

Нудьгує, навчається, радіє

Підлітки часто змінюють настрій

Особистість.

ІІІ. Етап цілевизначення і планування

На дошці висить малюнок Святого Миколая із мішком подарунків. На партах у дітей лежать малюнки мандарин, на яких необхідно написати свої очікування від уроку.  Звучить мелодія «Щедрик» Миколи Леонтовича під яку школярі виходять до дошки та наклеюють мандарини з побажаннями. Вчитель наголошує, що не на всій території України є мир та спокій і багато дітей на сході України хотіли би отримати подарунки від Святого Миколая. Тому наші мандарини будуть уявним дарунком цим діткам.

ІV. Етап опрацювання навчального матеріалу, цілереалізації

Повідомлення теми і мети уроку

Темою нашого уроку є «Психічний розвиток та ознаки гармонійного розвитку підлітка. Потреби людини, їх розвиток з віком». Сьогодні ми з вами дізнаємось чому у підлітків часто міняється настрій, ознайомимось із гармонійним розвитком та потребами людини.

1.Перегляд відеоролика про підлітків.

2.Робота у парах.

Візьміть інтерв’ю один в одного.

Уявіть, що вам подарували 1000 гривень. Складіть план своїх потреб на цю суму.

3. Фізкультпауза «Лампа Алладіна»

     Уявімо, що ми з вами захисники природи і вирушаємо в подорож Азією, щоб попасти туди ми повинні потерти чарівну лампу Алладіна (тремо долоню об долоню, щоб руки зігрілися,закриваємо очі і прикладаємо долоні до очей). Перед нами постає справжнє царство султана, нам не віриться, що ми дійсно в Азії. (відкриваємо очі і кліпаємо 5 раз). Відчуваємо тепло Сходу. (у нас покращується кровообіг очей, зволожується рогівка ока.)  Ось ми і прибули до водойми, щоб побачити тих, хто забруднює річки (робимо поворот очима вліво, вправо, вверх, вниз) і тут ми бачимо азіатів, що забруднюють річку. Ми умовно підходимо до них (тупаємо ногами) і розказуємо їм про небезпеку відходів для екосистеми річки і самої людини, потім (дивлячись вдалечінь переводимо погляд на кінчик носа) і розуміємо, що ми вже вдома, сидимо за партами і вирушаємо далі в країну знань.

4. Робота в групах

Сформулюйте поради, як підліткам порозумітися з оточуючими, якщо:

1 група – викликають незадоволення постійні поради дорослих , як одягатись;

2 група – компанія вирішила піти на дискотеку, але батьки їм заборонили

3 група – вчитель зробив зауваження учням стосовно їх поведінки на уроці;

4 група – учні у класі не можуть вирішити конфлікт через чергування у класі

5.Робота з підручником.

Користуючись підручником(параграф 10) складіть кросворд на 4 терміни та прокоментуйте його.

6. Метод «Прес»

На перерві дівчатка 6 класу насміхалися з однокласниці Даринки.

  •          «Ви знаєте, наша Дарина глуха, вона майже нічого не чує, їй не місце серед нас».

Почувши це, Олена Миколаївна – класний керівник, сказала:

  •          «Даринка – дівчинка з інвалідністю і не потрібно з неї насміхатись! Вона гарно вишиває та малює. І нічим не відрізняється від вас, вона особлива дитина та унікальна».
  •          Чому класний керівник назвала Даринку унікальною та особливою?

1.Позиція: почніть зі слів «Я вважаю, що ...»та висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору.

2.Обґрунтування: починаючи словами «...тому, що... « наведіть причину появи цієї думки, тобто поясніть, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції.

3.Приклад: продовжуйте висловлювання словом «... наприклад...» та наведіть факти, дані, що підтверджують в позицію.

4.Висновки: закінчте висловлювання «Отже (тому), вважаю..»

 

7. Гра – розминка «Емоційна гімнастика»

Мета: усвідомлення складності процесу виникнення почуття і вироблення навичок уважного ставлення до внутрішнього стану

Хід гри. Учасникам пропонується:

  •          походити як - дитина, людина похилого віку
  •          пострибати як -  кенгуру
  •          насупитися як - осіння хмара, розлютований батько
  •          посміхнутися як - сонечко, радісна дитина

V. Етап рефлексійно - оцінюючий

1. Підведення підсумків.

Скласти по одному тестовому запитанню по ᶳ 10.

2. Прийом «Мікрофон». Учні по черзі називають, що нового вони дізналися на уроці.

Продовжити речення, записані на зворотній стороні дошки

        На уроці я довідався…

    Мені було не складно…

    Можу порадити іншим…

    Найкраще я упорався із…

3.  Робота з таблицями : «Потреби різних людей»

   VІ. Етап повідомлення домашнього завдання

Інструктаж щодо виконання

  1. Опрацювати параграф 10.
  2. Складіть життєву ситуацію на тему: «Навчання підлітка, проблеми і перспективи»

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
26 липня
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку