Урок для 8 класу на тему "Культура України у І п.ХVІІ століття"

Про матеріал

Тема.Культура України у І половині ХVІІ століття

Мета: ознайомити учнів з основними пам'ятками культури тієї доби;розвивати вміння узагальнювати матеріал; формувати в учнів інтерес до культурних надбань українського народу;виховувати шанобливе ставлення до пам'яток минулого.

Перегляд файлу

Тема.Культура України у І половині ХVІІ століття.

Мета: ознайомити учнів з основними пам’ятками культури тієї доби;

           розвивати вміння узагальнювати матеріал;      

           формувати в учнів інтерес до культурних надбань українського  

           народу;

           виховувати шанобливе ставлення до пам’яток минулого.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, стінна карта, атлас, зображення історичних          пам’яток.

                                     Структура та хід уроку.

І.Організація класу.

ІІ.Актуалізація пізнавальної діяльності учнів.

-Фронтальна бесіда:

1)Які особливості суспільно-політичного становища українських  земель у першій половині XVII ст. повинні були впливати на розвиток культури?

2)  Як розвивалася освіта на українських землях у XVI ст.?

3)  Якими були найзначніші досягнення українського книговидання XVI ст.?

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

                                                   План

1.Освіта.

2.Друкарство.Література.

3.Музика.Театр.

4.Архітектура.Живопис.

1.А) Розповідь вчителя.

Б)Складання таблиці: «Фактори,що впливали на розвиток української культури у Іп.ХVІІст.»:

 І-В  позитивні фактори;

ІІ-В негативні фактори.

В)Робота з документом, с.99(Власов).

Г)Робота з роздатковим матеріалом,завдання 1-3.(додаток №1).

Д)Робота з підручником Власова, с. 99.

-Зачитати , які предмети вивчали у Києво-Могилянському колегіумі?

Е)  Порівняти тодішню та сучасну освіту.

 

2.А)Робота з підручником (Власов),с.99-100

-Виписати автора, назву твору і рік його видання.

 

3-4.Робота в групах. Метод «Ажурна пилка»,(додаток №2).

І група. Працює з пунктом плану «Театральне мистецтво»,с.100-101(Власов).

Завдання:

-Поясніть терміни: шкільна драма, інтермедія, вертеп.

-Складіть простий план до даного пункту.

-Чому вертеп користувався популярністю серед населення?

 

ІІ група. Працює з пунктом плану «Музичне мистецтво», с.107-108.

-Випишіть основні музичні жанри І п. ХVІІ століття.

-Розгляньте ілюстрацію, с.108 і запишіть назви музичних інструментів даної доби.

-Чому бандуристи, кобзарі , лірники користувалися надзвичайною повагою

 

ІІІ група. Працює з пунктом плану «Архітектурне мистецтво», с.102-105.

Заповніть таблицю:

Архітектор

Назва  памятки

Дата  створення

Місцезнаходження

 

 

 

 

 

ІV група.Працює з пунктом плану «Образотворче мистецтво»,с.105-107.

-Заповніть таблицю:

                  Автор

                  Назва  картини

 

 

 

 Звіт кожної групи.Обговорення та висновки.

 

ІV.Оцінки.Їх мотивація.

 

V.Закріплення.

 

А)Бесіда:

Метод «Мікрофон»:

-Яку тему ми вивчали?

-Хто такий Петро Могила?

-Які архітектурні памятки ви знаєте?

-Вертеп- це?...

 

Б)Хронологічна задача:

-Скільки років минуло від дня заснування Києво-Могилянського колегіуму?

(2018-1632=386).

 

VІ.Домашнє завдання: §13,14.Завдання1-4,6.

 

Додатки:

 

Додаток №1.

 

Києво-Могилянська академія.

Джерело: «Історія української культури».

«Час навчання в Могилянському колегіумі тривав сім, а то й вісіх літ. Окремі класи звалися: інфіма, граматика, синтаксима, поетика, риторика, по чім ішли два або три роки філософії. Головними предметами навчання були латинська мова, грецька, церковнослов'янська, польська. З інших предметів учили поетики, красномовності (риторики), науки ведення схоластичної дискусії, або діалектики та філософії. Навчання діалектики мало на меті виробити вправних оборонців православної віри; навчання риторики мало підготовити добрих проповідників, що могли б своїм хистом дорівнювати єзуїтам.

Могилянський колегіум, що в 1701 р. став академією, розсівав проміння науки й освіти широко по українських землях і далеко поза їх межами: в Сербії, Волощині й Московщині. Перед смертю записав Могила на школи великий маєток. У заповіті полишив ось які знаменні слова: «Ще заки став я архімандритом Печерського монастиря, бачачи, що занепад віри й побожності серед народу походить від повної нестачі в нас освіти та школи, дав я обіт Богові весь мій маєток обертати почасти на відбудову зруйнованих божих храмів, від яких полишилися нужденні руїни, почасти на заснування шкіл і закріплення прав і вольностей українського народу».

ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ

1.Які дисципліни вивчали в Могилянському колегіумі?

2.З якою метою Петро Могила створив колегіум?

3.Визначте внесок Києво-Могилянської академії в розвиток культури.

 

Додаток №2.

 

Метод «Ажурна пилка».

             На попередньому уроці клас об'єднався в чотири групи, які отримали завдання: підготувати вдома за підручником та додатковою літературою питання про стан української культури у І половині XVII ст.:

1-а група — театр;2-а група музика; 3-я група — архітектура; 4-а група — живопис. Це так звані «домашні групи». Кожен учень із «домашньої» групи отримує фігурку певного кольору (наприклад, червоного, жовтого, зеленого, синього). Можна взяти й інші кольори, але їх обов'язково повинно бути чотири.

             Спочатку учні працюють кілька хвилин у «домашніх групах», обговорюють своє домашнє завдання й підготовлені матеріали, діляться своїми знаннями. Згодом формуються нові групи за кольором: 1 група — учні з фігурками червоного кольору, 2 група — жовтого, 3 група — зеленого, 4 група — синього. Таким чином, у кожній групі будуть присутні «спеціалісти» з музики, театру, архітектури, живопису. Їхнє завдання — розкрити іншим учням своєї групи те питання, яке вони готували вдома. Для цього виду роботи учням надається 10 хв., після чого вони повертаються в «домашні групи» і демонструють результати своєї діяльності, систематизують отриману інформацію.

               Групи мають обов'язково використати візуальні джерела інформації — зображення пам'яток українського мистецтва (як роздавальний матеріал на картках).

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку