Тема: Національно-визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст.
Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал з даної теми, а саме: причини, хід та результати Національно-визвольної війни українського народу сер. XVII ст., а також утворення Української козацької держави; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки, вміти виділяти головне та другорядне, висловлювати свою точку зору, працювати з джерелами інформації, виховувати повагу та любов до рідної країни
Магдалинівська ЗОШ
Вчитель історії та правознавства
Костюкова Анна Миколаївна
Тема: Національно-визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст.
Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал з даної теми, а саме: причини, хід та результати Національно-визвольної війни українського народу сер. XVII ст., а також утворення Української козацької держави; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки, вміти виділяти головне та другорядне, висловлювати свою точку зору, працювати з джерелами інформації, виховувати повагу та любов до рідної країни
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Форма проведення: урок - гра «Що? Де? Коли?»
Обладнання: мультимедійна презентація, карти, чорна скринька, картки із запитаннями
Хід уроку
1.Організаційна частина уроку
Даний урок проходить у вигляді гри «Що? Де? Коли?». Клас ділиться на команди, кожна, з яких приймає участь по черзі, не перебиваючи і не викрикуючи правильні відповіді. За кожну підказку з команди знімається 1 бал. Кожен учасник команди повинен приймати участь у обговорені питань та відповідях. В кінці гри капітан команди виставляє оцінки кожному гравцю. Команда знавців виграє, якщо вона набрала 6 очків, але може не виграти, якщо 6 очків набере команда «телеглядачів».
Для кожної команди складено блок запитань: за кожну правильну відповідь – отримують 2 бали. Час на роздуми – 1хвилина.
Поле для гри поділено на 11 частин, на кожній з яких лежить конверт із запитанням.
2.Основна частина уроку
Запитання для першої команди:
Запитання для другої команди:
Із «Літопису Самійла Величка»
«...Коли переможцям у завойованих землях волю велику дати, то вони мимохідь підданих та завойованих починають озлобляти і їх права з діда-прадіда топтати. І заради цього, коли яка земля, що підлегла королівству (коли терпіти несила), виявить непокору у чомусь, то нужду розглянути нетрібно, хоч вона й заслуговує кари, треба милосердя мати і карою не переборщити, в страху невільницькому не тримати та, довівши до розпачу, дощенту не ламати; бо ж хіба може бути твердою присяга, ґвалтом вирвана, хіба той не зрадить, хто вічно під страхом проживає?»
3. Підбиття підсумків
Капітан кожної команди виставляє оцінки гравцям, в залежності від їх участі.