Урок для дистанційної форми навчання

Про матеріал
Для дистанційного навчання. Сьогодні не всі педагоги готові до такого випробування. Серед таких опинилася і я. Але працювати потрібно, тому кожен дає собі раду як може. Ділюся своїми конспектами, які надсилаю учням. Чекаю на ваші рекомендації... Строго не судіть... Бо вчуся, як і більшість із нас...
Перегляд файлу

Українська мова ІІІ курс

Урок №16

Контрольна робота №2

1. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення :

А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.

Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

 

2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:

А так що настрій зіпсувався на цілий день;

Б проте погода посприяла нам і цього разу;

В й обговорювати можливі перешкоди;      

Г передчуваючи серйозні ускладнення.

 

3. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.

Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.

В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.

Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.

 

4. Складносурядним є речення:

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Гляньмо на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.

В У дівчині пробуджується мати — творець нового життя.

Г Як простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.

 

5. У реченні Темніли стрілки щавлю та смачно вабила конюшина (В. Дрозд) перед виділеним сполучником потрібно поставити:

А тире;

Б кому;

В крапку з комою;

Г розділовий знак ставити не потрібно.

 

6. У реченні Хоч козацька держава існувала недовго й займала лише частину української території, однак вона мала вирішальний вплив на розвиток національної свідомості  підрядна частина:                   

 А часу;

Б з’ясувальна;

В допустова;

Г наслідку.

 

7. Двокрапку потрібно поставити в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Перемелеться лихо добро буде.         

Б Вовка боятися в ліс не ходити.

В Раніше встанеш більше діла зробиш.

Г Сказано велика птиця горобець.

Д Любиш їздити люби й сани возити.

 

8. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире (розділові знаки не розставлено):

А На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи (І. Багмут).

Б Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів (Леся Українка).

В Друзі розповіли подробиці утечу готували давно (М. Олійник).

Г І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).

 

9. Яке з наведених складносурядних речень має спільний другорядний член?

А Минуло кілька недовгих хвилин, і вони сиділи поруч над водою, у гущавині дикого терника на камені (С. Васильченко).

Б Був час обідньої перерви — і все живе поховалося в затінки, вщухло, принишкло.

В Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть (Т. Шевченко).

Г Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець               (О. Гончар).

 

Завдання 10–13 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.

10. Визначте складнопідрядні речення:

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних…. 

Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в олександрію візьме .

В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).

Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).

Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).

Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).

 

11. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості… .

Б Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть (ПанасМирний).

В Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори.

Г В хаті грека пахло часником та смаженими грецькими ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.

Д Так і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.

Е Учися як слід то й добре буде. .

12. Укажіть складнопідрядні речення, в яких підрядні комою не відділяються :

А Діти почали грати в жмурки і за мить розбіглися хто куди.

Б Тоді зійшлись до стаї всі вівчарі і сіли біля живого вогню щоб в мирності з’їсти свою першу полонинську кулешу…

В Хлопець збився з дороги і не помітив як.

Г А коли врешті показалися люди і підняли угору довгі трембіти, позолочені сонцем щоб привітати полонину серед синіх верхів, коли заблеяли вівці і шумливим потоком залляли всі загороди, ватаг впав на коліна та підняв руки до неба.

Д За ним схилилися до молитви вівчарі й люди що пригнали маржину.

Е Вони прохали у Бога щоб Господь милосердний заступив християнську худібку на росах…

 

13. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).

Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).

В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).

Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).

Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами (Ю. Збанацький).

Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто .

 

 

14.Установіть відповідність.

Вид речення 

1 складнопідрядне 

А Як вийшов зі стодоли, то перед самим носом пролетіла зграйка снігурів і всілася на вишневому гіллі. 

2 складносурядне 

Б Повитягались гострі шпилі, одділились окремі камені, перетворившись у білий мармур, одяглися в різьбу, і встав перед нами острів із моря — весь як Міланський собор...

З безсполучникове 

В На дворі, під тополями, була тиша, і тільки краплі води, спадаючи одна по одній з водограїв, ледве чутним плесканням порушали ту тишу.

4 з різними видами зв'язку 

Г Сорок вісім могутніх струменів злилися в один пінистий велетенський водоспад і марно шумлять, надихаючи поетів і радуючи дітей.

 

Д Через біле-біле поле йде веселий дідуган, довкруг нього зайці хвацько витанцьовують аркан.

 

 15.Установіть відповідність.

 Вид підрядного

 1 означальне 

А Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою.

2 з'ясувальне

Б Ліс, де був розташований командний пункт, одним краєм підходив до села.

3 обставинне наслідку 

В Ячмені почали половіти, немов сивина старості злегка торкнула буйну рослинність землі

4 обставинне допустове

 

Г Довго співали дівчата, незважаючи на те що другого дня треба було рано вставати.

 

Д На дні ущелини росла осока та очерет, так що ніяк не можна було туди прокласти шлях.

 

 

16. Установіть відповідність .                   Приклад (на місці крапок)                                                                   

1кома

А Леонтій Тарасович навчався в Баварії, його ранній період творчості пов'язаний з Литвою, пізніший ... з Україною

2 тире 

Б Чоловік тричі дивним буває ... коли родиться, жениться і вмирає. 

3 двокрапка

В Господар бамбуковим пензликом збив у густу піну заварений порошком зелений чай ... і простягнув кожному чашку напою.               

4 знак оклику              

Г Звуки води, що починала кипіти ... нагадували шурхотіння травневого дощу по молодому листю.

 

Д Ха-ха... Та тьотя ніколи не одержить такої

 

Відповіді відсилаєте мені в приватні повідомлення або на емейл valanna@ukr.net

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку