Урок-практикум української мови ТЕМА УРОКУ: МОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНЕ Й КОМУНІКАТИВНО ДОЦІЛЬНЕ. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ГАРНОГО МОВЛЕННЯ

Про матеріал
ЦЕЙ УРОК ДОПОМОЖЕ УЗАГАЛЬНИТИ Й СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКІВ ПРО ВИМОГИ ДО МОВЛЕННЯ, МОВНІ НОРМИ, УДОСКОНАЛИТИ НАВИЧКИ ЗНАХОДЖЕННЯ Й ВИПРАВЛЕННЯ МОВНИХ ПОМИЛОК, РОЗВИВАТИ КОМУНІКАТИВНІ УМІННЯ, ВИХОВУВАТИ КУЛЬТУРУ МОВЛЕННЯ. ДАНИЙ МАТЕРІАЛ Є ПІДГОТОВКОЮ ДО СКЛАДАННЯ ЗНО .
Перегляд файлу

   11 клас                                УРОК № Українська мова

ТЕМА УРОКУ: МОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНЕ  Й КОМУНІКАТИВНО ДОЦІЛЬНЕ. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ГАРНОГО МОВЛЕННЯ

МЕТА УРОКУ: УЗАГАЛЬНИТИ Й СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ УЧНІВ ПРО ВИМОГИ ДО МОВЛЕННЯ, МОВНІ НОРМИ, УДОСКОНАЛЮВАТИ НАВИЧКИ ЗНАХОДЖЕННЯ Й ВИПРАВЛЕННЯ МОВНИХ ПОМИЛОК, РОЗВИВАТИ КОМУНІКАТИВНІ УМІННЯ, ВИХОВУВАТИ КУЛЬТУРУ МОВЛЕННЯ.

ОБЛАДНАННЯ: СХЕМА, ТАБЛИЦІ.

ТИП УРОКУ: УРОК- ПРАКТИКУМ.

                                             ПЕРЕБІГ  УРОКУ

І.   ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ.  МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ І МЕТОЮ УРОКУ

   1.ПРОЧИТАЙТЕ І ПОЯСНІТЬ СЛОВА ОЛЕСЯ ГОНЧАРА.

      СФОРМУЛЮЙТЕ ТЕМУ УРОКУ

  1. Ми не повинні стати народом суржикової мови. Маємо витворену протягом віків мову дивовижно багату, одну з найбагатших у світі, барвисту, запашну, розмаїту, здатну  активно жити і розвиватись, придатну для найскладнішої художньої  і наукової творчості. Злочином було б занедбати таке неоціненне духовне багатство .

2.Повернути нашій мові справжню народну красу – це справа честі всіх нас, це природний обов’язок перед незалежною, вільною Україною.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

РОБОТА ЗІ СХЕМОЮ

Пригадайте, що вам відомо про норми літературної мови? Доповніть схему власними прикладами.

                                   ТИПИ   МОВНИХ   НОРМ

                                           орфоепічні

                                                 графічні

                                                лексичні

                                                граматичні

                                               стилістичні

 

V. ПРОЦЕСУАЛЬНО – ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП

     1.РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ №1

Пояснити, як ви розумієте такі ознаки мовлення:

  • Правильне;
  • Змістовне;
  • Послідовне;
  • Багате;
  • Точне;
  • Виразне;
  • Доречне.

    2. РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ №2

      Якісні ознаки культури мовлення

  • 1. Правильність мовлення полягає в дотриманні закріплених у літературній мові норм.
  • 2.Чистота мовлення визначається вживанням правильно наголошеної  та правильно побудованої унормованої лексики.
  • 3.Точність мовлення – відповідність змісту вжитих мовцем слів їхньому лексичному значенню, прийнятому в літературній мові.
  • 4.Логічність мовлення – чітка семантична організація висловлень і послідовність викладу.
  • 5.Дохідливість мовлення виражається зрозумілим і ясним висловленням думки.

  - 6.Комунікативна доцільність полягає у досягненні оптимального контакту і      взаєморозуміння між мовцями.

3.СТРАТЕГІЯ  «Я- РЕДАКТОР»

     ВИЗНАЧТЕ , ЯКІ МОВНІ НОРМИ ПОРУШЕНО В РЕЧЕННЯХ.

    ВІДРЕДАГУЙТЕ ЇХ

1Журнал «Дивослово» не тільки добре читається, а й добре дивиться.

2.Хочу переконати вас у слідуючому: до мовних норм я відношуся зі значною пошаною.

3.Більша половина синтаксистів пропонує школярам користуватися Жовтобрюхом.

4.Автомобіль наближався все ближче.

5.Господарі остались одні.

6.У фільмі йдеться мова про дійсні факти.

7.Я люблю футбол і плавати в басейні.

8.Ми всі раділи і гордилися успіхом нашої команди.

  9.У неї були коричневі очі з веснушками на носі.

10.Художника вразила поза її обличчя.

11.У дівчини були мілкі риси обличчя і білокуре  кудряве волосся.

12.У чоловіка був горбоносий ніс і темноокі очі.

13.У юнака був стурбований погляд очей.

4.ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ

    У КОЖНІЙ ПАРІ СЛОВОСПЛУЧЕНЬ ВИЗНАЧТЕ НОРМАТИВИ.

    УКАЖІТЬ, ЯКІ НОРМИ ЛІТЕРАТУРНОЇ МОВИ ПОРУШЕНО.

    ЗАПИШІТЬ ПРАВИЛЬНИЙ ВАРІАНТ.

1.Дякую вас, дякую вам. 2.Складати іспит, здавати іспит. 3.Самий активний учень, найактивніший учень. 3.Зустріч зі школярами, зустріч з школярами. 5.Вчитися на протязі життя, вчитися протягом життя. 6.Скажіти у двох словах, скажіть двома словами. 7.Завдавати шкоди, наносити шкоду. 8.Задавайте питання, ставте питання.8.Зміни впадають в очі, зміни кидаються в очі.

5. ЗЯСУВАТИ, ЧИ ПРАВИЛЬНО ПОБУДОВАНІ  РЕЧЕННЯ.

     ВИПРАВИТИ ПОМИЛКИ

1.Рік, у якому народився поет, був багатий на події, які увійшли в новітню історію України. 2.Жінка підійшла до того місця, на якому була тераса, з якої вона могла дивитися на море. 3.Країна, з якої студентів направили на навчання, гостро потребує спеціалістів, яких готує Київський національний університет імені Тараса Шевченка.4.Будинок, у якому ми веселились, розташований у мікрорайоні, у якому знаходиться  торговельно- розважальний центр. 5.У саду було багато яблук, які любив хлопчик, який щоліта приїжджав до бабусі, яка жила в селі.

6.ТВОРЧА РОБОТА У ГРУПАХ

   Доповнити висловлювання власними міркуваннями

1.Умій слухати себе та інших. Будь вдячний тому, хто виправляє твої мовленнєві помилки.

2.Свої зауваження, поради та рекомендації іншим роби тактовно, делікатно.

3.Вчасно і доречно підтримуй тему розмови.

VІ.  ПІДСУМОК УРОКУ

1.Як ви вважаєте, чи впливають на розвиток літературної мови  глобалізаційні процеси розвитку суспільства? Поясніть.

2.Зробити висновок про те, яке мовлення є правильним і комунікативно доцільним.

VІІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити  матеріал уроку.

Сформулювати ознаки гарного мовлення (письмово)

 

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
6529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку