Урок для учнів 10 класу "Атлетизм і ЗФП"

Про матеріал
Урок для учнів 10 класу з використанням інноваційних засобів занять оздоровчої спрямованості: степ-аеробіка, вправи з обтяженням, вправи для розвитку гнучкості (стретчінг), аутогенне тренування.
Перегляд файлу

Федорченко Анатолій

учитель вищої категорії, вчитель-методист

Великозагорівської ЗОШ І-ІІІ ст.,

Плисківської сільської ради,

Чернігівської області.

 

План – конспект

проведення інноваційного уроку

по фізичній культурі

для учнів 10 класу

Тема:  Атлетизм і загальна фізична підготовка

Мета:

розвивати силову витривалість, зміцнювати всі м’язові групи аеробними вправами;

ознайомити з комплексом вправ степ-аеробіки з платформою;

закріпити знання, навички та вміння виконувати серію вправ з обтяженням 0,5 кг для верхнього плечового поясу і м’язів спини;

сприяти розвитку силових якостей, координації рухів, гнучкості, відчуття ритму, пластичності;

формувати свідоме ставлення до здорового способу життя, збереження та зміцнення власного здоров’я;

сприяти вихованню наполегливості, рішучості, самодисципліни у досягненні мети, почуття прекрасного, естетичного ставлення до музики, танцю.

 

Інноваційні засоби занять оздоровчої спрямованості: степ-аеробіка, вправи з обтяженням, вправи для розвитку гнучкості (стретчінг).

 

Місце: спортивний зал.

Інвентар та обладнання: секундомір, пляшки з піском вагою 0,5 кг            (по 2 шт. на кожного учня), степ-платформи (гімнастичні лави), магнітофон, аудіозаписи.

№ з/п

Зміст уроку

Дозу-

вання

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (12 – 14  хв)

1

Вхід до залу під мелодію маршу.

30 с

Стройовим кроком в колоні по одному

2

Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку

2 хв

Перевірити зовнішній вигляд

3

ЧСС за 10 с

30 с

Норма 60-85 уд/хв

4

Спортивні новини

1хв 30с

Повідомлення учнів

5

Повороти на місці

30 с

Виконувати чітко

6

Ходьба:

  • на носках, руки на поясі;
  • на п’ятах, руки за головою;
  • на внутрішній стороні ступні, руки на поясі;
  • на зовнішній стороні ступні, руки на поясі;
  • у напівприсиді, руки в сторони;
  • на носках у повному присіді, руки на колінах

1 - 2 хв

По

15 м 

Фронтальний метод у колону по одному, дистанція два кроки. Темп середній, три-мати поставу, дихати вільно

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Біг:

  • звичайний;
  • два стрибки приставним кроком правим боком, поворот на 180°, два стрибки приставним кроком лівим боком, руки на поясі;
  • чотири кроки бігом з високим підніманням стегна, руки на поясі;
  • чотири кроки бігом із закиданням гомілок назад, руки

Зміст уроку

 

1 – 2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дозу-

вання

Темп середній, дистанція 2 кроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

     в сторони  - вниз;

  • чотири кроки бігом з винесенням прямих ніг вперед, руки в сторони вниз.

 

 

8

Перешикування з колони по одному в колону по два

30 с

Вимагати чіткого  виконання.

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Загальнорозвивальні вправи в парах

1.В.п. – стоячи впритул в колоні, руки вниз, тримаючись за руки. 1 – 2 – дугами руки вгору, 3 – 4 – в.п.

2.В.п.стоячи впритул обличчям один до одного, руки в сторони, тримаючись за руки. 1 – ліву назад на носок, руки

вгору, 2 – в.п. 3 – праву назад на носок, руки вгору; 4 – в.п.

3.В.п. – стоячи на відстані кроку один від одного, руки на плечі. 1 – нахил вліво; 2 – в.п.; 3 – нахил вправо; 4 – в.п.

4.В.п. – стійка ноги нарізно, нахил прогнувшись, руки на плечі партнеру. Пружинні нахили вперед.

5.В.п. – стоячи спиною один до одного, руки вгору, тримаючись за

руки. 1 – випад лівою, нахил назад; 2 – в.п.; 3 – випад правою, нахил назад; 4 – в.п.

 

Зміст уроку

 

5 – 6 хв

8 разів

 

 

8 разів

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

10 разів

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

Дозу-

вання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.В.п. – стоячи спиною один до одного у вузькій стійці, руки вгору, тримаючись за руки. 1 – 3 – перший робить нахил вперед, другий тримає тулуб прямим;4 – в.п. І навпаки.

7.В.п. – сточи на півкроку один від одного, тримаючись під руки.1 – присід; 2 – встати; 3 – 4 те ж.

8.В.п. – стоячи на відстані півкроку один від одного, руки на плечі. 1 – 4  стрибки обертаючись за часовою стрілкою; 5 – 8 – в другу сторону.

Ходьба на місці.

8 разів

 

 

 

 

10 разів

 

 

16 – 20 разів

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відновлення дихання

10

ЧСС за 10с

30 с

 

ІІ. Основна частина (26 – 27 хв)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

І.Загальнорозвивальні вправи для верхнього плечового поясу з обтяженням 0,5 кг

1.Пляшки вниз – знизування плечима.

2.Пляшки біля плечей – почергове простягання рук уперед.

3.Пляшки біля плечей – почергове випрямлення рук угору.

4.Пляшки біля стегна спереду долонями до себе -  одночасне згинання рук в ліктях.

5. Пляшки біля стегна спереду долонями від себе -  одночасне

Зміст уроку

 

8 – 10 хв

 

8 разів

8 разів

 

8 разів

 

10 разів

 

 

10 разів

 

Дозу-вання

 

 

 

Пряма постава

Розпрямляти руки

 

Над собою

 

Лікті притискати до

себе

 

Лікті притискати до себе.

Організаційно-методичні вказівки

 

згинання рук в ліктях.

6.В.п. – пляшки біля стегна долонями до себе – простягання вперед обох рук.

7.В.п. – пляшки біля стегна долонями до себе – відведення рук у сторони.

8.В.п. – пляшки підняти вгору – оберти прямими руками вперед і назад.

9.В.п. – пляшки до плечей – скручування корпуса.

10.В.п. – те саме – нахили тулуба праворуч і ліворуч.

ЧСС за 10с

 

10 разів

 

10 разів

 

По 10 разів

16 разів

 

8 разів

 

30с

 

Не махати руками, а виводити силою.

Не махати руками, а виводити силою.

Руки тримати зігнутими в ліктях.

Черевні м’язи не розслабляти.

Спина пряма.

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

ІІ. Загальнорозвивальні вправи з елементами степ-аеробіки

Теоретичні знання

Термін «аеробіка» (походить від слова «аеробний», що означає кисневий) введений американським лікарем, фахівцем з оздоровчої фізичної куль-тури Кеннетом Купером. Аеробні
вправи змушують м’язи інтенсивно працювати, споживаючи багато кисню, але не настільки, щоб перевищити можливості серця і крові з його транспортування. Танцювальна аеро-

біка, або ритмічна гімнастика, — це поєднання засобів гімнастики і танцю

з музикою. Степ-аеробіка — це виконання нескладних за

Зміст уроку

 

10 – 12 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дозу-вання

 

 

Повідомлення нових знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

координацією рухів руками і ногами з використанням степ-платформи (сходинки заввишки 10—30 см) під музичний супровід. Завдяки сходженню на платформу та спусканню зміцнюються м’язи і зв’язки ніг, сильні рухи руками зміцнюють верхню частину тулуба. Є близько 250 способів сходження на платформу

Комплекс вправ степ-аеробіки

 

  1. В. п. — о. с. перед степ-платфор-мою. Ходьба на місці з високим підні-манням стегон.
  2. В. п. — те саме. Ходьба на місці, ноги нарізно.

3. В. п. — ноги    нарізно, руки на поясі. 1 — захлест лі­вою ногою в сто-рону — назад; 2              — в. п.; З — те саме правою ногою, 4 — в. п.

  1. В. п. — о. с. Ходьба на місці.
  2. В. п. — руки  на    поясі.
    1 — крок лівою ногою в сторо­ну; 2 —

в. п; 3 — те саме правою ногою; 4 —в. п..

  6.В. п.  руки до  плечей.
1 — ліву ногу носком на платформу, 

 

Зміст уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-12хв

 

15-20 с

 

 

15-20 с

 

16 разів

 

 

 

15с

16 разів

 

 

 

16 разів

кожною

 

Дозу-вання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нагадати правила техніки безпеки

Постава пряма, диха-ння вільне

 

Руки вільно

 

Постава пряма, диха-ння не затримувати

 

 

 

Вимагати синхронно-го виконання

 

 

Ноги в колінах не згинати

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

руки  угору;  2 — в. п.; 3 — те   саме   правою   ногою; 4 — в. п.

  1. В. п —  о.с. 1 — ліву ногу на платформу;  2 —  праву ногу на плат-форму;  3   ліву ногу на підлогу; 4 —               праву ногу на під­логу.
  2. Те саме з правої ноги.
  3. Те саме почерговою і правою ногами.

     10. В. п. — о. с.  1 ногу на плат-форму; 2 — праву ногу на платформу; 3 — ліву ногу на підлогу; 4 — праву ногу на підлогу; 5 — ліву ногу в сторо-ну; 6 — в.п.; 7 — праву ногу в сторону; 8 — в. п.

  1. Те саме з  правої  ноги.
  2. Ходьба на місці з високим підні-манням  стегон.

13. В. п. — о. с. 1 — ліву ногу на платформу; 2 — праву зігнуту ногу вперед, ліву руку вперед; 3 — праву ногу на підлогу; 4 — в. п.

14. Те саме з правої ноги.

  1. В. п. — о. с.  1  — ліву ногу на платформу; 2 — праву випрямлену ногу вперед, ліву руку вперед; 3 — праву ногу на підлогу, руку вниз; 4 —

ліву ногу на підлогу назад, упор на
п’ятку.

Зміст уроку

 

но­гою

 

8 разів

 

 

 

8 разів

16 разів

 

8 разів

 

 

 

 

 

8 разів

15-20 с

 

8 разів

 

 

 

8 разів

8 разів

 

 

 

 

 

Дозу-вання

 

 

Темп середній

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методичні вказівки

 

  1. Те саме з правої ноги.
  2. Ходьба   на   місці.

   18. Відновлення дихання. ЧСС за 10с

8 разів

 15—20 с

30 с

Дзеркальний показ

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Вправи стретчінгу (на розтягування)

1. Вправи для м'язів шиї

  1. В. п. — стійка ноги на­різно, руки на поясі. Нахил го­лови до правого плеча, зафік­сувати положення; в. п. Те саме до лівого плеча (10—30 с).
  2. Нахил голови вперед, на­магатися торкнутися підборід­дям    грудини    і    зафіксувати положення (10—30 с).
  3. Поворот голови праворуч, підборіддя підняти вгору і за­фіксувати положення; в. п. Те саме ліворуч (10—30 с).

2. Вправи для м'язів рук і плечового пояса

  1. В. п. — стійка ноги на­різно, руки в сторони. Обійня­ти себе за плечі,

намагаючись підняти лікті якомога вище і пересунути пальці ближче до
хребта. Зафіксувати положен­ня (10—30 с); в. п.

 2.В. п. — стойка ноги на­різно, руки угору. Праву руку зігнути в ліктьовому суглобі так, щоб  пальцями лопатки.

Натискуючи долонею лівої руки на лікоть правої (дуже обережно),

Зміст уроку

 

 

 

1 раз

 

 

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

Дозу-вання

Виконувати повільно під музичний супро-від

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

намагатися опустити долоню правої якомо­га нижче. Зафіксувати поло­ження (10—30 с); в. п. Те саме лівою рукою.

  1. В. п. — стійка ноги на­різно, руки в сторони. Повіль­но розвернути долоні вгору, з'єднати лопатки без больових відчуттів. Зафіксувати положення (10—30 с); в. п.
  2. В. п. — о. с. Розігнути в променево-зап'ястному суглобі зігнуті в кулак кисті. Зафіксу­вати (10—30 с); в. п.

3. Вправи для м'язів спини

   1.В. п. — упор стоячи на колінах.     1— округлити спину, голову опустити, напружити м'язи    живота    (зафік-сувати положення 10—60 с); 2— в. п.

2.В.п. — сід на   п'ятках. 1 — нахил тулуба вперед, руки вгору, намагатися притиснути голову до колін (зафіксувати положення 10—60 с);   2 — в. п.

4. Вправи для ніг

1. В. п. — стійка на лівій, права зігнута назад. Правою ру­кою притиснути праву ступню до сідниці.

   Зафіксувати; в. п.

 

Зміст уроку

 

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

Дозу-вання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Те саме іншою ногою. Те саме на степ-платформі (10—20 с).

2. В. п. — стійка правим боком до степ-платформи, пра­ва нога на степ-платформі. Зіг­нути ліву ногу, руки на стегно. Зафіксувати;  в.  п.  Те саме іншою ногою.

  1.  В. п. — лежачи на спині. Праву ногу вперед, захопити її за гомілку двома руками і по­тягнути до голови. Зафіксува­ти положення; в. п. Те саме
    іншою ногою (10—20 с).

    4.В. п. — стійка на трохи зігнутій правій нозі, ліва, ви­прямлена вперед, спирається на п’ятку, носок «на себе», упор руками в праве стегно. Незначний нахил тулуба вперед, спи­на

випрямлена. Зафіксувати; в. п. Те саме на   іншій    нозі (10-20 с). 

1 раз

 

1 раз

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

1 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина (5 6 хв)

1

Аутогенне тренування (див. додаток) під спокійну музику

2 хв

30 с

Сидіти на гімнасти-них лавах

2

ЧСС за 10с

30с

 

3

Підведення підсумків уроку

2 хв

 

4

Домашнє завдання: комплекс вправ для верхнього плечового поясу з обтяженням 0,5 кг

30 с

Роздати кожному на-друкований комплекс

5

Вихід із спортзалу під мелодію маршу

30 с

 

 

Додаток (аутогенне тренування)

Підготовка

1. Влаштовуюсь зручно. 

2. Влаштовуюсь якомога зручніше.

  1. Нікуди не поспішаю.
  2. Мене чекає приємна процедура.
  3. Дихаю повільно і спокійно. Дихаю із задоволенням.

Занурення

  1. Я заспокоююсь.
  2. Я спокійний, мені приємно.
  3. Обличчя спокійне.
  4. Усе моє тіло розслаблюється.
  5. Обличчя спокійне.
  6. Руки розслаблюються.
  7. Кисті рук розслаблюються,
  8. важчають і починають теплішати,
  9. теплішають.
  1. Передпліччя розслаблюються і теплішають.
  2. Плечі і лопатки розслаблюються і теплішають.
  3. Руки повністю розслаблені, теплі.
  4. Обличчя спокійне.
  5. Усе тіло спокійне.
  6. Ноги починають розслаблятись і теплішати.
  7. Стопи розслаблюються і теплішають.
  8. Гомілки розслаблюються і теплішають.
  9. Ноги повністю розслаблені, теплі.
  10. Усе тіло спокійне.
  11. Обличчя спокійне.
  12. Ноги розслаблюються.
  13. Спина розслаблюється і теплішає.
  14. Усе тіло абсолютно спокійне.
  15. Тілу приємно і зручно, воно відпочиває.

Вихід

  1. Я добре відпочив.
  2. Відчуття ваги залишає руки, ноги, усе тіло.
  3. Голова відпочила і свіжа.
  1. Я почуваюся добре.
  2. Настрій гарний, рівний.
  3. Я спокійний, упевнений у собі.
  4. Спокійно розплющую очі.

 

doc
Додано
20 березня 2019
Переглядів
1382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку