Федорченко Анатолій
учитель вищої категорії, вчитель-методист
Великозагорівської ЗОШ І-ІІІ ст.,
Плисківської сільської ради,
Чернігівської області.
План – конспект
проведення інноваційного уроку
по фізичній культурі
для учнів 10 класу
Тема: Атлетизм і загальна фізична підготовка
Мета:
розвивати силову витривалість, зміцнювати всі м’язові групи аеробними вправами;
ознайомити з комплексом вправ степ-аеробіки з платформою;
закріпити знання, навички та вміння виконувати серію вправ з обтяженням 0,5 кг для верхнього плечового поясу і м’язів спини;
сприяти розвитку силових якостей, координації рухів, гнучкості, відчуття ритму, пластичності;
формувати свідоме ставлення до здорового способу життя, збереження та зміцнення власного здоров’я;
сприяти вихованню наполегливості, рішучості, самодисципліни у досягненні мети, почуття прекрасного, естетичного ставлення до музики, танцю.
Інноваційні засоби занять оздоровчої спрямованості: степ-аеробіка, вправи з обтяженням, вправи для розвитку гнучкості (стретчінг).
Місце: спортивний зал.
Інвентар та обладнання: секундомір, пляшки з піском вагою 0,5 кг (по 2 шт. на кожного учня), степ-платформи (гімнастичні лави), магнітофон, аудіозаписи.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозу- вання |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (12 – 14 хв) |
|||
1 |
Вхід до залу під мелодію маршу. |
30 с |
Стройовим кроком в колоні по одному |
2 |
Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку |
2 хв |
Перевірити зовнішній вигляд |
3 |
ЧСС за 10 с |
30 с |
Норма 60-85 уд/хв |
4 |
Спортивні новини |
1хв 30с |
Повідомлення учнів |
5 |
Повороти на місці |
30 с |
Виконувати чітко |
6 |
Ходьба:
|
1 - 2 хв По 15 м |
Фронтальний метод у колону по одному, дистанція два кроки. Темп середній, три-мати поставу, дихати вільно |
7
№ з/п |
Біг:
Зміст уроку
|
1 – 2 хв
Дозу- вання |
Темп середній, дистанція 2 кроки.
Організаційно-методичні вказівки |
|
в сторони - вниз;
|
|
|
8 |
Перешикування з колони по одному в колону по два |
30 с |
Вимагати чіткого виконання. |
9
№ з/п |
Загальнорозвивальні вправи в парах 1.В.п. – стоячи впритул в колоні, руки вниз, тримаючись за руки. 1 – 2 – дугами руки вгору, 3 – 4 – в.п. 2.В.п.стоячи впритул обличчям один до одного, руки в сторони, тримаючись за руки. 1 – ліву назад на носок, руки вгору, 2 – в.п. 3 – праву назад на носок, руки вгору; 4 – в.п. 3.В.п. – стоячи на відстані кроку один від одного, руки на плечі. 1 – нахил вліво; 2 – в.п.; 3 – нахил вправо; 4 – в.п. 4.В.п. – стійка ноги нарізно, нахил прогнувшись, руки на плечі партнеру. Пружинні нахили вперед. 5.В.п. – стоячи спиною один до одного, руки вгору, тримаючись за руки. 1 – випад лівою, нахил назад; 2 – в.п.; 3 – випад правою, нахил назад; 4 – в.п.
Зміст уроку
|
5 – 6 хв 8 разів
8 разів
8 разів
10 разів
8 разів
Дозу- вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|
6.В.п. – стоячи спиною один до одного у вузькій стійці, руки вгору, тримаючись за руки. 1 – 3 – перший робить нахил вперед, другий тримає тулуб прямим;4 – в.п. І навпаки. 7.В.п. – сточи на півкроку один від одного, тримаючись під руки.1 – присід; 2 – встати; 3 – 4 те ж. 8.В.п. – стоячи на відстані півкроку один від одного, руки на плечі. 1 – 4 стрибки обертаючись за часовою стрілкою; 5 – 8 – в другу сторону. Ходьба на місці. |
8 разів
10 разів
16 – 20 разів
30 с |
Відновлення дихання |
10 |
ЧСС за 10с |
30 с |
|
ІІ. Основна частина (26 – 27 хв) |
|||
1
№ з/п |
І.Загальнорозвивальні вправи для верхнього плечового поясу з обтяженням 0,5 кг 1.Пляшки вниз – знизування плечима. 2.Пляшки біля плечей – почергове простягання рук уперед. 3.Пляшки біля плечей – почергове випрямлення рук угору. 4.Пляшки біля стегна спереду долонями до себе - одночасне згинання рук в ліктях. 5. Пляшки біля стегна спереду долонями від себе - одночасне Зміст уроку
|
8 – 10 хв
8 разів 8 разів
8 разів
10 разів
10 разів
Дозу-вання |
Пряма постава Розпрямляти руки
Над собою
Лікті притискати до себе
Лікті притискати до себе. Організаційно-методичні вказівки |
|
згинання рук в ліктях. 6.В.п. – пляшки біля стегна долонями до себе – простягання вперед обох рук. 7.В.п. – пляшки біля стегна долонями до себе – відведення рук у сторони. 8.В.п. – пляшки підняти вгору – оберти прямими руками вперед і назад. 9.В.п. – пляшки до плечей – скручування корпуса. 10.В.п. – те саме – нахили тулуба праворуч і ліворуч. ЧСС за 10с |
10 разів
10 разів
По 10 разів 16 разів
8 разів
30с |
Не махати руками, а виводити силою. Не махати руками, а виводити силою. Руки тримати зігнутими в ліктях. Черевні м’язи не розслабляти. Спина пряма. |
2
№ з/п |
ІІ. Загальнорозвивальні вправи з елементами степ-аеробіки Теоретичні знання
Термін «аеробіка» (походить від слова «аеробний», що означає кисневий) введений американським лікарем, фахівцем з оздоровчої фізичної куль-тури Кеннетом Купером. Аеробні біка, або ритмічна гімнастика, — це поєднання засобів гімнастики і танцю з музикою. Степ-аеробіка — це виконання нескладних за Зміст уроку
|
10 – 12 хв
Дозу-вання |
Повідомлення нових знань
Організаційно-методичні вказівки |
3
№ з/п |
координацією рухів руками і ногами з використанням степ-платформи (сходинки заввишки 10—30 см) під музичний супровід. Завдяки сходженню на платформу та спусканню зміцнюються м’язи і зв’язки ніг, сильні рухи руками зміцнюють верхню частину тулуба. Є близько 250 способів сходження на платформу Комплекс вправ степ-аеробіки
3. В. п. — ноги нарізно, руки на поясі. 1 — захлест лівою ногою в сто-рону — назад; 2 — в. п.; З — те саме правою ногою, 4 — в. п.
в. п; 3 — те саме правою ногою; 4 —в. п..
6.В. п. — руки до плечей.
Зміст уроку
|
10-12хв
15-20 с
15-20 с
16 разів
15с 16 разів
16 разів кожною
Дозу-вання |
Нагадати правила техніки безпеки Постава пряма, диха-ння вільне
Руки вільно
Постава пряма, диха-ння не затримувати
Вимагати синхронно-го виконання
Ноги в колінах не згинати
Організаційно-методичні вказівки |
№ з/п |
руки угору; 2 — в. п.; 3 — те саме правою ногою; 4 — в. п.
10. В. п. — о. с. 1 — ногу на плат-форму; 2 — праву ногу на платформу; 3 — ліву ногу на підлогу; 4 — праву ногу на підлогу; 5 — ліву ногу в сторо-ну; 6 — в.п.; 7 — праву ногу в сторону; 8 — в. п.
13. В. п. — о. с. 1 — ліву ногу на платформу; 2 — праву зігнуту ногу вперед, ліву руку вперед; 3 — праву ногу на підлогу; 4 — в. п. 14. Те саме з правої ноги.
ліву ногу на підлогу назад, упор на Зміст уроку
|
ногою
8 разів
8 разів 16 разів
8 разів
8 разів 15-20 с
8 разів
8 разів 8 разів
Дозу-вання |
Темп середній
Організаційно-методичні вказівки |
|
18. Відновлення дихання. ЧСС за 10с |
8 разів 15—20 с 30 с |
Дзеркальний показ |
4
№ з/п |
Вправи стретчінгу (на розтягування) 1. Вправи для м'язів шиї
2. Вправи для м'язів рук і плечового пояса
намагаючись підняти лікті якомога вище і пересунути пальці ближче до 2.В. п. — стойка ноги нарізно, руки угору. Праву руку зігнути в ліктьовому суглобі так, щоб пальцями лопатки. Натискуючи долонею лівої руки на лікоть правої (дуже обережно), Зміст уроку
|
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
Дозу-вання |
Виконувати повільно під музичний супро-від
Організаційно-методичні вказівки |
№ з/п |
намагатися опустити долоню правої якомога нижче. Зафіксувати положення (10—30 с); в. п. Те саме лівою рукою.
3. Вправи для м'язів спини 1.В. п. — упор стоячи на колінах. 1— округлити спину, голову опустити, напружити м'язи живота (зафік-сувати положення 10—60 с); 2— в. п. 2.В.п. — сід на п'ятках. 1 — нахил тулуба вперед, руки вгору, намагатися притиснути голову до колін (зафіксувати положення 10—60 с); 2 — в. п. 4. Вправи для ніг 1. В. п. — стійка на лівій, права зігнута назад. Правою рукою притиснути праву ступню до сідниці. Зафіксувати; в. п.
Зміст уроку
|
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Те саме іншою ногою. Те саме на степ-платформі (10—20 с). 2. В. п. — стійка правим боком до степ-платформи, права нога на степ-платформі. Зігнути ліву ногу, руки на стегно. Зафіксувати; в. п. Те саме іншою ногою.
4.В. п. — стійка на трохи зігнутій правій нозі, ліва, випрямлена вперед, спирається на п’ятку, носок «на себе», упор руками в праве стегно. Незначний нахил тулуба вперед, спина випрямлена. Зафіксувати; в. п. Те саме на іншій нозі (10-20 с). |
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
|
|
ІІІ. Заключна частина (5 — 6 хв) |
|||
1 |
Аутогенне тренування (див. додаток) під спокійну музику |
2 хв 30 с |
Сидіти на гімнасти-них лавах |
2 |
ЧСС за 10с |
30с |
|
3 |
Підведення підсумків уроку |
2 хв |
|
4 |
Домашнє завдання: комплекс вправ для верхнього плечового поясу з обтяженням 0,5 кг |
30 с |
Роздати кожному на-друкований комплекс |
5 |
Вихід із спортзалу під мелодію маршу |
30 с |
|
Додаток (аутогенне тренування)
Підготовка
1. Влаштовуюсь зручно.
2. Влаштовуюсь якомога зручніше.
Занурення
Вихід