Урок для учнів 3 класу "Рід,рідня.родина"

Про матеріал

Матеріал уроку можна використовувати як виховний захід та проектну діяльність на уроці "Я у світі".та "Я досліджую світ".У підготовці до уроку брали участь і батьки учнів, досліджували історію прізвища та готували презентації власної родини.

Перегляд файлу

 Шуть Лариса Петрівна

вчитель вищої кваліфікаційної категорії

КЗ,,Сахновщинський НРЦ,,

Харківської обласної ради

смт. Сахновщина

Харківської обл.

                                             Урок  Я у світі . 3клас 

 

Тема: Рід, рідня, родина

Мета: Знати в вміти розрізняти значення таких слів: «родина», «рідня», «рід», «родовід». Розширювати пізнавальний інтерес учнів. Учити самостійно робити висновки.  Виховувати шану до найближчих, найрідніших людей, старших членів родини; формувати почуття обов’язку перед батьками у сім’ї, бережне ставлення до сімейних традицій, любов до рідної землі. Підтримувати дружні стосунки у класі.

Обладнання : картки-малюнки із зображенням родини, музичний кліп на пісню ,,Україна,, гурту МалДіви, фотокартки із сімейного альбому родин учнів, аплікація квітки з прислів’ями та приказками про родину.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок учнів.

 

                                            Хід уроку

І. Організація класу.

( Діти і вчитель торкаються долоньками один одного, нервово-психологічний настрій учнів на початок уроку)

Тепло своїх долоньок

Тобі я віддаю,

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

(учні слухають вірш)

У нашого Омелька

Велика сімейка:

Дві бабусі та дідусь,

Тато, мама, дві сестрички,

Кіт Мурко і пес Сірко.

Всі вони живуть у мирі на квітучий Україні.

Вчитель:

-Про що розповідається у цьому вірші?(відповіді учнів)

-Де живе дружня родина?(відповіді учнів)

ІІІ. Визначення теми та мети уроку, мотиваційна підготовка учнів до сприймання нового.

Отже, ви молодці і правильно визначили тему вірша. На нашому  занятті ми теж будемо говорити про родину, хто є її членами, кого ми називаємо ріднею. А також познайомимось із членами ваших родин.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Перед вами розміщені картки-малюнки, подивіться уважно і скажіть , хто на них зображений? 
  • Так, це сім’я!
  • А якими ще словами ми можемо назвати цих людей, та їхні стосунки? (діти дають відповіді: рід, рідня, родина).

 Родина-це спільне проживання певної кількості осіб, що мешкають в одному будинку та ведуть спільне господарство і побут.

Рід-це ряд поколінь, що проходять від одного предка, зв’язані кровним родинним зв’язком, схожі зовні, звичками та манерами.

 -Отже, сім'я складається з тата, мами і дітей. Від кожного з них залежить щастя сім'ї. Сім'я — це сім Я, але вони об'єднані в одне міцне слово СІМ'Я.

Кожна сім’я має свій родовід.

— Подивіться на це незвичайне дерево. Це дерево родоводу.

 

 

Скажіть, з кого складається рід. Так, це:

- прапрадідусі і прапрабабусі

- прадідусі і прабабусі

- тато і мама

- ти і сестричка

— Як ви думаєте, що об'єднує ваш рід? Кожен рід?

(Прізвище.) Звідки воно взялося? Наші батьки допомогли нам і склали коротенькі розповіді про свій рід. Заслухаємо ці розповіді.

— Чому ваш рід має таке прізвище?

Пофантазуємо. (Учні читають уривок вірша.)

Ріка вмирає без джерел,

Дерева сохнуть без коріння.

У ріднім краї ти — орел,

Твій родовід тут покоління.

 

 

-Про родину існує багато приказок та прислів’їв. Прочитайте їх та виберіть для себе одне і поясніть , як ви його розумієте 

 

Прислів’я та приказки

  1. На сонці тепло, а біля матері добре.
  2. Без сім’ї нема щастя на землі.
  3. У добрих батьків добрі й діти.

Прислів’я доводить, що хороша сім’я-це найбільше щастя на землі. І в тій сім’ї лад-де є повага та любов один до одного, турбота про дітей та батьків.

V. Фізкультхвилинка.

C:\Users\арсен\Pictures\2012-09-01 001\Yzobrazhenye-936-1024x768.jpgГоробчики прилетіли,

На калину тихо сіли.

Посиділи, подзьобали,

Покрутились. Повертілись.

І за парти тихо сіли.
 

VI. Робота за підручником.

Ст.37-38 (прочитати, дати відповіді на запитання).

Вчитель:

Кожен з вас має теж свою родину: у одних вона маленька, а у інших велика.

Кожен із вас приготував фото своєї родини та маленьку картку- презентацію.

-Час познайомити нас із своїми родинами.

 

C:\Users\арсен\Desktop\Зелена планета\20161118_110901.jpg

(Діти по черзі виходять до дошки та розповідають про членів своєї родини, їх захоплення та уподобання. Цікаві сімейні традиції , сімейні свята).

C:\Users\арсен\Desktop\Зелена планета\20161118_110944.jpg

Тож почнемо(на дошці розміщене зображення будиночків, де вчитель по-черзі виступів учнів буде розташовувати фото родин учнів).

Після закінчення презентацій учнів вчитель схематично окреслює будиночки в карту України.

 

C:\Users\арсен\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\3LGVXOQL\FlagMap_of_Ukraine[1].png

-Отже, ви справжні молодці і підготували цікаві розповіді про життя та захоплення ваших рідних. Тож погляньте на дошку, що ви бачите? Утворилась одна велика родина, що мешкає на квітучій Україні.

Музичний кліп на пісню «Україна» гурту МалДіви.

VII. Підсумок.

Вчитель:

-Лише у мирі, дружбі та повазі ми можемо жити, творити, створювати власні родини та прославляти свій рідний край!

-Я мушу сказати, що ми з вами теж одна велика родина. А щасливе життя у ній підтримує дружба.

C:\Users\арсен\Desktop\Зелена планета\20161118_111046.jpg

 

У кожного з вас є маленьке сердечко. Чому сердечко? Бо воно символ любові, ніжності, доброти. Напишіть на них своє ім’я і прикріпіть на ось це велике серце-що є серцем нашого класу. І це означає, що ми одна велика родина в якій всі будуть любити, піклуватися та поважати один одного.

Дякую!

 

 

 

 

docx
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
1897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку