Розробка допоможе учням 6 класів закріпити знання, уміння і навички учнів використовувати відсоткове відношення, пропорцій, дій з числами для розв'язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв'язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального розподілу робочого матеріалу.
ЗАНЯТТЯ
ВИШИВКА І БІЗНЕС-ЗАДАЧІ
Мета: закріплення знань, умінь і навичок учнів використання
відсоткового відношення, пропорцій, дій з числами для розв’язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв’язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального розподілу робочого матеріалу.
Хід заняття:
I .Організація роботи
На занятті ми будемо
Не просто слухати,а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
II . Актуалізація опорних знань
Метод “Асоціативна квітка”. Визначення особистісного бачення поняття “Вишивка”.
На дошці закріплюється “серцевина” квітки з написом “Вишивка”. Кожен учасник отримує “пелюстку”.
Кожному учаснику пропонується після трихвилинного обговорення записати на “пелюстках” кілька слів – асоціацій поняття “Вишивка” (або дати коротке визначення означеному поняттю). Учасники презентують результат обговорення і прикріплюють “пелюстки” навколо «серцевини».
III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
Розв’язання проблемної ситуації.
«Вишивала мама синіми нитками,
Зацвіли волошки буйно між житами.
Узяла матуся червоненьку нитку-
Запалали маки у пшениці влітку».
Дивимось на вишивку, зображену на рисунку, і постають питання:
Відповісти на ці питання допоможе математика, а саме розв’язання задач практичного змісту, що допоможуть нам виконати точну, правильну, пропорційну, симетричну вишивку рушника з економічними затратами.
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота в парах
Наступне завдання пропонується виконати в парах .
На партах лежать картки із зображенням вишитих рушників. Вашим завданням буде визначити, на якому з рушників відсоткове відношення площ, які вишиті червоними і чорними нитками, складає 50%.
Бізнес-задачі і вишивка
4. Для вишивки рушника треба 4, 2 м нитки. Скільки коштуватимуть нитки,
якщо 1 м нитки коштує 24 грн?
5. Треба вишити рушник. Частина вишивки має форму прямокутника зі сторонами 6 см і 2 см. Розділіть прямокутник на 12 рівних частин. Зафарбуйте 5 частин червоним олівцем, а 3 частини — чорним. Запишіть за допомогою дробів:
V. Закріплення матеріалу
Ця карта України характеризує орнамент у вишивці для кожного регіону. Розгляньте орнамент у вишивці Донецького регіону. Охарактеризуйте, нитки яких кольорів треба придбати для того, щоб вишити рушник; які вивчені правила (симетрії, пропорції, відсоткові відношення і т.д.) треба застосувати для того, щоб вишити рушник, на якому буде зображений орнамент Донецького регіону?
VI. Підсумок уроку (РЕФЛЕКСІЯ)
Усна рефлексія
« Після цього уроку я зрозумів»
« Найбільше мене вразило на уроці»
« Я хочу більше дізнатись…»