Урок для учнів 6 класів "Бізнес-задачі"

Про матеріал

Розробка допоможе учням 6 класів закріпити знання, уміння і навички учнів використовувати відсоткове відношення, пропорцій, дій з числами для розв'язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв'язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального розподілу робочого матеріалу.

Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ

 

ВИШИВКА І БІЗНЕС-ЗАДАЧІ

       Мета: закріплення знань, умінь і навичок учнів використання

відсоткового відношення, пропорцій, дій з числами для розв’язання практичних задач; навчання практичному застосуванню вивчених алгоритмів для розв’язання задач з економічним змістом, формування варіаційного та алгоритмічного мислення, розвиток навичок раціональних обчислень, культури  математичного писемного мовлення, формування вміння раціонального розподілу робочого матеріалу.

Хід заняття:

I .Організація роботи

На занятті ми будемо

Не просто слухати,а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

II . Актуалізація опорних знань

 Метод “Асоціативна квітка”. Визначення особистісного бачення поняття “Вишивка”.

На дошці закріплюється “серцевина” квітки з написом “Вишивка”. Кожен учасник отримує “пелюстку”.

 

 

 

 

 

 

 

Кожному учаснику пропонується після трихвилинного обговорення записати на “пелюстках” кілька слів – асоціацій поняття “Вишивка” (або дати коротке визначення означеному поняттю). Учасники презентують результат обговорення і прикріплюють “пелюстки” навколо «серцевини».

III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

Розв’язання проблемної ситуації.

«Вишивала мама синіми нитками,

Зацвіли волошки буйно між житами.

Узяла матуся червоненьку нитку-

Запалали маки у пшениці влітку».

 

C:\Users\789\Desktop\Звіт 2016-2017\297642_802384_1347453357.jpg

 

 Дивимось на вишивку, зображену на рисунку, і постають питання:

  • Яких ниток треба більше: щоб вишити волошки чи, щоб вишити маки?
  • Які квіти займають на маминому рушнику більше місця?
  • Яке співвідношення  площ, відведених під волошок і відведених під маки на рушнику?
  • Як раціонально розподілити матеріал, щоб зберегти симетрію рисунка і мати незначні економічні витрати?

Відповісти на ці питання допоможе математика, а саме розв’язання задач практичного змісту, що допоможуть нам виконати точну, правильну, пропорційну, симетричну вишивку рушника з економічними затратами.

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота в парах

   Наступне завдання пропонується виконати в парах .

   На партах лежать картки із зображенням вишитих рушників.  Вашим завданням буде визначити, на якому з рушників відсоткове відношення площ, які вишиті червоними і чорними нитками, складає  50%.

C:\Users\789\Desktop\Звіт 2016-2017\869_vyshytyj9.jpg C:\Users\789\Desktop\Звіт 2016-2017\9908b03dd53b75ca81c58437a54f58d7.jpg

C:\Users\789\Desktop\Звіт 2016-2017\вишиті рушники.jpg C:\Users\789\Desktop\Картинки\image128.jpg

 Бізнес-задачі і вишивка

  1. На вишивку одного рушника вистачає 2 м ниток червоного кольору і 1,5 м ниток чорного кольору. Скільки рушників можна вишити, якщо придбали 8 м ниток червоного кольору і 6 м ниток чорного кольору?

 

  1. Для вишивки сорочки Тетянка бере подвійну нитку, а Оксанка – одинарну. Оксанці вистачає 6,2 м ниток. Скільки метрів ниток треба Тетянці для вишивки такої самої сорочки?

 

 

  1. Якщо слідувати традиціям української вишивки, то для вишивки рушника використовують нитки двох кольорів: чорна – то журба, червона – то кохання. Визначте, чи на поданому рушнику «журба» і «кохання» займають однакові площі?

C:\Users\789\Desktop\Картинки\content_full (2) (Small).jpg

 

4. Для вишивки рушника треба 4, 2 м нитки. Скільки коштуватимуть нитки,

якщо 1 м нитки коштує 24 грн?

 

5. Треба вишити рушник. Частина вишивки має форму прямокутника зі сторонами 6 см і 2 см. Розділіть прямокутник на 12 рівних частин. Зафарбуйте 5 частин червоним олівцем, а 3 частини — чорним. Запишіть за допомогою дробів:

  1.  яка частина прямокутника зафарбована;
  2.  яка частина  прямокутника зафарбована червоним кольором;
  3.  яка частина прямокутника зафарбована чорним кольором;
  4.  яка частина прямокутника не зафарбована.

 

 

 

 

V. Закріплення матеріалу

    Ця карта України характеризує орнамент у вишивці для кожного регіону.  Розгляньте орнамент у вишивці Донецького регіону. Охарактеризуйте, нитки яких кольорів треба придбати для того, щоб вишити рушник; які вивчені правила (симетрії, пропорції, відсоткові відношення і т.д.) треба застосувати для того, щоб вишити рушник, на якому буде зображений орнамент Донецького регіону?

VI. Підсумок уроку (РЕФЛЕКСІЯ)

Усна рефлексія

 « Після цього уроку я зрозумів»

  « Найбільше мене вразило на уроці»

  « Я хочу  більше  дізнатись…»

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
1384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку