Урок "Кругові та стовпчасті діаграми" 6 клас

Про матеріал

Розробка уроку з комп'ютерною підтримкою, учні на кожному етапі уроку вносять дані про отримані бали і на кінець уроку складається діаграма отриманих балів. Для кожної групи „Ветеринари", „Геологи", „Лікарі", „Маркетологи" підібрані цікаві матеріали.

Перегляд файлу

Урок  математики у 6 класі

 

Тема.  Кругові та стовпчасті діаграми

Мета. Сформувати уявлення про поняття „діаграми”, ознайомити учнів із поданням інформації у вигляді діаграм. Навчати учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх; розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв’язувати прикладні задачі. Виховувати відповідальність, вміння працювати колективно.

Тип уроку. Комбінований урок.

Технологія проектів.

Обладнання та матеріали. Мультимедійний проектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

 

І.   Забезпечення емоційної готовності

 Учитель. Усміхніться один одному, і до вас прийде радісний настрій. Будьте впевнені, задоволені собою. А людина лише тоді може бути задоволена, коли досягає успіху. Сподіваюся, в кінці уроку кожен із вас зможе сказати: „Мені це вдалося!” Удачі вам!

 

IІ.  Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, плану та завдання  уроку

 

  1. Повідомлення теми уроку (слайд 1, 2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 2

 

  1. Розгадування кросворду (слайд 3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

Питання.

 

  1. Одна сота частина будь-чого…
  2. Як ще називають частку двох чисел?
  3. План, за яким виконують завдання.
  4. Частина площини, обмежена колом.
  5. Частина круга між двома радіусами.
  6. Прилад для вимірювання кутів.
  7. Частина прямої, що має початок і немає кінця.
  8. Геометричні фігури, що бувають тупі, прямі, гострі, розгорнуті.

 

Відповіді. (Слайд 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Слайд 4

Ключове слово. ДІАГРАМИ

 

План уроку. (Слайд 5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5

ІІІ. Мотивація. Формування та засвоєння нових знань

 

1) Поняття „діаграма”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5

 

2) Види діаграм

Мотивація. Для створення позитивної мотивації залучено якомога більше фактичного матеріалу – приклади різних видів діаграм (слайд 7), приклади використання учнями у найближчому майбутньому знань і вмінь із даної теми на уроках географії, інформатики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Слайд 6

 

Учні заздалегідь були поділені на групи: „Ветеринари”, „Геологи”, „Лікарі”, „Маркетологи”. Кожна група мала своє випереджувальне завдання. „Ветеринари”: з’ясувати, скільки років можуть жити в неволі (в зоопарку) шимпанзе, кінь, верблюд, крокодил, лисиця, олень. „Геологи”: дізнатися балансові запаси в Україні нафти, торфу, сірки, глини, графіту,гіпсу. „Лікарі”: дослідити, скільки часу має витрачати шестикласник протягом доби на повноцінний сон, на навчання, на відпочинок, на виконання домашніх завдань, на заняття спортом та допомогу батькам. „Маркетологи”: дізнатися, якою є вартість відпочинкових турів до Тунісу, Єгипту, Туреччнини, Марокко, Яремче, Моршину. 

 

3) Приклад стовпчастої діаграми та її читання.

 

Учитель. Скоро Новий рік. Гномики також готуються до свята. За рік вони підросли, і їм потрібно купити нові костюми Діда Мороза. Щоб виміряти свій новий зріст, гномики скористалися ростоміром.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

Учитель. Якщо відобразити зріст гномів у вигляді прямокутників, то ми і отримаємо стовпчасту діаграму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 8

 

Учитель. Спробуйте прочитати подану діаграму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 9

 

4) Приклад кругової діаграми та її читання.

 

Читання кругової діаграми учителем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 10

 

5 - 6) Побудова стовпчастої та кругової діаграм

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11

 

 

 

Учитель. Діаграми ми з вами побачили і „прочитали”. Але як їх побудувати? Алгоритм побудови діаграм подано у пам’ятці. Прослідкуємо кожен етап побудови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд мультимедійних матеріалів „Математика 6 клас. Програмно-методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх закладів.”, розроблений ПП „Контур плюс”, урок 199, епізоди 5, 8.

 

 

IV. Формування та засвоєння вмінь

 

Учитель. Сучасні технічні засоби дають нам можливість скласти і представити ту чи іншу діаграму без особливих зусиль. Але в житті ми потрапляємо в різні ситуації. Наприклад, потрібно виступити на конференції чи засіданні, представити свій звіт, а комп’ютера під рукою немає. Тому потрібно вміти складати діаграми власноруч.

 

Робота над проектом

Матеріали досліджень кожна група має на столі. Головуючий роздає кожному члену групи завдання, кожен виконує свою частину і разом вони будують діаграму.

 

Завдання 1. До задачі 1 побудувати стовпчасту діаграму. Кожен учасник групи виконує відповідні обчислення та відмірює смужку відповідного кольору.

В умові завдання 1 використана інформація, здобута учнями при виконанні випереджувального завдання.

 

Завдання 2. До задачі 2 побудувати кругову діаграму. Для побудови кругової діаграми кожному члену групи роздано набір секторів круга( із 5-6 секторів один правильний), необхідно обчислити і вибрати саме той сектор, що відповідає умові завдання. Після чого вся група збирає діаграму.

 

 

 

Група „Ветеринари”

 

  1. Побудуйте стовпчасту діаграму, користуючись даними про тривалість життя деяких тварин: шимпанзе – 60 років; кінь – 20 років; верблюд – 25 років; крокодил – 40 років; лисиця – 20 років;  олень – 15 років.
  2. Побудуйте кругову діаграму за відомими даними. В Рівненському місцевому зоопарку наступна наповнюваність тварин: мавпи – 20%; домашні тварини – 5%; птахи – 25%; парнокопитні – 17,5%; дикі тварини – 22,5%; екзотичні тварини – 10%.

 

Група „Маркетологи”

 

  1. У таблиці подано вартість відпочинкових турів у різні країни. Побудуйте стовпчасту діаграму вартості цих турів.

 

 

Країна

Ціна, у.о.

Туніс

520

Єгипет

540

Туреччина

745

Марокко

480

Яремче

200

Моршин

230

 

  1. Побудуйте кругову діаграму замовлень путівок за минулий рік:          Туніс – 5%; Єгипет – 25%; Туреччина – 30%; Марокко – 5%;             Яремче – 20%; Моршин – 15%.

 

Група „Лікарі”

 

  1. Побудуйте стовпчасту діаграму розподілу часу учня протягом доби, якщо на сон він витрачає 9 годин, на навчання – 6 годин,                       на виконання домашньої роботи і допомогу батькам – 2 години,            на відпочинок – 3 години, телевізор – 1,5 години, на заняття спортом – 1 годину.
  2. Побудуйте стовпчасту діаграму за рекомендаціями лікарів про добову потребу в їжі: І сніданок – 25%, ІІ сніданок – 10%, обід – 40%, полудник – 5%, вечеря – 15%, ІІ вечеря – 5%.

 

Група „Геологи”

 

  1. Побудуйте стовпчасту діаграму балансових запасів корисних копалин України за такими даними: нафта – 140 млн.т,  торф – 660 млн.т, сірка – 530 млн.т, глина – 520 млн.т,   графіт – 125 млн.т, гіпс – 460 млн.т.
  2. Побудуйте кругову діаграму складу земної кори за таблицею:

 

Елементи

Вміст, %

Кисень

50

Кремній

25

Алюміній

7

Залізо

4

Водень

5

Інші елементи

9

 

 

 

 

 

 

 

Презентація проекту

 

Результати групової роботи вивішуються на дошці, і представник іншої групи пробує прочитати створену діаграму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Рефлексивно-оцінювальний етап

 

- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

- Чи цікаво вам було працювати?

- Чи задоволені ви результатами своєї роботи і можете з радістю сказати:„ Мені це вдалося!”

Оцінювалася робота учнів таким чином: консультант після кожного етапу уроку вносив відповідний бал у вказану таблицю, а результат групи дублював у таблицю в ноутбуці (слайд 12). Після підведення підсумків роботи (таблиця на Лист 1), перейшовши на Лист 2 (слайд 13), учні побачили стовпчасту діаграму „Підкорення вершини знань” – відображення результатів роботи груп. Було визначено групу-переможця.   

 

 Результати роботи в групі_______________________

 

     Прізвище учня

 

 

Етап уроку

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

Побудова стовпчастої діаграми

 

 

 

 

 

 

 

 

Побудова кругової діаграми

 

 

 

 

 

 

 

 

Читання стовпчастої діаграми

 

 

 

 

 

 

 

 

Читання кругової діаграми

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 13

 

VI. Домашнє завдання

 

Творче завдання виконати на аркуші формату А4, використовуючи фотографії, малюнки, ілюстрації з журналів.

 

Група „Ветеринари”. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми, дослідивши вагу членів вашої родини. 

 

Група „Маркетологи”. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми, дослідивши зріст членів вашої родини.

 

Група „Лікарі”. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми, дослідивши вік членів вашої родини. 

 

Група „Геологи”. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми, дослідивши об’єм виконання домашніх обов’язків членами вашої родини.   

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархeта Олeна Володимирівна
    Дуже гарний урок, обов'язково візьму собі на замітку!дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
12221
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку