Урок "Do you like movies?" 7 клас О.Д. Карпюк (Unit 4 leisure time, lesson 1 entertain yourself)
Тема заняття: “Do you like movies?”
Тип заняття: з домінантою «Практичне застосування нового лексичного матеріалу»
Вид заняття: заняття з розвитку вмінь читання, монологічного та писемного мовлення.
Цілі заняття:
Практичні цілі:
- навчити учнів новим лексичним одиницям та закріпити вивчене на практиці;
- навчити учнів читати текст ( ex 1 p. 142) та розвивати вміння та навички пошукового читання;
- навчити учнів утворювати монолог;
- навчити учнів аналізувати та узагальнювати отриману інформацію, розвивати та висловлювати власну точку зору;
- систематизувати навички учнів з писемного мовлення з використанням нових лексичних одиниць
Освітні (соціокультурні) цілі:
- розширювати соціокультурні знання учнів;
- розвивати обізнаність учнів стосовно різноманітних жанрів кіно
Виховні цілі:
- виховувати у учнів культуру спілкування англійською;
- виховувати у учнів такі риси характеру як допитливість, критичне мислення, а також активність (виховувати у учнів прагнення розкрити свою індивідуальність та висловити власну точку зору, а також відчуття впевненості у собі під час виступу перед аудиторією)
Розвиваючі цілі:
- розвивати у учнів пізнавальні,аналітичні та мовленнєві здібності;
- розвивати у учнів логічне мислення, увагу, пам’ять;
- розвивати у учнів мовну здогадку.
Оснащення заняття: підручник Англійська мова 7 клас - О. Д. Карп’юк - Астон 2015 роздруківки із вправами, стікери, дошка
3.3.1 СХЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Етапи та прийоми заняття
|
хв. |
І. Початок заняття: |
|
1. Привітання. Організаційний момент |
1 хв. |
3 хв. |
|
Основна частина заняття: |
|
ІІ. Читання тексту (ex 1 p.142) 1. Формулювання комунікативного завдання |
1 хв. |
2. Зняття лексичних труднощів. |
4 хв. |
3. Читання тексту і його послідовний переклад |
20 хв. |
4. Обговорення прочитаного матеріалу |
2 хв. |
III. Виконання вправ з новим лексичним матеріалом по темі “Procedures” |
|
1. Формулювання комунікативного завдання |
1 хв |
2. Виконання вправ з тематики |
10 хв |
3. Супутнє обговорення і перевірка виконання вправ |
1 хв. |
IV. Заключна частина заняття |
|
Повідомлення домашнього заняття |
1 хв |
Підбиття підсумків заняття |
1 хв |
3.3.2 ХІД РОБОТИ
Етап. Прийом. |
Зміст роботи |
ЕТАП І Початок заняття
Прийом 1 Привітання. Організаційний момент
Прийом 2 Мовленнєва зарядка
|
T.: Good morning, dear students! How are you today? Let’s mark the absentees. So, who is absent today? What is the reason?
T.: People watch movies in different ways. Which ways do you prefer to watch movies? You have stickers on your desks and your task is to come to the blackboard and to put the sticker with your name on it to these items. You can choose several • From a DVD • From the Internet • At the cinema • On a TV • On a computer • On a phone T.: Okay, now I want you to ask your partner some questions. Answer the questions. 1. Do you often go to the cinema? 2. Which do you prefer: to see a film over TV or on the screen in the cinema? 3. What film have you seen recently? 4. What movie would you advise us to see? |
Основна частина заняття
Етап ІІ Читання тексту ( ex 1 p.142) Прийом 1 Формулювання комунікативного завдання
Прийом 2 Зняття лексичних труднощів.
Прийом 3 Читання тексту, його обговорення та послідовний переклад
Прийом 4 Обговорення прочитаного матеріалу |
T.: Work in pairs and read the text very quickly to find the answers. 1 Which film is a documentary? 2 Which film takes place in New York? 3 Which film is about teenagers? 4 Which film takes place in the future? 5 Which film has some romance? 6 Which film is an adventure movie?
T.: Ok. Thank you. And now before reading the text let’s get acquainted with the new lexical material you’ll come across in the text.
a character - персонаж a plot - сюжет a title - заголовок catchy - чіпляючий confusing - заплутаний convincing - переконливий fascinating – чарівний,захоплюючий spectacular – видовищний stunts – трюки struggle - боротися survival – виживання moving – зворушливий sparrow – горобець
T.: And now I want you to give me your own examples with these words. Your task is to make up a story and to use as more words as it possible.
T.: And now let’s go to the text itself. Your task is to read your passage and then to translate it orally. Pay attention to the translation of the new words.
|
ЕТАП IІІ.
Прийом 1 Формулювання комунікативного завдання
Прийом 2. Виконання вправ з тематики «Do you like movies»
|
T.: And now we shall work with some exercises, which will touch upon our dominant topic. Afterwards we’ll check your answers and discuss them a little bit.
Task 1 - Read the text again more carefully to justify your answers. Task 2 Find in the text: -different film genres (kinds of films) -words to describe characters -words to describe films: The film is... It has... Copy them in your notebooks in three groups above.
T: So let’s check. Who wants to be the first? St: Let me be... Task 3 Practise the words from p. 142 and then complete the sentences below. 1. А ... film is unclear and difficult to understand. 2. А ... film is extremely interesting means. 3. A ... film is very impressive means. 4. А ... film makes you believe that something is true or right. 5. A ... music is easy to remember. 6. A ... shows us the events that form the main story of a book, film, or play. 7. А ... isthe name given to a particular book, film, or play. 8. A ... is a person in a book, film, or play. Key: 1 confusing; 2 fascinating; 3 spectacular; 4 convincing; 5 catchy; 6 plot; 7 title; 8 character. T: Ok, let’s check. Any volunteers?
St:…
Task 4. Match the titles with the genres. 1) Pirates of the Caribbean a) animated cartoon 2) Star Wars b) horror film 3) Rung Fu Panda c) war film 4) Zombies Nightmare d) romantic comedy 5) Pearl Harbour e) musical 6) The Sixth Sense f) science fiction (sci fi) 7) Legally Blonde g) thriller 8) The sound of Music h) action 9) Die Hard i) adventure film Key: 1 i; 2 f; 3 a; 4 b; 5 c; 6 g; 7 d; 8 e; 9 h.
|
ЕТАП IV. Заключна частина заняття
Прийом І Підбиття підсумків заняття
|
T.: Thank you very much for your work today! Your home assignment for the next time is to write a short paragraph about your favorite movie.
You all have worked your fingers to the bones today. Anyway, some of you have to work harder. Thanks again for your work! Have a nice day! See you on Wednesday! |