Урок "Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробу, визначення їхньої кількості. Розкроювання деталей виробу. Виготовлення основи вінка. Правила безпечної праці під ча"

Про матеріал
Клас: 8 Об’єкт проектної діяльності: Декоративний вінок Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації. Тема уроку: Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробу, визначення їхньої кількості. Розкроювання деталей виробу. Виготовлення основи вінка. Правила безпечної праці під час виготовлення виробу.
Перегляд файлу

Урок №2  Клас 8  Дата 04.12.2020

Об’єкт  проектної діяльності: Декоративний вінок

Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів

Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації.

Тема уроку:  Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробу, визначення їхньої кількості. Розкроювання деталей виробу. Виготовлення основи вінка. Правила безпечної праці під час виготовлення виробу.

Практична робота: Виготовлення основи вінка.  

 Мета: 

Навчальна: сформувати і вдосконалити знання і вміння про добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробу, визначення їхньої кількості, про розкроювання деталей виробу, про виготовлення основи вінка, про правила безпечної праці під час виготовлення виробу.

Розвивальна: викликати цікавість до творчості; розвивати вміння планувати послідовність дій під час роботи, бажання створювати красиві прикраси власноруч, творчу уяву, фантазію.

Виховна: прищеплювати інтерес до культури своєї Батьківщини, до витоків|джерел| народної творчості; розвивати образне мислення; пробуджувати в учнів віру в свої творчі здібності; формувати в учнів працьовитість, охайність, старанність, терпіння.

Об’єкти праці: Основа вінка

Очікуванні   результати: учні знають етапи проектування, правила техніки безпеки під час роботи, дотримуються  послідовності  етапів  проектної діяльності, виготовляють основу вінка.

Формування ключових компетентностей :

  •              спілкування державною мовою: обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу,  висловлювання власних думок;
  •              основні компетентності  у природничих науках і технологіях: економне використання матеріалів;
  •              уміння вчитися впродовж життя: виготовлення виробу.
  •              ініціативність  і підприємливість: фантазування  виготовлення виробу;
  •              соціальна та громадянська компетентності: праця в групах та самостійна робота над виробом.

Дидактичні засоби:

  • натуральні об’єкти: різдвяний вінок.
  • навчально-технологічна документація: інструкційні картки: «Виготовлення основи різдвяного вінка»
  • кабінет трудового навчання;
  • обладнання: коробочка;
  • інструменти, прилади, пристрої: ножиці, секатор, голки, клей пістолет
  • матеріали: гілки лози, верби, берези, нитки швейні, стрічки, горіхи, жолуді, висушені дольки мандаринів, новорічна гірлянда, гілочки ялинки декоративної, тощо.

Методи навчання: розповідь, ілюстрація, відео, бесіда, пояснення, демонстрація, інструктаж, практична робота.

Між предметні зв’язки:  історія, креслення.

Тип заняття: комбінований

План уроку

І. Організаційна частина – 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 2 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 2 хв.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу – 9 хв.

VІ. Практична робота – 27 хв.

VIІ. Підведення підсумків уроку – 3 хв.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;

Перевірка присутності учнів за рапортом  чергового;

Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

 Перш ніж перейти до вивчення нового матеріалу, пригадаємо навчальний матеріал який ми вивчили на минулому уроці.

Бесіда

  1. Над якою темою проєкту ми почали працювати? (Декоративний віночок)
  2. Пригадайте з якої країни прийшла традиція виготовляти різдвяні віночки?(Німеччина )
  3. А хто розповість,  чому почали виготовляти різдвяні віночки? (Різдвяний віночок був введений в різдвяні традиції вчителем богослов’я Іоганном Хенріхом Віхерн, що взяв на виховання декількох дітей із сімей бідняків. Він багато розповідав дітям про церковні свята та їхнє значення. Коли підійшла черга готуватися до Різдва, діти весь час питали коли прийде це казкове свято? Тоді вчитель змайстрував зі старого дерев’яного колеса вінок, прикрасивши його ялиновими та дубовими гілками і стрічками.).
  4. Яким вимогам повинен відповідати наш різдвяний вінок? (красивий, привабливий, оригінальний зовнішній вигляд, легкий у виготовлені, підібрані недорогі матеріали, не схожий на інші, відповідного розміру,правильно підібрана композиція, відповідність кольорової гами).
  5. Що таке вироби-аналоги? Для чого вони потрібні? (це вироби, які мають одне призначення, але можуть різнитися кольором формою, оздобленням. Потрібні для того,  щоб краще визначитися з майбутнім виробом)
  6. А що таке ескіз? І для чого ми його малюємо? (це малюнок майбутнього нашого виробу, намальований від руки, розфарбований в ті кольори які ми будемо використовувати в нашому виробі)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Наближаються новорічні та різдвяні свята. Кожен з нас готується до цих свят по різному. Хтось йде до магазину за іграшками та прикрасами, а хтось виготовляє їх власними руками. Адже завжди найціннішим є той виріб, який зроблений своїми руками.

Тому сьогодні ми розпочинаємо виготовляти наш декоративний віночок, яким в подальшому ви прикрасите свою домівку.

 

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

Тема: Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробу. Виготовлення основи вінка.

Завдання:

знати: матеріали та інструменти, які потрібні для виготовлення основи вінка

уміти: виготовляти основу вінка з дотриманням правил техніки безпеки.

 

 

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда

  • Як ви думаєте, з яких матеріалів можна зробити основу для нашого різдвяного віночка?(думки учнів)

 

Розповідь

Матеріали для основи вінка:

  •        Картон
  •        Гілки лози
  •        Гілки  верба
  •        Гілки берези
  •        Гілочки ялини

Бесіда

- Як ви вважаєте, чим  можна оздобити різдвяний віночок? (думки учнів)

Розповідь

Звичні для нас різдвяні віночки, скручені із гілочок ялини, лози чи верби  прикрашали різними матеріалами, а саме стрічками, іграшками, сухофруктами,  дзвіночками, бантиками, солодощами тощо.

Вважається, що кожна з деталей віночку має особливий сакральний сенс.

 

Розповідь з ілюстрацією(на дошці)(Під запис)

Значення деталей виробу:

  • коло в формі якого заплетений віночок - означає вічне існування Бога та вічну Надію. 
  • зелений колір виробу є втіленням життя та розвитку, вічності та духовності.
  • червоні стрічки, якими традиційно прикрашають віночок, символізують кров розп’ятого Христа.
  • свічки – це світло, яке освічує шлях до Різдва;
  • дзвіночки на ньому покликані відганяти злі сили.
  • шишки, фрукти та горіхи нагадують про народження та відродження.

 

Розповідь

А щоб основа не розпадалася, скріплюють  швейними нитками, які після висохання основи можна видалити. Нитки використовують для пошиття бантиків.

 

Бесіда

  • А  тепер давайте подумаємо, які інструменти потрібні для виготовлення нашого віночка?(думки учнів)

Інструменти:

  • Ножиці або секатори
  • Клей пістолет
  • Голки

 

VІ. Практична робота.

6.1. Вступний інструктаж

1.     Повідомляю тему та мету практичної роботи:

Тема: Виготовлення основи вінка.

Мета: Навчитися виготовляти основу вінка з гілок верби чи лози з дотриманням правил техніки безпеки під час виготовлення виробу.

2. Ознайомлюю з об’єктами праці: основа різдвяного вінка.

3. Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.

 

Для того щоб вам зрозуміло було виготовляти основу для вінка, пропоную подивитися відео, в якому детально розказано, як потрібно виготовляти основу  з лози чи верби. (Відео 3хв.)

 

Під час виготовлення основи ви будете використовувати ножиці або секатори, давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з ними:

  1. На робочому місці класти  ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
  2. Не тримати ножиці вістрями догори.
  3. Не різати на ходу.
  4. Під час різання не вставати  з місця.
  5. Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.
  6. Використовувати гострі ножиці чи секатори.

 

4. Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 27 хв.

5. Пояснюю критерії оцінки за практичну роботу:

Оцінки 10, 11, 12(високого рівня) – основа виготовлена правильно з дотриманням  техніки безпеки (залежно від якості).

Оцінки 7, 8, 9(достатнього рівня) – основа виготовлена правильно з порушенням правил   техніки безпеки (залежно від якості).

Оцінки 4, 5, 6 (середнього рівня) – не до кінця  виготовлена основа (залежно від якості).

Оцінки 1, 2, 3 (низького рівня) – не виготовлена основа.

Поточний інструктаж

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; інструктування учнів з використання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

6.2. Заключний інструктаж

  1. Підведення підсумків роботи.
  2. Виношу на колективний розгляд найкращий звіт про виконану роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення.

 

VIІ. Підведення підсумків уроку.

7.1. Бесіда

  1. Що нового ви дізналися на уроці?
  2. Що було найскладніше у виготовленні  основи?
  3. Що було найлегше у виготовленні?
  4. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті?
  5. Де і за яких умов це може бути?

7.2. Заключна частина:

• виставлення оцінок за роботу на уроці;

• виконати завдання практичної роботи, взяти оздоблювальні матеріали та клей пістолет.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Дякую за чудовий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2021
Переглядів
2539
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку