Урок "Добирання заголовків. Вправляння у стислому переказуванні тексту"

Про матеріал
розширювати уявлення учнів про текст, вчити добирати заголовки до текстів, встановлювати їхню відповідність змісту того чи іншого тексту, сприяти інте лектуальному, моральному, соціокультурному та естетичному розвитку особи стості; розвивати словниковий запас, усне мовлення, вміння будувати зв'язні висловлю вання; виховувати любов до книги і бажання берегти її.
Перегляд файлу

Урок української мови в 2 класі.

Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії , середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська , Дніпропетровської області .

 

Тема : Добирання заголовків. Вправляння у стислому переказуванні тексту

Мета: Формувати в учнів ключові компетентності:

 вміння вчитися: доводити роботу до кінця;

загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити понят тя, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, пись мо);

 інформаційно-комунікативну: володіти і оперувати інформацією;

соціальну: підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

здоров’язбережувальну: удосконалвати фізичну, соціальну та духовну складові здоров’я;

Формувати освітні компетентності:

розширювати уявлення учнів про текст, вчити  добирати заголовки до текстів, встановлювати їхню відповідність змісту того чи іншого тексту, сприяти інте

лектуальному, моральному, соціокультурному та естетичному розвитку особи стості;

розвивати словниковий запас, усне мовлення, вміння будувати зв'язні висловлю

вання;

виховувати любов до книги і бажання берегти її.

Тип уроку: подорож

Обладнання: виставка книг, «Пам’ятка» про збереження книг, картки із завдан нями для груп, 5 художніх книг, емблеми, медалі: «Кращий читач» та «Книго -

люб», « Дерево успіху», листя з клеючою основою, підручник «Українська мо- ва»,2 клас ,автори М.С.Вашуленко, С.Г. Дубовик.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Щоб почати нам урок ,

Пролунав шкільний дзвінок.

Будем гарно працювати,

Щоб мову рідну добре знати.

Вправа «Барометр настрою»

Очікування вчителя, та дітей.

 

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

    Робота над загадкою

   Не кущ, а з листочками. Не сорочка, а зшита. Не людина, а всіх научає. (Книжка)

            Метод «Асоціативний кущ»

Книжка-

 

III МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.

  • Діти, підніміть руки, кому подобається читати книги?
  • Чи могли б ви уявити життя без книг?

 Бібліотекар нашої школи допомогла нам організувати цю виставку і допоможе нам працювати на сьогоднішньому уроці.

На уроці ми будемо вчитися  добирати заголовки до текстів, та переказувати текст. А ще ми помандруємо сторінками нової, цікавої і повчальної книги. Бо са ме книга – наш друг і порадник на уроці, саме книга відкриває нам нові таємни ці української мови і може допомогти дізнатися щось нове і пригадати вивчене.

Сторінка «Каліграфічна»

 Хвилинка каліграфії

Кни ги  книги

Любіть і бережіть книгу!

Сторінка «Запитання – відповіді»

Метод «Мозкова атака»

  • Що таке текст ?
  • Як розташовані речення в тексті?
  • Що можна дібрати до тексту?

Пам’ятайте!(алгоритм дії)

Заголовок повинен відповідати змісту тексту. Прочитавши заголовок, людина має зрозуміти, про що, або про кого йтиметься.

Вікторина « З якої казки?»

  Назвіть казку за малюнком? («Колобок», « Івасик Телесик») Про кого вони?

— Як ви думаєте, чому казка має саме такий заголовок?

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Сторінка « Театральна»

Інсценізація:

Книга: Ой-ой-ой!

Не маю сили!

Ви на мене наступили!

Вчитель: Що це тут валяється? Книжка виявляється!

Книга: Я подерта, я потерта.

Кінчики зігнуті, сторінки пом'яті. Він мене скалічив, а тепер не лічить. Люди скажуть: Ой, чия ти? Як тепер тебе читати?

Вчитель: Скільки ми читали книг, а не бачили таких.

Книга: Я терпіть не маю сили.

Вчитель: Хто ж господар твій?

Книга: Андрій.

Вчитель: 3 нашого класу?

Книга: Я сама не знаю. Коли не соромиться, то нехай сам признається.

Вчитель: В нашому класі таких учнів немає. Але я здогадалася хто образив нашу книжечку.Це хлопчик Гриць.

Перегляд уривка з мультфільма «Грицькові пригоди»

Учениця: Книжечко, залишайся з нами. Ми тебе полікуємо.Діти нашого класу знають, що з книгами потрібно дружити, берегти, адже вони багато про що можуть нам розповісти, багато чого навчити.

Сторінка «Доброти»

Вчитель: А як допомогти тобі, любо книжечко, нам допоможе впр.209 на

стр. 80.

    Виконання вправи 209 (с 80) Робота в парах.

- Доведіть, що це текст. ( Метод « Прес»)

- Розкажіть, про яку лікарню йдеться в тексті.

- Із завдання 3 доберіть заголовок до тексту. Поясніть свій вибір.

- Складіть і запишіть речення про те, що влаштували учні в школі.

(Учні в школі влаштували книжкову лікарню.)

- Щоб книги не потрапляли до лікарні необхідно дотримуватися правил.

Памятка « Бережи книгу»(Створена на уроці розвитку зв’язного  мовле

ння.)

  1. Носи книги в папці або обгорни.
  2. Вдома відведи їм визначне місце на книжковій полиці.
  3. Читай книги за чистим столом і з чистими руками.
  4. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади закладку.
  5. Якщо книга порвалася, обов’язково підклей її.
  6. Не малюй ручкою та олівцем в книзі.
  7. Не кидай книгу, а клади завжди на певне місце.
  8. Прочитані книги поверни до бібліотеки, їх чекають інші діти.

Сторінка « Веселинка»

Треба добре відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Танцювали. Відпочили.

І за  парти знову сіли.

Сторінка « Пізнавальна»

 1)    Виконання вправи 211 (ст. 81). Вправляння у стислому переказуванні тексту

  Прочитайте текст.

  Що означає слово бібліотека?

  Коротко розкажіть, про що йдеться в тексті.

  Доберіть заголовок.

  Закінчіть речення та запишіть його в зошити.

Слова у ній, їх ужито в тексті замість слів ....... (бібліотека, книги).

 

2)    Ознайомлення з правилом зв'язку речень у тексті [ст.. 81)

  Чому потрібно уникати повторень одного й того самого слова у тексті ?

Сторінка « Творчих і кмітливих»

Робота в групах. Різнорівневі завдання.

« Дослідники »

(Учні з високим та достатнім рівнем знань працюють самостійно.)

  Прочитайте текст.

  Доберіть заголовок з поданих варіантів.

  Обґрунтуйте свою відповідь.

Уже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді» горіхи. Сушить і складає їх у своєму дуплі. З такими запасами не страшно звірятку взимку.

а) Білочка.

б) Осінь.

в) Осінні клопоти.

г) Скоро зима.

« Народознавці.»

(Учні з достатнім рівнем знань працюють самостійно.)

     Скласти  прислів’я.

Книги - ключ (до знань).

Одна книга - (тисячі людей навчає).

Пояснити зміст.

«Актори.»

(Учні з середнім рівнем знань працюють з бібліотекарем.)

     Навчальний діалог «У бібліотеці»

Уявіть, що ви прийшли в бібліотеку. Вам необхідно обміняти книгу.

Складіть діалог за опорними словами та словосполученнями. (Здати, прочитав, сподобалася, найбільше сподобались, малюнки, причитати, про тварин, вибирай, на полиці)

- До слова запрошуєть  бібліотекар школи.

Хвилинка-цікавинка:

Найменша «бібліотека» в світі — в індійському місті Амрістарі. В ній

зберігається... од-на книга.

Одна з найбільших дитячих бібліотек сьогодення — бібліотека-музей ім. А. Гайдара, що знаходиться недалеко від Канева.

Однією з найменших у світі книг вважається “Кобзар” Тараса Шевченка, створе ний українським мікрогравером Миколою Сядристим. Книжка має 12 сторінок,  кожна з них 0,6 квадратних міліметра. Перегортати сторінки можна тільки загос треним кінчиком людської волосини. Книжка зшита павутинкою завтовшки  0,002 мм. Обкладинка зроблена з пелюстки безсмертника. Її прикрашає портрет

 Тараса Шевченка, а також зображена хата, в якій він народився. На малесень - ких листках через мікроскоп можна прочитати 75 рядків невмирущих поезій поета.

«Книголюби.»

(Учні з середнім та достатнім рівнем знань працюють самостійно)

   Бесіда за вправою 210 (с.81)

  Які книги ви любите читати?(Коротка розповідь)

  • Де вдома ви зберігаєте книжки?

« Бібліотекарі»

(Учні з низьким рівнем знань працюють із вчителем.)

 Створити бібліотеку.(Розставити книги в алфавітному порядку.)

  Гра «Зоряний час» (для гостей)

Відшукайте в слові бібліотекар інші слова. (Літо, біб, літак, лікар, рак, бібліотека, лак, орел, ріка, рік, токар, корал, бокал, білет, Кіра, тека, Ікар,)

Сторінка «Вузлик на пам'ять»

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

-Що повинен відображати заголовок?

-Яка книга допомагала нам отримувати нові знання на сьогоднішньому уроці?

Метод «Незакінчені речення.»

-.  Закінчити речення: Любіть і бережіть книгу! Вона —( ваш друг.)

- Хто ж з учнів нашого класу виявився найкращим другом книгам?

Бібліотекар (результати перевірки підручників та вручення медалей)

Мутфільм «Бібліотечна пісенька»

VII  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

ст. 81, вправа 212.

  Прочитайте і запишіть прислів'я про книгу.

  Спробуйте пояснити їх значення.

Для сильних учнів:

- Знайдіть інші прислів'я і загадки про книгу.

VIII Оцінювання . Вправа «Дерево успіху»

Вправа  «Барометр настрою»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Прочитайте текст.

  Доберіть заголовок з поданих варіантів.

  Обґрунтуйте свою відповідь.

Уже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді» горіхи. Сушить і складає їх у своєму дуплі. З такими запасами не страшно звірятку взимку.

а) Білочка.

б) Осінь.

в) Осінні клопоти.

г) Скоро зима.

 

 

 

 

Г) .     Складіть діалог «У бібліотеці»

Уявіть, що ви прийшли в бібліотеку. Вам необхідно обміняти книгу.

Складіть діалог за опорними словами та словосполученнями. (Здати, прочитав, сподобалася, найбільше сподобались, малюнки, причитати, про тварин, вибирай, на полиці)

 

 

  Гра «Зоряний час»

 

Відшукайте в слові бібліотекар інші слова.

 

 

  Гра «Зоряний час»

 

Відшукайте в слові бібліотекар інші слова.

 

 

  Гра «Зоряний час»

 

Відшукайте в слові бібліотекар інші слова.

 

doc
Додано
25 січня 2019
Переглядів
1088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку