Урок розвитку мовлення у 2 класі.
Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії , середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська , Дніпропетровської області .
Тема: Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г.Чорнобицької «Не бруднити книжки.»
Мета: Формувати в учнів ключові компетентності:
вміння вчитися: доводити роботу до кінця.
загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити понят тя, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, пись мо).
інформаційно-комунікативну: володіти і оперувати інформацією.
соціальну: підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
здоров’язбережувальну: удосконалвати фізичну, соціальну та духовну складові здоров’я;
Формувати освітні компетентності:
вчити учнів висловлювати власні судження, міркування; з’ясувати коло читаць ких інтересів учнів, прищеплювати любов і повагу до книги; розвивати зв’язне
мовлення, вміння аналізувати свої вчинки і вчинки інших людей, роби ти висно вки; виховувати шанобливе ставлення до книги та зацікавлених чита чів.
Обладнання: виставка книг.
Хід уроку
I Організаційний момент.
II Актуалізація опорних знань.
Загадка
Вам розкаже всі пригоди, а сама мовчить із роду.( Книга)
Метод «Асоціативний кущ»
Книга-
Перегляд виставки улюблених дитячих книг. Коментар вчителя.
III Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: « Без пристрасті до книги людині недосяжна культура сучасного світу»,- говорив про книгу Василь Олександрович Сухомлинський.
-А чи ми завжди проявляємо культуру і вихованість по відношенню до книги?
III Вивчення нового матеріалу.
Читання вірша Г.Чорнобицької «Не бруднити книжки.»
Це була чистенька книжка,
А тепер брудна вже стала.
Може, киця, може,
Мишка уночі її читала?
Чуєш, кицю? Чуєш, Мишко?
Не годиться так робити!
Як читати хочеш книжку,
Спершу лапки слід помити.
IV Вправа «Імпатія.»
-Якби ви були на місці цієї книги, про що б ви попросили дітей?
Серед вас, нажаль, є такі, що не читають книг. Ось і Василько не дуже любив їх. І одного вечора, коли він ліг спати та взяв книжечку перед сном прочитати, задрімав.
І сниться Василькові, що він сам книжечка. От бере його, книжку - Василька,
Оленка. Читає і водночас обідає. Борщ із ложечки капає на Василька-книжеч ку. А потім ухопили Василя-книжку Мишко й Вова. Почали на ньому різні дур ниці писати: “Читав Вова”, “Колька дурень”. Далі – ще гірше! Олена почала Василька-книжку ножицями різати, малюнки вирізати. Уже Василько-книжка не книжка, а сміття у яке Оленка згорнула сніданок.
Так гірко, так боляче зробилося Василькові, що він прокинувся. А прокинувся гасло про книжку склав: “Бережи книжку – це твій друг”.
Вправа «Мікрофон»
-Що означає « берегти книжку» ?
V Узагальнення і систематизація знань.
Робота в групах
А) Самостійно скласти і прочитати поради про користування книгами.
Б) Скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)
В) З допомогою вчителя скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)
Г) Доповнити речення:
Бережи книгу
1. Носи книги в папці або (обгорни.)
2. Вдома відведи їм визначене місце на книжковій (полиці.)
3. Читай книги за чистим столом і з (чистими) руками.
4. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади (закладку. )
6. Прочитані книги поверни до бібліотеки, їх чекають інші (читачі.)
8. Якщо книга порвалась – обов’язково (підклей) її.
Д) Скласти із слів речення:
1. книгу, Обгорни.
1. руками, Не бери,брудними, книгу.
3. олівцем,і, НЕ малюй, ручкою, книзі,в.
4. закладкою, Користуйся.
Читання складених порад.
VI Підбиття підсумків.
Вправа «Мікрофон»
-Які поради щодо користування книжкою ви запам’ятали?
Вправа «Мікрофон»
VII Домашнє завдання.
Скласти поради для учнів 1 класу «Бережи книги»
Додаток.
А) Самостійно скласти і прочитати поради про користування книгами.
Б) Скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)
В) З допомогою вчителя скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)
Г) Доповнити речення:
Бережи книгу
1. Носи книги в папці або …
2. Вдома відведи їм визначене місце на книжковій …
3. Читай книги за чистим столом і з … руками.
4. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади …
6. Прочитані книги поверни до бібліотеки, їх чекають інші
… .
8. Якщо книга порвалась – обов’язково … її.
Д) Скласти із слів речення:
1. книгу, Обгорни.
1. руками, Не бери,брудними, книгу.
3. олівцем,і, НЕ малюй, ручкою, книзі,в.
4. закладкою, Користуйся.