Урок " Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г.Чорнобицької «Не бруднити книжки.»

Про матеріал
вчити учнів висловлювати власні судження, міркування; з’ясувати коло читаць ких інтересів учнів, прищеплювати любов і повагу до книги; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати свої вчинки і вчинки інших людей, роби ти висно вки; виховувати шанобливе ставлення до книги та зацікавлених читачів.
Перегляд файлу

Урок розвитку мовлення у 2 класі.

Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії , середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська , Дніпропетровської області .

 

Тема: Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г.Чорнобицької «Не бруднити книжки.»

Мета: Формувати в учнів ключові компетентності:

 вміння вчитися: доводити роботу до кінця.

загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити понят тя, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, пись мо).

 інформаційно-комунікативну: володіти і оперувати інформацією.

соціальну: підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

здоров’язбережувальну: удосконалвати фізичну, соціальну та духовну складові здоров’я;

Формувати освітні компетентності:

 вчити учнів висловлювати власні судження, міркування; з’ясувати коло читаць ких інтересів учнів, прищеплювати любов і повагу до книги; розвивати зв’язне

мовлення, вміння аналізувати свої вчинки і вчинки інших людей, роби ти висно вки; виховувати шанобливе ставлення до книги та зацікавлених чита чів.

Обладнання: виставка книг.

 

Хід уроку

I Організаційний момент.

II Актуалізація опорних знань.

Загадка

Вам розкаже всі пригоди, а сама мовчить із роду.( Книга)

Метод «Асоціативний кущ»

Книга-

Перегляд виставки улюблених дитячих книг. Коментар вчителя.

III Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: « Без пристрасті до книги людині недосяжна культура сучасного світу»,- говорив про книгу Василь Олександрович Сухомлинський.

-А чи ми завжди проявляємо культуру і вихованість по відношенню до книги?

III  Вивчення нового матеріалу.

Читання вірша  Г.Чорнобицької «Не бруднити книжки.»

Це була чистенька книжка,

А тепер брудна вже стала.

Може, киця, може,

Мишка уночі її читала?

Чуєш, кицю? Чуєш, Мишко?

Не годиться так робити!

Як читати хочеш книжку,

Спершу лапки слід помити.

  • До кого звертаються у вірші?
  • Яку пораду отримала мишка?
  • Чого боїться книжка?

IV Вправа «Імпатія.»

-Якби ви були на місці цієї книги, про що б ви попросили дітей?

  Серед вас, нажаль, є такі, що не читають книг. Ось і Василько не дуже любив їх. І одного вечора, коли він ліг спати та взяв книжечку перед сном прочитати, задрімав.

  І сниться Василькові, що він сам книжечка. От бере його, книжку - Василька,

 Оленка. Читає і водночас обідає. Борщ із ложечки капає на Василька-книжеч ку. А потім ухопили Василя-книжку Мишко й Вова. Почали на ньому різні дур ниці писати: “Читав Вова”, “Колька дурень”. Далі – ще гірше! Олена почала Василька-книжку ножицями різати, малюнки вирізати. Уже Василько-книжка не книжка, а сміття у яке Оленка згорнула сніданок.

      Так гірко, так боляче зробилося Василькові, що він прокинувся. А прокинувся гасло про книжку склав: “Бережи книжку – це твій друг”.

Вправа «Мікрофон»

-Що означає « берегти книжку» ?

V Узагальнення і систематизація знань.

Робота в групах

А) Самостійно скласти і прочитати поради про користування книгами.

 

Б) Скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)

 

В)  З допомогою вчителя скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)

 

Г) Доповнити речення:

Бережи книгу

1. Носи книги в папці або (обгорни.)

2. Вдома відведи їм визначене місце на книжковій (полиці.)

3. Читай книги за чистим столом і з (чистими) руками.

4. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади (закладку. )

6. Прочитані книги поверни до бібліотеки, їх чекають інші (читачі.)

8. Якщо книга порвалась – обов’язково (підклей) її.

 

Д) Скласти із слів речення:

1. книгу, Обгорни.

1. руками, Не бери,брудними, книгу.

3. олівцем,і, НЕ малюй, ручкою, книзі,в.

4. закладкою, Користуйся.

 

Читання складених порад.

VI Підбиття підсумків.

Вправа «Мікрофон»

-Які поради щодо користування книжкою ви запам’ятали?

Вправа «Мікрофон»

VII Домашнє завдання.

Скласти поради для учнів 1 класу «Бережи книги»

 

 

 

 

 

Додаток.

А) Самостійно скласти і прочитати поради про користування книгами.

 

 

Б) Скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)

 

 

В)  З допомогою вчителя скласти поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: (не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, мийте, руки, перед читанням, листки, не загинайте, закладка, користуйтеся.)

 

 

Г) Доповнити речення:

Бережи книгу

1. Носи книги в папці або …

2. Вдома відведи їм визначене місце на книжковій …

3. Читай книги за чистим столом і з                    руками.

4. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади             

6. Прочитані книги поверни до бібліотеки, їх чекають інші

  .

8. Якщо книга порвалась – обов’язково                            її.

 

 

 

Д) Скласти із слів речення:

1. книгу, Обгорни.

1. руками, Не бери,брудними, книгу.

3. олівцем,і, НЕ малюй, ручкою, книзі,в.

4. закладкою, Користуйся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 січня 2019
Переглядів
2873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку