Урок "Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принцеси»."

Про матеріал
Конспект дає можливість: Формування предметних компетентностей: навчити читати в особах, розкрити причинно-наслідкові зв’язки стосунків персонажів; удосконалювати навички читання, самостійної та парної роботи; допомогти усвідомити виховну спрямованість казки; формувати оцінні судження, учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних та практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору; учити з повагою ставитися до оточуючих, виявляти турботу один до одного. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання; комунікативної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі, колективі; соціальної: навчати продуктивно співпрацювати в колективі, виконувати різні ролі та функції в колективі, проявляти ініціативу, розвивати спостережливість.
Перегляд файлу

Урок літературного читання

Вчитель: Кузьменко Г.В.

3-Б клас

Тема: Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принцеси»

Мета:

Формування предметних компетентностей: навчити читати в особах, розкрити причинно-наслідкові зв’язки стосунків персонажів; удосконалювати навички читання, самостійної та парної роботи; допомогти усвідомити виховну спрямованість казки; формувати оцінні судження, учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних та практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору; учити з повагою ставитися до оточуючих, виявляти турботу один до одного.

Формування ключових компетентностей: 

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

комунікативної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі, колективі;

соціальної: навчати продуктивно співпрацювати в колективі, виконувати різні ролі та функції в колективі, проявляти ініціативу, розвивати спостережливість.

Тип уроку: закріплення.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, природознавство, образотворче мистецтво

Обладнання:, паперові горішки, кущ ліщини, кубик блума, презентація до змісту уроку.

ХІД УРОКУ

І Організційний момент

Актуалізація опорних знань

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. У нашому класі з’явилася ліщина, але оскільки зараз осінь, вона знаходяться у стані спокою. Разом з вами ми спопробуємо їй допомогти сьогодні на уроці зняти останні горішки та подивитися казковий сон. Але для цього нам потрібно буде багато попрацювати.

Чи згодні ви? (Так)

Тож свій урок ми починаємо і девіз ми прочитаємо.

Спочатку прослухайте як я його прочитаю, а потім прочитаємо разом.

Девіз уроку:«Гарно читаємо,

Чітко відповідаємо,

Мовлення своє розвиваємо»

Читаємо разом. Молодці!

  1. Вправа «Мозковий штурм»
  • Яким має бути урок читання? (загадковим, продуктивним, казковим, цікавим, веселим, повчальним, творчим, проблемним)

А щоб наші сподівання виправдалися, давайте запрограмуємо себе на плідну працю.

Тому кожному з вас я пропоную висловитися – яким він буде на цьому уроці. (Я буду на цьому уроці… активним, уважним, сміливим, працьовитим, дружнім, творчим, кмітливим, організованим, зібраним, дисциплінованим, толерантним, ввічливим.)

  • Що ви чекаєте від уроку? (Щоб урок був:цікавим, захоплюючим, продуктивним, яскравим, пізнавальним)
  1. Розминка

А тому пропоную розпочати його з невеликої розминки.

Гра «Знайди зайве»

Гора, гірський, горішок.

Король, онук, мачуха, донечка.

Ельф, фея, баба яга, чаклунка.

Робота над скоромовкою

В горішнику горішенька

Горішками обвішана.

Оришка і Тимішко

Обтрушують горішки.

ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку. Перевірка домашнього завдання.

Гра « Дешифрувальник» Стратегія «Мислення з передбаченням»

го  прин  рі  це  хо  си  ві

  • Про що можна дізнатися, утворивши словосполучення з поданих складів? (Назва твору «Горіхові принцеси»)

Ми познайомилися  з казкою «Горіхові принцеси» на минулому уроці, навчилися виразно читати. А сьогодні проведемо дослідження.

— До якого жанру відноситься цей твір?

— Де розміщено перелік дійових осіб?

— За мотивами якої казки написана ця п'єса-казка?

Перевірка домашнього читання (читання в особах сцени, яка найбільше сподобалася)

Дійові особи — учні — звертають увагу на ремарки та інтонацією, жестами і мімікою намагаються передати характер, дії та обставини, описані в п'єсі.

ІІІ  Основний зміст роботи

А тепер часу негаймо,

Дослідження починаймо.

  1. Стратегія «Ромашка Блума»

Прості запитання.

  1. Скажіть, де відбувалися події, описані  в п’есі-казці?

Питання-уточнення

  1. Що могло статися з головною героїнею твору, якщо б їй не допомогла Ніколь?

Пояснююче питання

  1. Чому у дівчини замість обличчя стала теляча мордочка?

Практичне питання

  1. Чи траплялося подібне з вами?

Запитання на оцінку судження

  1. Що зробили б ви, будучи на місці головної героїні?

Творчі запитання

  1. Про що думав вранці король?
  1. Вибіркове читання:

Відповіли на всі питання

Продовжуємо читання.

  • Що пообіцяла чаклунка мачусі?
  • Як Ніколь поставилася до Джоан, коли зазирнула під хустку?
  • Куди зайшов Принц?
  • Чию розмову підслухали Джоан і Ніколь?
  • Які чарівні предмети опинились в руках принцес?

Фізкультхвилинка

  1. Робота в парах. Установи послідовність за допомогою цеглинок лего.
  • Король оженився
  • Радість. Чари зникли.
  • Сусіднє королівство.
  • Хатина чаклунки.
  • Задум мачухи.
  • Чари подіяли.
  1. Гра «Дослідники».

Знайдіть порівняння в тексті

  • Тільки Джоан і Ніколь, дві сестри, раді життю …мов привабливій грі
  • Принц таємничо встав, як …сновида, з білим обличчям
  • Бо голова в неї, …наче в теляти
  • Джоан горнолика – поруч з Ніколь …мов ясний промінець

Упізнай героя:

  • Ясноока, горнолика - …Джоан
  • Юна - …Ніколь
  • Мудрий - …король
  • Хитренька - …фея
  • Бідолашний - …принц
  • Кмітливі - …принцеси

5. Стратегія «Кубик Блума»

1.Чому твір має таку назву?

2. Якби ти потрапив до твору, щоб ти змінив?

3. Розкажи епізод з твору, який тобі найбільше сподобався.

4. Що повчального є в цьому творі?

5. Як би ти закінчив казку?.

6. Чому ця казка чарівна?

6. Літературознавче дослідження. (резерв)

Порівняння

казки «Горіхові принцеси» та казки «Дідова та бабина донька», Попелюшка, Зачарована красуня (яку згадають діти)

  • Як починається кожна казка?
  • Які персонажі потрапили в скрутне становище?
  • Які стосунки були між дівчатами?
  • Який жанр цих творів?

ΙV  Підсумок. Самооцінювання.

Ми сьогодні плідно попрацювали, сон ліщині розказали, а тепер давайте допоможемо ще зняти горішки.

Гра «Мікрофон»

  • Яку казку-п’єсу досліджували на уроці?
  • Це авторська чи народна казка?
  • В якій ситуації, описаній у казці, потрібно бути обережним?
  • Чому не можна зустріти фей, чаклунів в нашому житті?
  • Кому б ви порекомендували прочитати цю казку?
  • Який вид роботи найбільше сподобався?
  • Оцініть свою роботу на уроці за допомогою кола самооцінки.

V Домашнє завдання

Сторінка 61-67. Скласти питання до кожної сцени.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скворцова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 грудня 2021
Переглядів
1477
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку