Урок літературного читання
Вчитель: Кузьменко Г.В.
3-Б клас
Тема: Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принцеси»
Мета:
Формування предметних компетентностей: навчити читати в особах, розкрити причинно-наслідкові зв’язки стосунків персонажів; удосконалювати навички читання, самостійної та парної роботи; допомогти усвідомити виховну спрямованість казки; формувати оцінні судження, учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних та практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору; учити з повагою ставитися до оточуючих, виявляти турботу один до одного.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;
комунікативної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі, колективі;
соціальної: навчати продуктивно співпрацювати в колективі, виконувати різні ролі та функції в колективі, проявляти ініціативу, розвивати спостережливість.
Тип уроку: закріплення.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, природознавство, образотворче мистецтво
Обладнання:, паперові горішки, кущ ліщини, кубик блума, презентація до змісту уроку.
ХІД УРОКУ
І Організційний момент
Актуалізація опорних знань
Сьогодні у нас буде незвичайний урок. У нашому класі з’явилася ліщина, але оскільки зараз осінь, вона знаходяться у стані спокою. Разом з вами ми спопробуємо їй допомогти сьогодні на уроці зняти останні горішки та подивитися казковий сон. Але для цього нам потрібно буде багато попрацювати.
Чи згодні ви? (Так)
Тож свій урок ми починаємо і девіз ми прочитаємо.
Спочатку прослухайте як я його прочитаю, а потім прочитаємо разом.
Девіз уроку:«Гарно читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мовлення своє розвиваємо»
Читаємо разом. Молодці!
А щоб наші сподівання виправдалися, давайте запрограмуємо себе на плідну працю.
Тому кожному з вас я пропоную висловитися – яким він буде на цьому уроці. (Я буду на цьому уроці… активним, уважним, сміливим, працьовитим, дружнім, творчим, кмітливим, організованим, зібраним, дисциплінованим, толерантним, ввічливим.)
А тому пропоную розпочати його з невеликої розминки.
Гра «Знайди зайве»
Гора, гірський, горішок.
Король, онук, мачуха, донечка.
Ельф, фея, баба яга, чаклунка.
Робота над скоромовкою
В горішнику горішенька
Горішками обвішана.
Оришка і Тимішко
Обтрушують горішки.
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку. Перевірка домашнього завдання.
Гра « Дешифрувальник» Стратегія «Мислення з передбаченням»
го прин рі це хо си ві
Ми познайомилися з казкою «Горіхові принцеси» на минулому уроці, навчилися виразно читати. А сьогодні проведемо дослідження.
— До якого жанру відноситься цей твір?
— Де розміщено перелік дійових осіб?
— За мотивами якої казки написана ця п'єса-казка?
Перевірка домашнього читання (читання в особах сцени, яка найбільше сподобалася)
Дійові особи — учні — звертають увагу на ремарки та інтонацією, жестами і мімікою намагаються передати характер, дії та обставини, описані в п'єсі.
ІІІ Основний зміст роботи
А тепер часу негаймо,
Дослідження починаймо.
Прості запитання.
Питання-уточнення
Пояснююче питання
Практичне питання
Запитання на оцінку судження
Творчі запитання
Відповіли на всі питання
Продовжуємо читання.
Фізкультхвилинка
Знайдіть порівняння в тексті
Упізнай героя:
5. Стратегія «Кубик Блума»
1.Чому твір має таку назву?
2. Якби ти потрапив до твору, щоб ти змінив?
3. Розкажи епізод з твору, який тобі найбільше сподобався.
4. Що повчального є в цьому творі?
5. Як би ти закінчив казку?.
6. Чому ця казка чарівна?
6. Літературознавче дослідження. (резерв)
Порівняння
казки «Горіхові принцеси» та казки «Дідова та бабина донька», Попелюшка, Зачарована красуня (яку згадають діти)
ΙV Підсумок. Самооцінювання.
Ми сьогодні плідно попрацювали, сон ліщині розказали, а тепер давайте допоможемо ще зняти горішки.
Гра «Мікрофон»
V Домашнє завдання
Сторінка 61-67. Скласти питання до кожної сцени.