Конспект
відкритого інтегрованого уроку
для учнів 3 – В классу
на тему:
Л.Глібов «Чиж та голуб». Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи.
Підготувала та провела
вчитель початкових класів
Горбач Зінаїда Вікторівна
Тема: Л.Глібов «Чиж та голуб». Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи.
Мета:
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: інтегрований урок позакласного читання, математики, я досліджую світ.
Медико – дидактичне забезпечення: таблиці – схеми до задач, картки, малюнки птахів, геометричні фігури, паперові конверти.
Матеріально – технічне забезпечення: комп’ютер, проектор.
Хід уроку
- Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи
І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.
- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм. Адже усмішка ще:
- прикрашає обличчя;
- підвищує настрій;
- сприяє добрим стосункам з оточуючими;
- допомагає знайти нових друзів;
- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.
Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться-(діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
Актуалізація опорних знань
- Діти, що таке байка? (Невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту).
- З творчістю якого байкаря почали знайомитись? (Л. Глібова)
- Давайте пригадаємо, що відомо нам про автора вивчених творів?
Слайд 1 «Доповни текст»
Л. Глібов – видатний український байкар. Ще навчаючись у Полтавській гімназії почав писати вірші. Більшу частину життя працював вчителем. Крім байок поет писав твори, загадки, акровірші. Байки Глібова люблять читати дорослі і діти. Він є автором байок: Зозуля і півень, Муха й бджола.
Оголошення теми й мети уроку.
- Сьогодні ми продовжимо знайомитись з байками Л.Глібова. А хто є головними героями нового твору ви дізнаєтесь розв’язавши приклади.
Запишіть у зошитах число, класна робота. Виконаємо приклади незвичним способом. Дівчата виконують верхній ряд, а хлопці – нижній.
Слайд 2 «Приклади»
Дівчата – верхній ряд 72:8 + 9·3 = 36 40 – 36:6:2=37 (55+9) : 8 = 8
Хлопці – нижній ряд 42-42:6=35 55+81:9·3=82 68-(81-17) = 4 8·9 =72 6·6=36
- Розмістіть результати прикладів у порядку зростання й прочитайте відповідь.
Слайд 3 «Вправа з ключем»
37 36 8 і 4 82 35 36 72
Ж И Ч Г Б О Л У
Слайд 4 «Пернаті друзі»
Слухання байки
- Чи є дійові особи, крім Чижа і Голуба?
- Коли і де відбулися події?
Розкриття ідейної спрямованості тексту
Кубик Блума
- Яким був Чижик? Що з ним трапилось? Чому Чижик попав у сильце? (Бо був дуже поважний)
- Хто бачив Чижика? (Голуб)
Прочитайте, у яких словах виявляється самовпевненість і безсердечність голуба. Передайте під час читання пихатість, байдужість голуба («А що? Попавсь? От тобі й на! Вже, певно, голова дурна…»)
- Прочитайте слова Голуба, де він хвастається, виставляє себе, свій розум. Передайте голосом його зарозумілість і чванливість. («Не бійсь, мене б не піддурили…»)
- Які почуття викликає у вас поведінка Голуба?
- Кого з птахів жаліє автор?
- Які риси людського характеру засуджує поет? (Байдужість, зарозумілість, пихатість, безсердечність, самовпевненість, хвалькуватість)
Читання твору «Луною» за вчителем. Повторення всіх особливостей мовлення : інтонації, тон, темп.
- А які насправді ці птахи в природі? Що нам про це розповість «Довідкове бюро?»
Слайд 5 «Для допитливих»
Учень.
Чиж – маленький птах. Живиться переважно комахами, насінням різних дерев, бур'янів. У природі їх визначають за характерним зеленим забарвленням. Птахи корисні, декоративні, знищують багато комах –шкідників. Потребують охорони.
- А чи цікаво вам дізнатись, яку вагу має птах? Для цього пропоную розв’язати рівняння.
Слайд 6. «Хвилинка-цікавинка»
Х:2=7
Х=7·2
Х=14
14:2=7
- Що нам скаже довідкове бюро про голуба?
Слайд 7 «Чи знаєш ти?»
Учениця.
Голуб – птах середнього розміру. Живиться насінням культурних і диких рослин, ягодами. Є прикрасою населених пунктів та об’єктом для різних наукових досліджень.
- Діти, я знаю, що ви любите птахів і допомагаєте їм взимку. Пропоную за даними скласти задачу.
Слайд 8 «Поміркуй!»
3М по 4 кг.
? кг
5М по 3 кг
Учень.
Для підгодівлі птахів учні заготовили 3 мішечки насіння кавуна по 4 кг в кожному та 5 мішечків насіння бур'янів по 3 кг. Скільки всього кілограмів насіння заготовили учні?
1) 4·3=12 (кг)
2) 3·5=15(кг)
3) 12+15=27 (кг)
Вираз 4·3+3·5= 27 кг
Слайд 9 .Фізкультхвилинка
Узагальнення й систематизація знань
Гра «Розвідники». Робота з байкою.
- Скільки разів у байці зустрічається слово «Чиж»? (3)
Читання байки в особах.
- Діти, подивіться на дошку і назвіть геометричні фігури.
( )
- Де ми можемо використати ці фігури, щоб прийти на допомогу зимуючим птахам? (Змайструвати годівничку)
Слайд 10 «Юні любителі природи»
- Пропоную розв’язати задачу на обчислення периметру годівнички.
(діти обчислюють периметр на індивідуальних картках)
- А тепер спробуємо змайструвати годівничку з геометричних фігур. (дитина виконує завдання на дошці)
- Будьте, діти, вірними, щирими, бережіть пташок повсякчас. Адже:
Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
Згода дім будує, а незгода руйнує.
Не смійся з другого, щоб тобі не було того.
Хорове читання байки «Чиж та голуб»
Розповідь байки напам'ять хором.
Підсумок уроку
- Діти, питання добра і зла, зазнайства і лицемірства, байдужості і людяності завжди хвилювали людей, турбують і зараз. А ви на прикладах героїв казок, байок повинні виробляти в себе ту лінію поведінки, виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми людьми.
Домашнє завдання (диференційоване)
Слайд 11 «Домашнє завдання»
- Сьогодні ви отримаєте д/з від героїв байки Чижа та Голуба.
Чиж для хлопців. Виготовити разом з батьками годівнички
Голуб для дівчаток. Намалювати малюнок на тему байки «Чиж і голуб»
Оцінювання роботи учнів на уроці з коментуванням.
Рефлексія.
Слайд 12. «Продовж речення»
Сьогодні на уроці я …
Я розповім дома батькам про…
Сьогодні мені урок … тому, що…
Учитель:
Знову дзвоник пролунав,
Час прощатися настав.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!