Л.Глібов «Чиж та голуб». Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи.

Про матеріал
Даний урок є інтегрованим. До нього включено такі предмети , як літературне читання, математика, я досліджую світ. Урок цікавий та пізнавальний. Під час цього уроку учні мають змогу продемонструвати свої знання та вміння.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект

відкритого інтегрованого уроку

для учнів 3 – В классу

на тему:

Л.Глібов «Чиж та голуб».  Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи.

 

 

 

 

Підготувала та провела

вчитель початкових класів

Горбач Зінаїда Вікторівна

 

 

 

 

 

 

Тема: Л.Глібов «Чиж та голуб».  Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи.

Мета: 

  • вчити передавати в інтонації характери дійових осіб, продовжити знайомство учнів з особливостями байки. Удосконалювати навички виразного читання, розвивати способи і види читання байки;
  • формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми, закріплювати знання учнів про табличне множення й ділення, порядок виконання арифметичних дій;
  • збагачувати знання учнів про птахів;
  • виховувати почуття порядності, милосердя, співчуття.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: інтегрований урок позакласного читання, математики, я досліджую світ.

Медико – дидактичне забезпечення: таблиці – схеми до задач, картки, малюнки птахів, геометричні фігури, паперові конверти.

Матеріально – технічне забезпечення: комп’ютер, проектор.

Хід уроку

- Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи

  І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.

- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм. Адже усмішка ще:

- прикрашає обличчя;

- підвищує настрій;

- сприяє добрим стосункам з оточуючими;

- допомагає знайти нових друзів;

- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.

   Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться-(діти) та все бачать.

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

Актуалізація опорних знань

- Діти, що таке байка? (Невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту).

- З творчістю якого байкаря почали знайомитись? (Л. Глібова)

-  Давайте пригадаємо, що відомо нам про автора вивчених творів?

Слайд 1 «Доповни текст»  

Л. Глібов – видатний український байкар. Ще навчаючись у Полтавській гімназії почав писати вірші. Більшу частину життя працював вчителем. Крім байок поет писав твори, загадки, акровірші. Байки Глібова люблять читати дорослі  і діти. Він є автором байок: Зозуля і півень, Муха й бджола.

Оголошення теми й мети уроку.

- Сьогодні ми продовжимо знайомитись з байками Л.Глібова. А хто є головними героями нового твору ви дізнаєтесь розв’язавши приклади.

Запишіть у зошитах число, класна робота. Виконаємо приклади незвичним способом. Дівчата виконують верхній  ряд, а хлопці – нижній.

Слайд 2 «Приклади»

Дівчата – верхній ряд 72:8 + 9·3 = 36   40 – 36:6:2=37      (55+9) : 8 = 8

Хлопці – нижній ряд  42-42:6=35      55+81:9·3=82      68-(81-17) = 4    8·9 =72    6·6=36

- Розмістіть результати прикладів у порядку зростання й прочитайте відповідь.

Слайд 3 «Вправа з ключем»

37     36     8        і   4     82    35    36     72

Ж      И      Ч           Г     Б      О     Л       У

Слайд 4 «Пернаті друзі»

Слухання байки

- Чи є дійові особи, крім Чижа і Голуба?

      - Коли і де відбулися події?

Розкриття ідейної спрямованості тексту

Кубик Блума

- Яким був Чижик? Що з ним трапилось? Чому Чижик попав у сильце? (Бо був дуже поважний)

- Хто бачив Чижика? (Голуб)

Прочитайте, у яких словах виявляється самовпевненість і безсердечність голуба. Передайте під час читання пихатість, байдужість голуба («А що? Попавсь? От тобі й на! Вже, певно, голова дурна…»)

- Прочитайте слова Голуба, де він хвастається, виставляє себе, свій розум. Передайте голосом його зарозумілість і чванливість. («Не бійсь, мене б не піддурили…»)

- Які почуття викликає у вас поведінка Голуба?

- Кого з птахів жаліє  автор?

- Які риси людського характеру засуджує поет? (Байдужість, зарозумілість, пихатість, безсердечність, самовпевненість, хвалькуватість)

Читання твору «Луною» за вчителем. Повторення всіх особливостей мовлення : інтонації, тон, темп.

- А які насправді ці птахи в природі? Що нам про це  розповість «Довідкове бюро?»

 

Слайд 5 «Для допитливих»

Учень.

Чиж – маленький птах. Живиться переважно комахами, насінням різних дерев, бур'янів. У природі їх визначають за характерним зеленим забарвленням. Птахи корисні, декоративні, знищують багато комах –шкідників. Потребують охорони.

- А чи цікаво вам дізнатись, яку вагу має птах? Для цього пропоную розв’язати рівняння.

Слайд 6. «Хвилинка-цікавинка»

Х:2=7

Х=7·2

Х=14

14:2=7

- Що нам скаже довідкове бюро про голуба?

Слайд 7 «Чи знаєш ти?»

Учениця.

Голуб – птах середнього розміру. Живиться насінням культурних і диких рослин, ягодами. Є прикрасою населених пунктів та об’єктом для різних наукових досліджень.

- Діти, я знаю, що ви любите птахів і допомагаєте їм взимку. Пропоную за даними скласти задачу.

Слайд 8 «Поміркуй!»

3М по 4 кг.      

                        ? кг

5М по 3 кг        

Учень.

Для підгодівлі птахів учні заготовили 3 мішечки насіння кавуна по 4 кг в кожному та 5 мішечків насіння бур'янів по 3 кг. Скільки всього кілограмів насіння заготовили учні?

1) 4·3=12 (кг)

2) 3·5=15(кг)

3) 12+15=27 (кг)

Вираз  4·3+3·5= 27 кг

 

Слайд 9 .Фізкультхвилинка

 

Узагальнення й систематизація знань

Гра «Розвідники». Робота з байкою.

- Скільки разів у байці зустрічається слово «Чиж»? (3)

Читання байки в особах.

- Діти, подивіться на дошку і назвіть геометричні фігури.

(                             )   https://docs.google.com/drawings/d/srHFl3xH9bYiN0YoK25Ou_A/image?parent=1wUBLCj2gDpLhq_WwP1XVUCL5KP6akJLNLEXTRzV3kT4&rev=1&drawingRevisionAccessToken=4w4STasqbve4hg&h=18&w=42&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/sD95mjGkn5skkQ6HPmZpdVg/image?parent=1wUBLCj2gDpLhq_WwP1XVUCL5KP6akJLNLEXTRzV3kT4&rev=1&drawingRevisionAccessToken=7hI-MC7qFpdIqA&h=24&w=25&ac=1https://docs.google.com/drawings/d/so8xWcWop7xFzYyMlQf7EIQ/image?parent=1wUBLCj2gDpLhq_WwP1XVUCL5KP6akJLNLEXTRzV3kT4&rev=1&drawingRevisionAccessToken=IzvpQGJlpbaPiA&h=18&w=25&ac=1

- Де ми можемо використати ці фігури, щоб прийти на допомогу зимуючим птахам? (Змайструвати годівничку)

Слайд 10 «Юні любителі природи»

- Пропоную розв’язати задачу на обчислення периметру годівнички.

(діти обчислюють периметр на індивідуальних картках)

- А тепер спробуємо змайструвати годівничку з геометричних фігур. (дитина виконує завдання на дошці)

 - Будьте, діти, вірними, щирими, бережіть пташок повсякчас. Адже:

Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

Згода дім будує, а незгода руйнує.

Не смійся з другого, щоб тобі не було того.

 

Хорове читання байки «Чиж та голуб»

 

Розповідь байки напам'ять хором.

 

Підсумок уроку

- Діти, питання добра і зла, зазнайства і лицемірства, байдужості і людяності завжди хвилювали людей, турбують і зараз.  А ви  на прикладах героїв казок, байок повинні виробляти в себе ту лінію поведінки, виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми людьми.

 

Домашнє завдання (диференційоване)

 

Слайд 11 «Домашнє завдання»

- Сьогодні ви отримаєте  д/з від героїв байки Чижа та Голуба.

Чиж для хлопців.  Виготовити разом з батьками годівнички

Голуб для дівчаток.  Намалювати малюнок на тему байки «Чиж і голуб»

 

Оцінювання роботи учнів на уроці з коментуванням.

 

Рефлексія. 

 

Слайд 12. «Продовж речення»

Сьогодні  на уроці я …

Я розповім дома батькам про…

Сьогодні мені урок … тому, що…

Учитель:

Знову дзвоник пролунав,

Час прощатися настав.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2022
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку