Урок доброти у 6 класі.
Тема: Зробимо добро! Захистимо тварин!
Мета: Активізувати вживання лексичного матеріалу з теми «Тварини. Захист тварин» та граматичного «Умовні речення І типу» на практиці. Тренувати навички аудіювання, письма та говоріння. Розвивати комунікативні компетенції.
Формувати у дітей гуманне ставлення до домашніх та безпритульних тварин та розвивати уміння ставити перед собою благородні цілі та досягати їх; втілювати задуми в життя, розвивати увагу, мислення; виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: ноутбук, відеозаписи пісень, онлайн-вікторина, презентація до уроку, whiteboard.
Хід уроку:
І. Початок уроку.
We’ll speak about animals and how to protect them and take care about them) Слайд 3.
II. Основна частина уроку.
Repeat, please. Protect – захищати
take care of – піклуватися
save- рятувати
feed – годувати
walk – вигулювати
make posts – створювати пости
do good – робити добро
volunteer – волонтер
А. Listen to one story:
Hello! My name is Nick Tomson. I’d like to tell you a real story. Seven days ago I woke up at night because of loud dog’s bark. It was my neighbor’s dog. I opened my door and saw black fume. It came from my neighbor’s flat. I broke his door and saved the dog Amur and his master. The neighbor was half-dead. I called ambulance and firefighters.
My neighbor is in the hospital. I take care of Amur. I walk and feed it. I am so thankful to the dog because he saved his master and other people in our house.
I decided to help volunteers to take care of dogs in dogs’ shelter. I make posts in the Net how to protect homeless animals and try to find new families for them.
Animals are our friends. We must protect and take care of them. We must do good!
bark - гавкіт
neighbor’s - сусідський
fume – дим
half-dead – напівмертвий
shelter - притулок
homeless – безпритульний
Б. Yes/No Questions T – Ps: слайд 6.
Do you understand what this story is about?
Do you like this story?
Do you think dogs are our friends?
Can we protect homeless dogs and other animals?
Must we leave them alone in the streets?
Can we ignore volunteer’s work in the shelters for animals?
Can we try to find new families for homeless animals?
Must we do good? – Yes, we have to do good to make the world better.
B. Speaking: now tell us if you help homeless animals and how you help them)
2. Relaxation: when we do good, we are happy. And when we are happy, we do such things… Song “If you are happy and you know it …” Слайд 7. https://youtu.be/M6LoRZsHMSs?si=QGsd0g6lq2rrt9lU
3. Практика у граматиці: Conditional I.
A. Repeat rules: слайд 8.
Б. Кругові вправи: слайд 9
If I meet a homeless dog, I will call a volunteer.
If I call a volunteer, …
If he takes the dog to the shelter, …
If the vet examines the dog, …
If the dog is OK, …
If volunteers find a family for the dog, …
If the dog has home, …
III. Заключна частина уроку.
If animals could speak what polite words they would say to you for your acts of kindness: thank you. You are kind. Be my friend…