Урок доброти «Спіши добро творити!»
Мета: учити учнів творити добро, бути вихованим. Розвивати вміння осмислювати духовні цінності; спонукати на добрі справи; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
Хід заняття
1. Мудрець сказав :«Живи , добро звершай , та нагород за це не вимагай! Лише в добро і вищу правду віра . Людину відрізня від мавпи і від звіра. Хай оживає істина проста : Людина починається з добра ! »
Добро – це безкорислива допомога , за яку людина не чекає винагороди . Доброта – це один з проявів людської душі , те , що відрізняє людину від звіра . Тільки людина здатна мислити , співчувати , мріяти . Адже тільки людина починається з добра до інших людей й до всього оточуючого .
У житті людина робить різні справи : добрі й не зовсім , погані і просто жахливі . Зазвичай , вона бажає іншим добра . Та інколи забуває про пересторогу – остерігайся зла .
Добро можна порівняти із сонечком , тому що воно всіх вміє зігріти своєю любов’ю , турботою , ласкою . Як за сонцем ми визначаємо пору дня або року , так із добром співвідносимо свої слова та вчинки . І щоб нам жились добре , потрібно щохвилини творити добро .
2. Створення асоціативного куща .
З поданих слів потрібно вибрати ті слова , які найбільше відповідають до слова добро .
Протилежністю добра є зло , лихо. Зло – це все погане , недобре . Тому у серці несіть до всіх любов і ласку , чуйність і співчуття .
3. Гра « Так , ні »
-Бабусі хлопчик допоміг . Він , діти , добрий хлопчик ? …
- Тепер усі скажіть мені : «У сварці жити добре ?» …
- А як не має забіяк . Тоді усім прекрасно ? …
- А як серця у всіх ясні , то вам погано , діти ? …
- Співає хлопчик гарно як , а вам подобається ? …
- А як обличчя всіх похмурі , злі . Вам добре ? …
- Реве і трощить все чудак . Це теж погано , діти ? …
- Тоді іще скажіть мені : «Як діти б’ються – добре ?»…
Звичайно , краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити .
Щоб всі веселими були ,
У мирі й злагоді жили .
4. Робота з прислів’ям . Щоб його прочитати , потрібно закреслити всі букви О.
ОЗУОМІВ СОКРИВОДИТОИ
ОУМОІЙ ВОИБАОЧИТОИСЯ .
5. Пошук добрих слів .
а) Оленка готувала подарунок для мами . Братик пробіг повз сестрички і частина шматочків паперу злетіла . Дівчинка готова була заплакати , але братик сказав чарівне слово . Яке ? ….
Оленка посміхнулась і сказала : …….
б) Бабуся пошила для Катрусиної ляльки платтячко . Але воно виявилось малуватим . Катруся засмутилась . Бабуся попросила дівчинку принести ляльку і зшила іще одне . Катруся була рада . Вона сказала : …..
в) До Тані на день народження прийшли друзі . Вони вітають її і вручають подарунки . Побачивши книгу , Таня засмучено промовила: «У мене вже є така»
Узявши коробку цукерок , каже : « Я такі не люблю». Я мала вона вчинити ?...
6. Слухання та обговорення оповідання « Красиві слова і красиве діло».
Висновок : « Коли робиш добро , то і сам отримуєш задоволення . Коли радість даруєш іншому – радієш і сам» .
-Якби добро можна було б зобразити у кольорі , яким фарбам ви віддали б перевагу ?
7. Виставка дитячих малюнків.
- Які красиві ваші малюнки ! Мені здається , що і в класі стало світліше , бо ваші роботи випромінюють доброту.
Кажуть , що добрим бути просто і не просто . Мені здається , зовсім неважко сказати один одному приємні слова .
8. Чарівні сердечка .
(Вчитель пригощає дітей печивом , приготовленим власноруч у вигляді сердечка)
9.Закінчіть речення: « Хай добрим ваше серце буде для того , щоб ….»
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало.
Бо стільки в світі зла – людина вже не та.
То ж люди на землі ! Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен зміг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
10. Пісня Н. Май «Даруй добро».