Урок " Додавання декількох доданків. Задачі на знаходження периметра трикутника"

Про матеріал
Закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для зручних обчислень та виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, кмітливість і обчислювальні навички учнів. Виховувати старанність і наполегливість у роботі.
Перегляд файлу

Тема.  Додавання декількох доданків. Задачі на знаходження периметра трикутника

Мета: закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для зручних обчислень та виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, кмітливість і обчислювальні навички учнів. Виховувати старанність і наполегливість у роботі.

Зміст уроку

І. Організаційний момент.


Всі сідайте тихо, діти,

домовляємося не шуміти,

руку гарно підіймати,

на уроці не дрімати,

а знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаємо.


ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань, умінь та навичок учнів.

 - Діти, математика у нас буває майже щодня.

 - Як ви гадаєте, чому уроків математики у нас упродовж тижня більше, ніж інших?

 - А які прислів’я про математику ви знаєте?

(Математика – гімнастика розуму. Математика розум до ладу приводить. Математика – цариця всіх наук. Математика – це не так знання, як уміння.)

- Спробуємо прочитати ще одне. Складемо стрічку – розсипанку, обчисливши ланцюжок прикладів. (Робота в парах)


7000 – 500

6000 + 200

800 : 2

500 ∙ 3

300 ∙ 4

1600 – 40

2700 : 3

6 999 + 1

1500 – 150


6500    400    1200    900    6200    1500    1560    7000    1350

мати    рити    зум    гост      ку        вчи       ти –    мате      ро               

Математику вчити – розум гострити.

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

а) - Гострити розум допомагають усні обчислення.

 Гра «Будь уважним!»

 Називаю число, одному з учнів кидаю м’ячик, а той, назвавши відповідь, повертає його вчителеві.

— Збільшіть на два десятки кожне з чисел.

460; 685; 60 843; 90 500; 70 000; 3480.

— Назвіть відповідь задачі тільки в разі, коли вона розв’язується відніманням.

  1. На гілці сиділо 12 пташок. 3 пташки полетіли. Скільки пташок залишилося? (12 – 3 = 9 (пташок))
  2. З одного куща смородини зібрали 16 кг ягід, а з другого — 19 кг. На скільки кілограмів більше зібрали з другого куща? (19 – 16 = 3 (кг))
  3. На одному кущі дозріли 14 помідорів, а на другому — 27 помідорів. Скільки помідорів дозріли на двох кущах? (14 + 27 = 41 (п.))
  4. В одному ящику 17 кг печива. Скільки кілограмів печива в чотирьох таких ящиках? (17 · 4 = 68 (кг))
  5. У книзі 420 сторінок. Олег прочитав 90 сторінок. Скільки сторінок залишилося прочитати Олегу? (420 – 90 = 330 (стор.))

№338 (усно)

а) 1 – естафетою (51778, 5000, 56000, 375);

б) 2 – за вказівкою вчителя (5, 25001, 590);

в) Гра «Мікрофон»

 - Розгляньте уважно вирази №339, подумайте і скажіть, як можна змінити завдання до вправи? (Розв’яжи зручним способом).

(25+35)+(43+37)+20=60+(80+20)=160

(180+20)+(230+70)=200+300=500

- Що ви застосували при розв’язуванні цих прикладів?

(Переставний і сполучний закони додавання).

 - Увагу і мислення ми вже підгострили. А тепер повправляємось у каліграфії.

- Я пропоную ось таку хвилинку каліграфії.

- Яке сьогодні число? (25)

- Яке число дістанемо, додавши цифри, за допомогою яких ми його записуємо?

Пропишіть його.

Що ви знаєте про це число?

          1. Тиждень складався з 7 днів.

2. У ті часи було відомо 7 планет.

3. Веселка має 7 кольорів.

4. Нотний стан має 7 нот.

5. Коли людина щаслива, вона говорить « на сьомому небі».

6. Із числом 7 тісно пов'язані всім відомі казки: «Вовк і семеро козенят»;   

  «Білосніжка і сім гномів».

7. Число 7 збереглось у нашій мові у вигляді приказок і прислів'їв:

  «Семеро одного не чекають», «Сім раз відмір, один раз відріж»,

  «У семи  няньок дитина без ока», «Сім п'ятниць на тиждень» тощо.

8. Згідно з стародавнім повір'ям місто Київ розташоване на 7 горбах.

 -Діти, ви довели, що для наших предків число 7 було священне і магічне.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Повторення та узагальнення знань учнів

. - Сьогодні на уроці ми будемо виконувати письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел і вправлятись у розв’язуванні задач.

 1. Розв’язування прикладів

1. Завдання №340

- Розгляньте.

 - Кому все зрозуміло працює самостійно. Хто справиться із завданням складіть аналогічний приклад, запишіть у зошит і розв’яжіть.

 - 3 учні попрацюють біля дошки.(Оцінювання).

30001 – 7 = 29994  40004 – 38 = 39966        700020 – 30003 = 670017  

 

2. Пояснення вчителя.

а) Підготовча вправа  

Давайте розглянемо числовий вираз: 214 + 354 + 79.

   Цей вираз на дві дії. До того ж, обидві дії додавання. Його можна обчислювати, виконуючи кожну дію окремо. Однак, щоб зекономити час, можемо додати відразу три доданки, записавши їх стовпчиком.

Обчислимо вираз: 214 + 354 + 79 письмово.

б) Завдання №341(за підручником).

- Давайте перевіримо чи правильно виконано додавання.

 - Зверніть увагу на запис

. - А як буде нам зручніше додавати?

в) Завдання №342(коментуючи біля дошки по черзі 2 учні). (Оцінювання).

 -Для тих, хто справиться швидше працює за алгоритмом.

 (Додаткове: кожен доданок 1 виразу збільшити на 20 і знайти результат; - кожен доданок 2 виразу зменшити на 5 і знайти результат;)

57453 +  8480 + 876 =66809        3405 + 34005 + 25788 = 63198

57473 +  8500 + 896 =66869        3400 + 34000 + 25783 = 63183

V. Фізкультхвилинка


Щось не хочеться сидіти

Трохи треба відпочити

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись

Руки вгору, руки вбоки

І зроби чотири кроки .

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони

Плесніть діти кілька раз

За роботу, все гаразд.


VІ. Розвиток математичних знань.

1.Розвязування задач.

а) Задача №343

— Ознайомтеся з текстом задачі. Запишіть коротку умову. Порівняйте текст з коротким записом задачі. Складіть план розв’язання. Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.

1) 806 + 556 = 1362 (км) — довжина Дністра;

2) 1362 + 839 = 2201 (км) — довжина Дніпра;

(806 + 556) + 839 = 2201 (км)

 -Читання задачі. Розбір.

1 учень розв’язує біля дошки.

 - Хто робив виразом? Зачитайте.

 (806+556)+839=2201(км)

б) Задача №344

 – Діти знайомляться з задачею.

 - Що таке периметр трикутника? Чому він у нас дорівнює?

  ( Роблю  на дошці короткий запис задачі).

 - Зі скількох довжин сторін він складається?(3)

- Які з них відомі?(2)


- Що сказано про третю?(Що її потрібно знайти).

 - Що можемо знайти, користуючись відомими величинами?

(Суму двох сторін).

 - Якщо, будемо знати суму двох сторін, що зможемо знайти?

(Довжину третьої).

 - Розв’яжіть задачу виразом.

- Зачитайте: 126-(48+39)=39(мм)

Додаткові задачі для тих, хто справився з завданнями

  Задача 1.

    Периметр ділянки трикутної форми 1840 м. Довжина однієї сторони 625 м, а другої — на 34 м менша. Знайдіть довжину третьої сторони ділянки.

— Розв'яжіть задачу за планом.

1) Яка довжина другої сторони ділянки?

2) Яка довжина першої і другої сторін ділянки разом?

3) Яка довжина третьої сторони ділянки?

 (Відповідь: довжина третьої сторони ділянки 556 м.)

  Задача 2.

Сума трьох доданків 24 509. Сума першого і другого — 14 707, сума другого і третього — 15 800. Знайти третій доданок.

  Задача з логічним навантаженням.

  У вас є 12 квітів. Посадіть їх по 5 вздовж кожної сторони трикутника.

 VІІ. Підсумок уроку.

Підіб'ємо підсумок уроку .

Технологія «Продовжити речення»

Ми навчилися … .

Тренували уміння … .

Дізналися … .

Зрозуміли … .

Мені сподобалося … .

Отже, сьогодні ми виконували письмові обчислення у випадку кількох доданків та розв’язували задачі, що передбачають суму двох і трьох доданків.

- Молодці!

VІІІ. Домашнє завдання 

 №345, №346

 

docx
Додав(-ла)
Гануляк Галина
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку