Тема: Додавання і віднімання звичайних дробів.
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з даної теми, розвивати інтерес до математики,
Обладнання: картки.
Підготовка до бою
Учитель за тиждень повідомляє про проведення уроку-гри, допомагає у формуванні команд, розробляє з учнями схему проведення гри, дає домашнє завдання, яке складається з нестандартних задач.
ХІД УРОКУ
Учитель повідомляє тему і мету уроку, оголошує програму математичного бою, нагадує правила гри, капітанів команд.
Кожна команда без підготовки обчислює значення десяти виразів. За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал, а за неправильну - знімається 1 бал.
Завдання для 1-ї команди
1) 2) 3) 4)
5) 1 6) 7) 8)
9) 10)
Завдання для 2-ї команди
1) 2) 3)
4) 5) 6)
7) 8) 9)
10)
ІІ. Бій між учасниками (змагання з розв'язування рівнянь).
Кожному учаснику пропонується картка з трьома рівняннями, які оцінюються З балами. Зважаючи на власні можливості, учень вибирає одне із завдань, розв'язує його і на звороті картки великими цифрами записує номер завдання та відповідь до нього. Вчитель оцінює правильність розв'язання рівнянь відповідною Кількістю балів.
Картка 1
1) 2) 3)
Картка 2
1) 2) 3)
ІІІ. Математична естафета.
Кожна команда отримує дві картки із завданнями. Учасники команди почергово виконують Дії. Останній учасник на звороті картки пише відповідь і віддає картку вчителеві.
Картка 1
Картка 2
ІV. Математичний футбол.
Команди отримують умови задач і розв'язують їх так, що наступну дію виконує інший член команди. Якщо команда помиляється, то задача передається для розв'язування іншій команді і так триває до того часу, поки задачу не буде розв'язано.
Задача для 1-ї команди
Миколка, Сашко та Андрійко зібрали кг макулатури. Миколка й Андрійко зібрали кг, а Сашко й Андрійко кг. Скільки кілограмів макулатури зібрав кожний хлопчик?
Задача для 2-ї команди
Площа першої кімнати дорівнює м2, другої- на м2 більша ніж першої, а третьої – на м2 менша, ніж площі першої та другої разом. Яка площа трьох Кімнат?
V. Домашнє завдання.
За тиждень до гри вчитель пропонує учням розв'язати вдома п’ять цікавих задач. Готові розв’язання учні показують вчителеві для оцінювання, а одну із задач розв'язують на дошці.
1. Скоротіть дріб: .
2. Зібрали 100 кг грибів. Виявилося, що їх вологість становить 99 %. Коли гриби підсушили, то їх вологість знизилася на 98 %. Якою стала маса грибів після підсушування?
3. Відомо, що дріб - нескоротний. Чи буде скоротним дріб ?
4. Доведіть, що п2+п+1 не ділиться на 1974 ні для якого цілого п.
5. Ціну товару знизили на 10 %, а потім ще на 10 %. Чи став би він дешевшим, якби його ціну відразу знизили на 20 %?
VІ. Підсумки математичного бою та уроку.