Тема. Лабіринтами пам’яті.
Мета. Перевірити рівень знань учнів з курсу алгебри та підготовленості до держаної підсумкової атестації, з’ясувати, які теми учні засвоїли найкраще, а над якими ще треба працювати, щоб скласти план подальшої роботи по повторенню та узагальненню матеріалу; формувати навички працювати в колективі, спілкуватися, оцінювати свої знання і знання своїх товаришів.
Тип уроку. Урок застосування знань.
Хід уроку
І. Реалізувати мету нашого уроку пропоную шляхом змагань у знаннях між командами.
Команди в нас сформовані, капітани обрані. Зараз прошу капітанів підійти для проведення жеребкування, прошу вибрати карточку. На ній вказано номер вашого стола, а отже номер, який вказує, якою по порядку ваша команда виступатиме в ролі доповідача в останньому етапі змагань «Запропонуй і оціни». Прошу команди зайняти свої місця. І так, перший тур в «математичному турнірі».
І турнір «Розминка»
Я пропоную для розминки розв’язати тестові завдання (10 хв.)
Відповіді:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
В |
Б |
В |
А |
А |
Г |
Б |
В |
Б |
В |
Г |
Г |
Поміняти, звірити відповіді запис в таблиці результату.
ІІ тур. «Заморочки з бочки».
На це завдання надається 10 хв. Маєте право витягнути тільки 6 завдань, якщо ви швидше розв’язали, тоді розв’язуєте завдання з іншої команди.
2 бали - правильна відповідь
1 бал - підказка
0 балів - не правильна відповідь
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Сума |
І |
|
|
|
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
|
|
|
1. Розв’язати нерівність: 7х - 4 8х + 2
7х - 8х 4 + 2
-х 6
х < -6
Відповідь: (-∞; -6).
2. Знайти суму нескінченної геометричної прогресії:
12; -6; 3; …
S = b1 = 12; q = =
S =
Відповідь: 8.
3. Чому дорівнює абсциса вершини параболи
y = -3x2 - 12x x =
x =
Відповідь: -2.
4. Знайти за правилом підрахунку цифр різницю m-n наближених значень.
m = 7,312 i n = 4,8.
m - n = 7,312 - 4,8 = 2,512 ~ 2,5. Відповідь: 2,5
5. При яких значеннях х, визначена функція
y =
32 - 4х 0
х 8 Відповідь: (-∞; 8).
6. Чому дорівнюють абсциси точок перетину параболи у = х2 - 10х - 24 з віссю Х.
ох : у = 0
х2 - 10х - 24 = 0 Д = 196.
х1 = 12
х2 = -2. Відповідь: 12; -2.
7. Розв’язати систему нерівностей:
4х - 1 19, 4х 20, х 5,
-5х -15. х 3. х 3. Відповідь: (3; 5).
8. Перший член арифметичної прогресії а1 = -3, а різниця d = 1. Чому дорівнює шостий член прогресії?
an = a1 + (n-1) d
a6 = -3 + 5 = 2. Відповідь: 2.
9. Знайдіть десяткове наближення до сотих дробу 3/14.
3/14 = 0,214 … ~ 0,21 Відповідь: 0,21.
10. Знайти суму перших десяти членів арифметичної прогресії, перший член якої а1 = 6, а різниця d = 4.
Sn =
S10 =
Відповідь: 240.
11. Десяткове наближення дробу 5/6 дорівнює 0,83. Яка абсолютна похибка наближення?
Відповідь:
12. Обчисліть суму десяти перших членів арифметичної прогресії (аn), якщо а1 = 14, а10 = -22.
Sn =
S10 =
Відповідь: -40.
13. Знайдіть абсциси точок перетину графіків функції у = 3х2 - 5х + 2 і у = 11 - х - 2х2.
3х2 - 5х + 2 = 11 - х - 2х2
5х2 - 4х - 9 = 0
Д = (-4)2 + 4*5*9 = 196
х1 =
х2 =
Відповідь: 1,8; -1.
14. Обчисліть суму п’яти перших членів геометричної прогресії, перший член якої b1 = 3, а знаменник g = 2.
Sn = ; S5 =
Відповідь: 93.
15. Руда містить 8% олова. Скільки кг. руди треба взяти, щоб отримати 96 кг. олова?
1) 96 : 0,08 = 1200 (кг).
Відповідь: 1200 кг.
16. Дві іграшки мали однакову ціну. Потім одна з них подешевшала на 5%, а друга - на 10%. Після цього різниця і ціні іграшок стала 4 грн. Якою стала ціна дешевшої іграшки?
(х - 0,05х) - (х - 0,01х) = 4
0,95х - 0,9х = 4
0,05х = 4
х = 4 : 0,05
х = 80 (грн.) - початкова ціна
1) 80 - 0,1 * 80 = 80 - 8 = 72 (грн.) - ціна дешевшої іграшки.
Відповідь: 72 грн.
17. Середній зріст 10 баскетболістів - 192 см., а середній зріст 6 з них - 180 см. Який середній зріст решти 4 баскетболістів?
(см)
Відповідь: 210 см.
18. При яких значеннях х невизначена функція у =
х2 + 4х = 0
х (х+4) = 0
х = 0 або х = -4. Відповідь: 0; -4
ІІІ тур «Запропонуй і оціни».
І |
Д |
Р |
О |
Сума |
ІІ |
О |
Д |
Р |
Сума |
ІІІ |
Р |
О |
Д |
Сума |
Д - доповідач, правильно розв’язав і пояснив - 10 б.
розв’язав мовчки - 7 б.
не розв’язав - 0 б.
але за те, що він вийшов - 1 б.
якщо спроби - 2 б.
О - опонент.
Прошу опонента вибрати № завдання для доповідача. Доповідач може відмовитися від № завдання, якщо не знає тоді опонент говорить інший №. Доповідач може відмовитися два рази без штрафу. Доповідач розв’язав. Прошу опонента, давати додаткові запитання і висловити свою думку, щодо відповіді доповідача.
Прошу рецензента дати оцінку (не в балах, а в словах) роботі доповідача і опонента.
Максимальна оцінка: Д - 10 б.
О - 5 б.
Р - 5 б.
Підсумок «Математичного турніру».
Глянем на таблицю «Математичного турніру».
Отже, І місце зайняла команда № …
ІІ місце зайняла команда № …
ІІІ місце зайняла команда № …
Оцінки: Найактивнішим учням.
- На вашу думку, на що нам найбільше потрібно звернути увагу?
|
І тур «Розминка» |
ІІ тур «Заморочки з бочки» |
ІІІ тур «Запропонуй і оціни» |
Сума |
Місце |
І |
|
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
|
Домашнє завдання:
Складіть подібні завдання, які використовувались на уроці