урок "Лабіринтами пам'яті"

Про матеріал
урок узагальнюючого повторення у вигляді математичного турніру "Лабіринтами пам'яті" для учнів 9 класу
Перегляд файлу

Тема. Лабіринтами пам’яті.

Мета. Перевірити рівень знань учнів з курсу алгебри та підготовленості до держаної підсумкової атестації, з’ясувати, які теми учні засвоїли найкраще, а над якими ще треба працювати, щоб скласти план подальшої роботи по повторенню та узагальненню матеріалу; формувати навички працювати в колективі, спілкуватися, оцінювати свої знання і знання своїх товаришів.

Тип уроку. Урок застосування знань.

Хід уроку

І. Реалізувати мету нашого уроку пропоную шляхом змагань у знаннях між командами.

Команди в нас сформовані, капітани обрані. Зараз прошу капітанів підійти для проведення жеребкування, прошу вибрати карточку. На ній вказано номер вашого стола, а отже  номер, який вказує, якою по порядку ваша команда виступатиме в ролі доповідача в останньому етапі змагань «Запропонуй і оціни». Прошу команди зайняти свої місця. І так, перший тур в «математичному турнірі».

І турнір «Розминка»

Я пропоную для розминки розв’язати тестові завдання (10 хв.)

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

В

Б

В

А

А

Г

Б

В

Б

В

Г

Г

Поміняти, звірити відповіді запис в таблиці результату.

ІІ тур. «Заморочки з бочки».

На це завдання надається 10 хв. Маєте право витягнути тільки 6 завдань, якщо ви швидше розв’язали, тоді розв’язуєте завдання з іншої команди.

2 бали - правильна відповідь

1 бал - підказка

0 балів - не правильна відповідь

 

1

2

3

4

5

6

Сума

І

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Розв’язати нерівність: 7х - 4 8х + 2

     7х - 8х 4 + 2

      6

     х < -6

Відповідь: (-∞; -6).

2. Знайти суму нескінченної геометричної прогресії:

 12; -6; 3; …

S =   b1 = 12; q = =

S =

Відповідь: 8.

3. Чому дорівнює абсциса вершини параболи

y = -3x2 - 12x   x =

x =

Відповідь: -2.

4. Знайти за правилом підрахунку цифр різницю m-n наближених значень.

m = 7,312 i n = 4,8.

m - n = 7,312 - 4,8 = 2,512 ~ 2,5.   Відповідь: 2,5

5. При яких значеннях х, визначена функція

y =

32 - 4х 0

х 8        Відповідь: (-∞; 8).

6. Чому дорівнюють абсциси точок перетину параболи у = х2 - 10х - 24 з віссю Х.

ох : у = 0

х2 - 10х - 24 = 0   Д = 196.

х1 = 12

х2 = -2.   Відповідь: 12; -2.

7. Розв’язати систему нерівностей:

4х - 1 19,   20,  х 5,

-5х -15.  х 3.   х 3.  Відповідь: (3; 5).

8. Перший член арифметичної прогресії а1 = -3, а різниця d = 1. Чому дорівнює шостий член прогресії?

an = a1 + (n-1) d

a6 = -3 + 5 = 2.      Відповідь: 2.

9. Знайдіть десяткове наближення до сотих дробу 3/14.

3/14 = 0,214 … ~ 0,21     Відповідь: 0,21.

10. Знайти суму перших десяти членів арифметичної прогресії, перший член якої а1 = 6, а різниця d = 4.

Sn =

S10 =

Відповідь: 240.

11. Десяткове наближення дробу 5/6 дорівнює 0,83. Яка абсолютна похибка наближення?

Відповідь:

12. Обчисліть суму десяти перших членів арифметичної прогресії (аn), якщо а1 = 14, а10 = -22.

Sn =

S10 =

Відповідь: -40.

13. Знайдіть абсциси точок перетину графіків функції у = 3х2 - 5х + 2 і у = 11 - х - 2х2.

2 - 5х + 2 = 11 - х - 2х2

2 - 4х - 9 = 0

Д = (-4)2 + 4*5*9 = 196

х1 =

х2 =

     Відповідь: 1,8; -1.

14. Обчисліть суму п’яти перших членів геометричної прогресії, перший член якої b1 = 3, а знаменник g = 2.

Sn = ;  S5 =

Відповідь: 93.

15. Руда містить 8% олова. Скільки кг. руди треба взяти, щоб отримати 96 кг. олова?

1) 96 : 0,08 = 1200 (кг).

Відповідь: 1200 кг.

16. Дві іграшки мали однакову ціну. Потім одна з них подешевшала на 5%, а друга - на 10%. Після цього різниця і ціні іграшок стала 4 грн. Якою стала ціна дешевшої іграшки?

(х - 0,05х) - (х - 0,01х) = 4

0,95х - 0,9х = 4

0,05х = 4

х = 4 : 0,05

х = 80 (грн.) - початкова ціна

1) 80 - 0,1 * 80 = 80 - 8 = 72 (грн.) - ціна дешевшої іграшки.

Відповідь: 72 грн.

17. Середній зріст 10 баскетболістів - 192 см., а середній зріст 6 з них - 180 см. Який середній зріст решти 4 баскетболістів?

(см)

Відповідь: 210 см.

18. При яких значеннях х невизначена функція у =

х2 + 4х = 0

х (х+4) = 0

х = 0 або х = -4.      Відповідь: 0; -4

ІІІ тур «Запропонуй і оціни».

І

Д

Р

О

Сума

ІІ

О

Д

Р

Сума

ІІІ

Р

О

Д

Сума

Д - доповідач, правильно розв’язав і пояснив - 10 б.

     розв’язав мовчки - 7 б.

     не розв’язав - 0 б.

     але за те, що він вийшов - 1 б.

     якщо спроби - 2 б.

О - опонент.

Прошу опонента вибрати № завдання для доповідача. Доповідач може відмовитися від № завдання, якщо не знає тоді опонент говорить інший №. Доповідач може відмовитися два рази без штрафу. Доповідач розв’язав. Прошу опонента, давати додаткові запитання і висловити свою думку, щодо відповіді доповідача.

Прошу рецензента дати оцінку (не в балах, а в словах) роботі доповідача і опонента.

Максимальна оцінка:  Д - 10 б.

     О - 5 б.

     Р - 5 б.

Підсумок «Математичного турніру».

Глянем на таблицю «Математичного турніру».

Отже, І місце зайняла команда № …

  ІІ місце зайняла команда № …

  ІІІ місце зайняла команда № …

Оцінки: Найактивнішим учням.

- На вашу думку, на що нам найбільше потрібно звернути увагу?

 

І тур «Розминка»

ІІ тур «Заморочки з бочки»

ІІІ тур «Запропонуй і оціни»

Сума

Місце

І

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:

Складіть подібні завдання, які використовувались на уроці

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку