Урок "Додавання і віднімання круглих сотень і десятків. Закріплення усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Розв'язування ускладненої задачі на зведення до одиниц

Про матеріал
Розробка уроку допоможе закріпити вміння учнів додавати і віднімати круглі сотні і круглі десятки та розв'язувати задачі на зведення до одиниці.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

 

3 клас

Тема: Додавання і віднімання круглих сотень і десятків. Закріплення усного додавання  і віднімання круглих трицифрових чисел. Розв’язування ускладненої задачі на зведення до одиниці.

Мета: Закріпити вміння учнів додавати і віднімати круглі сотні і круглі десятки; вчити розв’язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати пам'ять, логічне мислення та пізнавальні інтереси школярів; виховувати уважність.

Обладнання: сигнальні картки - кружечки жовтого, синього та червоного кольорів, картки для індивідуального опитування  №1, 2, 3, 4, потяг Знань тітоньки Сови (макет). 

                                                     

І. Організаційний момент.

    Емоційна хвилина.

Доброго ранку, наша дітвора,

                                         Урок почати вже нам  пора,

                 Бажаю всім  вам здоровя, миру і добра!

 

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.  

  1. Перевірка домашнього завдання.

     Завдання № 481.

  • Назвіть найбільший результат, який отримали в обчисленнях (500).
  • Назвіть результати виразів з іменованими числами (1 м, 32 см, 302 см ).

     Задача № 482.

  • Яка відстань буде між теплоходами? ( 40) км.    
  1. Завдання для індивідуального опитування. ( учні виконують  на дошці).

Картка 1.                                              

400 + 500

600 – 300

40 + 80

Х + 20 =180

          Картка 2.

300 + 600

500 – 300

80 + 70

Х – 60 = 90

Картка 3.

200 + 700

500 – 200

60 + 50

60 + Х =190

 

Картка 4.

100 + 400

900 – 600

70 + 40

140 – х = 80

  1. Усні обчислення « ланцюжком»:

300 +300             100+400              500+200                             400+200

  • 400                       - 200                     - 100                                   - 300                                                                                                                                                                                                                         
  • +70                          +10                    +200                                     +40
  1. Обмін зошитами.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення нового матеріалу.

 

  •   Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел та навчитеся розв’язувати задачі на зведення до одиниці.
  1. Починаємо  « завантаження»  вагонів потягу знань нашої тітоньки Сови:  № 483 – усно, № 484, № 485 – задача, № 486- усно, № 487 – усно, № 488.
  2. Вправа № 483 - виконання усних обчислень по колу, передаючи естафету наступному учню.
  3. Вправа № 484 - ( учні, коментуючи, розв’язують письмово по колу, передаючи естафету наступному учню).

120 – 80 = 120 – 20 – 60 = 40        500 + 400 = 900

12 - 8 =  4                                      50 + 40 =90

130 – 90 =130 – 30 – 60 = 40

70 + 70 = 70 + 30 + 40 =140  

  1. Пояснення нового матеріалу:
  •    Сьогодні, діти,  ви  зрозумієте як розв’язувати задачі на зведення до одиниці. Допоможе нам цього навчитися завдання в третьому вагоні № 485.
  •   Прочитайте задачу, розгляньте її скорочений запис на с.75:
  •    Відомо, що на І верстаті майстриня за 8  годин виткала 16 м полотна. Про що звідси можна дізнатись? (Скільки метрів полотна виткала майстриня за 1 годину на першому верстаті).
  •   Якою дією? (Дією ділення. 16: 8 = 2 (м).
  •   На ІІ верстаті майстриня ткала на 2 м полотна більше, ніж на І, про що ми   можемо дізнатись далі? (Скільки метрів полотна ткала майстриня за 1 годину на ІІ верстаті).
  •   Якою дією? (Дією додавання  2 + 2 = 4 (м).
  •   На ІІ верстаті майстриня працювала 6 годин, то скільки всього полотна виткала  майстриня  на ІІ верстаті? Якою дією ми дізнаємось? ( Дією множення. 4 х 6 =24 (м).
  • Покажіть сигнальними кружечками, як ви зрозуміли розвязування цієї задачі. (Жовті – все  зрозуміло; сині – є дещо незрозуміле; червоні – зовсім  не зрозуміло).                                                                    
  •   Записуємо розв’язування в зошити, один учень коментує.

1). 16 : 8 = 2 (м) – полотна виткала майстриня на першому верстаті за 1 год;

2). 2+2 = 4 (м) – полотна виткала майстриня на другому верстаті за 1 год;

3). 4 х 6 = 24 (м)

Відповідь: на другому верстаті майстриня виткала 24 м полотна.

 

ІІІ. Закріплення матеріалу:

 

             Завдання № 486.

  • Потрібно пояснити, про що дізнаємося за такими виразами.

     (Один учень коментує і розв’язує усно).

На дошці короткий запис:

 

Виготовив                 Час                     Всього виготовив

за 1 год

     а                             в                                 с

а х в = ( с – всього деталей виготовив майстер);

с : а = (в - всього годин працював майстер);

с : в = (а – деталей виготовив майстер за 1 годину).

 

  • Покажіть сигнальними кружечками, як ви зрозуміли розв’язування цієї задачі. 

                                                                   

Фізкультхвилинка

               Притомилися, хлоп’ята,

Будемо фізкультхвилинку починати.

Трава низенька – низенька,

Дерева високі – високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

Пташки у вирій летять, відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.

 

ІV. Розвиток математичних знань.

 

  1. Задача № 487
  • Прочитайте, ознайомтеся з  розвязанням задачі на с.76 та поясніть його. 

     ( Один учень пояснює).

 

 

Змонтував                       Змонтував                               Змонтував:

за 1 год                           за 3 год                                      за 2 год

?                                     18 дрилів            ? на 1 більше ніж раніше

1). 18 : 3 = 6 (д) – змонтує дрилів за 1 год.;

2). 6 + 1 = 7 (д) – змонтує дрилів за  2 год;

3). 7 х 2 = 14 (д.)

Відповідь:  змонтує 14 дрилів.

  • Покажіть сигнальними кружечками, як ви зрозуміли розвязування цієї задачі.                                                                    

      2.Задача №  488.

-  Один учень письмово розв’язує і коментує: ми не можемо відповісти на запитання задачі, тому що невідомо, скільки минає днів від садіння динь до їх збирання. Щоб про це дізнатися, потрібно виконати дію віднімання. Дізнавшись, скільки днів минає від сівби насіння динь до збирання врожаю, зможемо дізнатись, скільки минає днів від садіння картоплі до збирання її врожаю. Треба виконати дію додавання..

1). 150 – 10 =  140 (д.) – від сівби до збирання динь;

2). 140 + 20 =  160 (д.).

Відповідь: минає  160 днів від садіння картоплі до збирання врожаю. 

  •    Покажіть сигнальними кружечками, як ви зрозуміли розвязування цієї задачі.
  1. – Хто записав розв’язання задачі, заповнює цікаві квадрати -

 завдання № 489.

                                         40  30  80

                                         90  50  10                                                                                                  

                                                  20  70  60

  1. - Хто записав розв’язання, розгадує ребуси:

                 1) 40а;            2) 100вп;     3) 100лиця.

Відповідь: Сорока;   стовп;  столиця.

 

V. Домашнє завдання.

 

  1. Розв’язати задачу № 490.

- Прочитайте задачу, Покажіть сигнальними картками, як ви зрозуміли її умову та розвязання. Один учень усно коментує розв’язання задачі.

     2. Обчислити вирази № 491.

 

VІ. Підсумок уроку.

       «Мікрофон»:

  • Яке завдання було найважчим?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Покажіть сигнальними кружечками:
  •  Як ви на уроці зрозуміли розв’язування  задач?
  • Як зрозуміли розв’язування інших вправ?

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

  1. М.В. Богданович, Г.П. Лишенко  Математика Підручник для  3  класу.- Київ: Генеза,  2013.
  2. Добровольська О.М., Грицина М.С., Заверуха Л.Л. Математика: конспекти уроків: 3 клас -  Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2014. – 320 с. – (Бібліотека вчителя).
  3. Микитинська М.І., Мацько Н.Д. Математичні ігри в 1-3 класах. – К.:

 Радянська школа, 1980. – 127 с.

 

 

 

1

 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку