МАТЕМАТИКА
3 клас
Тема: Додавання і віднімання круглих сотень і десятків. Закріплення усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Розв’язування ускладненої задачі на зведення до одиниці.
Мета: Закріпити вміння учнів додавати і віднімати круглі сотні і круглі десятки; вчити розв’язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати пам'ять, логічне мислення та пізнавальні інтереси школярів; виховувати уважність.
Обладнання: сигнальні картки - кружечки жовтого, синього та червоного кольорів, картки для індивідуального опитування №1, 2, 3, 4, потяг Знань тітоньки Сови (макет).
І. Організаційний момент.
Емоційна хвилина.
Доброго ранку, наша дітвора,
Урок почати вже нам пора,
Бажаю всім вам здоров’я, миру і добра!
ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
Завдання № 481.
Задача № 482.
Картка 1.
400 + 500
600 – 300
40 + 80
Х + 20 =180
Картка 2.
300 + 600
500 – 300
80 + 70
Х – 60 = 90
Картка 3.
200 + 700
500 – 200
60 + 50
60 + Х =190
Картка 4.
100 + 400
900 – 600
70 + 40
140 – х = 80
300 +300 100+400 500+200 400+200
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення нового матеріалу.
120 – 80 = 120 – 20 – 60 = 40 500 + 400 = 900
12 - 8 = 4 50 + 40 =90
130 – 90 =130 – 30 – 60 = 40
70 + 70 = 70 + 30 + 40 =140
1). 16 : 8 = 2 (м) – полотна виткала майстриня на першому верстаті за 1 год;
2). 2+2 = 4 (м) – полотна виткала майстриня на другому верстаті за 1 год;
3). 4 х 6 = 24 (м)
Відповідь: на другому верстаті майстриня виткала 24 м полотна.
ІІІ. Закріплення матеріалу:
Завдання № 486.
(Один учень коментує і розв’язує усно).
На дошці короткий запис:
Виготовив Час Всього виготовив
за 1 год
а в с
а х в = ( с – всього деталей виготовив майстер);
с : а = (в - всього годин працював майстер);
с : в = (а – деталей виготовив майстер за 1 годину).
Фізкультхвилинка
Притомилися, хлоп’ята,
Будемо фізкультхвилинку починати.
Трава низенька – низенька,
Дерева високі – високі.
Вітер дерева колише, гойдає,
Пташки у вирій летять, відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
ІV. Розвиток математичних знань.
( Один учень пояснює).
Змонтував Змонтував Змонтував:
за 1 год за 3 год за 2 год
? 18 дрилів ? на 1 більше ніж раніше
1). 18 : 3 = 6 (д) – змонтує дрилів за 1 год.;
2). 6 + 1 = 7 (д) – змонтує дрилів за 2 год;
3). 7 х 2 = 14 (д.)
Відповідь: змонтує 14 дрилів.
2.Задача № 488.
- Один учень письмово розв’язує і коментує: ми не можемо відповісти на запитання задачі, тому що невідомо, скільки минає днів від садіння динь до їх збирання. Щоб про це дізнатися, потрібно виконати дію віднімання. Дізнавшись, скільки днів минає від сівби насіння динь до збирання врожаю, зможемо дізнатись, скільки минає днів від садіння картоплі до збирання її врожаю. Треба виконати дію додавання..
1). 150 – 10 = 140 (д.) – від сівби до збирання динь;
2). 140 + 20 = 160 (д.).
Відповідь: минає 160 днів від садіння картоплі до збирання врожаю.
завдання № 489.
40 30 80
90 50 10
20 70 60
1) 40а; 2) 100вп; 3) 100лиця.
Відповідь: Сорока; стовп; столиця.
V. Домашнє завдання.
- Прочитайте задачу, Покажіть сигнальними картками, як ви зрозуміли її умову та розв’язання. Один учень усно коментує розв’язання задачі.
2. Обчислити вирази № 491.
VІ. Підсумок уроку.
«Мікрофон»:
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Радянська школа, 1980. – 127 с.
1