Урок "Додавання і віднімання мішаних чисел"

Про матеріал
Тема. Додавання і віднімання мішаних чисел Формування компетентностей: • предметна компетентність: сформувати вміння виконувати додавання нату-рального та дробового числа, відніманфня дробового числа від натурального, знахо-дити суму й різницю мішаних чисел, дробові частини яких мають однакові знамен-ники; • ключові компетентності: • спілкування державною мовою — чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; • уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, від-бирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; • соціальна та громадянська компетентності — співпрацювати в команді, виді¬ляти та виконувати власну роль у командній роботі
Перегляд файлу

Дата: ___/___/___                                      Клас: 5                                    Предмет: математика

 

Тема. Додавання і віднімання мішаних чисел

Формування компетентностей:

  •            предметна компетентність: сформувати вміння виконувати додавання нату­рального та дробового числа, відніманфня дробового числа від натурального, знахо­дити суму й різницю мішаних чисел, дробові частини яких мають однакові знамен­ники;              
  •            ключові компетентності:
  •             спілкування державною мовою — чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
  •            уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, від­бирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
  •             соціальна та громадянська компетентності — співпрацювати в команді, виді­ляти та виконувати власну роль у командній роботі;

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність:__ілюстрації до пояснення нового матеріалу, картки з індивідуальним завданням

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Перевірка готовності до уроку.

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

2. Самостійна робота

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

  1.         Сформулюйте переставну властивість додавання. Наведіть приклади її застосування.
  2.         Сформулюйте сполучну властивість додавання. Наведіть приклади її застосування.
  3.         Подайте число 1 у вигляді дробу зі знаменником: 14; 5; 23; 97.

 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Сума натурального числа і звичайного дробу.

На столі лежить 1 головка сиру і   головки. Скільки сиру на столі?    1 + = 1

   

Сума натурального і мішаного чисел.

 На столі лежить 1 головки сиру і поруч 2 такі ж. Скільки сиру на столі?
1 + 2 = 3

 Знайдемо кількість цілих головок сиру: 1 + 2 = 3. Потім до цього числа додамо  головки: 3 +  = 3. Отже, 1 + 2 = 3.

          

Додавання мішаних чисел.

На прилавку лежить 3 головки сиру і поруч ще 2 головки. Скільки сиру лежить на прилавку?

 Розв'язання. Для розв'язання задачі додамо 3  до 2. Спочатку знайдемо кількість цілих головок: 3 + 2 = 5.

Потім додамо + =  , склавши 5 + = 5 . Отже, 3 + 2 = 5  .

Тобто, щоб додати два мішаних числа, треба окремо додати їх цілі та дробові частини.

            

Доповнення дробу до одиниці.

Для приготування піци відрізали  від головки сиру. Яка частина головки сиру залишилась?

1 -   = - =

 

        

Віднімання дробу від натурального числа.

До піцерії «Ням-ням» завези 3 головки сиру. Для приготування бюргерів взяли головки сиру. Скільки сиру залишилось в піцерії?

3 - . Сир відрізали від 1 головки сиру, тому залишилось 2 цілих головки і 1 почата.

3 = 2 + 1. Замінимо 1 дробом із знаменником 10: 1 = . Таким чином 3 головки сиру запишемо  у вигляді запису  2 + = 2. Виконаємо віднімання  2 - = 2.

    

Віднімання мішаних чисел.

Потім в піцерії «Ням-ням» використали 1 головки сиру для приготування піци. Скільки сиру залишилось?

2 - 1 = 1

Приклади додавання та віднімання мішаних чисел:

7 - 3 = 6   - 3 = 3

9 - 3 = 8 - 3 = 53

 

  1.      ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Робота з підручником №№ 779, 781

Робота в групах з подальшою самооцінкою учні обирають координатора групи, якй відповідатиме за роботу в групі та оцінить роботу членів своєї команди.

 

  1.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Колись дії з звичайними дробами завдавали людям надзвичайних труднощів.

 

Англійський чернець Беда, який був ученою людиною свого часу, писав: “ світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики”.

 

Тоді ж, мабуть, і виникло німецьке прислів’я “попасти в дроби”, що означало опинитися в скрутному становищі. А причина, звичайно, полягала в тому, що не було встановлено правил виконання дій з дробами, не було створено відповідної теорії.

Я бажаю вам, що б у вас ніколи не виникало труднощів під час виконання дій з дробами.

  1.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

№№ 780, 782

1

 

.png
22.png
22235.png
333.png
33554.png
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cheese-plate2.jpg
images (1).jpg
sde-893.jpg
smetankoviy-fullsize.png
syr_maasdam2-720x340.jpg
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чутенко Варвара Тимофіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
8736
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку