Математика
4 клас
Тема. Додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел
Мета. Ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона. Вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі, вирази. Розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне. Виховувати самостiйнiсть, наполегливiсть, акуратнiсть, працелюбність
Обладнання. План уроку, кубики із завданнями уроку, букви, презентація до уроку.
ХIД УРОКУ
І. Органiзацiйний момент.
– Дiти, налаштуйтесь вci на робочий лад, сьогоднi працюємо пiд девізом:
Видумуй. Пробуй, твори!
Розум, фантазiю прояви!
Активним i уважним будь
І про кмiтливicть не забудь!
Психологічна настанова
(у+о)·(в+с)·р=з
( у –увага, о – організованість, в – взаємодопомога, с – спілкування, р – робота, з – знання)
– Зараз у нас урок математики. Значення цього предмета важко переоцiнити. Ви нiколи не задумувались над цим, але з математикою ми зустрічаємося в ще ранньому віці.
– Може пригадаєте, де саме ви зустрiчались з математикою?
– З чого ж ми розпочнемо наш урок ?
– Звичайно, проведемо розумову гiмнастику. Наш кубик набиратиме чарiвностi тiльки тодi, коли ви будете активнi, зосередженi i уважнi.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Математична розминка
99 999 |
10 000 |
40 399 |
80 000 |
50 000 |
60 000 |
ч |
о |
в |
у |
о |
д |
Прочитайте числа i дайте характеристику одному з них.
602, 970, 1103, 7203, 318465
– Скiльки всього одиниць в числi?
– Скiльки всього десяткiв, сотень, одиниць тисяч, десяткiв тисяч, сотень тисяч?
– Що означае цифра 7 у записi кожного з чисел?
– Якi розряди належать до І класу, ІІ класу?
– Розумову гiмнастику провели успiшно i кубик набрав своєї чарiвностi. (Вчитель перевертає кубик i з'являється буква М)
- Рухаємося далі.
2. Каліграфічна хвилинка
– Яке число можна скласти з цифр 1, 2?
– Ми запишемо число 21, складiть ще багатоцифровi числа, використовуючи дані цифри, калiграфiчно їх запишiть.
–Прочитайте записанi числа. (Кращi зошити демонструються).
– Це завдання виконали успiшно i кубик набрав чарiвностi. (О)
3.Математичний диктант.
– Ми наблизились ще до одного етапу уроку – математичного диктанту.
(Відповіді: 400, 68, 8, 96,48 004 кг, 67 042 м, 584, 104, 6, 37, 85,28.)
– Цей кубик дарує нам букву Л.
ІІІ. Повiдомлення теми уроку. Вивчення нового матерiалу.
(Відповіді учнів)
а) Усне обчислення - № 390 (фронтально з використанням прийому «Коментування»)
Висновок: письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконують такт само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.
ІV. Формування навичок і вмінь
(Об’єднання проводиться за числом народження учнів:
1 група – 1-10, 2 група – 11-20, 3 група – 21-31)
Виконання № 391(письмово)
1 група – вирази
45 374 5478 82 346
+ 8406 - 2349 -5478
______ ______ ______
53780 3129 76868
2 група – буквені вирази
+ 75 431 _ 75 431 + 54 068 _54 068
3 575 3 575 4 306 4 306
_______ _______ _______ _______
79 006 71 856 58 374 49 762
3 група – рівняння
х + 34 013 = 764 354 х - 20 244 = 45 645
х = 764 354 - 34 013 х= 45 645 + 20 244
х= 730 341 х = 65 889
Фізкультхвилинка (відео)
(коментування дітей, корекція вчителя)
Зберігалося - ? кг
Вивезли – 7 250 кг
Залишилося - ? кг, на 3 240 менше,]
Розв’язання
Відповідь: 11 260 кг картоплі зберігалося в овочесховищі.
V. Підсумок уроку
- Виберіть правильно обчислений вираз.
-50 778 +5176
9 869 6498
40 909 11 763
М О Л О Д Ц І
Домашнє завдання
Вдома ви ще раз закрiпите вивчений матерiал i виконаєте завдання на с. 65, №395, № 396.
Рефлексія («Квітка засвоєння»)
Учні прикріплюють пелюстки квітки до аркушів паперу:
Зелені – все зрозуміло
Сині – зрозуміло наполовину
Червоний – дещо не зрозуміло
1