Урок "Додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел"

Про матеріал
Ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона. Вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі, вирази.
Перегляд файлу

Математика

4 клас

 

Тема. Додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел

 

Мета. Ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона. Вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі, вирази. Розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне. Виховувати самостiйнiсть, наполегливiсть, акуратнiсть, працелюбність

 

Обладнання. План уроку,  кубики із завданнями уроку, букви, презентація до уроку.

 

ХIД УРОКУ

 

І. Органiзацiйний момент.

– Дiти, налаштуйтесь вci на робочий лад, сьогоднi працюємо пiд девізом:

Видумуй. Пробуй, твори!

Розум, фантазiю прояви!

Активним i уважним будь

І про кмiтливicть не забудь!

Психологічна настанова

  • Розшифруйте записану формулу уроку

(у+о)·(в+с)·р=з

( у –увага, о – організованість, в – взаємодопомога, с – спілкування, р – робота, з – знання)

– Зараз у нас урок математики. Значення цього предмета важко переоцiнити. Ви нiколи не задумувались над цим, але з математикою ми зустрічаємося в ще ранньому віці.

  Може пригадаєте, де саме ви зустрiчались з математикою?

  • Bci ми полюбляли гратися кубиками у дитинствi, складати з них замки i фортецi, машини i ракети.  Ми теж  складемо iз кубикiв вежу, виконуючи завадання.

– З чого ж ми розпочнемо наш урок ?

– Звичайно, проведемо розумову гiмнастику. Наш кубик набиратиме чарiвностi тiльки тодi, коли ви будете активнi, зосередженi i уважнi.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.  Усний рахунок
  • Як називаються числа при додаванні?
  • Які закони додавання ви знаєте?
  • Як використовувати послідовність чисел при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як застосувати послідовність чисел при відніманні?
  • Покажіть на прикладі, як можна віднімати від числа суму: 26-(5+9).

Математична розминка

  1. Запишіть найбільше п’ятицифрове число.(99 999)
  2. Запишіть найменше п’ятицифрове число (10 000)
  3. Запишіть число, попереднє до числа 40 400 (40 399)
  4. Запишіть число, наступне до числа 79 999 (80 000)
  5. Запишіть число, наступне до числа 49 999 (50 000)
  6. Запишіть число, розв’язавши вираз: якщо від числа 60 002 відняти кількість його одиниць (60 000).
  • Розташуйте числа у порядку спадання та запишіть слово із букв, що відповідає кожному числу:

99 999

10 000

40 399

80 000

50 000

60 000

ч

о

в

у

о

д

 

Прочитайте числа i дайте характеристику одному з них.

602,  970,  1103, 7203,  318465

– Скiльки всього одиниць в числi?

– Скiльки всього десяткiв, сотень, одиниць тисяч, десяткiв тисяч, сотень тисяч?

  Що означае цифра 7 у записi кожного з чисел?

– Якi розряди належать до І класу, ІІ класу?

– Розумову гiмнастику провели успiшно i кубик набрав своєї чарiвностi. (Вчитель перевертає кубик i з'являється буква М)

-  Рухаємося далі.

2. Каліграфічна хвилинка

– Яке число можна скласти з цифр 1, 2?

– Ми запишемо число 21, складiть ще багатоцифровi числа, використовуючи дані цифри, калiграфiчно їх запишiть.

–Прочитайте записанi числа. (Кращi зошити демонструються).

– Це завдання виконали успiшно i кубик набрав чарiвностi. (О)

3.Математичний диктант.

– Ми наблизились ще до одного етапу уроку – математичного диктанту.

  1. Знайти різницю чисел: 947 і 547.
  2. Знайти добуток чисел: 17 і 4.
  3. Знайти частку чисел: 96 і 12.
  4. Число 48 збільшити в 2 рази.
  5. Перетворити: 48т 4 кг=□ кг
  6. Перетворити: 67 км 42 м = □ м
  7. Число 600 зменшити на 16.
  8. Перший множник 26, другий множник 4. Знайти добуток.
  9. У скільки разів 96 більше від 16?
  10.                Зменшуване 74, від’ємник 37. Знайти різницю.
  11.                Перший доданок  36, другий доданок 49. Знайти суму.
  12.                На скільки 80 більше від 52?

(Відповіді: 400, 68, 8, 96,48 004 кг, 67 042 м, 584, 104, 6, 37, 85,28.)

– Цей кубик дарує нам букву Л.

ІІІ. Повiдомлення теми уроку. Вивчення нового матерiалу.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Чи потрібно вміти письмово додавати і віднімати багатоцифрові числа?

(Відповіді учнів)

  1. Опрацювання навчального матеріалу.(кубик)
  1. Робота з підручником (с.64)

а) Усне  обчислення  - № 390 (фронтально з використанням прийому «Коментування»)

Висновок: письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконують такт само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.

  • Отже, цей кубик нам дає букву О

ІV. Формування навичок і вмінь

  1. Робота в групах (кубик)

(Об’єднання проводиться за числом народження учнів:

1 група – 1-10, 2 група – 11-20, 3 група – 21-31)

Виконання № 391(письмово)

1 група – вирази

  45 374  5478  82 346

+ 8406        - 2349  -5478

______              ______            ______

53780                  3129              76868

2 група – буквені вирази

+ 75 431  _ 75 431  + 54 068   _54 068

    3 575                      3 575                      4 306                    4 306

_______  _______  _______  _______

  79 006                    71 856                    58 374                   49 762

3 група – рівняння

х + 34 013 = 764 354    х - 20 244 = 45 645

х = 764 354 - 34 013    х= 45 645 + 20 244

х= 730 341      х = 65 889

  • За успiшну роботу чарiвний кубик нам дapyє букву Д.

Фізкультхвилинка (відео)

  1. Робота над задачею(кубик) № 392
  • А тепер спробуємо набутi знання використати при розв'язуваннi задачі № 392.
  • Аналіз умови задачі
  • Які компоненти відомі?

(коментування дітей, корекція вчителя)

Зберігалося  - ? кг

Вивезли – 7 250 кг

Залишилося - ? кг, на 3 240 менше,]

 

Розв’язання

  1. 7 250 – 3 240 = 4 010(кг)  - залишилося.
  2. 4 010+7 250 = 11 260 (кг)

Відповідь: 11 260 кг картоплі зберігалося в овочесховищі.

  • Перевертаємо кубик і отримуємо літеру Ц.

V. Підсумок уроку

- Виберіть правильно обчислений вираз.

 -50 778   +5176

    9 869                           6498                      

 40 909                          11 763

  • Отже, ми перевертаємо останній кубик і отримуємо букву І. Подивіться на парад кубиків.
  • – Про що вони вам сказали?
  • – То хто ви?

М О Л О Д Ц І

Домашнє  завдання

Вдома ви ще раз закрiпите вивчений матерiал i виконаєте завдання на                  с. 65, №395, № 396.

Рефлексія («Квітка засвоєння»)

Учні прикріплюють пелюстки  квітки до аркушів паперу:

Зелені – все зрозуміло

Сині – зрозуміло наполовину

Червоний – дещо не зрозуміло

  • Дякую всім за продуктивну роботу на уроці!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
4789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку