Доповідь « Використання інтерактивних технологій на уроках математики в початкових класах»
За нової парадигми освіти пріоритетним у педагогічному мисленні став новий підхід до ролі учня у навчальному процесі. Саме учень повинен стати центральною фігурою на уроці. Від творчої активності школярів, їхнього уміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з однокласниками, з учителем залежить результативність уроку.
Як показує практика школи, вчителі початкових класів недостатньо уваги приділяють ролі учня на році. Вплинути на традиційний процес навчання, підвищити його ефективність, спрямувати його на розвиток особистості учня може використання інтерактивних технологій у навчання молодших школярів.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів, що дає змогу педагогові стати справжнім лідером дитячого колективу.
«Карусель»
Ця модель сприяє одночасному включенню всіх учнів класу в активну роботу, наприклад, для інтенсивної перевірки обсягу і глибини наявних знань.
На уроці математики зручніше розподілити учнів за варіантами, тому що вони сидять парами. Учні, які сидять за І варіантом будуть нерухомі («бережок»), а учні, що сидять за ІІ варіантом – рухомі («річечка»). Таким чином кожний сидить навпроти іншого. Учні І варіанту ретельно готують запитання за певною темою, наприклад, узагальнюючий урок «Множення і ділення в концентрі «Сотня».
За сигналом учителя учні ІІ варіанту переміщуються на одну парту вперед через певний проміжок часу (1-2 хв), який відводиться для їхнього спілкування між собою, так званих змінних пар: 1 учень («бережок»0 виступає в ролі вчителя, а 2 учень («річечка») – в ролі учня. У процесі роботи кожний учень-«річечка» повинен отримати від запитання від 1,2,3, 4 і т.д. учнів з варіанту «бережок», тобто кожний учень-«річечка» повинен відповісти на всі 12 запитань. Отже він має побувати на кожній парті кожного ряду.
Завдання можуть бути такі:
(2х7)х5 (13+12)х4 15х(2х3)
64:16 75:25 90:15
84:28 48:16 72:24
8+7:0 16:0-1
9+7х0 16х0+1
0х4=0 0:6=0 1х8=8
4х0=0 0:8=0 8х1=8
64:4 96:6
48:4 96:6
І спосіб: 96:16=6, так як 6х16=96
ІІ спосіб: (94:4):4=24:4=6
54:3 96:6
6х8=48 48:6=8 48:8=6
48:6=8 6х8=48 48:6=8
2х8 43х3
9х3 20х4
Після звершення роботи учні І варіанту міняються місцями з учнями ІІ варіанту і дискусія продовжується в тому ж порядку.
Учні, які виступають у ролі вчителя («бережок») мають оцінити відповіді «річечки», визначаючи відрізком активності учня, який виконував завдання. Таку шкалу активності має кожний учень рухомого варіанта. На даній оціночній шкалі за допомогою дуги визначається рівень активності учня, виходячи з 12-бального оцінювання.