Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі, що передбачують суми трьох і двох доданків

Про матеріал
Мета: навчити виконувати письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд, закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати навички швидких обчислень, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати інтерес до навчання, працелюбність, охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.
Перегляд файлу

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Задачі з буквеними даними. ( № 681 – 688 )

Мета: Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел, коли сума одиниць або сума десятків дорівнює 10; удосконалювати вміння виконувати додавання і віднімання іменованих чисел; узагальнювати вміння розв'язувати прості задачі з буквеними даними на знаходження суми; розвивати мислення учнів; виховувати колективізм, вміння учнів працювати в групах.

Обладнання: таблиці, індивідуальні картки, малюнки вовка і трьох       поросят, підручник.

                                      Хід   уроку

               І. Організація учнів до уроку.

               ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усні обчислення

Сьогодні ми з вами поринемо у казку, а у яку саме ви дізнаєтесь, виконавши деякі завдання:

-- Обчислити значення виразу 547 – а, якщо а = 324, 30, 136, 415

-- Пояснити як письмово відняти числа 876 і 45

-- Настя прочитала 8 сторінок книги, Аліна – на 16 сторінок більше. У скільки разів менше Настя прочитала сторінок, ніж Аліна?

2. Каліграфічна хвилинка

- Діти, ви пам'ятаєте казку про трьох поросят? Ось сьогодні до нас завітали вони в гості.

- А як починається казка?

… Жили собі у лісі Наф-наф, Нуф-нуф і Ніф-ніф. Вони будували собі будиночок. Мимо пробігав злий вовк. Він зруйнував їхню хатинку. Давайте допоможемо їм збудувати новий будиночок, щоб вони там жили і могли сховатися від злого вовка.

- А для цього нам потрібно виконати завдання вовка. Перше завдання – каліграфічна хвилинка.

- Напишіть цифри від 1 до 10 гарно, каліграфічно. Старайтесь.

- Молодці. А тепер з різних цифр складіть трицифрові числа.

- Скільки в числі одиниць, десятків і сотень?

- Добре ви справились із цим завданням, давайте почнемо будувати будиночок. Закладемо фундамент.

2. Індивідуальні картки

№ 1

Обчислити приклади, записавши їх стовпчиком:

124 + 334,      525 + 131,      958 – 411,     624 - 311    

 х + 123 = 589

860 – х = 450

№ 2

Обчислити приклади, записавши їх стовпчиком:

234 + 445,       350 + 427,      685 – 123,      884 - 613 

х + 240 = 667

687 – х = 352

          ІІІ. Оголошення теми уроку 

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо з вами вчитися письмово додавати і віднімати трицифрові числа.

         IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу (повне пояснення вчителем)

- Діти, подивіться на приклад:

                                                  376 

                                               + 414                     

                                                  790                    

(До 6 одиниць додати 4 одиниці, буде 10 одиниць – це 1 десяток. В сумі на місці одиниць запишемо 0, а один десяток додамо до десятків (запам'ятаємо його). 7 десятків плюс один десяток буде 8 десятків та плюс ще один десяток (той, що запам'ятали), буде 9 десятків. У сумі на місці десятків запишемо 9. 3 сотні плюс 4 сотні буде 7 сотень. У сумі на місці сотень запишемо 7. Вийде число 790).

Другий приклад аналогічно

  225

+384

  609

2. Первинне закріплення

  а) Приклади  № 683.

- Ви добре працюєте, стіни в будиночку стають все вищими.

б) фронтальна робота над завданнями вправи № 684
          2м 80см + 20см 5м 7см + 3см
          4м - 20см                                            2м - 2 дм 5 см

- Вставимо в наш будиночок вікна.

в) задача № 685 (з буквеними даними)

Послухайте задачу: Андрійко зібрав а каштанів, Петрик в каштанів. Скільки каштанів хлопчики зібрали разом?

Хто може переказати задачу?

- Скільки каштанів зібрав Андрійко?

- Скільки каштанів зібрав Петрик?

 - Про що запитується в задачі?

- Скажіть, що треба зробити, щоб відповісти на запитання задачі? (До тих каштанів, які зібрав Андрійко, треба додати ті каштани, які зібрав Петрик).

Який вираз ми складемо для розв'язання задачі? (а + в)

- Скажіть відповідь до задачі. (Хлопчики зібрали разом а + в каштанів)

Давайте сформулюємо і розв'яжемо цю задачу, якщо а = 162, в = 128.

Якщо а = 162, в = 128, то а+в=290 ,бо 162+128=290(к.)

    162

  +128

    290

Відповідь: хлопчики зібрали разом 290 каштанів.

Молодці! У наш будиночок вставимо двері.

           V. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачею.

Задача № 686 усно (задача в непрямій формі)

-  Прочитайте задачу кілька разів самостійно.

Давайте складемо короткий запис до задачі:

Б. - 264 - це на 132 д. менше, ніж

Кл. -?

Про що запитується в задачі?

Чого менше у парку: беріз чи кленів?

   - То якою дією будемо розв'язувати задачу і чому? (Хоч у задачі і написано менше, ми будемо її розв'язувати дією додавання, тому що беріз

менше, а кленів більше)

- Який вираз ми складемо до розв'язання задачі? (264 + 132 = 396)

- Яка відповідь до задачі? (У парку 396 кленів)

2. Робота в групах

Дається однакова задача для всіх груп і кожній групі до задачі індивідуальне завдання. (Всі групи спочатку розв'язують задачу по діях, а потім дають відповідь на своє завдання)

За перший день літак пролетів 340 км, за другий на 120 км більше, а за третій день на 210 км менше, ніж за другий день. Скільки кілометрів пролетів літак за третій день?

1) 340 + 120 = 460 (км) – пролетів літак за другий день.

2) 460 - 210 = 250 (км) –пролетів літак за третій день.

Відповідь: за третій день літак пролетів 250 км.

- Молодці! Ви добре попрацювали. А ось і дах для будиночка. Хай живуть наші казкові герої щасливо.

         VI. Підсумок уроку

-- Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

        VII. Повідомлення домашнього завдання

№ 687 – 688

 

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
1046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку