29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок з математики. 3 клас. "Множення багатоцифрового числа на одноцифрове. Рівняння. Задачі на подвійне зведення до одиниці. Трикутник". Проект "Інтелект України"

Про матеріал
Урок з математики в 3 класі для вчителів, які працюють у науково-педагогічному проекті "Інтелект України"
Перегляд файлу

Тема. Нумерація багатоцифрових чисел. Числа 1210 -1300. Множення багатоцифрового числа на одноцифрове. Рівняння. Задачі на подвійне зведення до одиниці. Трикутник

Мета. Формувати в учнів уміння читати і записувати багатоцифрові круглі числа, розв’язувати задачі на спосіб зведення до одиниці. Повторити розряди і класи. Розвивати обчислювальні навички, мислення. Вдосконалювати вміння виконувати перетворення іменованих  чисел та обчислювати вирази з іменованими числами. Формувати в учнів уміння розв’язувати за алгоритмом рівняння, у яких один із компонентів є числовим виразом. Виховувати старанність, наполегливість. Розвивати вміння самостійно застосовувати правила.

Обладнання. Відео матеріали, презентація «Трикутник. Види трикутників», аудіо запис до вправи «Хвилинка Знайка», плакати.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Ми навчаємось старанно,

 І працюєм залюбки.

 І всі кажуть: «Бездоганно,

3-В – розумники!»

 Почнеш – включися! Працюй із настроєм!

 

ІІ.  Актуалізація знань учнів

  1. Робота з таблицею багатоцифрових круглих чисел (1100-1300)
    1. Прочитати числа від 1100 до 1250 в прямому порядку; від 1260 до 1300 – у зворотному.
    2. Обвести в таблиці числа, у яких цифра розряду сотень на 2 більша від цифри розряду десятків. Назвати їх (1200, 1310, 1420, 1530)
    3.  Робота з інформацією поданою в рамочці
  • Прочитаємо текст та відтворимо його з пам’яті.
  • Що таке ряд натуральних чисел? Який він?
  1. Є два числа 1085 і 1095. Скільки чисел у натуральному ряді розміщено між ними?

Підказка: щоб правильно відповісти на це запитання, необхідно написати фрагмент натурального ряду чисел від 1085 до 1095 включно й полічити кількість чисел між ними.

1085; 1086; 1087; 1088; 1089; 1090; 1091; 1092; 1093; 1094; 1095

Відповідь: 9 чисел

  1. Повторення одиниць вимірювання часу

1хв = 60 с  1год = 60 хв  1 доба = 24 год

  1. Віднімання  іменованих чисел  двома способами у робочому зошиті

ІІІ. Фізкультхвилинка «Годинники»

ІV. Повідомлення теми і завдань наступної частини уроку

- Сьогодні ми познайомимося з рівняннями, у яких один із компонентів виражений виразом і навчимося їх розв’язувати. Знайко підготував для нас цікаву інформацію. Давайте її уважно прослухаємо і відповімо на запитання.

V. Робота з рівняннями

  1. Хвилинка Знайка
  2. Повторення правил, які використовують для розв’язування рівнянь
  3. Ознайомлення з алгоритмом розв’язування рівнянь, що містять дужки.
  4. Розв’язування рівняння в робочому зошиті за поданим алгоритмом (самостійно та взаємоперевірка)

VI. Хвилинка здоров’я

VII. Завдання Кнопочки

  • Складання і розв’язування (усно) задач на зведення до одиниці та алгебраїчну задачу на збільшення числа в кілька разів.
  • Повторення складання умови до задач на подвійне зведення до одиниці (плакат)

    VIII. Робота з задачею

    1. У зоопарку на 5 днів 4 білим ведмедям дають 40кг риби. Скільки кілограмів риби потрібно одному ведмедеві на 1 день?

  • Про кого йдеться мова в задачі? (кг риби та ведмедів)
  • Складаємо коротку умову

4 ведмедям на 5 днів – 40кг

1 ведмідь на 1 день -  ? кг

  • Таку задачу можна розв’язати двома способами.

     2. Розв’язування задачі двома способами (колективно)

І спосіб

  1. Спочатку дізнаємось скільки треба кг риби 1 ведмедю на 5 днів

40 : 4  = 10 (кг) – 1 ведмідь на 5 днів

  1. А тепер ми можем дізнатися, скільки кг риби треба ведмедеві на 1 день?

10 : 5 = 2 (кг)

40 : 4 : 5 = 2 (кг)

 

ІІ спосіб

  1. Спочатку дізнаємося скільки кг риби треба 4 ведмедям на 1 день

40 : 5 = 8 (кг) – 5 ведмедям на 1 день

  1. А тепер можемо дізнатися, скільки кг риби треба 1 ведмедю на1 день?

8 : 4 = 2 (кг)

40 : 5 : 4 = 2 (кг)

          Відповідь повинна бути однакова!

          IX. Геометричний матеріал

  1. Робота з презентацією.
  • Що таке трикутник?
  • Які бувають трикутники за кутами?
  • Які бувають трикутники за сторонами?
  1. Завдання 10.1
  • Хвалько ніяк не може розв’язати задачу. Давайте йому допоможемо.
  • Треба знайти довжину рівностороннього трикутника, якщо його периметр дорівнює 27дм.
  • Давайте міркувати. Який  трикутник? (рівносторонній)
  • Як знайти периметр рівностороннього трикутника? (Р = а * 3)
  • Якщо нам відомий периметр, як знайти сторону (невідомий множник)? (а =  Р : 3)
  • Записуємо. Нагадую, це геометрична задача. Починаємо з формули

Р = а * 3

а =  Р : 3

а = 27 : 3

а= 9 (см)

            Х. Підведення підсумків уроку

    «Великі перегони»

          

 

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку