Тема: Додавання і віднімання раціональних чисел
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел», підготувати учнів до написання контрольної роботи; розвивати вміння узагальнювати інформацію, памʼять, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість, працьовитість.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь, навичок
План-конспект уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Формулювання теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Цей урок є останнім перед контрольною роботою, тому потрібно узагальнити і систематизувати знання і вміння з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел», підготуватися до написання контрольної роботи.
IV. Узагальнення і систематизація знань
Фронтальна бесіда:
1) Як додати два числа з різними знаками?
2) Як додати два числа з однаковими знаками?
3) Чому дорівнює сума двох протилежних чисел?
4) Що дозволяють нам робити переставний та сполучний закони додавання?
5) Чому дорівнює сума, якщо один з доданків дорівнює нулю?
6) Сформулюйте правило відніманняраціональних чисел.
7) Як розкрити дужки перед якимистоїть знак «+» ?
8) Як розкрити дужки перед якимистоїть знак «-» ?
V. Удосконалення вмінь і навичок
- Взимку наші організми особливо відчувають нестачу вітамінів та мінералів. Але поряд з нами часто є рослини, про цілющі властивості яких ми іноді можемо не здогадуватися, проте наші предки знали їх та часто використовували при лікуванні хвороб, для підвищення імунітету та для покращення загального стану організму. Сьогодні я зустріла мудреця, який відкрив мені деякі секрети про ці рослини. Виконуючи завдання, ви зможете познайомитися з цими рослинами та дізнаєтеся, яку користь вони можуть для вас принести.
Завдання «Помилка»
Учні повинні знайти помилки в прикладах та дати правильну відповідь.
Перша рослина - шипшина
Завдання «Знаки»
Який знак загублено?
Друга рослина - калина
Завдання «Ланцюжок»
1) - 1 + (-7) =
2) -32 +12 =
3) -10 - (-20)=
4) 18 + (-18) =
5) -2 – 5 =
6) 4,2 + (-5,3) =
10 |
-1,1 |
-20 |
5 |
0 |
- 8 |
-1 |
-7 |
Б |
Я |
И |
к |
у |
ц |
е |
л |
Третя рослина –цибуля
Завдання «Задача»
|
Гілки цієї рослини витримують температуру –19,5°, а після загартовування – на 5,8° нижче. Яку температуру може витримати рослина?
|
Четверта рослина–смородина.
Завдання «Рівняння»
Пʼята рослина – часник.
Завдання «Вираз»
Виконати дії:
Шоста рослина – часник.
Завдання «Закони додавання»
Обчислити вираз зручним способом:
13,04+93,7-14,97-17,04+11,97.
Сьома рослина - …….
VI. Підбиття підсумків уроку
Тестове завдання
А. 54 Б. 24 В. -54 Г. -24
А. 24 Б. 40 В. -40 Г. -24
А. 2а–6 Б. –2а+16 В. –2а–16 Г. –6
–2,8+3,2+(–1,2)+5,8.
А. 1 Б. 3 В. 5 Г. 7
VII. Домашнє завдання
Повторити §26-27, №2 на ст.285