Урок "Додавання і віднімання раціональних чисел. Розв'язування задач і вправ"

Про матеріал
Урок з елементами рольової гри. Тематичні задачі і вправи згруповані у чотири блоки. Учні, обираючи ролі "банкірів", "синоптиків", мандрівників" або "науковців", потрапляють до відповідного блоку завдань за гіперпосиланням у слайдовій презентації. Презентація до уроку вміщує гіперпосилання та анімаційні ефекти, які сприяють активізації уваги учнів, швидкій та логічній зміні видів їх діяльності та забезпечує досягнення мети уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

№ 86 Урок математики 6 клас№ 86 Учитель: Пилипчук Г. В. Зошит6 класу. Урок узагальнення та систематизація знань. У Р А !ɑ + (- ɑ) = 0

Номер слайду 2

473-26190,158- 40371024985763 Гра «Друкарська машинка» style.color

Номер слайду 3

00 С°00000001122334r

Номер слайду 4

Мета: вдосконалювати вміння обчислювати значення та спрощувати алгебраїчні суми на основі правил додавання, віднімання раціональних чисел, розкриття дужок, взяття в дужки. Розвивати математичні здібності. Виховувати уміння колективної взаємодії. Тема. Додавання і віднімання раціональних чисел. Розв’язування вправ.

Номер слайду 5

Ваші очікування?Відповідно до мети уроку Ви маєте поставити власні цілі, над досягненням яких і будете працювати на уроці. Подумайте, які це будуть цілі? Запишіть їх у зошити.вдосконалювати вміння обчислювати значення та спрощувати алгебраїчні суми на основі правил додавання, віднімання раціональних чисел, розкриття дужок, взяття в дужки. Розвивати математичні здібності. Виховувати уміння колективної взаємодії. Мета: Для чого нам варто вивчати дану тему?

Номер слайду 6

Активізація опорних знаньɑ + (- ƅ + с) = ɑ - ƅ + с ɑ - (- ƅ) = ɑ + ƅ ɑ + (- ɑ ) = 0ɑ + (ƅ + с) = (ɑ + ƅ) + сɑ + ƅ = ƅ + ɑɑ - (ƅ + с) = ɑ - ƅ - с Сполучний закон додавання Додавання протилежних чисел. Розкриття дужок, перед якими стоїть знак «+»Додавання двох чисел з різними знаками. Переставний закон додавання - ɑ + ƅ = ƅ - ɑ Розкриття дужок, перед якими стоїть знак «-»Віднімання двох раціональних чисел

Номер слайду 7

мандрівникисиноптики Банкіри Науковці План роботи на уроці

Номер слайду 8

Рефлексія уроку. На уроці мені сподобалось …Я вмію …Мені треба ще попрацювати над… З контрольною роботою я …

Номер слайду 9

Домашнє завдання. Повторити § 38 – 42. Виконати № 1168; 1172. Підготуватись до написання контрольної роботи.  

Номер слайду 10

Візьми промінь світла і спрямуй його туди, де панує темрява …Візьми усмішку і подаруй її тому, хто потребує …Візьми доброту і віддай її тому, хто сам не вміє віддавати …Візьми знання і сміливо йди світом!

Номер слайду 11

Дякую за урок!

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шановні банкіри!

Номер слайду 2

Ваш позичальник узяв у кредит 3 тисячі гривень у листопаді місяці. У грудні він повернув вам 1,5 тисячі гривень, а у січні знову взяв 2 тисячі гривень. Запишіть математичний вираз, який відповідає руху коштів на рахунку позичальника і визначте, яка сума боргу у позичальника?- 3 + 1,5 – 2 = - 3,5 Відповідь: борг 3,5тисяч гривень.

Номер слайду 3

У касі було 1000 грн. Протягом дня касир кілька разів приймав і видавав гроші та занотував це так: -140 грн; 300 грн; -500 грн; -120 грн; 180 грн; 320 грн. Скільки гривень стало в касі в кінці дня?1000 – 140 + 300 - 500 – 120 + 180 + 320 = 1040. Відповідь: 1040 грн.

Номер слайду 4

Клієнтам банку присвоювали умовні символи: клієнт ɑ, клієнт ƅ, клієнт с і,знак «+» вкладає, накопичує гроші;знак «-» - позичає гроші. Через деякий часзаписи банкіра були наступні: ɑ + с + (- с - ƅ) + ƅ + (- ɑ) + (- с + ɑ ) З’ясуйте у яких вкладників залишилися рахунки в банку і, що на тих рахунках?ɑ + с – с - ƅ + ƅ - ɑ - с + ɑ = - с + ɑ . Відповідь: клієнт ɑ має заощадження, клієнт с має борг.

Перегляд файлу

 


 

Перегляд файлу

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

1

 


  

Дата проведення 17.02.15р.

Тема. Додавання і віднімання раціональних чисел. Розв’язування вправ.

Мета: відпрацювати навички застосування вивчених правил додавання, віднімання раціональних чисел; розкриття дужок, взяття в дужки; вдосконалювати вміння обчислювати значення та спрощувати алгебраїчні суми. Розвивати математичні здібності. Виховувати уміння працювати в команді.

Обладнання: дошка, маркери, мультимедійний проектор, слайдова презентація, картки із завданнями.

Хід уроку.

І. Організаційна частина (слайди 1 – 5)

1) За зображеними на слайді картинками учні визначають зв’язок  їх з додатними та від’ємними числами.

2)  Гра «Друкарська машинка» 

Умови гри: вчитель присвоює учням цифри від 0 до 9 і знаки «+» і «-». Вчитель називає цифру. Той учень, якому присвоєно цю цифру один раз плеще в долоні. Після цього вчитель називає числа і демонструє їх на слайді. Потім учні, цифри яких є у числі, плещуть у долоні (по одному разу) у тій послідовності, у якій їх цифри записані у числі:  473; -2619; 0,158; -4037;   1024985763.

3)  Оголошення теми і мети кроку. Формування очікувань учнів.   Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

 

ІІ. Активізація опорних знань учнів (слайд 6)

 

 Учні встановлюють відповідність між виразами і твердженнями (робота н картках).

 

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань (слайд 7 з гіперпосиланнями)

Учитель пропонує провести узагальнюючу частину уроку у вигляді рольової гри.

Учні самостійно обирають рольову тематику за одним із запропонованих напрямків, показаних на слайді 7. Обравши тему, вчитель відкриває відповідне гіперпосилання.

Гіперпосилання на презентацію  «Банкіри»  Учні розв’язують задачі і презентують свої напрацювання

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гіперпосилання на презентацію  «Синоптики»

                 

 

Гіперпосилання на презентацію  «Науковці»

             

 

Гіперпосилання на презентацію  «Мандрівники»

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Рефлексія уроку (слайд 8)

 

V. Домашнє завдання та оцінювання роботи учнів на уроці (слайд 9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шановні мандрівники!

Номер слайду 2

Як розташований корабель відносно рівня моря? 2000 м

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шановні науковці!

Номер слайду 2

Виконайте додавання зручним способом:2,1 + 4,7 + (- 3,8) +(- 4,7) + 2,1 – (- 3,8).

Номер слайду 3

Поставте замість * знак <, >або =, щоб утворилась правильна нерівність або рівність. 1) - 27+ (-37) * - 37; 2) – 87 + (- 11) * -100; 3) - 95 – (-15) * - 84 + (- 26); 4) 0 * 130 + ( - 150). 

Номер слайду 4

Добери корінь рівняння і виконай перевірку:у + ( - 3 ) = 5;ɑ + 8 = - 3;- 8 + х = - 3;7 + ƅ = 2.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шановні синоптики!

Номер слайду 2

3. Складіть прогноз погоди на липень місяць, якщо за синоптичними розрахунками стало відомо, що середньомісячна температура буде вищою на 19° за січневу, взяту з протилежним знаком (у січні була - 7° С). Відповідь: 26°С

Номер слайду 3

Визначте, як змінилась середньомісячна температура повітря у січні місяці нинішнього року відносно січня минулого року, якщо відомо, що: в січні 2014 р. була - 12°С ; 2015 р. була - 7° С. Відповідь: +5°С

Номер слайду 4

2. Прилади радіозонду, випущеного над Кримськими горами в стратосферу, зафіксували температуру -84°С. У цей же час температура повітря на поверхні Землі становила +21°С. На скільки градусів температура Землі була вищою, ніж у стратосфері?Відповідь: на 105°

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Турнір на звання «Юний науковець»

Номер слайду 2

Дай якомога більше правильних відповідей за 1 хв.

Перегляд файлу
  1. Модуль від’ємного числа дорівнює … (додатному числу);
  2. Сумою двох від’ємних чисел є число … (від’ємне);
  3.  Відняти від’ємне число, це теж саме, що додати … (йому протилежне);
  4. Сума протилежних чисел дорівнює … (нулю);
  5. З двох чисел з різними знаками більше те число, у якого знак … (+).
  6. Нуль завжди більший від будь – якого …. (від’ємного числа).
  7. Більше число на числовому промені завжди стоїть … (правіше).
  8. Будь – яке від’ємне число завжди менше від … (0 або додатного числа).
  9. Якщо від від’ємного числа віднімати додатне,  то в результаті отримаємо…  (від’ємне число).
  10.                  Коли розкриваємо дужки, перед якими стоїть знак «+», то знаки біля доданків у дужках … (не змінюємо).
  11.                  Коли розкриваємо дужки, перед якими стоїть знак «-», то знаки біля доданків у дужках … (змінюємо на протилежні).
  12.                  Всі додатні, від’ємні і число 0 утворюють множину… (раціональних чисел).
  13.                  Якщо дано від’ємне ціле число і додатне дробове, то завжди більшим буде … (дробове).
  14.                  Від перестановки доданків сума … ( не змінюється).
  15.                  У стародавніх індусів від’ємні числа називалися … (борг).
  16.                  А додатні …. (майно).

 

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку