Урок математики у 1 класі НУШ
Тема. «Зікріплення додавання і віднімання в межах 10»
Мета: повторити з учнями прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10, склад числа 10, порівнювати числа; вчити працювати в групах; сприяти розвиткові математичних здібностей у кожній дитині, розвивати логічне мислення; виховувати дисциплінованість, організованість і культуру поведінки у природі.
Обладнання: роздатковий матеріал, технічне забезпечення, цеглинки лего, зображення лісових звірів.
Підготувала: вчитель початкових класів ЗЗСО «Дивосвіт»
м. Жовті Води Дніпропетровської області
Мартич Анна Станіславівна
2020 – 2021 н.р.
І. Організаційний момент
- Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Вчитель: Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Згадаймо правила на уроці:
Не викрикуй, не крутись,
На учителя дивись.
Якщо хочеш щось сказати,
Требі руку піднімати.
-
У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:
-
А у вас? Намалюйте олівчиками свій настрій.
-
Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку. А в кого зараз чомусь сумний настрій, зміг покращити його.
ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів
Математика – наука точна і серйозна,
Прожити нам без неї навіть дня не можна.
-
Скажіть, а що ми вивчаємо на уроках математики?
(Метод «Мікрофон»: цифри, числа, склад чисел, порівняння предметів та чисел)
-
Яке сьогодні число (26 листопада). Якими цифрами позначається?
-
На минулому уроці ми вивчили як називається результат дії при додаванні (сума) і відніманні (різниця). За допомогою Lego покажіть дію додавання, віднімання, знак дорівнює.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Щоб добре засвоїти матеріал сьогоднішнього уроку, ми вирушимо до осіннього лісу, де закріпимо уміння рахувати предмети по порядку, розв’язувати приклади у межах 10, порівнювати числа.
-
Заплющте на хвилинку оченята, послухайте музику і уявіть, що ми з вами опинилися на лісовій галявині. Відчуйте цей свіжий запах, послухайте спів пташок, роздивіться все навкруги. Відкривайте оченята.
-
Осінь – чудова пора. ЇЇ можна відрізнити від інших пір року по різнобарвному килиму листя, яке потихеньку кружляє в повітрі і одне за одним лягає на землю. Ой, подув вітерець і перемішав усі листочки нам.
-
(На дошці прикріплені листочки в хаотичному порядку)
-
Назвіть числа в такому порядку, як вони записані на листках.
-
Яке число перше? Яке останнє?
-
Яке четверте зліва? Друге справа?
-
Яке число найбільше? Яке найменше?
-
Назвіть числа в порядку зростання.
-
Добре вміють рахувати наші дітки, добре знають порядок чисел при лічбі.
ІV. Каліграфічна хвилинка
-
Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми продовжимо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії.
-
Вийдіть запишіть на дошці (всі інші в зошитах) цифри з листочків у порядку зростання.
V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. - А ми тихенько йдемо далі лісовою стежкою, щоб не сполохати звірів.
І зараз пограємо в гру «Мовчанка». Візьміть математичні картки. Покажіть сусідів числа 3, 8, 5. Наступне до числа 6, 9. Попереднє до числа 2, 4.
-
- А щоб впізнати, хто нас зустрічає на ній, уважно послухайте загадку і відгадайте її:
Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
-
Так, справді, це ведмідь. Подивіться, він приніс нам горщики з медом, на яких записані приклади. Але чогось не вистачає. Що нам треба зробити? (Поставити знаки +,-)
Учні по черзі працюють на дошці, інші в зошитах.
-
Молодці, ми допомогли ведмедику запастися жирку на зиму і можемо його відправляти спати в барлогу.
-
- Не гаймо часу, вирушаймо далі. На нашому шляху знову гість
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти?
Сірий… (зайчик).
-
Зайченя взимку не лягає спати, а змінює свою шубку з сірої на біленьку, щоб у снігу його не побачив жоден хижий звір. Бо він уміє на своїх лапках стрибати дуже-дуже швидко. І щоб зайчик не замерз, давайте йому допоможемо виконати завдання.
-
Що треба зробити нам із морквинками? (поставити знаки >, <, =)
Діти по черзі працюють на дошці, інші в зошитах.
-
Розумнички, відпускаємо зайченя ховатися у лісі від хижих звірів.
-
Продовжуємо подорож. Чуєте, що за шурудіння?
Фиркає, коли сердитий
Весь колючками покритий
З голови до ніг. Ось так!
Здогадались, це … (Їжак)
Так, їжачок – сто голочок теж приготував для нас завдання.
Задача. Йшовши вранці лісом, їжачок назбирав 5 яблук, а повертаючись ввечері назад до своєї нірки, знайшов ще 3 яблучка. Скільки всього яблук приніс їжачок до своєї хатки?
-
А ви знали, що їжачок збирає яблучка не для того, щоб їх з’їсти, а для того, щоб продезінфікувати (почистити) свої голочки.
-
І за те, що ви йому допомогли, він дарує вам танок
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Веселий їжачок»
-
Відпускаємо їжачка у зимову сплячку до своєї нірки.
-
Вирушаймо далі.
Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,
Невеличка, гарна дуже,
Упізнай її, мій друже —
На твою долонечку
Прилетіло…(сонечко).
-
Зараз ми попрацюємо у групах. Сонечко на своїх крильцях принесло кожній групі завдання. Скласти пазл. Щоб утворилась картинка, вам необхідно за час, за яким буде спостерігати секундант, скласти цифри у порядку зростання від 1 до 10.
-
Давайте пригадаємо правила роботи у групах.
-
1-2-3 – почали!
-
Сонечко дуже раде, що ви їй допомогли впоратися з цим завданням, і воно із чистим серцем і спокійною душею може летіти відпочивати на зиму у свою улюблену щілинку.
-
– Ось остання гостя в нашій подорожі лісовою галявиною.
На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді
Люблять шишки і горішки
І грибків поїсти трішки
Працьовиті наче бджілки
Ці руді сестриці … (Білки)
-
Одна із сестричок – білочок вирішила пригадати склад числа 8. І сподівається, що ми їй в цьому допоможемо. Ваше завдання знайти на грибочку приклади, і де відповідь буде дорівнювати 8, покласти цей грибочок їй у кошик.
-
Білочка щиро дякує вам за допомогу і ось що мені передала. Вона не тільки на зиму запаслася грибочками, а й складала всю осінь горішки і вирішила, що за те, що ви так вправно і активно попрацювали на уроці, пригостити вас своїми горішками.
Пригощання солодкими горішками.
VI. Підсумок уроку
Рефлексія
-
Ось ми і завершили подорож лісовою галявиною. І повернулись до нашого затишного, теплого класу. Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви завершуєте урок?
-
На уроці я навчився…
-
Мені сподобалося…
-
Хотів би ще навчитися…
-
Найскладніше було…
-
Найлегше було…
Вчитель: Спасибі за старання,
Адже головне – бажання.
Учіться новому щодня
І отримуйте похвалу зрання.
Дякую за урок. До побачення!