Урок "Додавання і віднімання в межах 10"

Про матеріал
Урок-подорож лісовою галявиною з математики в НУШ на закріплення "Додавання і віднімання в межах 10"
Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі НУШ

 

Тема. «Зікріплення додавання і віднімання в межах 10»

Мета: повторити з учнями прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10, склад числа 10, порівнювати числа; вчити працювати в групах; сприяти розвиткові математичних здібностей у кожній дитині, розвивати логічне мислення; виховувати дисциплінованість, організованість і культуру поведінки у природі.

Обладнання: роздатковий матеріал, технічне забезпечення, цеглинки лего, зображення лісових звірів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель початкових класів ЗЗСО «Дивосвіт»

  м. Жовті Води Дніпропетровської області

  Мартич Анна Станіславівна

2020 – 2021 н.р.

 

І. Організаційний момент

- Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.

 

Діти:  Ми вам раді, люди добрі,

  І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Вчитель: Ви почули всі дзвінок,

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

 

Згадаймо правила на уроці:

Не викрикуй, не крутись,

На учителя дивись.

  Якщо хочеш щось сказати,

  Требі руку піднімати.

 

  • У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:
  • А у вас? Намалюйте олівчиками свій настрій.
  • Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку. А в кого зараз чомусь сумний настрій, зміг покращити його.

 

ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів

Математика – наука точна і серйозна,

Прожити нам без неї навіть дня не можна.

  • Скажіть, а що ми вивчаємо на уроках математики?

(Метод «Мікрофон»: цифри, числа, склад чисел, порівняння предметів та чисел)

  • Яке сьогодні число (26 листопада). Якими цифрами позначається?
  • На минулому уроці ми вивчили як називається результат дії при додаванні (сума) і відніманні (різниця). За допомогою Lego покажіть дію додавання, віднімання, знак дорівнює.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Щоб добре засвоїти матеріал сьогоднішнього уроку, ми вирушимо до осіннього лісу, де закріпимо уміння рахувати предмети по порядку, розв’язувати приклади у межах 10, порівнювати числа.
  • Заплющте на хвилинку оченята, послухайте музику і уявіть, що ми з вами опинилися на лісовій галявині. Відчуйте цей свіжий запах, послухайте спів пташок, роздивіться все навкруги. Відкривайте оченята. 
  • Осінь – чудова пора. ЇЇ можна відрізнити від інших пір року по різнобарвному килиму листя, яке потихеньку кружляє в повітрі і одне за одним лягає на землю. Ой, подув вітерець і перемішав усі листочки нам.
  •  

(На дошці прикріплені листочки в хаотичному порядку)

 

  1. Назвіть числа в такому порядку, як вони записані на листках.
  2. Яке число перше? Яке останнє?
  3. Яке четверте зліва? Друге справа?
  4. Яке число найбільше? Яке найменше?
  5. Назвіть числа в порядку зростання.
  • Добре вміють рахувати наші дітки, добре знають порядок чисел при лічбі.

 

ІV. Каліграфічна хвилинка

  • Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми продовжимо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії.
  • Вийдіть запишіть на дошці (всі інші в зошитах) цифри з листочків у порядку зростання.

 

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

      1. -  А ми тихенько йдемо далі лісовою стежкою, щоб не сполохати звірів.

І зараз пограємо в гру «Мовчанка». Візьміть математичні картки. Покажіть сусідів числа 3, 8, 5. Наступне до числа 6, 9. Попереднє до числа 2, 4.

 

  1. -  А щоб впізнати, хто нас зустрічає на ній, уважно послухайте загадку і відгадайте її:

Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є
 І не ходить, не гуляє,
                               А у лігво спать лягає.            (Ведмідь)

  • Так, справді, це ведмідь. Подивіться, він приніс нам горщики з медом, на яких записані приклади. Але чогось не вистачає. Що нам треба зробити? (Поставити знаки +,-)

Учні по черзі працюють на дошці, інші в зошитах.

  • Молодці, ми допомогли ведмедику запастися жирку на зиму і можемо його відправляти спати в барлогу.

 

  1. - Не гаймо часу, вирушаймо далі. На нашому шляху знову гість

 

Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти?
Сірий… (зайчик).

 

  • Зайченя взимку не лягає спати, а змінює свою шубку з сірої на біленьку, щоб у снігу його не побачив жоден хижий звір. Бо він уміє на своїх лапках стрибати дуже-дуже швидко. І щоб зайчик не замерз, давайте йому допоможемо виконати завдання.
  • Що треба зробити нам із морквинками? (поставити знаки >, <, =)

Діти по черзі працюють на дошці, інші в зошитах.

  • Розумнички, відпускаємо зайченя ховатися у лісі від хижих звірів.

 

  1. Продовжуємо подорож. Чуєте, що за шурудіння?

Фиркає, коли сердитий

Весь колючками покритий
З голови до ніг. Ось так!
Здогадались, це … (Їжак)

Так, їжачок – сто голочок теж приготував для нас завдання.

Задача. Йшовши вранці лісом, їжачок назбирав 5 яблук, а повертаючись ввечері назад до своєї нірки, знайшов ще 3 яблучка. Скільки всього яблук приніс їжачок до своєї хатки?

  • А ви знали, що їжачок збирає яблучка не для того, щоб їх з’їсти, а для того, щоб продезінфікувати (почистити) свої голочки.
  • І за те, що ви йому допомогли, він дарує вам танок

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Веселий їжачок»

 

  • Відпускаємо їжачка у зимову сплячку до своєї нірки.

 

 

 

 

  1. Вирушаймо далі.

Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,
Невеличка, гарна дуже,
Упізнай її, мій друже —
На твою долонечку
Прилетіло…(сонечко).

  • Зараз ми попрацюємо у групах. Сонечко на своїх крильцях принесло кожній групі завдання. Скласти пазл. Щоб утворилась картинка, вам необхідно за час, за яким буде спостерігати секундант, скласти цифри у порядку зростання від 1 до 10.
  • Давайте пригадаємо правила роботи у групах.
  • 1-2-3 – почали!
  • Сонечко дуже раде, що ви їй допомогли впоратися з цим завданням, і воно із чистим серцем і спокійною душею може летіти відпочивати на зиму у свою улюблену щілинку. 

 

  1. – Ось остання гостя в нашій подорожі лісовою галявиною.

На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді
Люблять шишки і горішки
І грибків поїсти трішки
Працьовиті наче бджілки
Ці руді сестриці … (Білки)

  • Одна із сестричок – білочок вирішила пригадати склад числа 8. І сподівається, що ми їй в цьому допоможемо. Ваше завдання знайти на грибочку приклади, і де відповідь буде дорівнювати 8, покласти цей грибочок їй у кошик.
  • Білочка щиро дякує вам за допомогу і ось що мені передала. Вона не тільки на зиму запаслася грибочками, а й складала всю осінь горішки і вирішила, що за те, що ви так вправно і активно попрацювали на уроці, пригостити вас своїми горішками.

 

Пригощання солодкими горішками.

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Ось ми і завершили подорож лісовою галявиною. І повернулись до нашого затишного, теплого класу. Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви завершуєте урок?
  1. На уроці я навчився…
  2. Мені сподобалося…
  3. Хотів би ще навчитися…
  4. Найскладніше було…
  5. Найлегше було…

 

Вчитель: Спасибі за старання,

  Адже головне – бажання.

  Учіться новому щодня

  І отримуйте похвалу зрання.

 

Дякую за урок. До побачення!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 квітня 2021
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку