Урок ,, Досліджуємо задачі"

Про матеріал
Конспект уроку до підручника Скворцової С.О., Онопрієнко О.В. . ,,Досліджуємо задачі.". 1 клас НУШ. Комбінований тип уроку. Обладнання: мультимедійне обладнання. Мета: формувати обчислювальні навички, поняття задачі, вміння розв’язувати прості задачі.
Перегляд файлу

Тема уроку. Досліджуємо задачі.

 Мета: формувати обчислювальні навички, поняття задачі, вміння розв’язувати прості задачі.

 Дидактична задача: формувати розуміння про необхідну для розв’язання задачі кількість числових даних; учити доповнювати числові дані задачі, знаходити в задачі зайві числові дані; вчити порядку роботи над задачею за пам’яткою; формувати вміння: розв’язувати прості задачі; додавати і віднімати число 4 частинами; додавати до меншого числа більше; виконувати додавання і віднімання на основі складу числа; обчислювати значення виразів на дві дії.

 Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення під час роботи над задачами.

Підручник: Скворцова С.О.

Обладнання: мультимедійне обладнання

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Сьогодні ми продовжимо роботу над дослідженням  задач. А саме будемо говорити про те , яку кількість даних треба мати, щоб розв’язати задачу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Усна лічба. Завдання № 1 ( підручник, с. 84). Усно.

2. Математичний диктант.

1) Число 4 збільшіть на 3.

2) Знайдіть значення суми 8 і 2.

3) Знайдіть значення різниці чисел 9 і 3.

4) На скільки 10 більше за 3?

5) Перший доданок 7, другий доданок 2, знайдіть значення суми.

8) Зменшуване 8, від’ємник 3, знайдіть значення різниці.

(Відповіді : 7,10, 6, на 7, 9, 5.)

Усне опитування.

  • З яких частин складається задача?
  • Що міститься в умові задачі?
  • На що вказує запитання задачі?
  • Як пов’язані складові частини задачі? [Умова має бути пов’язаною із

запитанням.]

3. Актуалізація взаємозв’язку між умовою і запитанням задачі.

      Послухайте текст. «У класі 5 хлопчиків і 6 дівчаток. Скільки птахів сидить на дереві?».

      Перекажіть умову. Назвіть запитання. Що помітили? (Умова не пов’язана з запитанням.) Який можна зробити висновок? (Це не задача).

     Змініть запитання, так щоб цей текс став задачею. ( Скільки всього учнів у класі? На скільки більше/ менше хлопчиків/дівчаток у класі? )

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

1. Ознайомлення із задачами з числовими даними, яких бракує. Завдання № 2 (підручник). Колективна робота.

     Формується уявлення про те, що для відповіді на запитання задачі умова повинна містити не менше двох числових даних.

 

 

 

 

 

 

В умові обох задачах йдеться про карамельки. В обох задачах однакові запитання. Відрізняються задачі тим, що в першій не зазначено, скільки було карамельок спочатку. Першу задачу ми не можемо розв’язати, адже, щоб відповісти на запитання «Скільки залишилось карамельок?», треба

знати два числових значення: 1) скільки було карамельок, 2) скільки карамельок з'їв хлопчик. У другій задачі ці числові дані є в умові, отже, її ми можемо розв’язати. 

2. Ознайомлення із задачами, які мають зайві числовими даними. Завдання № 3(підручник).

- Задачі мають різні умови: у 1 задачі йдеться про те, що дівчинка прикрасила свою зачіску стрічками (3 сині і 2 червоні), так само в другій , але ще використала 5 шпильок.

- Щоб дати відповідь, чи матимуть однакову відповідь ці задачі? Так. Однакову, тому що достатньо знати 2 числових значення : скільки синіх і скільки червоних стрічок, а в обох задачах нам відомо.

- За допомогою якої дії ми можемо знайти скільки всього стрічок? (Додавання).

Отже, обидві задачі матимуть однакове розв’язання. У розв’язанні першої задачі беруть участь усі числові дані, а другої — не всі: в розв’язанні не брало участь число, яке позначає, скільки дівчинка використала шпильок.

Отже, існують задачі, в яких не всі числові дані беруть участь у відповіді на її запитання. Це — зайві дані. Тому під час розв’язування задач треба бути уважними!

Фізкультхвилинка. (https://www.youtube.com/watch?v=CB8knPllLp8 )

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

 Формування вмінь розв’язувати прості задачі

1. Завдання № 4 (підручник, с.84). Колективна робота.

- Що зображено на малюнку?

- Скільки було котиків?

- Скільки рибок?

- Це задача?(Ні, це умова, запитання немає, а задача складається з умови і запитання).

- Чи можна поставити будь яке запитання? [Будь-яке — ні, запитання має бути пов’язаним з умовою.]

Яке запитання можна поставити до цієї ситуації? ( Скільки всього тварин? На скільки менше котиків, ніж рибок?)

      Перекажіть усю задачу. Перекажіть умову задачі. Назвіть числові дані. Назвіть запитання задачі. Яке число є шуканим?

      Розв’язувати задачу будемо за пам’яткою «Працюю над задачею». Відповідаючи на запитання, ви повинні починати відповідь зі слів, які є в запитанні.

 Що нам відомо? (Мені відомо , що було 2 котики і 5 рибок.)

 Запишемо ці числа через клітинку.

2

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 Про що треба дізнатися? (Скільки всього тварин?) У цьому рядку через клітинку ставимо «?».

2

 

5

 

?

 

 

 

 

 

Складаємо схему задачі. Креслимо відрізок , який позначає 2 котики. Накреслимо відрізок,позначає 5 рибок. Треба об’єднувати чи вилучати? Об’єднувати .

Пояснюємо розв’язання : усього тварин більше, ніж було, а більше число знаходимо дією додавання.

Розв'язуємо : 2+5=7

Відповідь: 7 тварин усього.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Що нового ви дізналися про задачі?

Скільки має бути в задачі числових даних, щоб можна було відповісти на запитання задачі?

Чи є істинним твердження: «Щоб задачу можна було розв’язати, в ній має бути не менше двох числових даних»?

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
1001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку