15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Урок "Додавання і віднімання в межах 100. Розв'язування задач . вивчених видів."

Про матеріал
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ, ПРИРОДОЗНАВСТВА І ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ В 2 клас
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ, ПРИРОДОЗНАВСТВА І ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

 

Тема Додавання і віднімання в межах 100. Розв'язування задач . вивчених видів.

Мета: Формування предметних компетентностей:

-виконувати усні і письмові арифметичні дії з числами і числовими виразами.

- вирішувати текстові задачі, вміти аналізувати завдання, оцінювати     правильність ходу рішення.

-розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, математичне мовлення, логічне мислення;

-вести логічно-пошукову діяльність, працювати з таблицями, аналізувати дані і узагальнювати їх.

Формування ключових компетентностей:
-уміння вчитися: планувати роботу на уроці, аналізувати, робити висновки, оцінювати свою діяльність;

-комунікативної: вміння застосовувати математичне мовлення;

-соціальної: навички роботи в групі, набуття досвіду взаємного навчання, почуття колективізму;

-загальнокультурної: бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, картинки із зображенням болота, геометричні фігури, промінчики сонця, крапельки дощу, клей, кольорові олівці, підручник, аркуш паперу (формат А4) розлініяний наполовину в клітинку, наполовину в лінійку.

Форми роботи: самостійна, індивідуальна, групова, парна робота.

Тип уроку: закріплення знань.

Вид уроку:нестандартний, інтегрований.

Хід уроку

І. Організація класу

Діти, давайте привітаємо гостей.

ІІ. Психологічна настанова на урок

У природі є сонце.Воно світить і всіх нас любить і гріє.

Так нехай же кожен його промінчик загляне до нас в класі не тільки обігріє нас,але і додасть сил, акуратності, впевненості в знаннях.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Проблемне запитання

 - Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, на якому спробуємо встановити взаємозв'язок між шкільними предметами. Але спочатку мені хотілося б дізнатися, на вашу думку, яку науку вважають царицею всіх наук?

 А чи може математика бути пов'язана з іншими предметами? А з якими?

-Так, математика – це цариця всіх наук, математика любить точність і терпіння. Протягом усього уроку ми спробуємо простежити

взаємозв’язок математики з іншими предметами.

ІV. Актуалізація опорних знань.

1. Усний рахунок.

 - І почнемо з невеликої розминки. Вам потрібно швидко відповісти на питання «скільки?». Отримані результати в кожному стовпчику відповідають складу слова.

1. Скільки  сантиметрів в дециметрі?

2. Скільки разів треба порахувати, щоб зайчик вийшов погуляти?

3. Скільки годин пробило, коли Попелюшка з принцеси перетворилася в бідну дівчину?

4. Скільки друзів не треба міняти на 100 рублів?

5. Скільки гномів було у Білосніжки?

Запишіть  результати в порядку спадання

і дізнайтеся тему сьогоднішнього уроку.

 100  12  10  7  5         Пов то ре ння

V. Оголошення теми і мети уроку

Після оголошення теми уроку учням пропонується самостійно сформулювати освітню мету уроку. В результаті чого у них створюється внутрішня установка на її досягнення і психологічна готовність до засвоєннязнань.
- Як видумаєте, чим ми будемо займатися на уроці? (Формувати вміння правильно виконувати арифметичні дії в межах 100.) Відпрацьовувати обчислювальні навички.

VІ. Закріплення знань

1.Робота в групах

 - Молодці! А зараз давайте згадаємо одну кумедну героїню з твору, який ви недавно прочитали. Зараз ми попрацюємо в групах. Для кожної групи завдання.

1 група.

  • Відгадайте загадку.

У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак.(Жаба)

2 група.

  • Склади картинку (картинка жаба).

3 група.

Склади назву, закресливши всі зайві літери.

Яукужуаубуаумуаунудуруувуаулуа.

 Як жаба мандрувала» – робота з дитячою книжкою)

Правильно! Хто автор? (Всеволод Гаршин).

2. Інтерактивна вправа «Сенкан»

-А зараз ми спробуємо дуже точно охарактеризувати цю героїню «віршем, який складається з п'яти рядків» .Складемо сенкан.

 

Тема, один іменник (Хто? Що?)  

Опис теми двома прикметниками (Яка?)

Опис дії в рамках теми, 3 дієслова. (Що робить?)

Пропозиція по темі.

Синонім з одного слова на тему.

Жаба

Розумна, хвалькувата

Думала, летіла, хвалилася

Казка брехня, так в ній натяк ...

Хвастунка

3. Розв’язування геометричного завдання

-Сьогодні на уроці ми покажемо нашій гості, як вміємо вирішувати різні  завдання. У кожного з вас на парті лежать аркуші. Це болото, де живе наша героїня. Яку форму має аркуш, на якому розташовано болото? (Прямокутника).

-Але потрапити на це болото жаба зможе тільки тоді, коли ми дізнаємося його периметр. А що називається периметром?

(Діти виконують завдання в парах, записуючи рішення на заготовлених аркушах).

4. Робота з танграмами.

-Але жаба все ще не може потрапити до себе додому. Послухайте її скаргу:

Вчора впала з купини

Розлетілася на шматочки.

Збирав мене єнот –

Ну а вийшов  бегемот!

Допоможіть, допоможіть,

Зі шматків мене складіть!

-З якихгеометричнихфігур ми складемо нашу жабу? (Дітискладають жабу, приклеюють на листок - болото).

-Покажіть, що у вас вийшло? Чудово!

5. Робота з мовним матеріалом

-З ваших робітможнаскластичудовуколекцію жаб. Доречі, а як пишеться слово колекція? Правильно!

-Запишіть це слово на своїх аркушах, поставте наголос. Порахуйте, скільки в цьому слові букв і звуків?

Ко – лек    ці – я  - [коле́кц`ійа]

6. Робота з природничим матеріалом

- Сьогодні ми з вами складаликолекцію з жаб. Як видумаєте, а чиможутьжабиприноситиякуськористь? (Відповідідітей - користь жаб в тому, що вони поїдають велику кількість комах).Потрібно сказати, що людство сильно зобов'язане жабі. На Землі є пам'ятники жабі, в знак поваги і вдячності за воістину неоціненні заслуги цього малого створіння в медичних дослідженнях.

   Повідомлення учня.

 В Японії в місті Токіо споруджено пам'ятник жабі на гроші студентів місцевого університету, в честь мільйонної жаби, використаної для вивчення медицини.

   Повідомлення учня.

Жаб’ячі рекорди: жаба Голіаф - найбільша жаба, Пуміліо–найотрутніша.

Повідомлення учня.

Безхвості земноводні

Цікаві факти:

Червонобрюха жерлянка. Нечисленна. Віддає перевагу водоймам, які добре прогріваються.

Часничниця звичайна. Нечисленна. Веде нічний спосіб життя.

Гостроморда жаба. В одному місці можуть зимувати до 60 жаб.

Озерна жаба. Все життя проводить у воді і біля води.

Ставкова жаба. Відомий випадок поїдання ставковою жабою молодого вужа.

7.Фізхвилинка.

8. Розв’язування задач

У ході дослідженння ви правильно відзначили , що жаби – корисні земноводні тварини. Вони поїдають велику кількість комах. І саме про це наша наступна задача.

Доросла жаба з'їдає 56 комах, а маленьке жабеня - 27. Скільки всього комах з'їдять ці жаби?

9. Робота з підручником

- Молодці, швидко ви виловили всіх комах. І тепер настав час навчити нашу гостю додавати і віднімати в межах 100.

- Відкрийте підручник на сторінці 31, номер 21. Вирішимо приклади за варіантами. Взаємоперевірка.

 - Молодці! Поки ми з вами вирішували складні вирази, наша подружка знову вирішила  відправитися в подорож.

10. Розвязування задачі

На території Одеської області багато водойм. Подивіться на топографічну карту.

Жаба вирішила з озера Ялпуг перелетіти на озеро Китай. Вона посперечалася з качками, що вони злітають туди і назад за один і той же час. Складіть і розв’яжіть задачу.

 


VІІ.Підсумок уроку

1.Вправа «Мікрофон»

-Діти, як видумаєте, чому могла навчитися жаба на нашому уроці?

- А що нового дізналися ви?

- Як ви думаєте, змогли ми з вами сьогодні на уроці простежити взаємозв'язок між шкільними предметами? І правда, адже не дарма в народі кажуть: «Без букв і граматики неможливо вивчити математики»

2.Рефлексія

- На парті у кожного з вас лежать промінчики і крапельки.

- Яка ж погода буде на болоті у жаби після нашого уроку: сонячна,  або дощова?

-Якщо вам сподобався урок  і ви поповнили свій багаж знань – візьміть промінчик, а якщо вам щось на уроці не вдалося – візьміть крапельку.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 лютого
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку