ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ, ПРИРОДОЗНАВСТВА І ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ
Тема Додавання і віднімання в межах 100. Розв'язування задач . вивчених видів.
Мета: Формування предметних компетентностей:
-виконувати усні і письмові арифметичні дії з числами і числовими виразами.
- вирішувати текстові задачі, вміти аналізувати завдання, оцінювати правильність ходу рішення.
-розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, математичне мовлення, логічне мислення;
-вести логічно-пошукову діяльність, працювати з таблицями, аналізувати дані і узагальнювати їх.
Формування ключових компетентностей:
-уміння вчитися: планувати роботу на уроці, аналізувати, робити висновки, оцінювати свою діяльність;
-комунікативної: вміння застосовувати математичне мовлення;
-соціальної: навички роботи в групі, набуття досвіду взаємного навчання, почуття колективізму;
-загальнокультурної: бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійна презентація, картинки із зображенням болота, геометричні фігури, промінчики сонця, крапельки дощу, клей, кольорові олівці, підручник, аркуш паперу (формат А4) розлініяний наполовину в клітинку, наполовину в лінійку.
Форми роботи: самостійна, індивідуальна, групова, парна робота.
Тип уроку: закріплення знань.
Вид уроку:нестандартний, інтегрований.
Хід уроку
І. Організація класу
Діти, давайте привітаємо гостей.
ІІ. Психологічна настанова на урок
У природі є сонце.Воно світить і всіх нас любить і гріє.
Так нехай же кожен його промінчик загляне до нас в класі не тільки обігріє нас,але і додасть сил, акуратності, впевненості в знаннях.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Проблемне запитання
- Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, на якому спробуємо встановити взаємозв'язок між шкільними предметами. Але спочатку мені хотілося б дізнатися, на вашу думку, яку науку вважають царицею всіх наук?
А чи може математика бути пов'язана з іншими предметами? А з якими?
-Так, математика – це цариця всіх наук, математика любить точність і терпіння. Протягом усього уроку ми спробуємо простежити
взаємозв’язок математики з іншими предметами.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. Усний рахунок.
- І почнемо з невеликої розминки. Вам потрібно швидко відповісти на питання «скільки?». Отримані результати в кожному стовпчику відповідають складу слова.
1. Скільки сантиметрів в дециметрі?
2. Скільки разів треба порахувати, щоб зайчик вийшов погуляти?
3. Скільки годин пробило, коли Попелюшка з принцеси перетворилася в бідну дівчину?
4. Скільки друзів не треба міняти на 100 рублів?
5. Скільки гномів було у Білосніжки?
Запишіть результати в порядку спадання
і дізнайтеся тему сьогоднішнього уроку.
100 12 10 7 5 Пов то ре ння
V. Оголошення теми і мети уроку
Після оголошення теми уроку учням пропонується самостійно сформулювати освітню мету уроку. В результаті чого у них створюється внутрішня установка на її досягнення і психологічна готовність до засвоєннязнань.
- Як видумаєте, чим ми будемо займатися на уроці? (Формувати вміння правильно виконувати арифметичні дії в межах 100.) Відпрацьовувати обчислювальні навички.
VІ. Закріплення знань
1.Робота в групах
- Молодці! А зараз давайте згадаємо одну кумедну героїню з твору, який ви недавно прочитали. Зараз ми попрацюємо в групах. Для кожної групи завдання.
1 група.
У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак.(Жаба)
2 група.
3 група.
Склади назву, закресливши всі зайві літери.
Яукужуаубуаумуаунудуруувуаулуа.
(«Як жаба мандрувала» – робота з дитячою книжкою)
Правильно! Хто автор? (Всеволод Гаршин).
2. Інтерактивна вправа «Сенкан»
-А зараз ми спробуємо дуже точно охарактеризувати цю героїню «віршем, який складається з п'яти рядків» .Складемо сенкан.
Тема, один іменник (Хто? Що?)
Опис теми двома прикметниками (Яка?)
Опис дії в рамках теми, 3 дієслова. (Що робить?)
Пропозиція по темі.
Синонім з одного слова на тему.
Жаба
Розумна, хвалькувата
Думала, летіла, хвалилася
Казка брехня, так в ній натяк ...
Хвастунка
3. Розв’язування геометричного завдання
-Сьогодні на уроці ми покажемо нашій гості, як вміємо вирішувати різні завдання. У кожного з вас на парті лежать аркуші. Це болото, де живе наша героїня. Яку форму має аркуш, на якому розташовано болото? (Прямокутника).
-Але потрапити на це болото жаба зможе тільки тоді, коли ми дізнаємося його периметр. А що називається периметром?
(Діти виконують завдання в парах, записуючи рішення на заготовлених аркушах).
4. Робота з танграмами.
-Але жаба все ще не може потрапити до себе додому. Послухайте її скаргу:
Вчора впала з купини
Розлетілася на шматочки.
Збирав мене єнот –
Ну а вийшов бегемот!
Допоможіть, допоможіть,
Зі шматків мене складіть!
-З якихгеометричнихфігур ми складемо нашу жабу? (Дітискладають жабу, приклеюють на листок - болото).
-Покажіть, що у вас вийшло? Чудово!
5. Робота з мовним матеріалом
-З ваших робітможнаскластичудовуколекцію жаб. Доречі, а як пишеться слово колекція? Правильно!
-Запишіть це слово на своїх аркушах, поставте наголос. Порахуйте, скільки в цьому слові букв і звуків?
Ко – лек – ці – я - [коле́кц`ійа]
6. Робота з природничим матеріалом
- Сьогодні ми з вами складаликолекцію з жаб. Як видумаєте, а чиможутьжабиприноситиякуськористь? (Відповідідітей - користь жаб в тому, що вони поїдають велику кількість комах).Потрібно сказати, що людство сильно зобов'язане жабі. На Землі є пам'ятники жабі, в знак поваги і вдячності за воістину неоціненні заслуги цього малого створіння в медичних дослідженнях.
Повідомлення учня.
В Японії в місті Токіо споруджено пам'ятник жабі на гроші студентів місцевого університету, в честь мільйонної жаби, використаної для вивчення медицини.
Повідомлення учня.
Жаб’ячі рекорди: жаба Голіаф - найбільша жаба, Пуміліо–найотрутніша.
Повідомлення учня.
Безхвості земноводні
Цікаві факти:
Червонобрюха жерлянка. Нечисленна. Віддає перевагу водоймам, які добре прогріваються.
Часничниця звичайна. Нечисленна. Веде нічний спосіб життя.
Гостроморда жаба. В одному місці можуть зимувати до 60 жаб.
Озерна жаба. Все життя проводить у воді і біля води.
Ставкова жаба. Відомий випадок поїдання ставковою жабою молодого вужа.
7.Фізхвилинка.
8. Розв’язування задач
У ході дослідженння ви правильно відзначили , що жаби – корисні земноводні тварини. Вони поїдають велику кількість комах. І саме про це наша наступна задача.
Доросла жаба з'їдає 56 комах, а маленьке жабеня - 27. Скільки всього комах з'їдять ці жаби?
9. Робота з підручником
- Молодці, швидко ви виловили всіх комах. І тепер настав час навчити нашу гостю додавати і віднімати в межах 100.
- Відкрийте підручник на сторінці 31, номер 21. Вирішимо приклади за варіантами. Взаємоперевірка.
- Молодці! Поки ми з вами вирішували складні вирази, наша подружка знову вирішила відправитися в подорож.
10. Розвязування задачі
На території Одеської області багато водойм. Подивіться на топографічну карту.
Жаба вирішила з озера Ялпуг перелетіти на озеро Китай. Вона посперечалася з качками, що вони злітають туди і назад за один і той же час. Складіть і розв’яжіть задачу.
VІІ.Підсумок уроку
1.Вправа «Мікрофон»
-Діти, як видумаєте, чому могла навчитися жаба на нашому уроці?
- А що нового дізналися ви?
- Як ви думаєте, змогли ми з вами сьогодні на уроці простежити взаємозв'язок між шкільними предметами? І правда, адже не дарма в народі кажуть: «Без букв і граматики неможливо вивчити математики»
2.Рефлексія
- На парті у кожного з вас лежать промінчики і крапельки.
- Яка ж погода буде на болоті у жаби після нашого уроку: сонячна, або дощова?
-Якщо вам сподобався урок і ви поповнили свій багаж знань – візьміть промінчик, а якщо вам щось на уроці не вдалося – візьміть крапельку.